Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet.

6393489[/snapback]

 

Les hva som har blitt skrevet da.

 

Hasj er ikke i ett gitt miljø, det er overalt, og du trenger ikke være blanda inn i ett kriminelt miljø for at snuten plutselig står å banker på døra. Skal vel ikke mer enn litt høy musikk til det.

6393664[/snapback]

 

Jeg kjenner meg igjen i vurderingen som Jblack gir, har opplevd "knock, knock guess who's here), ene og alene fordi jeg tiltrakk meg annen oppmerksomhet. Hvis du er "bare" er en anonym rocketobakkrøyker så gidder ikke onkel å bry seg.

6393709[/snapback]

 

Som regel ikke, men det jeg sier er at sjangsen er der.

 

Har sitti på skikkelig streiting fest der det plutselig sto 4 politi folk på døra...Da hadde gamle naboen ringt politiet, og sagt at det var vill fest og helt kaos...vi var bare 4-5 stykker som satt rolig, spilte playstation og tok noen pils før vi skulle på byen.

 

Dette har også skjedd når naboer har luktet hasj/pot, og utifra dette så kan hvem som helst sitte med en liten noia følelse i bakhuet, uansett om du er kjenning eller ikke.

 

En annen ting som Raziel014 nevner er at de fleste har noia for at familien skal finne det ut, og det kan jeg godt skjønne, værtfall sånn som man blir framstillt av media i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Netopp! Det virker som om hr Black ikke forstår dette. Og det er da vel klart at man får noia av at det ulovlig. Det er jo ingen annen grunn. Når jeg selv røyket til å begynne med fikk jeg masse noia og det var alt på grunn av frykt for å bli tatt av Politiet, frykt for at familie skulle se ned på meg og generelt frykt for at andre skulle tenke noe mindre om meg. Det har alt med at er ulovlig det. Men igjen så er hasj et stoff som påvirker utifra dagsform, så når man er helt rolig og fin så blir også rusen det. Men dersom man går rundt og er redd for at snuten skal buste deg så blir alt helt jævlig uansett om man har røyket eller ikke akkurat da.

 

Jeg husker selv jeg da jeg bodde på Ørlandet. Det var en ekkel stemning over hele kommunen fordi snuten er så syk der og jeg gikk nermest i konstant depresjon hele tiden av ren frykt. Og tro meg, det kommer IKKE av at jeg røyket for da hadde jeg ikke engang begynt ordentlig med det og hadde bare kompiser som hadde gjort det. Og jeg anser meg selv som en ganske A4 person generelt bare at jeg er medfødt rolig og stille og liker kunst og musikk fra 60-tallet. "J*vla FREAK ass!" :thumbdown:

6393703[/snapback]

 

Du forteller her at du ikke var helt i psykisk balanse på Ørlandet.

Grunnen for at du fikk noia kan være fordi du røyka noe du ikke taklet. Opplevde selv samme tendenser i "good old lugubre dager". Ofte kan "noia" komme når man røyker noe som gir en uventet rus, så sitter man bare å ønsker at denne går over så fort som mulig. Man kan da innbille seg det mest utrolige, uten at det stemmer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Den kjemiske påvirkningen på hjernen er en annen grunn.

 

Og det jeg forstår, som dere ikke forstår, er at purken dukker ikke opp på døra og bryter seg inn helt uten grunn. Dermed er dette heller ikke noen rasjonell grunn for å sitte å være paranoid.

 

Men spiller man høy musikk, røyker åpenlyst foran naboene osv. da gir man politiet en grunn til å komme å sjekke.

6393750[/snapback]

 

Mener du at det ikke hadde vært bedre for en røyker dersom det hadde vært lovlig? Jeg hadde f.eks ikke et snev av noia under Roskilde og i Christiania da jeg var der. Og du skjønner sikkert hva og hvor mye man røyker der? ;)

 

Da jeg kom tilbake til Norge var noiaen der igjen. Ikke til å tvile på. Ihvertfall ikke for en røyker som faktisk vet hva slags noia det er snakk om.

 

Jeg forstår jo også selvfølgelig at snuten ikke bryter seg inn døra uten grunn. Ihvertfall ikke i byene. Har ikke opplevd det i hele tatt etter at jeg flyttet til byen. Men på landet er det en helt annen sak.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Som regel ikke, men det jeg sier er at sjangsen er der.

 

Har sitti på skikkelig streiting fest der det plutselig sto 4 politi folk på døra...Da hadde gamle naboen ringt politiet, og sagt at det var vill fest og helt kaos...vi var bare 4-5 stykker som satt rolig, spilte playstation og tok noen pils før vi skulle på byen.

 

Dette har også skjedd når naboer har luktet hasj/pot, og utifra dette så kan hvem som helst sitte med en liten noia følelse i bakhuet, uansett om du er kjenning eller ikke.

 

En annen ting som Raziel014 nevner er at de fleste har noia for at familien skal finne det ut, og det kan jeg godt skjønne, værtfall sånn som man blir framstillt av media i dag.

6393754[/snapback]

 

Jeg sier ikke at man ikke kan bli "skåret" over en kam.

Jeg sier at man skal velge med omhu sin egen adferd, hvem man omgåes for å unngå unødvendige ubehageligheter når man røyker rev.

Lenke til kommentar
Du forteller her at du ikke var helt i psykisk balanse på Ørlandet.

Grunnen for at du fikk noia kan være fordi du røyka noe du ikke taklet. Opplevde selv samme tendenser i "good old lugubre dager". Ofte kan "noia" komme når man røyker noe som gir en uventet rus, så sitter man bare å ønsker at denne går over så fort som mulig. Man kan da innbille seg det mest utrolige, uten at det stemmer i det hele tatt.

6393759[/snapback]

 

Hehe, jeg røyket ikke da jeg bodde der. Så det har ingenting med det å gjøre. Det det var var at jeg hadde langt hår og det var alt. Trenger ikke mer enn det for å bli stoppet av snuten der skjønner du.

 

Edit: Jeg begynte egentlig ikke å interessere meg for røyking selv omtrent et år etter at jeg hadde flyttet derfra og hjem til gode gamle bygda. Der var det ingen noia der! Og der dyrket jeg en smule selv også og det ingenting annet enn koselig! :)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du forteller her at du ikke var helt i psykisk balanse på Ørlandet.

Grunnen for at du fikk noia kan være fordi du røyka noe du ikke taklet. Opplevde selv samme tendenser i "good old lugubre dager". Ofte kan "noia" komme når man røyker noe som gir en uventet rus, så sitter man bare å ønsker at denne går over så fort som mulig. Man kan da innbille seg det mest utrolige, uten at det stemmer i det hele tatt.

6393759[/snapback]

 

Hehe, jeg røyket ikke da jeg bodde der. Så det har ingenting med det å gjøre. Det det var var at jeg hadde langt hår og det var alt. Trenger ikke mer enn det for å bli stoppet av snuten der skjønner du.

6393797[/snapback]

 

Ørlandet blir for meg "distrikt". Gjennomsiktig, og tenk på hvor demoraliserende det er å være lensmannsbetjent og bare steke vafler. Klart man da leter med lys og lykt etter "narkoteka". :w00t:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ørlandet blir for meg "distrikt". Gjennomsiktig, og tenk på hvor demoraliserende det er å være lensmannsbetjent og bare steke vafler. Klart man da leter med lys og lykt etter "narkoteka".  :w00t:

6393859[/snapback]

 

:lol: Morsomt! er det ihvertfall det, men det var ubehagelig den gangen ja!

 

Her i Trondheim er det ikke så mange som ser på deg for å ha langt hår nei. Men når det kommer en slengbukse med i bildet også og kanskje en jakke med noen frynser så blir det faktisk en annen sak. Til og med her! Men prøver selvfølgelig å ikke tiltrekke meg slik oppmerksomhet da. Men har en kompis (samme band) som har rødt langt hår, rødt langt skjegg, slitte klær og stråhatt med peace-merker og cannabis button.. og briller. Han er det mange som ser på! De fleste peker og ler og faktisk. Helt uhørt egentlig.

 

Men som han selv sier i den ene låten vår:

 

See, stranger smiling at my side. I'm just smiling back

Synes det er så utrolig bra sagt. Men han igjen sliter ikke i hele tatt med noia og har røyket masse hver dag i årevis og er 23 eller noe sånt. Bare det å være annerledes er en påkjenning vanlige A4 mennesker ikke kan tenke seg.

 

Mange lover man må oppheve hvis det at folk har angst for å bli tatt er relevant. Det er vel mye av poenget med loven. Den skal virke forebyggende slik at den ulovlige handling ikke foretas.

6393875[/snapback]

 

Noe som har slått helt fullstendig feil. Det er bare mer utbredt nå enn noen gang og den trenden ser ikke akkurat ut til å snu med det første ihvertfall.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mener du at det ikke hadde vært bedre for en røyker dersom det hadde vært lovlig? Jeg hadde f.eks ikke et snev av noia under Roskilde og i Christiania da jeg var der. Og du skjønner sikkert hva og hvor mye man røyker der? ;)

6393786[/snapback]

 

Det du beskriver her er noe jeg kjenner meg igjen i til fulle. Har hatt med meg min lille sønn på større festivaler, og aldri følt at hverken jeg eller familien har vært truet på noen måte. Derimot hvis man går på en gjennomsnittelig bygdefest, så bør man utstyre seg med slåsshanske, pepperspray osv.

 

Tror egentlig at Onkel vet dette, fordi de er bare mennesker som legger merke til akkurat det som du og jeg gjør, men de får ikke lov å inrømme det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men som han selv sier i den ene låten vår:

 

See, stranger smiling at my side. I'm just smiling back

Synes det er så utrolig bra sagt. Men han igjen sliter ikke i hele tatt med noia og har røyket masse hver dag i årevis og er 23 eller noe sånt. Bare det å være annerledes er en påkjenning vanlige A4 mennesker ikke kan tenke seg.

 

 

6393906[/snapback]

 

Derfor forvirrer du "vanlige" mennesker, og tiltrekker deg oppmerksomhet. Det er vel det du egentlig vil?

Prøv heller å tenke over hvorfor er det så genialt med: "See, stranger smiling at my side. I'm just smiling back", lyrikken sier ikke så mye, hvis det er musikalsk genialitet, så står den vel som en påle. Hvis ikke, så er den kanskje ikke genial.

Lenke til kommentar

Poenget er at han ikke bryr seg om folk står og peker og flirer av han. Derfor er det så bra fordi folk flest bryr seg altfor mye om det.

 

Edit: Og at han i tillegg ser ganske likt ut som dette:

 

http://img197.imageshack.us/img197/3523/full0jj.jpg

 

Men ikke helt da! :lol: Bare en etterligning selvfølgelig.

Men nå sporer jeg fryktelig av her! Back to topic!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Poenget er at han ikke bryr seg om folk står og peker og flirer av han. Derfor er det så bra fordi folk flest bryr seg altfor mye om det.

 

Edit: Og at han i tillegg ser ganske likt ut som dette:

 

http://img197.imageshack.us/img197/3523/full0jj.jpg

 

Men ikke helt da! :lol: Bare en etterligning selvfølgelig.

Men nå sporer jeg fryktelig av her! Back to topic!

6394015[/snapback]

 

Du vil selv ha oppmerksomhet, tenk over måten du prøver å oppnå den på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Med dette? :dontgetit: Ser ikke helt hva det har med saken å gjøre. Jeg ser ikke slik ut. Jeg er ingen bohem, men han er.

Du mener at jeg prøver å få oppmerksomhet ved å vise en tegning som ligner på han? Jaha?

6394059[/snapback]

 

Ja du er et fint Troll. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel egentlig ikke. Fordi jeg mener at folk kan se akkurat slik de selv vil og at ingen skal ha fordommer mot utseende til andre akkurat fordi det er altfor mye vinkling mot det i dagens samfunn. Og folk som er litt hippie og som røyker hasj tar som oftest sterk avstand fra det. Og om folk her på dette forumet (der det er masse datafolk) føler seg provosert av det så er det vel deres problem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vel egentlig ikke. Fordi jeg mener at folk kan se akkurat slik de selv vil og at ingen skal ha fordommer mot utseende til andre akkurat fordi det er altfor mye vinkling mot det i dagens samfunn. Og folk som er litt hippie og som røyker hasj tar som oftest sterk avstand fra det. Og om folk her på dette forumet (der det er masse datafolk) føler seg provosert av det så er det vel deres problem.

6394081[/snapback]

 

Sorry, Raziel014, min feil, surret med brukernavn, skulle tro jeg er dødstein, men kan desverre ikke skylde på det. :blush:

Lenke til kommentar
Mange lover man må oppheve hvis det at folk har angst for å bli tatt er relevant. Det er vel mye av poenget med loven. Den skal virke forebyggende slik at den ulovlige handling ikke foretas.

6393875[/snapback]

 

Noe som har slått helt fullstendig feil. Det er bare mer utbredt nå enn noen gang og den trenden ser ikke akkurat ut til å snu med det første ihvertfall.

6393906[/snapback]

 

Vet ikke hvordan man kan best måle utbredelse, men de siste 2-3 årene har mengden beslaglagt cannabis godt vesentlig ned fra årene før denne perioden. Skulle det likevel være mer utbredt enn før kan man jo ikke oppheve loven bare av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...