Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... og du trenger ikke være i søkelyset av noen ting for at snuten plutselig står å banker på.

6393262[/snapback]

Jo, det trenger du. Med mindre du har ekstremt sinnsykt uflaks....

6393356[/snapback]

 

 

hva baserer du denne påstanden på? Jeg vet om flere som har fått politiet på døra uten at de har vært i søkelyset fra før. Da er det som oftest naboer, eller andre folk som har fått mistanke og meldt fra til politiet, absolutt ikke uvanlig. Jeg har fått intrykk av at du ikke driver med hasj og ikke er med i miljøer som driver med hasj, men likevel er du den som er mest skråsikker i dine påstander, men selvfølgelig, de som ikke har røkt hasj vet som oftest mest om hasj, miljøet rundt og farene med politi, i allefal liker de å tro det.

Lenke til kommentar
Og purken brøt seg selvsagt inn, og hadde ransakelsesordre?

6393400[/snapback]

De ringte på døra og eneste som var hjemme var dama til han ene av de som bodde der. Hun slapp dem inn, men de fant hverken rizlas eller noe annet som kunne tilsi at det var noen potsmokere der. De gjemmer alt på ledgen nedafor på utsida av vinduet.

Lenke til kommentar
... og du trenger ikke være i søkelyset av noen ting for at snuten plutselig står å banker på.

6393262[/snapback]

Jo, det trenger du. Med mindre du har ekstremt sinnsykt uflaks....

6393356[/snapback]

 

 

hva baserer du denne påstanden på? Jeg vet om flere som har fått politiet på døra uten at de har vært i søkelyset fra før. Da er det som oftest naboer, eller andre folk som har fått mistanke og meldt fra til politiet, absolutt ikke uvanlig. Jeg har fått intrykk av at du ikke driver med hasj og ikke er med i miljøer som driver med hasj, men likevel er du den som er mest skråsikker i dine påstander, men selvfølgelig, de som ikke har røkt hasj vet som oftest mest om hasj, miljøet rundt og farene med politi, i allefal liker de å tro det.

6393420[/snapback]

Hehe... les hva du selv skriver. Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet. Du sier med andre ord at når politiet plutselig dukker opp på døra til dine bekjente, så er det ikke uten grunn. Og da gir du jo meg rett i min påstand. :D

 

Og fortsatt er det ingen grunn til å få paranoia av at det smeller i gangen. Politiet står på døra og ringer på, uten ransakelsordre, og uten grunn til å bryte seg inn... så hva er årsaken til denne paranoiaen?

Lenke til kommentar
Og purken brøt seg selvsagt inn, og hadde ransakelsesordre?

6393400[/snapback]

De ringte på døra og eneste som var hjemme var dama til han ene av de som bodde der. Hun slapp dem inn, men de fant hverken rizlas eller noe annet som kunne tilsi at det var noen potsmokere der. De gjemmer alt på ledgen nedafor på utsida av vinduet.

6393422[/snapback]

 

Mao. fortsatt ingen grunn til å tro at et smell i gangen er politiet som har brutt seg inn for å ta deg... Politiet ringer pent på døra. Og åpner du ikke så tar de i værste fall seg en tur rundt huset for å sjekke at alt er ok.

 

Så paranoiaen kommer av... ?

Lenke til kommentar
Du leser jo kun det du vil lese.

Paranoiaen kommer av kriminalisering av cannabis, kort og godt.

Nå har jeg ikke sovet på 2 døgn, god natt :yes:

6393545[/snapback]

Jeg leser det dere skriver. Men fordi jeg ikke er noen interesse av å tro på behagelige bortforklaringer om årsaken til denne paranoiaen, så aksepterer jeg ikke ukritisk slike lettvindte forklaringer,

 

Paranoiaen er grunnløs da ingen kommer løpende inn for å arrestere dere slik noen av dere tydeligvis tror i påvirket tilstand. I verste fall ringer noen på døra, og da er det bare å la vær å åpne.

 

Allikevel skylder dere på alt annen enn det opplagte... Og det kaller jeg forsvarsmekanisme for å slippe å tenke på de forklaringer dere ikke liker å tenke på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du leser jo kun det du vil lese.

Paranoiaen kommer av kriminalisering av cannabis, kort og godt.

Nå har jeg ikke sovet på 2 døgn, god natt :yes:

6393545[/snapback]

 

Slike søvnvaner kan fort gi "noia". :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I mine øyne virker det som de bruker alt for mye tid på å "lete" etter hasj. Bruker man new-era cap, litt store bukser eller har dreads blir man stoppet mye oftere enn hvis man ser "normal" ut. Det er jo absolutt ikke sånn at folk som går hiphopete eller har dreads nødvendigvis røyker...

 

Men det er jo slik at de som henger i miljøer hvor det er vanlig med dreads f.eks., har en større forekomst av hasjrøykere enn f.eks. fotballmiljøet.

6392564[/snapback]

 

Har hørt fra mitt "undergrunnsmilø" at kjente fotballspillere synes cola er ok.

Lenke til kommentar

fint syn du har på politiet da Jblack. De har knust døra hos meg, lånt nøkler av boretts-sjefen eller hva det nå heter for å låse seg fint inn i blokka og andre dører. Jeg kunne sagt mye annet, men vil snuten ta deg så gjør de det og på sin måte... Får de vet om du er hjemme eller ikke hvis de absolutt vil ta deg. Du bør så klart være en kjenning hvis dette skal skje da.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
fint syn du har på politiet da Jblack. De har knust døra hos meg, lånt nøkler av boretts-sjefen eller hva det nå heter for å låse seg fint inn i blokka og andre dører. Jeg kunne sagt mye annet, men vil snuten ta deg så gjør de det og på sin måte... Får de vet om du er hjemme eller ikke hvis de absolutt vil ta deg. Du bør så klart være en kjenning hvis dette skal skje da.

6393625[/snapback]

Og det gjorde de selvsagt helt uten grunn. :)

Lenke til kommentar
Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet.

6393489[/snapback]

 

Les hva som har blitt skrevet da.

 

Hasj er ikke i ett gitt miljø, det er overalt, og du trenger ikke være blanda inn i ett kriminelt miljø for at snuten plutselig står å banker på døra. Skal vel ikke mer enn litt høy musikk til det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så hvis du sitter og brenner en CD med nedlasta musikk, så får du også noia om det smeller i gangen?

 

Det er utrolig hvor ukritisk folk hopper på forklaringer som tilfredstiller det man ønsker å tro på. Sansynligheten for at purken skal komme brasende inn døra fordi noen sitter i sitt private hjem og røyker er lik null, med mindre man er i søkelyset av andre grunner.

6393204[/snapback]

Nå er det på tide å gi seg her, snakk om dårlig sammenlikning. Politiet kjører jo rundt med brente cd'er i bilen sin selv jo. Greia er at det er såpass ulovlig at det kan få ganske alvorlige følger for livet sitt, hvis man er litt bekymret over det når man ikke er stein kan noen få litt noia i "ruset" tilstand. Jeg studerer og har et ganske a4 liv, hadde jeg blitt tatt for besittelse og dømt hadde det nok ikke akkurat hjulpet på noe. Straffeterskelen er alt for høy i mine øyne.

This aint no wholesale operation, just a few eighths and some playstations my vocation

6393249[/snapback]

 

Det er selvsagt klart at hvis man har noe å være redd for, så kan det trigge paranoia. Men det betyr ikke at ikke hasj'en i seg selv gjør at en lettere får paranoia.

 

Og hva er sansynligheten for at purken skal dundre inn døra til A4-levende deg? Den er lik null. Allikevel får du noia...

 

Men du/dere får bare fortsette å tro det som er behagelig å tro. ;)

6393348[/snapback]

 

Nøkternt, og korrekt.

Lenke til kommentar
Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet.

6393489[/snapback]

 

Les hva som har blitt skrevet da.

 

Hasj er ikke i ett gitt miljø, det er overalt, og du trenger ikke være blanda inn i ett kriminelt miljø for at snuten plutselig står å banker på døra. Skal vel ikke mer enn litt høy musikk til det.

6393664[/snapback]

 

Netopp! Det virker som om hr Black ikke forstår dette. Og det er da vel klart at man får noia av at det ulovlig. Det er jo ingen annen grunn. Når jeg selv røyket til å begynne med fikk jeg masse noia og det var alt på grunn av frykt for å bli tatt av Politiet, frykt for at familie skulle se ned på meg og generelt frykt for at andre skulle tenke noe mindre om meg. Det har alt med at er ulovlig det. Men igjen så er hasj et stoff som påvirker utifra dagsform, så når man er helt rolig og fin så blir også rusen det. Men dersom man går rundt og er redd for at snuten skal buste deg så blir alt helt jævlig uansett om man har røyket eller ikke akkurat da.

 

Jeg husker selv jeg da jeg bodde på Ørlandet. Det var en ekkel stemning over hele kommunen fordi snuten er så syk der og jeg gikk nermest i konstant depresjon hele tiden av ren frykt. Og tro meg, det kommer IKKE av at jeg røyket for da hadde jeg ikke engang begynt ordentlig med det og hadde bare kompiser som hadde gjort det. Og jeg anser meg selv som en ganske A4 person generelt bare at jeg er medfødt rolig og stille og liker kunst og musikk fra 60-tallet. "J*vla FREAK ass!" :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet.

6393489[/snapback]

 

Les hva som har blitt skrevet da.

 

Hasj er ikke i ett gitt miljø, det er overalt, og du trenger ikke være blanda inn i ett kriminelt miljø for at snuten plutselig står å banker på døra. Skal vel ikke mer enn litt høy musikk til det.

6393664[/snapback]

 

Jeg kjenner meg igjen i vurderingen som Jblack gir, har opplevd "knock, knock guess who's here), ene og alene fordi jeg tiltrakk meg annen oppmerksomhet. Hvis du er "bare" er en anonym rocketobakkrøyker så gidder ikke onkel å bry seg.

Lenke til kommentar
Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet.

6393489[/snapback]

 

Les hva som har blitt skrevet da.

 

Hasj er ikke i ett gitt miljø, det er overalt, og du trenger ikke være blanda inn i ett kriminelt miljø for at snuten plutselig står å banker på døra. Skal vel ikke mer enn litt høy musikk til det.

6393664[/snapback]

Igjen gir du en grunn.

 

Og når du snakker om å lese hva som blir skrevet, at purken står utenfor døra og ringer eller banker på er ikke noe å være redd for.

Lenke til kommentar
Igjen gir du en grunn.

 

Og når du snakker om å lese hva som blir skrevet, at purken står utenfor døra og ringer eller banker på er ikke noe å være redd for.

6393723[/snapback]

 

Da er jo du også i et kriminelt miljø da dersom du spiller høy musikk? :roll:

 

Er man en som røyker hasj og som vet at hasj er ulovlig og som engster seg for det så er det en grunn til å være redd ja når Politiet står der. Antar at du selv aldri har blitt arrestert på den måten jeg beskrev tidligere i tråden.

 

Jeg har også helt rent rulleblad foruten den lille prikken. Surt er det absolutt, spesielt når man blir under razzia behandlet som om man er en morder. Blir slått i bakken og kneblet og satt på håndjern. Snuten kommer inn med skuddsikre drakter og pistoler, hunder og hele pakka også sitter det et par småskeive hippier der og spiller akustisk gitar..
Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Nå sier du jo at politiet har en grunn til å oppsøke dere, fordi dere er i et gitt miljø, og ikke grunn til å oppsøke meg fordi jeg ikke er i samme miljøet.

6393489[/snapback]

 

Les hva som har blitt skrevet da.

 

Hasj er ikke i ett gitt miljø, det er overalt, og du trenger ikke være blanda inn i ett kriminelt miljø for at snuten plutselig står å banker på døra. Skal vel ikke mer enn litt høy musikk til det.

6393664[/snapback]

 

Netopp! Det virker som om hr Black ikke forstår dette. Og det er da vel klart at man får noia av at det ulovlig. Det er jo ingen annen grunn.

6393703[/snapback]

Den kjemiske påvirkningen på hjernen er en annen grunn.

 

Og det jeg forstår, som dere ikke forstår, er at purken dukker ikke opp på døra og bryter seg inn helt uten grunn. Dermed er dette heller ikke noen rasjonell grunn for å sitte å være paranoid.

 

Men spiller man høy musikk, røyker åpenlyst foran naboene osv. da gir man politiet en grunn til å komme å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...