Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mengden beslaglat amfetamin gikk faktisk ned i 2005, selv om antall beslag gikk opp. Det samme gjelder faktisk for cannabis også. Likevel slik at mengden cannabis utgjør mellom 2* og 4* så mange rus/injeksjonsdoser som amfetamin.

 

Uten at jeg har førstehåndskjennskap til noen av stoffene vil jeg helst at mine fremtidige unger skal røyke hasj framfor å styre på med amfetamin :)

Lenke til kommentar
I mine øyne virker det som de bruker alt for mye tid på å "lete" etter hasj. Bruker man new-era cap, litt store bukser eller har dreads blir man stoppet mye oftere enn hvis man ser "normal" ut. Det er jo absolutt ikke sånn at folk som går hiphopete eller har dreads nødvendigvis røyker...

 

Men det er jo slik at de som henger i miljøer hvor det er vanlig med dreads f.eks., har en større forekomst av hasjrøykere enn f.eks. fotballmiljøet.

Lenke til kommentar

Hvordan går fotballspillere kledt? Jeg så Per Ciljan Skjelbred i hiphopklær forleden :p Tror du hadde blitt overrasket over hvor mange utenom disse målgruppene som røyker, dette er selvfølgelig tatt fra min egen omgangskrets. Av de jeg kjenner til er det faktisk flest normalt kledte og relativt anonyme folka som røyker.

Lenke til kommentar

Dårlig eksempel (jeg er ganske dårlig med å finne eksempler.. :dontgetit: ), men den stereotypiske hasjrøykerene er jo en ganske apatisk person, med dreads.

 

Selvfølgelig er det mange normale folk som røyker også, men med alle stereotypene vi har så vil politiet føle at det er lettere å gå å spørre en som ser ut om en stereotypisk hasjrøyker med dreads, baggy klær og mp3'n i øret, enn en businessman med dress og koffert som haster avgårde.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Og du har neppe inside information du heller. Så den slags argumentasjon kan du glemme.

 

Inside information er det akkurat det han har jo. Han er jo midt i sentrum av det det hele handler om så selvfølgelig har han det. Kan ikke bli med inside enn det.

 

Dersom du kan dokumentere at politiet bruker masse ressurser på å sjekke tilfeldige mennesker (altså mennesker som ikke tilhører et prioritert miljø), så skal jeg tro på deg.

 

Dette er forskjellig utfra stedsplass. F.eks der jeg bodde (Ørlandet) så kunne snuten stoppe oss midt i gata på en helt vanlig dag og ransake oss. Hvorfor? Fordi vi hadde langt hår og spilte musikk. Der har du det prioriterte miljøet ditt. Altså helt vanlige folk. Hva med dem som så helt vanlig ut og var høy på makka og annet dritt? Dem vistes ikke og dermed skyvde Politiet de dem under teppet og tenkte ikke mer på det. Dette er utfrysing og diskriminering på verste måte egentlig og da er det heller ikke rart at samme mennesker får noia. Skulle da bare mangle.

 

At du har lest en overfladisk artikkel i en avis er ikke noe særlig til dokumentasjon.

 

Slike utsagt blir jeg bare provosert av. Hva med at det kanskje er han det handler om i avisen? Eller kompiser? (tenkt situasjon) Har selv vært i avisen for en slik sak. Ble tatt med 0.2 gram hasj og hovedside oppslag ja! :thumbdown: Det er jo f*aen ikke rart at vi "småkriminelle" som vi blir kalt ble forbannet på snuten og staten. Ikke gøy å bli uthengt bare fordi man ikke har bleket hår, hvitt pannebånd og ser ut som en moderne pop-boy.

 

Edit: Jeg har også helt rent rulleblad foruten den lille prikken. Surt er det absolutt, spesielt når man blir under razzia behandlet som om man er en morder. Blir slått i bakken og kneblet og satt på håndjern. Snuten kommer inn med skuddsikre drakter og pistoler, hunder og hele pakka også sitter det et par småskeive hippier der og spiller akustisk gitar..

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
snip

 

What he said :)

 

Jblack:

Uansett så er politiressurser et argument som ikke er nødvendig for å ha et grunnlag for legalisering, så om du er uenig på dette punktet så er det uinteressant i den store sammenhengen.

 

Onkel blå her i gården driver en så latterlig praksis uansett, så jeg kan ikke bry meg mindre om de blir overarbeidet.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Uansett så er politiressurser et argument som ikke er nødvendig for å ha et grunnlag for legalisering, så om du er uenig på dette punktet så er det uinteressant i den store sammenhengen.

6392927[/snapback]

 

Faktisk så vil det ha økonomiske følger. Om det er Politiets budsjett det er snakk om kommer vi kanske ikke til enighet i. Men F.eks tenk på den inntekten staten kunne ha tjent på lovlig salg og import/eksport av hamp! Det er store penger det er snakk om her og vi har kunnet fått gode arbeidsplasser, klær, mat og til og med brennstoff! Helt sykt.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Uansett så er politiressurser et argument som ikke er nødvendig for å ha et grunnlag for legalisering, så om du er uenig på dette punktet så er det uinteressant i den store sammenhengen.

6392927[/snapback]

 

Faktisk så vil det ha økonomiske følger. Om det er Politiets budsjett det er snakk om kommer vi kanske ikke til enighet i. Men F.eks tenk på den inntekten staten kunne ha tjent på lovlig salg og import/eksport av hamp! Det er store penger det er snakk om her og vi har kunnet fått gode arbeidsplasser, klær, mat og til og med brennstoff! Helt sykt.

6392951[/snapback]

 

Jeg er overbevist om det, jeg snakket til Jblack som var uenig ;)

 

aldrack: Det er lov å kjøpe hampklær, men hampplanten er 100% ulovlig til all bruk i norge, enten det er papir,klær,tau eller næringstilskudd. Latterlig? definitivt.

Norge er blandt de få landene i verden som har kriminalisert industrihamp.

Lenke til kommentar
Ta for eksempel forrige side, dere snakker om at dere føler at dere blir paranoide. Skyldes dette hasjen? Er det virkelig positivt at folk blir paranoide? Dette er noen av de mange spørsmålene jeg vil ha svar på, før jeg putter "legalize" is signaturen min ;)

6391484[/snapback]

Nå skal ikke jeg svare på vegne av andre, men det kan hende denne noiaen kommer av nettopp det at stoffet er forbudt. Selv får jeg bare noia hvis jeg ser snuten og er kjempestein...

6392348[/snapback]

 

Av en eller annen grunn, så har jeg aldri sett på det sånn, men det er jo helt sant.

 

Jeg kan få litt noia hvis jeg sitter hjemme aleine, og det plutselig smeller i gangen uttafor døra..tenker at det er snuten eller whatever...hadde jo ikke hatt det i bakhuet hvis det hadde vært lovlig.

Lenke til kommentar
Ta for eksempel forrige side, dere snakker om at dere føler at dere blir paranoide. Skyldes dette hasjen? Er det virkelig positivt at folk blir paranoide? Dette er noen av de mange spørsmålene jeg vil ha svar på, før jeg putter "legalize" is signaturen min ;)

6391484[/snapback]

Nå skal ikke jeg svare på vegne av andre, men det kan hende denne noiaen kommer av nettopp det at stoffet er forbudt. Selv får jeg bare noia hvis jeg ser snuten og er kjempestein...

6392348[/snapback]

 

Av en eller annen grunn, så har jeg aldri sett på det sånn, men det er jo helt sant.

 

Jeg kan få litt noia hvis jeg sitter hjemme aleine, og det plutselig smeller i gangen uttafor døra..tenker at det er snuten eller whatever...hadde jo ikke hatt det i bakhuet hvis det hadde vært lovlig.

6393074[/snapback]

Så hvis du sitter og brenner en CD med nedlasta musikk, så får du også noia om det smeller i gangen?

 

Det er utrolig hvor ukritisk folk hopper på forklaringer som tilfredstiller det man ønsker å tro på. Sansynligheten for at purken skal komme brasende inn døra fordi noen sitter i sitt private hjem og røyker er lik null, med mindre man er i søkelyset av andre grunner.

Lenke til kommentar
Så hvis du sitter og brenner en CD med nedlasta musikk, så får du også noia om det smeller i gangen?

 

Det er utrolig hvor ukritisk folk hopper på forklaringer som tilfredstiller det man ønsker å tro på. Sansynligheten for at purken skal komme brasende inn døra fordi noen sitter i sitt private hjem og røyker er lik null, med mindre man er i søkelyset av andre grunner.

6393204[/snapback]

Nå er det på tide å gi seg her, snakk om dårlig sammenlikning. Politiet kjører jo rundt med brente cd'er i bilen sin selv jo. Greia er at det er såpass ulovlig at det kan få ganske alvorlige følger for livet sitt, hvis man er litt bekymret over det når man ikke er stein kan noen få litt noia i "ruset" tilstand. Jeg studerer og har et ganske a4 liv, hadde jeg blitt tatt for besittelse og dømt hadde det nok ikke akkurat hjulpet på noe. Straffeterskelen er alt for høy i mine øyne.

This aint no wholesale operation, just a few eighths and some playstations my vocation

Lenke til kommentar
Ta for eksempel forrige side, dere snakker om at dere føler at dere blir paranoide. Skyldes dette hasjen? Er det virkelig positivt at folk blir paranoide? Dette er noen av de mange spørsmålene jeg vil ha svar på, før jeg putter "legalize" is signaturen min ;)

6391484[/snapback]

Nå skal ikke jeg svare på vegne av andre, men det kan hende denne noiaen kommer av nettopp det at stoffet er forbudt. Selv får jeg bare noia hvis jeg ser snuten og er kjempestein...

6392348[/snapback]

 

Av en eller annen grunn, så har jeg aldri sett på det sånn, men det er jo helt sant.

 

Jeg kan få litt noia hvis jeg sitter hjemme aleine, og det plutselig smeller i gangen uttafor døra..tenker at det er snuten eller whatever...hadde jo ikke hatt det i bakhuet hvis det hadde vært lovlig.

6393074[/snapback]

Så hvis du sitter og brenner en CD med nedlasta musikk, så får du også noia om det smeller i gangen?

 

Det er utrolig hvor ukritisk folk hopper på forklaringer som tilfredstiller det man ønsker å tro på. Sansynligheten for at purken skal komme brasende inn døra fordi noen sitter i sitt private hjem og røyker er lik null, med mindre man er i søkelyset av andre grunner.

6393204[/snapback]

 

Nei, men så er straffen for å brenne en cd ganske mye mildere enn hvis du blir tatt med no hasj.

 

Og ja, jeg er klar over at sjangsen er liten, men den er der, og du trenger ikke være i søkelyset av noen ting for at snuten plutselig står å banker på.

Lenke til kommentar

Den sammenligningen var helt bak mål. Det er jo klart at man får noia av en fredelig aktivitet som å røyke cannabis når landet ser på deg som narkoman og aller helst vil bure deg inne. :roll:

Hva "sannsynligheten" for at du blir oppdaget når du tar deg en blås er derfor totalt uinteressant, poenget er at man burde ikke trenge å være redd for noenting!

Lenke til kommentar
Så hvis du sitter og brenner en CD med nedlasta musikk, så får du også noia om det smeller i gangen?

 

Det er utrolig hvor ukritisk folk hopper på forklaringer som tilfredstiller det man ønsker å tro på. Sansynligheten for at purken skal komme brasende inn døra fordi noen sitter i sitt private hjem og røyker er lik null, med mindre man er i søkelyset av andre grunner.

6393204[/snapback]

Nå er det på tide å gi seg her, snakk om dårlig sammenlikning. Politiet kjører jo rundt med brente cd'er i bilen sin selv jo. Greia er at det er såpass ulovlig at det kan få ganske alvorlige følger for livet sitt, hvis man er litt bekymret over det når man ikke er stein kan noen få litt noia i "ruset" tilstand. Jeg studerer og har et ganske a4 liv, hadde jeg blitt tatt for besittelse og dømt hadde det nok ikke akkurat hjulpet på noe. Straffeterskelen er alt for høy i mine øyne.

This aint no wholesale operation, just a few eighths and some playstations my vocation

6393249[/snapback]

 

Det er selvsagt klart at hvis man har noe å være redd for, så kan det trigge paranoia. Men det betyr ikke at ikke hasj'en i seg selv gjør at en lettere får paranoia.

 

Og hva er sansynligheten for at purken skal dundre inn døra til A4-levende deg? Den er lik null. Allikevel får du noia...

 

Men du/dere får bare fortsette å tro det som er behagelig å tro. ;)

Lenke til kommentar
Og hva er sansynligheten for at purken skal dundre inn døra til A4-levende deg? Den er lik null. Allikevel får du noia...

 

Men du/dere får bare fortsette å tro det som er behagelig å tro. ;)

6393348[/snapback]

For det første har jeg omtrent ikke noia, kun hvis politiet skulle finne på å oppsøke meg på gata og jeg er høy som et juletre. En god kompis av meg fikk snuten på døra etter at naboen (en eldre dame) mente hun hadde luktet marihuana gjentatte ganger. Hvordan denne damen visste hva marihuana i det hele tatt luktet vil jeg ikke spekulere om. Mange har fremdeles intrykket av at marihuana gjør en til en voldelig kriminell som gjerne slår ned eldre damer for å få seg litt pot.

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...