Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Siden du bor i Trondheim så tror jeg du har litt feil inntrykk her.

I trondheim er det muligens så utbredt som du sier, men for folk som ikke bor i norges fire største byer, så må man bli kjent med spekulative folk, for det er som regel mye lettere å få tak i pepper og andre stoffer enn tjall. Røykekulturen i byer under 15 000 innbyggere er sjelden særlig markant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg kommer fra den minste bygda du kan tenke deg og det var der det hele skjedde. ;) Broren min hadde noen kompiser der den ene hadde en bror som hadde kjentskap til det. Dermed kom det til meg uten at jeg selv tok initiativ til det. Så når Videregående kom var jeg allerede i et sterkt kriminelt miljø. Det gikk jo bra med meg da, men mange av dem rundt meg gikk det ikke bra med. Helt tilfeldig var dette og jeg mener det kunne ha vært unngått. Ihvertfall i så lav alder (var vel 15 eller noe sånt)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Da var du isåfall veldig heldig, jeg har bodd rundt i alle småbygder i nordland du kan tenke deg i dine verste tanker. I den minste bygda går det ikke en gang an å få tak i tjall, fordi alle har gått over til sterkere ting pga det kriminelle miljøet og den store tilgangen.

6386366[/snapback]

Hehe, tviler ikke, har hørt ganske mange "flotte" historier om f.eks. Bleikvasslia fra eksen min, så det skulle være temmlig utbredt enkelte steder i Nordland ja

Lenke til kommentar

I går ble jeg sittende å tenke på flere ting.

 

Trur dere at en person som har røyka en del, har bedre utgangspunkt når det gjelder å takle noia?

 

La oss si det sitter 2 karer å røyker, han ene har røyka en god stund, og han andre prøver for første gang. Har erfaring noe å si? Eller er det bare psyken det står på?

 

Etter en lengre periode med røyking i går fikk jeg faktisk litt noia :p, men jeg klarer hele tiden å fortelle meg selv at det bare er i huet mitt, og da syns jeg egentlig det bare er litt spennende, vanskelig å forklare :p

 

Trur dere en person som aldri har røyka før, og får en sånn virkning, hadde klart å overbevise seg selv på samme måte?

Lenke til kommentar

Eg noia mye lettere før enn eg gjere nå.

Viss eg får noia nå så driter eg rett og slett i det. :p

 

Ein person som har røykt litt takler noia betre enn ein som bare har røykt noen ganger.

 

EDIT: Det står vell både på psyken og efaring,men eg trur efaring spiller større rolle enn psyken.

Ivertfall min mening.

Men eg noier meget sjelden nå eg røyker nå...

 

quote.

Etter en lengre periode med røyking i går fikk jeg faktisk litt noia tongue.gif, men jeg klarer hele tiden å fortelle meg selv at det bare er i huet mitt, og da syns jeg egentlig det bare er litt spennende, vanskelig å forklare tongue.gif

 

Eg har hatt det sjøl,og vet hva du mener og eg synes det er litt morsomt. :p

 

Men for å si det slik viss purken hadde kommet og eg hadde vore fjern så er eg ikke sikker på åssen eg hadde takklet dn noia. :p

Men trur det hadde gått greit. :whistle:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Har en venn som fikk SKIKKELIG Noia når han ikke hadde røyka mer enn 30-40 ganger, og han ble skikkelig bråkete og urolig og skaffa meg en fin del naboklager. Han tar det kult nå når han er fjern dog.

Jeg får noia som regel når jeg er alene eller med han, viss jeg er med folk som tar ting kult så gjør jeg det samme, viss folk prøver å lure meg til å få noia så går det bare en sjelden gang.

 

Vil absolutt si at erfaring har en god del å si, men like fullt kan selv erfarne stonere få noia, det er bare en del av moroa :)

Lenke til kommentar

Føler eg får lettere noia viss eg røyker åleina,ivertfall viss det er go gall.

Av og til blir det litt mye,så får eg tankekjør nå eg legger meg. :p

 

Men for all del synes det og er gøy,tenker på så mye rart av og til. :tease:

 

Føler viss eg har røykt i ein lenger periode uten pause så tar eg alt meir chill,får ikke noia.

Viss eg har hatt ein pause og røyker meg skev så får eg lettere noia.

 

Kan dette stemme for dere,eller er det bare meg?...

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Dette har faktisk med rasjonell og urasjonell frykt å gjøre. Egentlig ligger det i psyken uavhengig om man har røyket eller ikke. Men når man røyker kommer det lettere fram uten tvil. Det er kanskje det mest negative med det. Men dersom man greier å takle denne frykten kan man lære å leve med det om det er ønskelig. F.eks er det helt normalt å ha en slags følelse av noia etter å ha røyket og f.eks gå langs gaten eller sitte på bussen. Man kan lett få en følelse av at alle stirrer på en.

 

Er man en nervøs person av natur vil man merke dette ganske lett, men det har ALT med omgivelser å gjøre. Er man sammen med folk man stoler på og/eller sitter hjemme en fredagskveld så er sjansene meget små for dette. Snakker nå av egen erfaring da jeg selv er en meget følsom og gjerne nervøs person av natur.

 

Og ja, jeg vil nok si at en person som har røyket mye og har mye erfaring med det vil lettere takle noia. Uten tvil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette har faktisk med rasjonell og urasjonell frykt å gjøre. Egentlig ligger det i psyken uavhengig om man har røyket eller ikke. Men når man røyker kommer det lettere fram uten tvil. Det er kanskje det mest negative med det. Men dersom man greier å takle denne frykten kan man lære å leve med det om det er ønskelig. F.eks er det helt normalt å ha en slags følelse av noia etter å ha røyket og f.eks gå langs gaten eller sitte på bussen. Man kan lett få en følelse av at alle stirrer på en.

 

Er man en nervøs person av natur vil man merke dette ganske lett, men det har ALT med omgivelser å gjøre. Er man sammen med folk man stoler på og/eller sitter hjemme en fredagskveld så er sjansene meget små for dette. Snakker nå av egen erfaring da jeg selv er en meget følsom og gjerne nervøs person av natur.

 

Og ja, jeg vil nok si at en person som har røyket mye og har mye erfaring med det vil lettere takle noia. Uten tvil.

6388094[/snapback]

 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Hvis man skal ha en samtale om dop, så ikke tro..det mener jeg særiøst.

Hvis man røyker bønne så betyr ikke det at man blir knarker.

En ting er faktum, alkohol er mer skadlig fyskisk enn psykisk og hasj  skader mer psykisk enn fysisk. Jeg blir glad når jeg hører noen ser forskjell. Og de som mener jeg ikke har peil. Tro meg, jeg kan mye om dette.

En ting til man kan bli hekta på alkohol også. Rusmisbruk er rusmisbruk.

5421248[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig med deg :thumbup:

 

Desverre er det alt for få som ser forskjell på kronisk missbruk og bruk av rusmiddler. Og enda færre er det som skjønner at man ikke nødvendigvis blir heroin missbruker av å røyke hasj en gang i blandt.

 

Jeg mener at elevene på de norske skolene burde få 100% objektiv informasjon om temaet, og ikke informasjon som "hasj ødelegger deg for resten av livet", "du blir å havne på gata om du prøver hasj" osv.

Lenke til kommentar

En ting som er morsomt som motstandsargument for legalisering er følgende: Viss man røyker for mye hasj, så kan det ha negativ effekt.

 

Aha, så derfor kan det ikke være legalt?

 

Jeg trodde også at viss man drakk for mye alkohol så ble man alkis, det vil jeg absolutt kalle en negativ effekt. Det ender jo i verste fall med døden, noe hasj ikke gjør. For mye paracet eller salt for den saks skyld er ikke sunt det heller.

Viss man vil kan alt bli brukt negativt, men det betyr ikke at det skal være ulovlig for folk med vett.

Lenke til kommentar

Pepper er den vanlige slangbetegnelsen på vanlig amfetamin i pulverform. Beklager terminologibruk som omfatter termer som vanlige folk ikke burde kunne, skal skjerpe meg på det. Veldig viktig i å være lettfattelig i talen i slike diskusjoner.

Amfetaminvarianter er også kalt amf,meth,crystal meth(krystalisert), speed, krank og whiff.

 

Som B|Real sier er amfetamin noe skikkelig dritt.

Det er kun en selvopphøyende rus som ikke gir deg hallusinasjoner, latterkick eller noe moro i motsetning til tjall, du blir kun våken, aggressiv og psykotisk rett og slett. Det er også like avhengighetsdannende som kokain. En generell regel er hold dere unna ting som går opp i nesa (crystal kan røykes og smaker dritt).

 

Dessverre er det jevnere tilgang på amfetamin her enn tjall, så derfor blir en del unge fristet til å prøve det i tørketider (som skjer ofte her).

Nordland trenger virkelig jevne hasjimportører og pot-dyrkere.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
OT: Hva er pepper?

 

Keep up the good work. Blir sagt mye bra her, og jeg følger med, men har ikke noe særlig å bidra med selv :)

6389860[/snapback]

Pepper er et annet navn for speed...

 

Og nei, det er IKKE noe å komme seg inn på. Hold dere unna det. Jeg snakker ikke av personlige erfaringer eller noe som helst. Jeg ser på folk jeg kjenner delvis hvordan de er...og det er ikke bra i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Jeg har også en kompis som havnet på kjøret på akkurat det da jeg bodde sammen med han for noen år siden. Var skikkelig trist å praktisk talt måtte fôre han med mat og drikke for han hadde ikke noe lyst på selv. Kjipe greier..

 

Nei, det beste rådet jeg ihvertfall kan gi alle er det at dersom dere vil prøve forskjellige stoffer osv er at dere har god tid til det senere i livet. Det er ingen hast whatsoever og burde ikke prøves når man er ung og naiv. Helst skal man jo holde seg langt unna, men beklagelig nok skjer jo ikke det alltid i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...