Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen oversikt over land hvor cannabis er lovlig til medisinsk bruk? Jeg vet bare om Canada.

6370344[/snapback]

Flere stater i USA.

Kanskje noen i Afrika?

6370467[/snapback]

Trodde det var er veldig begrenset antall folk som fikk medisinsk dyrka maja i USA. Muligens syntetisk shit er mer utbredt. Sveits mener jeg har hørt er har ganske liberale på dette området.

6370564[/snapback]

Last ned serien "Weeds" på torrents. Dritbra serie med masser av pot.

Lenke til kommentar
aldrack: alkoholindustrien muligens?

De store amerikanske alkoholselskapene var pådriverne til å få marihuana kriminalisert fordi ellers hadde ingen drukket. De hadde store reklamekampanjer mot tjall.

6370586[/snapback]

Meget mulig. På den andre siden så har tobakksindustrien for lengst sikret seg rettighetene til ordet marihuana...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Var det ikke WHO som uttrykte at de heller så at cannabis ble folkedopet, fremfor alkohol?

6371918[/snapback]

Jo, rett før trommisen tok kvelden. :cool:

Lenke til kommentar
Ja, når hasj lages, blandes det ofte med tobakk. Ren cannabis er nesten en sunn røyk, selv om røyk aldri er bra for lungene. Hvis man ikke røyker kan man jo lage cannabis-brownies om man vil ;)

INGEN har NOENSINNE dødd av cannabis. Derimot dør det hundretusener av mennesker i verden hvert år av alkohol og tobakk.

Alkohol er faktisk et så farlig rusmiddel at det kan sammenlignes med de hardeste narkotiske stoffene som heroin etc...Rusen og smaken av alkohol er jo ikke særlig god heller...

6371906[/snapback]

Mulig ingen har dødd av selve skadene, poenget er at det er usikkert om det er en sammenheng mellom de som får livet sitt ødelagt pga sterkere rusmidler, og det at mange av dem begynte med hasj.

Lenke til kommentar
Ja, når hasj lages, blandes det ofte med tobakk. Ren cannabis er nesten en sunn røyk, selv om røyk aldri er bra for lungene. Hvis man ikke røyker kan man jo lage cannabis-brownies om man vil ;)

INGEN har NOENSINNE dødd av cannabis. Derimot dør det hundretusener av mennesker i verden hvert år av alkohol og tobakk.

Alkohol er faktisk et så farlig rusmiddel at det kan sammenlignes med de hardeste narkotiske stoffene som heroin etc...Rusen og smaken av alkohol er jo ikke særlig god heller...

6371906[/snapback]

Mulig ingen har dødd av selve skadene, poenget er at det er usikkert om det er en sammenheng mellom de som får livet sitt ødelagt pga sterkere rusmidler, og det at mange av dem begynte med hasj.

6371942[/snapback]

Les litt tilbake så vil du få dette avkreftet :whistle:

Lenke til kommentar
ey, jeg vil også ha.. men jeg er så n0ob på forum koding, så jeg klarer det ikke :p ... åssen får jeg farger på skriften a?

Jeg vil også angefale norcan.no , lært veldig mye der, og takker tørrfisk for url'en :)

6364800[/snapback]

Kontrollpanel, rediger signatur, velg farge grønn i det nye vinduet skriv Legalize og så 'avslutt alle tagger', trykk ok

Joinet nettopp norcan, det gjorde og Loeve (virket som et kjent nick)

6364957[/snapback]

Var medlem på Norshroom fra før av, men er for mye turing der til at jeg gidder å følge med, så da virket Norcan som et fint alternativ :)

Lenke til kommentar

6371906[/snapback]

6371942[/snapback]

Les litt tilbake så vil du få dette avkreftet :whistle:

6371954[/snapback]

Kan du vise meg til en link til en seriøs, grundig undersøkels, utført av uavhengige, anerkjente forskere, tar jeg gjerne i mot den :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6371906[/snapback]

6371942[/snapback]

Det er ingen som helst sammenheng, bare folk som velger forskjellige utveier.

Ingen vits i å forfølge blomsterbarn, sålenge de holder seg til blomster. :love:

Lenke til kommentar
Nja, den er jo flyttet over til PRS, så denne tråden skal egentlig dreie seg om samfunnsdebatten rundt planten... :)

6372133[/snapback]

Jepp, så la oss ikke spore helt av, selvom man skal få lov til å snakke litt ''stoner prat'' som det ble kalt tidligere :p

Selv har jeg slappet av med en kompis, røyka..var på det feteste alkis bula, med fullt drama og fulle oldiser..dro hjem og så scarface og fyrte pipa :D

Lenke til kommentar
Nja, den er jo flyttet over til PRS, så denne tråden skal egentlig dreie seg om samfunnsdebatten rundt planten... :)

6372133[/snapback]

Og siden den er flyttet hit har jeg lest litt i den. Her er like mange skråsikre og "religiøse" enn i tilsvarende debatter om religion. Og argumentene (både de billige, de litt dypere og mytene, både for og mot) har ikke beveget seg en millimeter siden jeg var på (de fleste av) deres alder for 30 år siden...

På de 30 årene har statskirken begynt å vakle, AKP har droppet "væpna" fra revolusjonen, og Sovjet-unionen er borte vekk. Det er kjekt å se at noe er ved det gamle.

Jeg tror bare jeg får ønske dere lykke til, hva dere enn mener om temaet. Dette er ikke min "kamp"...

Geir :)

Lenke til kommentar

Hm. Jeg har jobbet på psykiatirisk akkuttavdeling for en del år tilbake. Opplevelsene der fikk meg til å droppe alle planer om hasjrøyking.

Så om hvorvidt det er farlig/farligere enn alkohol.. Den ting er hvertfall sikkert- det er ikke mulig å forby alkohol og legalisere hasj. Det holder at vi sliter med negative virkninger av ett rusmiddel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hm. Jeg har jobbet på psykiatirisk akkuttavdeling for en del år tilbake. Opplevelsene der fikk meg til å droppe alle planer om hasjrøyking.

6372329[/snapback]

Mener du da at det var veldig mange pasienter der med hasjskader?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...