Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli trøtt nå så henger ikke helt med i svingene :) Men spørsmålet er om cannabis får folk til å bruke tyngre stoffer ikke sant? Nei sier du fordi det det er ingen automatikk i dette da tyngre stoffmisbrukere selvsagt bruker hasj først (riktig hvis jeg sammenligner det med at man må lære å krype før man går?).

Lenke til kommentar
Finnes det noen oversikt over land hvor cannabis er lovlig til medisinsk bruk? Jeg vet bare om Canada.

6370344[/snapback]

Flere stater i USA.

Kanskje noen i Afrika?

6370467[/snapback]

Trodde det var er veldig begrenset antall folk som fikk medisinsk dyrka maja i USA. Muligens syntetisk shit er mer utbredt. Sveits mener jeg har hørt er har ganske liberale på dette området.

Lenke til kommentar
Finnes det noen oversikt over land hvor cannabis er lovlig til medisinsk bruk? Jeg vet bare om Canada.

6370344[/snapback]

Flere stater i USA.

Kanskje noen i Afrika?

6370467[/snapback]

Trodde det var er veldig begrenset antall folk som fikk medisinsk dyrka maja i USA. Muligens syntetisk shit er mer utbredt. Sveits mener jeg har hørt er har ganske liberale på dette området.

6370564[/snapback]

Sånn rent umiddelbart så tenker jeg at når et så utrolig stort flertall ikke tillater cannabis må det da ligge noe fornuftig bak?

Lenke til kommentar
Sånn rent umiddelbart så tenker jeg at når et så utrolig stort flertall ikke tillater cannabis må det da ligge noe fornuftig bak?

6370571[/snapback]

Flertallet vet for lite og er for hjernevasket med gammel propaganda som fremdeles holder stand.

Harry J. Anslinger quotes:

"Reefer makes darkies think they're as good as white men."

"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."

"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."

No victim, no crime.

Lenke til kommentar

Hihi, høres ut som mindretallet også er hjernevasket :p

Det finnes vel forskere idag som på uavhengig grunnlag klarer å ta stilling til tjeneligheten av cannabis. Noen steder finner tydeligvis disse forskerne fordeler ved å bruke cannabis, men de fleste stedene virker det tilsynelatende som om ulempene ikke veier opp for fordelene. Av mangel på muligheten til å gjøre mine egne kvalifiserte vurderinger støtter jeg meg til flertallet enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Cannabis er harmløst.

Eneste grunnen til at det ble ulovlig på 60-tallet var fordi USA ville styre Mexikanske arbeidere ved å ta fra dem Marihuanaen dems. Siden hele verden måtte være venner med USA (marshall-hjelp osv.) ble det derfor ulovlig i resten av verden. På 70-tallet innså heldigvis Nederland at Cannabis var ufarlig og gjorde det lovlig igjen.

Også i Storbrittannia kan man røyke en joint uten å bli straffet. Men er fortsatt ikke lov å selge det...

Lenke til kommentar

Ja, når hasj lages, blandes det ofte med tobakk. Ren cannabis er nesten en sunn røyk, selv om røyk aldri er bra for lungene. Hvis man ikke røyker kan man jo lage cannabis-brownies om man vil ;)

INGEN har NOENSINNE dødd av cannabis. Derimot dør det hundretusener av mennesker i verden hvert år av alkohol og tobakk.

Alkohol er faktisk et så farlig rusmiddel at det kan sammenlignes med de hardeste narkotiske stoffene som heroin etc...Rusen og smaken av alkohol er jo ikke særlig god heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...