Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

ey, jeg vil også ha.. men jeg er så n0ob på forum koding, så jeg klarer det ikke :p ... åssen får jeg farger på skriften a?

Jeg vil også angefale norcan.no , lært veldig mye der, og takker tørrfisk for url'en :)

6364800[/snapback]

Kontrollpanel, rediger signatur, velg farge grønn i det nye vinduet skriv Legalize og så 'avslutt alle tagger', trykk ok

Joinet nettopp norcan, det gjorde og Loeve (virket som et kjent nick)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ey, jeg vil også ha.. men jeg er så n0ob på forum koding, så jeg klarer det ikke :p ... åssen får jeg farger på skriften a?

Jeg vil også angefale norcan.no , lært veldig mye der, og takker tørrfisk for url'en :)

6364800[/snapback]

Kontrollpanel, rediger signatur, velg farge grønn i det nye vinduet skriv Legalize og så 'avslutt alle tagger', trykk ok

Joinet nettopp norcan, det gjorde og Loeve (virket som et kjent nick)

6364957[/snapback]

You the man Sneaker! takk skal du ha :)

Blei en overraskende god kveld, da jeg fikk en tlf og ble spørt om jeg hadde lyst på no gratis nættings :D... sov godt alle sammen

Lenke til kommentar
1. Jeg må ikke ha røyka marihuana for å vite hvordan stoffet fungerer. Det kan jeg lese meg til. Jeg kan ikke lese meg til hvordan jeg reagerer på stoffet, men det vedrører ikke saken. Godt mulig jeg reagerer fint på marihuana. For alt jeg vet kan jeg reagerer fint på heroin også, men jeg må da ikke ha prøvd heroin for å kunne vite noe om stoffet?

Du må ha prøvd det for å vite hvordan det fungerer på deg. Det er det som er poenget fordi effekten varierer veldig fra person til person. I bøker osv står det at effektene kan være ditten eller datten eller begge deler, men det trenger ikke å være det. Det er det folk her prøver å si.

2. Jeg har aldri sett på UMN sine nettsider da jeg annser organisasjonen som en tulleorganisasjon som ikke gir meg objektiv informasjon. På samme måte så mener jeg NORMAL og hasjrøykende sinnatagger ikke gir meg objektiv informasjon. Og hold foreldrene mine utenfor denne diskusjonen er du snill.

forstår deg delvis her fordi NORMAL har en tendens til å være litt subjektiv i sine meninger, men de gjør det kun for å få et mer bredt syn til folket om marihuana. Det eneste som fungerer mot rusproblematikken er en åpen politikk med massevis av god relativ informasjon, noe det overhodet ikke er i dag.

Og du sier "hasjrøykende sinnatagger ikke gir objektiv informasjon". Mener du virkelig at jeg og andre her IKKE har fortalt hvor skummelt det kan være? Synes ikke jeg har gjort annet egentlig enn å prøve å skrive objektiv informasjon..

3. Så jeg kan ikke uttale meg om krig siden jeg ikke har førstehåndserfaring med ei udetonert mine?

6361675[/snapback]

Your missing the point. Du kan ikke forstå first hand hvor feil narkopolitikken er før du har opplevd hvordan det er for dem det går utover. Dersom du hadde vært liberal og kunstnerisk på samme måte som oss som røyker så hadde du garantert ha hatt et annet syn på det. Da har du også syntes det hadde vært fælt å bli sett på som en stoner og en udugelig fjott av folk rundt omkring. Også det at politiet sparker oss i gjørma når vi ligger nede. Det er ikke særlig gøy, ihvertfall når vi er som alle andre og både jobber og har et akkurat samme sosialliv som vanlige mennesker. Men på grunn av et helt feil syn av folket på rusmidler blir det sånn. Og det sårer. Det er poenget med det bildet av en smiley og dette med minen. Det er ikke bokstavelig, det er bare en vinkling og skildring av samme ting.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Jeg kom akkurat inn nå, og har ikke lest alt som står om dette før. Men her er noen fakta:

-hasj/marihuana er mindre helse sakelig enn alkohol. I andre ord, er du en fest drikker, så er det "mindre usundt" (for kroppen din) å røyke marihuana enn det er å drikke deg full på øl.

-Det farligste med marihuana er i bunn og grunn at det er "the first step". De som røyker må ha en såpass sterk vilje at de ikke må gå vidre, for å prøve sterkere saker!

Så en bitteliten konklusjon. Farlig? Ja. Øl er farligere? Ja. Er det derfor lurt å røyke marihuana? Nei.

Lenke til kommentar
er det derfor lurt å røyke marihuana? Nei.

6367597[/snapback]

I noen tilfeller kan det være lurt, da i medisinsk sammenhegn.

Det er bevist at marijuana har bedre effekt på en del sykdommer, enn dagens kjemikalske medisin. Hva er værst? kjemikalier i form av piller, eller noen marijuana sigaretter daglig?

Lenke til kommentar

Konklusjonen der er bare propaganda.

Trappetrinnsteorien er blitt motbevist utallige ganger, eneste som kan lede til sterkere stoffer er at marihuana er ulovlig og du blir kjent med spekulative folk som kan få deg til å prøve speed eller coke, been there done that. Alle skikkelige stonere holder seg til tjall. De fleste bruker marihuana som et nytelsesmiddel og ikke for å eksperimentere.

Det er som å si at du vil prøve morfin etter alkohol. Det brukes som et supplement til sosial hygge, ingenting annet.

Lenke til kommentar
forstår deg delvis her fordi NORMAL har en tendens til å være litt subjektiv i sine meninger,

6366029[/snapback]

mhm, litt synd i grunn, for da blir det veldig lett for motstandere og bare se bort ifra den informasjonen. Det blir det samme som når regjeringen eller whatever legger tjukt på når det kommer til hasj, og hvor farlig det er.

Hvis du søker litt rundt på nett så finner man haugevis av medisinske rapporter som viser at marijuana er ett mye bedre alternativ til medisiner i dag.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke disse rapportene blir tatt inn og vurdert. Hvorfor skal folk bli nekta en medisin som kan gjøre livet deres mye bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
forstår deg delvis her fordi NORMAL har en tendens til å være litt subjektiv i sine meninger,

6366029[/snapback]

mhm, litt synd i grunn, for da blir det veldig lett for motstandere og bare se bort ifra den informasjonen. Det blir det samme som når regjeringen eller whatever legger tjukt på når det kommer til hasj, og hvor farlig det er.

Hvis du søker litt rundt på nett så finner man haugevis av medisinske rapporter som viser at marijuana er ett mye bedre alternativ til medisiner i dag.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke disse rapportene blir tatt inn og vurdert. Hvorfor skal folk bli nekta en medisin som kan gjøre livet deres mye bedre?

6369644[/snapback]

Hvorfor trenger du medisin da?

Lenke til kommentar

6366029[/snapback]

6369644[/snapback]

6369691[/snapback]

Astma, glukomi (vet ikke hva det heter på norsk, glucomia på engelsk ihvertfall), kreft og aids muligens? Depresjon eventuelt?

Syns forresten ikke at denne tråden har noe å gjøre på ot-baren, vurde heller være under politikk/samfunn!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

6369691[/snapback]

Vel, i midt tilfelle så kunne det ha vært effektivt i forhold til min epilepsi.

Her er litt info :

Epilepsy is usually treated with barbiturates, benzodiazepines (Valium and Librium), or diphenylhydantoin (Dilantin). These drugs don’t work in 20–30 percent of cases, and often produce addiction, lethargy, or depression. Many epileptics who’ve tried it find that marijuana works better without side effects. Seizures are prevented primarily by cannabidiol (CBD) and possibly other cannabinoids, not THC.

Valerie Corral, cofounder of the Wo/Men’s Association for Medical Marijuana (WAMM), in Santa Cruz, California, suffered numerous daily grand mal seizures resulting from head injury in an auto accident in 1973. Conventional medicines were ineffective and debilitating. Cannabis completely prevents her seizures, so she has grown it since 1978. With her husband Mike, she has been arrested many times between August 1992 and October 2002. In April 2004, in a lawsuit by Santa Cruz County against Attorney General John Ashcroft, Judge Jeremy Fogel of the Northern District of California granted a temporary injunction against further government raids until the suit is decided, marking the first time that a federal court has recognized the right of groups of patients to grow and use marijuana. This is fifty-five years after two researchers had found that THC controls children’s epileptic seizures better than Dilantin [Federation Proceedings 8: 284–285, March 1949], which is still the most often prescribed antiepileptic.

From 1954 to 1959, the Department of Defense sponsored secret research in the chemical weapons research center at Edgewood Arsenal in Maryland on marijuana’s military potential. No such potential was found. But project director Van M. Sim later called marijuana “probably the most potent antiepileptic known to medicine today” [Medical World News, July 16, 1971, pp. 37–43]. In the 1990s, tests on rats given synthetic cannabinoids showed 70 percent less brain damage and fewer seizures after a dose of nerve gas.

Den informasjonen er hentet på Denne siden

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6366029[/snapback]

6369644[/snapback]

6369691[/snapback]

Astma, glukomi (vet ikke hva det heter på norsk, glucomia på engelsk ihvertfall), kreft og aids muligens? Depresjon eventuelt?

Syns forresten ikke at denne tråden har noe å gjøre på ot-baren, vurde heller være under politikk/samfunn!

6369763[/snapback]

Ja eller "sutre tråden". :innocent:

Lenke til kommentar

Mulig de cannabis er bedre for kroppen enn alkohol i store mengder, det som derimot er usikkert, er de psykiske konsekvensene. Så lenge såpass mange reagerer såpass ulikt på stoffet, bør det ikke legaliseres før vi kan med større sikkerhet hva som egentlig foregår.

Det er skummelt at såpass mange (eks)narkomane begynte med hasj, og beveget seg over til tyngre stoffer. Selv om det muligens bare er ett fåtall, er det uansett en grunn til ikke å legalisere stoffet, selv om flesteparten klarer å kose seg med en pipe i ny og ne.

Lenke til kommentar
Klarer ikke folk å fatte at folk som går på tunge saker selvsagt er innom hasj og? Folk er virkelig trangsynte :roll:

6370348[/snapback]

Var det en kommentar til meg? Slik jeg leser det, er du enig i at de som går på tyngre stoffer har brukt hasj...

Edit:

vss det ikke er det du mente, kan du da omformulere det?

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...