Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Sist jeg var i fristaten å kjøpte keef, kom det 10-12 politimenn inn i Christiania når jeg var på vei ut. Fy faen nervøs jeg var.. Men sjekker det nok ut iår og, det er obligatorisk med en visitt innom der  :innocent:

6359395[/snapback]

Ikke stress med Christiania... du får kjøpt plenty av folk på Roskilde..der går folka rundt med godteposer ;)

Fikk faktisk 20 g god weed til 200 spenn nest siste dagen... ville jo ikke ha det med meg over grensa, så du kan trygt si at det ble skeve tilstander i campen vår :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Er det bare meg eller virker det som om forumet her har blitt mer liberalistisk generelt til cannabis i de siste årene? Husker når jeg først registrerte meg som bruker her (gjorde det kun for å diskutere legalisering) så var det bare flaming og drittkasting overalt og unyttig feilinformert informasjon og argumenter fra brukere. Ser ikke så mye til det nå! :thumbup:

6359348[/snapback]

Veit ikke jeg, enten det, eller så holde de seg bare borte fra tråden vår :p

Er vel uansett på tide at folk blir litt mer liberale, og aksepterer marijuana, det finnes så mange utrolig positive sider ved denne planten. Er egentlig ganske trist at vi ikke får lov til å bruke den.

Lenke til kommentar

Så lenge man har det bra og fint mesd psyken sin og miljøet man er i er bra så er det lite negativt man kan si. Utenom hvis man har lett for å bli depresiv og lignende så vil jeg ikke anbefale det. Det behøver ikke å skje noe, men man kan isolere seg fort da. Miljøet er det viktigste er det jeg har oppdaget i min fartstid. Og jeg ser andre her sier er enig angående det med miljøet. Jeg syns du sier mye bra Propaganda.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Jeg syns du sier mye bra Propaganda.

6360006[/snapback]

Takk for det, hyggelig å høre :), vil legge til at jeg har med stor interesse lest dine innlegg også, kjempe bra med en som tør å dele personlige erfaringer, både på godt og vondt :)

En god tanke å ha i bakhuet er at du forsterker sinnsstemningen din når du røyker, akkurat som med alkohol. De som røyker i deppa situasjoner for å komme seg opp har bomma helt, du blir nok som regel bare kjipt skev og føler deg enda værre.

Røyk med venner, folk du kan stole på, det er viktig!

Lenke til kommentar

Presterte å ta med meg plantene mine hjem til mine foreldre for sommeren, kjørte på butikken og når jeg kom tilbake var de slaktet.

Slapp unna med at det var "industrihamp" da. Måtte mine kjære planter hvile i fred. Budsene var akkuratt begynt å bli perfekte.

Angående hardere stoffer, har prøvd crystal meth og vanlig speed en del ganger, og syns ikke det var særlig kult i og med at det ikke er et hallusigen. Det eneste som skjer er jo at pikken blir liten og man blir veldig årvåken. Viss man skal bruke hardere stoffer vil jeg anbefale flein og syre, med måte dog. Ikke legg deg ut på ting du ikke vet noe om uten en erfaren person, og å ha lest om effekten på troverdige kilder.

Gleder meg til August/Oktober, for da blir det fleinplukking for alle pengene! Skal også begynne å dyrke hydrofonisk da.

En siste ting, alkohol og tjall fungerer skjelden særlig fett. Og alkohol er grunnen til at cannabis er kriminalisert, så hold deg unna dritten! :p

Lenke til kommentar
Jeg rusa meg på harde stoffer for å glemme ting som jeg har opplevd i yngre alder og tro meg jeg bomma så det joma etter, ting blir verre og verre, til slutt blir man bare en apatisk og kald person. Så det du sier der er helt rett.

6360499[/snapback]

Har selv sett at det samma har skjedd med kompiser, og i familien men da alkohol relatert istedenfor narkotika.

Jeg syns det er helt unødvendig å tulle med no sterkere enn hasj og alkohol, syre osv er noe man ikke burde tulle med. Kjipt å få helt noia, og sitte der i mange timer å ha det helt jævlig..det skjer ikke med hasj, ikke som jeg har hørt eller sett.

Men det værste jeg veit av dop er piller, folk som dytter i seg kjemikalier som knips osv har jeg ingen respekt for. Du kødder med livet, for du veit aldri hvor mye du får i deg.

Har en kompis som syns knips var gøy, han ente på ullevaal etter å ha blitt påkjørt av t-banen... yea, knips er dødsfett! :roll:

Lenke til kommentar

Røyker mye åleina og eg,liker å sette meg ned om kvelden og ta meg ei pipe og slappe av,kanskje hive på ein film eller spille bf2 er gøy nå du har tatt ein rev og to... :p

Men det er morsomt å røyke sammen med venner og.

Det eg har merked med hasj så deler folk med seg''eg og'' noe som er litt underligt egentligt,nå det er såpass dyrt,men viss ein kamerat kommer og spør om han kan ver med å ta ein rev så synes eg det bare er hygeligt å få litt selskap.

Men alt har sine grenser,men har aldri opplevt at noen av di eg kjenner snylter av meg,er vell meir eg som snylter av andre... :p

Trur og det er bra å ta pauser av og til for å bli litt klar i hode,og la kroppen kvitte seg med någe av dritet før du stapper meir inn....

Synes og det er merkverdigt hvorfor hasj i det minste ikke er lovligt til medisinsk bruk.

Og hvor dårlig kunskapen til folk flest er nå det gjelder disse stoffene.

Får inntrykk av at mange her ikke vet forskjell mellom hasj og heroin og at folk trur virkeligt at du hopper fra hasj til heroin''slik som folk gir inntrykk her så er du dømt til å bruke heroin viss du bruker hasj'' hvorfor gis det ikke ut iformasjon som ikke er udatert?

Og eg kan ikke fatte hvordan det er så mye løgn med hasj\cannabis.

Di fleste sidene gir bare ut negative effekter + di overdriver disse såkalte faktane noe så grasat.

Etter min efaring så passer ikke beskrivelsen av rusen du får av hasj eller etterefektene,di er ivertfall kraftigt overdrevet.

Nesten alle som eg kjenner som har prøvt hasj sier det samme,og eg ser at nesten alle som har røykt hasj her og sier det samme...

Det er og mye diskusjon om hva som er betre alkohol eller hasj.

Eg synes ikke at di to stoffene kan samenlignest pga di gir så forskjellig virkning.

Forskjellen mellom hasj og alkohol synes eg er at alkoholen fjerner diverse grenser for ein person''nå du er full'' og hasj blir du avslappet...

For å si det enkelt så synes eg at du blir meir skrudd i hode av alkohol enn du gjere av hasj,noe som mange sikkert er uenige i.

Ser og ein så tidligere at du kan nyte alkohol til mat uten å bli ruset av det feks ta ei øl til maten.Og den samme person sa at det gikk ikkje med hasj.

Då kan eg vri litt på det han sa og si at han meinte at du ikkje kan nyte hasj.

Tvert imot synes eg,hasj kan brukes til mat og det kan nytes,det kan brukes som krydder til div retter,og du trenger ikke å bli ruset av det.

Men alikevell hvorfor er det så gale å bli ruset på någe bare du ikkje overdriver?

Vi har ruset oss så lenge vi har eksistert,hvorfor er det slik i dag at det er så frykteligt å bli ruset på någe?

Og alle liker å bli ruset på någe ALLE.

Noen får rus av å kjøpe nye klær osv,noen hopper fallskjerm,noen drikker.

Du blir ruset av å bare gå ut i sola....

Og eg vett om ein del folk som gjere det ba på skulen\jobb nå di røyker hasj,er faktisk overrasket over hvor mange som egentligt røyker hasj.

Det er mye meir vanligt enn eg trudde med andre ord...

Eg skal heller ikkje anbefale folk om å prøve hasj,men eg skal heller ikke anbefale folk om å drikke.

Men det er mange eg kjenner som det hadde vore kult å røykt med,men eg kan ikkje sei det pga di trur at det er det samme som heroin enkelt og greit di har ikkje peiling.

Men alikevell så er di glade i alkohol,noe så er merkligt pga alkohol er sterkere enn hasj,synes eg.

Eg håper at hasj\cannabis blir lovligt ein gang så folk kan se sjøl hvordan det er å røyke.

Eg har heller aldri opplevt at noen blir deppresive og får psykiske skade av å røyke,eg har aldri lest om det eller høyrt om det,utenom på disse antirus-siedene.

Og det med at det er umuligt å ta overdose av hasj er ikkje sant.

Det er utruligt sjeldent og vanskeligt men det går.

Det går nokk ikkje ann å røyke seg i hel men viss du spiser 50g så truir eg at du sliter litt.

Det finnes mange sorter hasj\cannabis og,noen er sterkere enn andre så viss du har fått tak i heftig gall så vill eg ikkje anbefale det til førstegangsrøykerer iverfall ikke åleina,det går nokk greit viss du er sammen med noen du kjenner som har røykt før og som du kan stole på.

Er litt trøtt så det er fult muligt at eg på redigere på noen skrivefeil seinare,men nå har eg ikkje tid.Har skreve meir en planlagt... :tease:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Edit: Er det bare meg eller virker det som om forumet her har blitt mer liberalistisk generelt til cannabis i de siste årene? Husker når jeg først registrerte meg som bruker her (gjorde det kun for å diskutere legalisering) så var det bare flaming og drittkasting overalt og unyttig feilinformert informasjon og argumenter fra brukere. Ser ikke så mye til det nå! :thumbup:

6359348[/snapback]

Det er vel gjerne fordi vi(jeg) ikke gidder å diskutere med folk som har all informasjonen sin fra NORMAL. Og kanskje fordi denne tråden har utvikla seg til en stonertråd hvor stonerne deler erfaringer og skryter av sitt siste røverkjøp.

Lenke til kommentar

6359348[/snapback]

Det er vel gjerne fordi vi(jeg) ikke gidder å diskutere med folk som har all informasjonen sin fra NORMAL. Og kanskje fordi denne tråden har utvikla seg til en stonertråd hvor stonerne deler erfaringer og skryter av sitt siste røverkjøp.

6360802[/snapback]

Men du Olsen, som livsvant røyker har alle dine harde fakta samlet inn gjennom egne erfaringer på plata i oslo? :ermm:

"Stonerne" har nok samlet sine egne inntrykk vil jeg tørre å påstå, tviler på at hverken jeg herr Propaganda eller mister Fluesopp trenger å bli dyttet på legaliseringspropaganda for å få klargjort vårt standpunkt til marihuana. :roll:

Lenke til kommentar
Røyker mye åleina og eg,liker å sette meg ned om kvelden og ta meg ei pipe og slappe av,kanskje hive på ein film eller spille bf2 er gøy nå du har tatt ein rev og to... :p

6360735[/snapback]

slenger meg på den, liker best å røyke med venner, men kjempekos å kaste seg ned forran pc'en med no god musikk eller no online spilling når man er skev :)

Og det med at det er umuligt å ta overdose av hasj er ikkje sant.

Det er utruligt sjeldent og vanskeligt men det går.

Det går nokk ikkje ann å røyke seg i hel men viss du spiser 50g så truir eg at du sliter litt.

6360735[/snapback]

Hvis du spiser 50g på en gang så er du såpass dum at du fortjener å dø, men jeg trur fortsatt ikke du hadde dødd av det, da hasj ikke er ett stoff som kan gi kroppen problemer i form av oksygen mangel, hjerteproblemer, eller generell organ svikt, som du kan få av andre stoffer.

Du hadde nok bare sovna no så jævli, og våkna opp mer bakskækk enn du noensinne har vært. Dette kan jeg selfølgelig ikke bevise på noen måte, da jeg ikke har prøvd å spise 50g hasj, så dette er en teori.

Lenke til kommentar
Men du Olsen, som livsvant røyker har alle dine harde fakta samlet inn gjennom egne erfaringer på plata i oslo? :ermm:

"Stonerne" har nok samlet sine egne inntrykk vil jeg tørre å påstå, tviler på at hverken jeg herr Propaganda eller mister Fluesopp trenger å bli dyttet på legaliseringspropaganda for å få klargjort vårt standpunkt til marihuana.  :roll:

6360839[/snapback]

Må jeg ha vært knarker for å ha meininger om narkopolitikken? Må jeg ha kjørt meg ihjel for å ha meininger om veipolitikken? Må jeg ha vært alkoholiker for å ha meininger om alkoholpolitikken? Jeg har lest relativt mye om hasj og marihuana og jeg påstår ikke at disse rusmidlene er strakeste veien til knarkerdøden eller galehuset, men jeg reagerer på at enkelte tror at det er heilt ufarlig å røyke og jeg gidder ikke diskutere med folk som innbiller seg at siden dei røyker uten å ha daua eller blitt lagt inn på galehus så er det en heilt ufarlig hobby dei driver med.

Jeg drikker alkohol, jeg er ikke alkoholiker og jeg kjenner ingen som har blitt det, men jeg går ikke rundt og innbiller meg at alkohol ikke er farlig av den grunn!

Men faen, jeg skal ikke ødelegge røyketråden deres :)

Lenke til kommentar

"Stonerne" har nok samlet sine egne inntrykk vil jeg tørre å påstå, tviler på at hverken jeg herr Propaganda eller mister Fluesopp trenger å bli dyttet på legaliseringspropaganda for å få klargjort vårt standpunkt til marihuana.  :roll:

6360839[/snapback]

Må jeg ha vært knarker for å ha meininger om narkopolitikken? Må jeg ha kjørt meg ihjel for å ha meininger om veipolitikken? Må jeg ha vært alkoholiker for å ha meininger om alkoholpolitikken? Jeg har lest relativt mye om hasj og marihuana og jeg påstår ikke at disse rusmidlene er strakeste veien til knarkerdøden eller galehuset, men jeg reagerer på at enkelte tror at det er heilt ufarlig å røyke og jeg gidder ikke diskutere med folk som innbiller seg at siden dei røyker uten å ha daua eller blitt lagt inn på galehus så er det en heilt ufarlig hobby dei driver med.

Jeg drikker alkohol, jeg er ikke alkoholiker og jeg kjenner ingen som har blitt det, men jeg går ikke rundt og innbiller meg at alkohol ikke er farlig av den grunn!

6360894[/snapback]

Hasj er regnet som narkotika utelukkende pga personer som deg.

Narkopolitikken og hasjpolitikken er to vidt forskjellige ting, for det omhandler ikke å få speed, ecstacy og smack legalisert , kun en liten plante.

selvsagt må du ha prøvd marijuana for å ha en formening om det!!

Det er jo komplett idiotisk! Hvordan vet du hvordan ting fungerer ellers?

Pga du har lest ting på UMN? Eller har dine foreldre fortalt deg?

Man kan ikke uttale seg om noen ting viss man ikke har førstehåndserfaring.

Veipolitikk er særdeles mer nyansert enn marijuanapolitikken som er JA/NEI politikk. Å kjøre bil er farlig, det vet vi alle. Hasj er ufarlig, det vet de som har prøvd det regelmessig de siste 15 åra!

Lenke til kommentar
Man kan ikke uttale seg om noen ting viss man ikke har førstehåndserfaring.

6360943[/snapback]

Det blir litt for lett å si. Noen ting kan man lese seg til kunnskap om, mens andre ting må testes. Man trenger ikke å være alkoholiker for å vite noe om skadevirkningene til alkohol, men man MÅ ha drukket seg full for å virkelig vite hvordan det er. Det er klart man kan mene noe om hasj selv om man ikke har prøvd det, men man bør ikke uttale seg om de tingene man ikke kan vite noe om uten å ha prøvd det selv.

Må jeg ha kjørt meg ihjel for å ha meininger om veipolitikken?

Meget bra. :D

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Alkohol og hasj er IKKE det samme i det hele tatt.

Det kan ikke sammenlignes på noe måte overhode, untatt at begge er "rusmidler".

Hvor kan man lese om "skadevirkningene" til hasj? INGEN STEDS!

Det er helt individuelt, en venn av meg tjener 2.5 millioner i året og kjører corvette og røyker mer enn de fleste jeg kjenner.

Noen blir sløv viss de røyker for mye, og noen blir kreative, det er helt individuelt. Ting er ikke sort og hvitt.

Må jeg ha kjørt meg ihjel for å ha meininger om veipolitikken?
Alldeles usaklig og har null relasjoner til hasjish.
Lenke til kommentar

Hvis du leser posten min en gang til, ser du at jeg ikke nevnte skadevirkninger av hasj med et eneste ord, nettopp fordi dette ikke er spesielt veldokumentert. Ei heller sa jeg at alkohol og hasj er det samme. Mitt eneste budskap var at det er ikke alt man trenger å ha førstehåndskunnskaper om for å ta standpunkt til. Det går fint an å være hasjmotstander rett og slett fordi man er motstander av rusmidler generelt, selv om det ikke nødvendigvis er direkte gjennomtenkt ...

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
men jeg reagerer på at enkelte tror at det er heilt ufarlig å røyke

6360894[/snapback]

De som påstår at det er ufarlig å røyke hasj er naive, som jeg har nevnt uttalige ganger så varierer dette fra person til person, noen tåler det, andre ikke, så du har helt rett på det punktet :)

Du ødelegger ikke tråden i det hele tatt, jeg vil gjerne ha fler av dere anti-marijuana folk inn her, vi er jo på diskusjon.no , og det er jo ikke no morro å bare diskutere med folk som mener det samma som en selv. :)

Lenke til kommentar
Det går fint an å være hasjmotstander rett og slett fordi man er motstander av rusmidler generelt, selv om det ikke nødvendigvis er direkte gjennomtenkt ...

6361025[/snapback]

Det går selvsagt helt fint. Men jeg kan fint være motstander av dobørster uten noe spesiell grunn, det innebærer dermed ikke at min stemme skal ha noenting å si i det hele tatt for legaliseringsspørsmålet av dobørster.

Lenke til kommentar
Og kanskje fordi denne tråden har utvikla seg til en stonertråd hvor stonerne deler erfaringer og skryter av sitt siste røverkjøp.

6360802[/snapback]

Så ikke denne før nå.

Du må jo nesten regne med at det blir litt småprat mellom ''stonerne'' når det er en egen tråd om det. Går fint ann å se bort i fra det, og diskutere andre punkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...