Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Å bli "hekta på hasj kan ikke regnes som å bli hekta på tobakk eller sterkere stoffer. Det verste du opplever hvis du har røyka hasj vær dag i 1år er søvn-problemer, svetting, man er stressa og kan være litt agressiv, men som sagt det er fra person til person. En ting er sikkert det er ikke farlig å slutte rett av som det er med andre midler. Og selv om det ligger i kroppen så kjenner ikke "du" det, det finns piller som er i kroppen din i en måned selv om du bare har tatt 1, men du kjenner ikke det i en måned. Det som er farlig å slutte av på dagen er opiater. Det er jævlig..tro meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor finner man THC i blodet til en som har røykt flere uker tidligere hvis THC'en forsvinner ut av kroppen så fort?

6331724[/snapback]

Jeg mener å ha lest at THC'en lagres i fettvevet i kroppen og forbrennes sakte men sikkert i opptil en måneds tid... En kamerat av meg hadde røyka i legre tider og slutta to uker før han skulle i militæret, på disse to resterende ukene trente han daglig og hadde fokus på trening for å forbrenne fett. Han passerte pisseprøve uten problemer...

Dette hadde nok ikke funka med alle og enhver ettersom folk har forskjellig forbrenning, stoffskifte osv. men det funker iallefall med trening for å flushe systemet...

Lenke til kommentar
Hvorfor finner man THC i blodet til en som har røykt flere uker tidligere hvis THC'en forsvinner ut av kroppen så fort?

6331724[/snapback]

Jeg mener å ha lest at THC'en lagres i fettvevet i kroppen og forbrennes sakte men sikkert i opptil en måneds tid... En kamerat av meg hadde røyka i legre tider og slutta to uker før han skulle i militæret, på disse to resterende ukene trente han daglig og hadde fokus på trening for å forbrenne fett. Han passerte pisseprøve uten problemer...

Dette hadde nok ikke funka med alle og enhver ettersom folk har forskjellig forbrenning, stoffskifte osv. men det funker iallefall med trening for å flushe systemet...

6337890[/snapback]

 

Tester vel ikke for narkotiske stoffer på den pisseprøven der..

Lenke til kommentar
Hvorfor finner man THC i blodet til en som har røykt flere uker tidligere hvis THC'en forsvinner ut av kroppen så fort?

6331724[/snapback]

Jeg mener å ha lest at THC'en lagres i fettvevet i kroppen og forbrennes sakte men sikkert i opptil en måneds tid... En kamerat av meg hadde røyka i legre tider og slutta to uker før han skulle i militæret, på disse to resterende ukene trente han daglig og hadde fokus på trening for å forbrenne fett. Han passerte pisseprøve uten problemer...

Dette hadde nok ikke funka med alle og enhver ettersom folk har forskjellig forbrenning, stoffskifte osv. men det funker iallefall med trening for å flushe systemet...

6337890[/snapback]

 

Tester vel ikke for narkotiske stoffer på den pisseprøven der..

6338091[/snapback]

 

Hvis du skal inn i militæret, jo... hvis det er på sesjon, så er pisseprøven for å sjekke lever'n din hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Det er viktig med pauser når man smoker weed. Hvertfall for min del, hvis ikke jeg tar pauser så blir jeg så sløv og skulker skolen osv.

 

ps: pure weed er best, ikke hasj.

6339094[/snapback]

 

Jeg har litt samma greia, jeg liker å ta pauser for å få litt klarhet i hodet, blir litt slækk etter lange perioder med røyking. Da tar jeg kanskje 2 uker fri eller no, så er ting akkurat tilbake til der de var :)

Lenke til kommentar
Mulig at man ikke merker denne bakrusen, men det er ihvertfall etter rundt 8 uker kroppen kvitter seg med THC. Som nevnt over kan et av symptomene være at man får lyst på hasj, og dette kan hos enkelte være det eneste symptomet.

 

Du kan vel forklare hvordan THC lagres i kroppen og hvordan og når det skilles ut av kroppen for meg?

6331326[/snapback]

 

Altså "bakrusen" av hasj er egentlig ikke noen bakrus. Slik er det:

 

Man tar et trekk og en mild rus kommer sigende. Så blir man litt rar i hodet noen timer også dabber det ut. That's it. Selv om man har stoffet i kroppen i 8 uker eller whatnot så er jo uansett ikke det noe poeng. Man merker jo ikke det uansett. Du merker jo heller ikke om noe er i kroppen din i såså lang tid. Man får ingen rus av at THC ligger i kroppen i lengre tid. Men det man faktisk kan merke er når store mengder THC blir tilført kroppen. Da blir man gjerne litt uoppmerksom noen ganger og kan kanskje virke som om man ikke helt henger med på alt. Men dette er tross alt ikke noe det vanlige mann i gata merker på deg dersom dette har vært tilfellet.

 

6335393[/snapback]

Så du mener at når kroppen skal kvitte seg med THC, som er et giftstoff på lik linje med alkohol, så er det umulig å merke noen slags form for ubehag, kvalme eller lyst til å 'reparere' med mer hasj?

Jeg sier ikke at man er garantert denne bakrusen 8 uker etter man har røykt hasj. Det er heller ikke alle som blir fyllesyk dagen etter de har drukket, og bakrusen av hasj tror jeg er mindre utbredt enn bakrusen av alkohol.

Lenke til kommentar
Så du mener at når kroppen skal kvitte seg med THC, som er et giftstoff på lik linje med alkohol, så er det umulig å merke noen slags form for ubehag, kvalme eller lyst til å 'reparere' med mer hasj?

Jeg sier ikke at man er garantert denne bakrusen 8 uker etter man har røykt hasj. Det er heller ikke alle som blir fyllesyk dagen etter de har drukket, og bakrusen av hasj tror jeg er mindre utbredt enn bakrusen av alkohol.

6342642[/snapback]

 

Nei, man kan godt merke noe ubehag. Dette selvfølgelig ut fra person til person. Det man merker er egentlig ganske likt det å være veldig trøtt om morgenen. Omtrent slik kjennes det ut. Altså ingenting kaffe ikke fikser! ;)

Men glem dette med 8 uker. Det er veldig misvisende. Stoffet er som andre har sagt tidligere kanskje i kroppen i enda flere uker enn 8 uker, men man merker ingenting av det for den grunn. Hvis jeg f.eks røyker en del etter jobb så merker jeg ingenting av det neste dag på jobb f.eks. Det er som oftest folk som ikke har praktisk peiling på sånt som er flittig med å skrive slikt på faktasider og informasjon fra staten osv. Som tidligere sagt, kutt ut halvparten så stemmer det kanskje litt. :)

 

Syns det er deilig å være bakfjern :)

6342797[/snapback]

 

Støtter den, har også våkna skev ett par ganger, det er digg :D

6343187[/snapback]

 

Dette er et godt eksempel på hvordan det er fra person til person. Jeg f.eks kan ikke fordra å være bakfjern. Jeg mister på en måte av og til "grepet" på meg selv føler jeg og kan ta meg selv i å sitte å stirre i veggen uten å gjøre noe vettugt. Jeg liker ikke når jeg er sånn. Men igjen da så blir man egentlig ikke bakfjern dersom man f.eks røyker litt i 8-tiden på kvelden og står opp neste morgen. Bakfjernet kommer vel som oftest dersom man legger seg på stigende rus. Sånn er det med alkohol også det. Dersom du kommer hjem fra fest og er dritings så trenger man ikke å kjenne noe av det neste dag dersom man drikker 3 liter vann og kanskje noe mat. Men dersom man legger seg dritings uten noe som helst vann så merker man det godt neste morgen. Bakfjernet er langt under halvparten så ubehagelig som å være bakfull. Og i tillegg så er det også langt under halvparten så slitsomt for hjernen! Man merker dager derpå etter en real fyllekule at alkohol faktisk er gift. Sånn føler man ikke av hasj. Noe som er en bra ting. :)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg at norcan.org medlemmer har spredd cannabis frø over hele landet da?

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article655931.ece

 

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg synes om dette. Greit nok at det får fokus på det de mener, men jeg synes det også kan bli litt for teit.

Spesielt dette bildet av godeste Even Ganja av Norcan.

 

og-004_250px.jpg

 

Blir liksom sånn "kult å røyke"-faktor. Liker ikke det og synes det blir fokus på helt feil ting.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Noen som har fått med seg at norcan.org medlemmer har spredd cannabis frø over hele landet da?

 

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg synes om dette. Greit nok at det får fokus på det de mener, men jeg synes det også kan bli litt for teit.

Spesielt dette bildet av godeste Even Ganja av Norcan.

 

 

6343879[/snapback]

 

Høy Russefaktor over påfunnet, og kan like gjerne virke mot hensikten. :hmm:

Lenke til kommentar

Det er det det kan. Synes heller de burde ha hatt en stor aksjon der de faktisk har brukt hamp som ressurs til å lage tau, mat, klær og god åpen kommunikasjon og ikke så fokus på rus. Det handler om så mye mer enn det, men det blir ikke fremstilt helt på den måten synes ikke jeg ihvertfall.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Hvorfor finner man THC i blodet til en som har røykt flere uker tidligere hvis THC'en forsvinner ut av kroppen så fort?

6331724[/snapback]

Jeg mener å ha lest at THC'en lagres i fettvevet i kroppen og forbrennes sakte men sikkert i opptil en måneds tid... En kamerat av meg hadde røyka i legre tider og slutta to uker før han skulle i militæret, på disse to resterende ukene trente han daglig og hadde fokus på trening for å forbrenne fett. Han passerte pisseprøve uten problemer...

Dette hadde nok ikke funka med alle og enhver ettersom folk har forskjellig forbrenning, stoffskifte osv. men det funker iallefall med trening for å flushe systemet...

6337890[/snapback]

Kan være noe bugg med pisseprøva da...

En kompis hadde røyka dagen før han ble taua inn av purken, og skulle ta pisseprøve.

Pisseprøva viste at han ikke hadde noe THC i blodet. Han hadde ikke gjort noe spess, så sikkert noe bugg med testen, Men den andre duden som også skulle pisse samtidig viste prøva positiv hos...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...