Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig. Drikker jeg en flaske cola hver dag i 20 år er det stor sjanse for at jeg utvikler diabetes. Røyker jeg hver dag i 20 år er det stor sjanse for at jeg utvikler hjerte og kar sykdommer eller kreft. Jeg sier ikke at det er ufarlig, men dere som påstår at man får psykoser og kan dø osv. er så fulle av piss. Alt er skadelig til en viss grad, og hasj/marihuana har skadevirkninger som ikke er i nærheten av langt vanligere rusmidler og matvarer.

6330868[/snapback]

 

Mener jeg så program om noen folk borti USA som fikk marihuana eller noe slikt fordi de hadde en spesiell sykdom, det hjalp de...Så det var folk borti usa som dyrka det lovli...Men det var bare sånn 10 personer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Alt er skadelig til en viss grad, og hasj/marihuana har skadevirkninger som ikke er i nærheten av langt vanligere rusmidler og matvarer.

6330868[/snapback]

 

Hvilke skadevirkninger tenker du på ved bruken av Hasj/Marihuana?

Lenke til kommentar
Man har jo også de samme skadevirkningen som man får av sigaretter.

6331036[/snapback]

Dersom du blander ja. Faktisk er en joint(uten tobakk) stort sett mye mindre skadelig fordi de er ikke tilsatt all møkka som tobakksindustrien tilsetter sigaretter. Og selv om du får i deg litt tjære og møkk røyker du gjerne en joint i ny og ne, ikke 20 om dagen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
At man er mer utsatt for psykose og psykiske lidelser, svekket korttidshukommelse og blablabla.

 

Jeg aldri merket noe, i hvert fall, og jeg har tatt meg mer enn et par trekk.

6331017[/snapback]

 

Kortidshukommelse er noe "alle" unnskylder seg med idag når konsentrasjonen glipper. Psykoser/psykiske lidelser er mere utbredt blant folk som ikke røyker snadder, tror jeg. Lykkepiller er nesten å regne som Kamferdrops idag.

 

Jeg har røyket ganske mye, ganske lenge men kan ikke på noen måte legge skylden på den uvanen for min generelle utilstrekkelighet.

Lenke til kommentar
Man har jo også de samme skadevirkningen som man får av sigaretter.

6331036[/snapback]

 

Ja, men hvem røyker 20-100 jointer om dagen? ;)

6331075[/snapback]

Ingen. Men jeg tror heller ingen røyker 100 sigaretter om dagen.

Og de fleste som røyker hasj blander med tobakk.

Lenke til kommentar
Man har jo også de samme skadevirkningen som man får av sigaretter.

6331036[/snapback]

 

Ja, men hvem røyker 20-100 jointer om dagen? ;)

6331075[/snapback]

Ingen. Men jeg tror heller ingen røyker 100 sigaretter om dagen.

Og de fleste som røyker hasj blander med tobakk.

6331107[/snapback]

 

Ja, men muligheten for å ikke gjøre det, er tilstede, så da velger du du å gjøre det på en usunn måte.

 

Denne bakrusen som det også ble snakket om stemmer ikke så godt.

 

Jeg har selv hatt pauser etter lengre perioder med røyking, og det værste som skjedde ( men husk, dette er min erfaring) var at jeg var litt ekstra sugen på en joner i noen dager, litt rastløs.. men ikke i nærheten av hvor ille det var når jeg slutta å røyka for noen år siden, vanlig sigg that is.

 

Nå kan man jo sammenligne bivirkningene til hasj, alkohol og vanlig sigaretter, hvilke bivirkninger er verst?

 

Alkohol : Leverskader, depresjon, sterk avhengighet, for å ikke snakke om den morsomme bakrusen du har etter en fyllekule.

 

Vanlig sigg: kreft, hjerte og kar sykdommer (forbehold om skriveleif), dårlig fysisk form, kols, sterk avhengighet and the list goes on.

 

Hasj eller pot: Kreft sjansen er minimal, særlig hvis du spiser mekket ditt, eller hvis du bruker Vaporizer, Avhengighet kan være skje, men da minimalt i forhold til sigg og alkohol, sjanse for psykose og depresjon ( Tar med dette, da det vel ikke er bevist at dette er tilfelle, men heller ikke motsatt).

 

Legg gjerne til noe på listen, for jeg er litt balle atm.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at TCH'en i cannabis lagres i fettvevet i kroppen i opptil 8 uker. Etter 8 uker skal kroppen kvitte seg med THC'en og da får man en slags "bakrus". Personer som røyker hver dag, opplever ikke dette før de skal slutte å røyke hasj, og da kan bakrusen bli enda sterkere.

På samme måte skal kroppen kvitte seg med alkoholen dagen etter man har drukket.

6330476[/snapback]

 

Haha, synes slike innlegg er morsomme! :lol: Rart så mange som ikke har peiling i hele tatt, men som tror de har det! :)

 

Hør her, kroppen kvitter seg med slaggstoffer hele tiden uansett. Greit nok at THC ligger i kroppen i såså lang tid men det betyr jo ikke at man får bakrus etter at stoffet er helt vekk fra kroppen! :D

Bakrusen av hasj og cannabis får man kun noen timer etter at selve virkningen har tatt av. Etter det så er alt helt vanlig.

 

Det er så sykt at all "allmenn" informasjon om hasj og cannabis er så overdrevet! Trim vekk halvparten av dette så stemmer det kanskje bittelitt.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Det jeg mener er at TCH'en i cannabis lagres i fettvevet i kroppen i opptil 8 uker. Etter 8 uker skal kroppen kvitte seg med THC'en og da får man en slags "bakrus". Personer som røyker hver dag, opplever ikke dette før de skal slutte å røyke hasj, og da kan bakrusen bli enda sterkere.

På samme måte skal kroppen kvitte seg med alkoholen dagen etter man har drukket.

6330476[/snapback]

 

Haha, synes slike innlegg er morsomme! :lol: Rart så mange som ikke har peiling i hele tatt, men som tror de har det! :)

 

Hør her, kroppen kvitter seg med slaggstoffer hele tiden uansett. Greit nok at THC ligger i kroppen i såså lang tid men det betyr jo ikke at man får bakrus etter at stoffet er helt vekk fra kroppen! :D

Bakrusen av hasj og cannabis får man kun noen timer etter at selve virkningen har tatt av. Etter det så er alt helt vanlig.

 

Det er så sykt at all "allmenn" informasjon om hasj og cannabis er så overdrevet! Trim vekk halvparten av dette så stemmer det kanskje bittelitt.

6331276[/snapback]

Mulig at man ikke merker denne bakrusen, men det er ihvertfall etter rundt 8 uker kroppen kvitter seg med THC. Som nevnt over kan et av symptomene være at man får lyst på hasj, og dette kan hos enkelte være det eneste symptomet.

 

Du kan vel forklare hvordan THC lagres i kroppen og hvordan og når det skilles ut av kroppen for meg?

Lenke til kommentar
Ingen. Men jeg tror heller ingen røyker 100 sigaretter om dagen.

6331107[/snapback]

Joda, de finnes.

6331178[/snapback]

 

Kjenner en kar som røyker rundt 120 malboro om dagen. Dvs. at han sitter med røyken i kjeften KONSTANT fra kl. 6 om morran til ett om natta. Typisk lastebil-sjåfør fenomen :(

 

Men men, tilbake til emnet. Jeg synes at det å sammenligne hasj\marihujana med sigaretter pga. at det skader lungene er helt idiotisk, av nevnte årsaker :)

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at TCH'en i cannabis lagres i fettvevet i kroppen i opptil 8 uker. Etter 8 uker skal kroppen kvitte seg med THC'en og da får man en slags "bakrus". Personer som røyker hver dag, opplever ikke dette før de skal slutte å røyke hasj, og da kan bakrusen bli enda sterkere.

På samme måte skal kroppen kvitte seg med alkoholen dagen etter man har drukket.

6330476[/snapback]

 

Haha, synes slike innlegg er morsomme! :lol: Rart så mange som ikke har peiling i hele tatt, men som tror de har det! :)

 

Hør her, kroppen kvitter seg med slaggstoffer hele tiden uansett. Greit nok at THC ligger i kroppen i såså lang tid men det betyr jo ikke at man får bakrus etter at stoffet er helt vekk fra kroppen! :D

Bakrusen av hasj og cannabis får man kun noen timer etter at selve virkningen har tatt av. Etter det så er alt helt vanlig.

 

Det er så sykt at all "allmenn" informasjon om hasj og cannabis er så overdrevet! Trim vekk halvparten av dette så stemmer det kanskje bittelitt.

6331276[/snapback]

Mulig at man ikke merker denne bakrusen, men det er ihvertfall etter rundt 8 uker kroppen kvitter seg med THC. Som nevnt over kan et av symptomene være at man får lyst på hasj, og dette kan hos enkelte være det eneste symptomet.

 

Du kan vel forklare hvordan THC lagres i kroppen og hvordan og når det skilles ut av kroppen for meg?

6331326[/snapback]

 

Thc'en går vekk nokså fort,det er bi'stoffer som sitter i kroppen ca 4uker....

 

Ivertfall det eg leste''huske ikkje kor...''

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Thc'en går vekk nokså fort,det er bi'stoffer som sitter i kroppen ca 4uker....

 

Ivertfall det eg leste''huske ikkje kor...''

 

Hvilke stoffer er det da? Hvorfor finner man THC i blodet til en som har røykt flere uker tidligere hvis THC'en forsvinner ut av kroppen så fort?

Lenke til kommentar
Mulig at man ikke merker denne bakrusen, men det er ihvertfall etter rundt 8 uker kroppen kvitter seg med THC. Som nevnt over kan et av symptomene være at man får lyst på hasj, og dette kan hos enkelte være det eneste symptomet.

 

Du kan vel forklare hvordan THC lagres i kroppen og hvordan og når det skilles ut av kroppen for meg?

6331326[/snapback]

 

Altså "bakrusen" av hasj er egentlig ikke noen bakrus. Slik er det:

 

Man tar et trekk og en mild rus kommer sigende. Så blir man litt rar i hodet noen timer også dabber det ut. That's it. Selv om man har stoffet i kroppen i 8 uker eller whatnot så er jo uansett ikke det noe poeng. Man merker jo ikke det uansett. Du merker jo heller ikke om noe er i kroppen din i såså lang tid. Man får ingen rus av at THC ligger i kroppen i lengre tid. Men det man faktisk kan merke er når store mengder THC blir tilført kroppen. Da blir man gjerne litt uoppmerksom noen ganger og kan kanskje virke som om man ikke helt henger med på alt. Men dette er tross alt ikke noe det vanlige mann i gata merker på deg dersom dette har vært tilfellet.

 

Se på dette med avhengighet av hasj på denne måten. Lik som tobbaksrøyk så tror kroppen at når den får noe tilført i lungene så er det i atmosfæren. Eller lungene tror jo ikke det, men tilpasser seg uansett forandringen. Dermed venner kroppen seg til det og man føler etterhvert som dette går at man får sug etter stoffet fordi kroppen tror det er bra for deg. Litt samme med hasj, bare at en vanlig person greier ikke å tilføre hasj eller THC i kroppen i en slik ratia at kroppen venner seg slik til det. Det man imidlertidig faktisk merker er det at ting gjerne er litt kjedelig uten og man kan bli litt rastløs, men uansett ikke noe forferdelig å oppleve. Det hander kun om vane og i den sammenheng er da hasj vanedannende og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Kortidshukommelse er noe "alle" unnskylder seg med idag når konsentrasjonen glipper.

6331085[/snapback]

Harf den likte jeg fordi dette er sant. Korttidshukommelsen merker jeg ikke av etter at jeg har røyka, men jeg merker det når jeg røyker, kan sitte og snakke og snakke og 1 times tid senere ikke ha peiling på hva jeg har sagt, så et kongerike for en lama for noe siden, husker ikke en puck. :whistle: Men da var jeg også temmelig jævlig fjern :p

 

Og det med at hasj er avhengighetsskapende er bare søppel og vås. jeg har ingen problemer med og slutte når som helst, men siggies er en annen ting, her sliter jeg som faen. Sluttet i februar og begynte på igjen nå forige mnd og da for og ikke bli helt nikotin løs bjyndte jeg og snuse. Men etter den vekkeren jeg fikk her inne nå skal jeg slutte igjen. Og det begynner NÅ! (ja jeg var klar over all dritten tobakk inneholder, blåsyre, tjære blablabla) her er faktisk en tråd om all dritten som er i røyk her på forumet en plass.

 

Men nå skal jeg legge mej, og slikt :hmm: så god natt

 

-fred ut-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...