Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med spesialister på dette området,

Og de sa følgende:

 

Det er helt ufarlig, og det har ingen skade eller bivirkninger av å røyke EN joint,

Eller skjelden.

 

Men røyker man ofte og mye kan det føre til avhengihet og skade virkninger.

6314317[/snapback]

 

Vet ikke hvilke "spesialister" du har snakket med. Jeg kan si at du aldri skal prøve ukjente rusmidler uten at du har venner rundt deg som ønsker å ta vare på deg når rusen "kicker inn". Har du en angst, dårlig selvbilde eller generell usikkerhet bør du holde deg unna.

6314341[/snapback]

 

Spesialister på all rus generelt, med kan masse om hajs, og det der.

Ja, har jo venner som har prøvd det. og prøver det ikke aleine da.

Hadde vært meg og noen kompis sitter og chiller og røyker, har har det fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant nettopp ett glimrende eksempel på hvorfor alkohol er mye mer farlig enn cannabis :)

 

Alkohol skader

6316704[/snapback]

 

Alkohol dreper hjernecellene, mens hajs e.l bare bedøver dem.

Og de "våkner til live" igjen ettervært. :p

Men hvis man røyker formye, blir man kostant sløv,

for hjerne cellene har blitt bedøvet for mye.

Lenke til kommentar

Jupp, skal ikke benekte at det er et narkotikum. Men dette er en merkelapp som den norske stat må ta skylden for. Hvis du kan din historie vil du vite at det er ganske så tilfeldig at hasj er blitt ulovlig i noen land, mens alkohol er fritt tilgjengelig,- og ikke minst lovlig :)

Hasj MÅ ikke settes i bås med andre mer eller mindre kjente narkotiske stoffer. -Da virkningene av de forskjellige stoffene er veldig ulike.

Lenke til kommentar
Hasj er ett narkotikum. Det er sikkert ikke farlig, når du røyker nå og da, men det er da heller ikke alkohol...

6319186[/snapback]

 

Problemet er jo all den informasjonen som blir pumpa inn i småunger fra de går på barneskolen og videre, for den er helt feil. Jeg kommer til å advare ungene mine mer mot alkohol, men skal jo også selfølgelig holde dem unna hasj så lenge det går ann. Min største frykt i forhold til unge og hasj, er at de må kjøpe det fra miljøer som ikke er helt stabile, da hadde det vært mye bedre med en coffeeshop :)

 

Alkohol er nok ikke farlig i moderate mengder, det skal jeg være enig i, men hvis du drar på fylla, så kan du gjøre utrolig mye mere dumme ting enn hvis du bare har røyka.

 

Alkohol gjør at du mister selvbeherskelse (du skal selfølgelig drikke mer en 1 øl, nå snakker jeg om fylla), mens hasj vanligvis gjør deg enda mer oppmerksom på hva du driver med.

 

Dessuten så er det så utrolig mange som ikke tåler alkohol, blir kranglete, voldelig osv...trur de fleste hadde følt seg tryggere hvis folk på byen røyka istedenfor å drikke :)

 

Mvh Propaganja

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
mens hasj vanligvis gjør deg enda mer oppmerksom på hva du driver med.

Humm, åja, så det var det de var.. De som satt HELT bortevekk inne i ett hjørne i teltet på Quarten... Oppmerksomme... AHA... Det forklarer ALT.

6320309[/snapback]

 

Du "velger", det er poenget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dessuten så er det så utrolig mange som ikke tåler alkohol, blir kranglete, voldelig osv...trur de fleste hadde følt seg tryggere hvis folk på byen røyka istedenfor å drikke :)

 

Mvh Propaganja

6319482[/snapback]

 

Det tror jeg også. Har vært på endel konserter hvor alkoholforbruket har vært minimalt i forhold til røyk. Har hatt med små unger, og har følt meg helt trygg. Topp opplevelser!

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med spesialister på dette området,

Og de sa følgende:

 

Det er helt ufarlig, og det har ingen skade eller bivirkninger av å røyke EN joint,

Eller skjelden.

 

Men røyker man ofte og mye kan det føre til avhengihet og skade virkninger.

 

Når man har røykt hasj, kommer "bakrusen" 6-8 uker etterpå.

I form av skjelviner eller paranoia.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har snakket med spesialister på dette området,

Og de sa følgende:

 

Det er helt ufarlig, og det har ingen skade eller bivirkninger av å røyke EN joint,

Eller skjelden.

 

Men røyker man ofte og mye kan det føre til avhengihet og skade virkninger.

 

Når man har røykt hasj, kommer "bakrusen" 6-8 uker etterpå.

I form av skjelviner eller paranoia.

6320403[/snapback]

 

Nei! Det gjør den ikke.

Lenke til kommentar
men så kommer jo det faktum inn at hasj ofte er springbrettet til tyngre narkotiske stoffer.

5420836[/snapback]

Veldig viktig poeng der.

5420849[/snapback]

 

mye av grunnen til att hasj regnes for og være springbrette til sterkere stoffer, er att for å handle hasj må man kontakte spesielle miljøer, og mange av disse driver også med sterkere stoffer, så dermed blir man kjent med folk som driver med sterkere saker og jo bedre kjent man blir med disse folkene jo mindre blir avstanden mot tynge narkotika. så hadde det vært lovlig med hasj hadde man sluppet å bli dratt inn i di tyngre miljøene

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
men så kommer jo det faktum inn at hasj ofte er springbrettet til tyngre narkotiske stoffer.

5420836[/snapback]

Veldig viktig poeng der.

5420849[/snapback]

 

mye av grunnen til att hasj regnes for og være springbrette til sterkere stoffer, er att for å handle hasj må man kontakte spesielle miljøer, og mange av disse driver også med sterkere stoffer, så dermed blir man kjent med folk som driver med sterkere saker og jo bedre kjent man blir med disse folkene jo mindre blir avstanden mot tynge narkotika. så hadde det vært lovlig med hasj hadde man sluppet å bli dratt inn i di tyngre miljøene

6320430[/snapback]

 

Jeg mener at det har med det "blandingsforbruket" som praktiseres. Hvis man sitter med rompa i maurtua, blir det vanskelig å finne den "skyldige", på godt og ondt. Det har ingenting med miljøet å gjøre. Det har med egen selvsikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar

Angående den springbrett teorien, hvorfor er det flere brukere av sterkere stoffer i Norge enn i Nederland selvom cannabis er lovlig i Nederland og det er mer brukt? Dette beviser vel at det er nettopp en teori, ikke faktum, og det beviser og det som ble nevnt om kriminelle miljøer og at det er det som fører til sterkere stoffer.

Lenke til kommentar

det hsdde nok hjulpet vist vi hadde hatt fri hasj, for da hadde man sluppet og komme så nær i kontakt med di miljøene som driver med tyngre stoffer, for det er jo slik att di som dealer hasj mange ganger dealer amfetamin osv så hadde hasjen vært lovlig kunne man lettere styrt unna di tyngre stoffene, men som sagt tidligere her så kan man jo bare se på nederland hvor di praksiserer fri hasj, der er mye mindre overdoser og misbruk av tyngre stoffer

Endret av bluesmoke
Lenke til kommentar
mens hasj vanligvis gjør deg enda mer oppmerksom på hva du driver med.

Humm, åja, så det var det de var.. De som satt HELT bortevekk inne i ett hjørne i teltet på Quarten... Oppmerksomme... AHA... Det forklarer ALT.

6320309[/snapback]

 

Og dette var folk du kjente, eventuellt snakket med? som du veit at bare hadde røyka hasj? ikke drukket noe alkohol eller tatt noe annet?

 

Det er klart det er mulig å røyke seg helt balle og til slutt bare sovne inn, det sier seg selv.

 

Jeg har snakket med spesialister på dette området,

Og de sa følgende:

 

Det er helt ufarlig, og det har ingen skade eller bivirkninger av å røyke EN joint,

Eller skjelden.

 

Men røyker man ofte og mye kan det føre til avhengihet og skade virkninger.

 

Når man har røykt hasj, kommer "bakrusen" 6-8 uker etterpå.

I form av skjelviner eller paranoia.

6320403[/snapback]

 

Kommer ikke no bakrus 6-8 uker etterpå, værtfall ikke i form av skjelvinger og paranoia, dette er klassisk helsesøster propaganda.

Lenke til kommentar

Problemet er at nesten alle trur hasj og heroin er like ille.

Du vett ikke forskjell på di forskjellige stoffene.

Derfor er det lett for ein person å tru at hasj fører til heroin....

Noe som er det dummeste eg har høyrt,men det viser hvor lett folk kan bli ''litt'' hjernevaska.....

 

Hasj og heroin kan samenlingnest med vann og 96% heimebrent. :p

Lenke til kommentar

Problemet er at antirus-organisasjoner reiser rundt å hjernevasker elever med propaganda om at hasj dreper deg, og du havner på plata etter et drag og annet bullshit. Og det værste er at elevene tror på det, gleder meg til den dagen da holdningskampanjer forteller sannheten, og ikke rein propaganda.

Lenke til kommentar
Jeg fikk høre av en gammel narver på t-banen at når du kjøper tjall så støtter du våpenindustrien. Sant?

6324442[/snapback]

 

Hehe, for alt vi vet kan vi støtte våpenindustrien uten at vi vet det ved å kjøpe big mac. Folk som smugler inn narkotika kan jo også ha noe med våpen å gjøre. See ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...