Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idiot! :p

Har lagd hasj utallige ganger, og det lages ved å komprimere det fineste støvet fra budsene (blomstene) og tørke/steke det til plater.

Trenger ikke noe bindestoff siden det blir til harpiks.

6296894[/snapback]

nå snakket ikke jeg om hvordan din hjemmelagde shit er, men generell shit du får kjøpt på gata. det er igrunn det samme konseptet, men du skal nok ikke selge det videre i store kvanta, så kvaliteten din blir desto høyere. det er uhyre normalt at shit tilsettes med diverse "fyllstoff"for å blande ut shitten og tjene mer.

brukt bubblebags før? har du god/dårlig erfaring med det?

Lenke til kommentar
Jeg deler mine erfaringer så godt jeg makter. Du mener at "fakta" er at Hasj gir rus. Greit nok det, men er dette utifra egne erfaringer eller noe du har lest? Jeg har erfart at Hasjis ikke gir noen egentlig rus, men bare setter meg i en tilstand.

Tilstanden kan jeg selv bestemme. Hvis jeg fokuserer på konkrete oppgaver som jeg må løse så er den et godt hjelpemiddel. Hvis jeg bare ønsker å flippe så virker den like bra på det området.

Jeg vet ikke om du har røyka for deretter å bli "færska" av noen!? De gangene jeg har opplevd det så har "rusen" forduftet i samme sekund. Etterpå har jeg måtte røyke på nytt for å finne tilbake til samme tilstand. Derfor mener jeg at å røyke Cannabis gir ikke en rus men er et middel for å komme i en tilstand, og den kan man bestemme selv. Når man forstår det så mener jeg at man ikke trenger den for å bevege seg ut og inn av tilstander.

6283925[/snapback]

Hmm, lurer på hva du har røyka dersom du plutselig blir nyktern etter å ha blitt ferska. Har jeg aldri opplevd, heller motsatt. Tror ikke isåfall du har røyket så veldig mye på det tidspunktet eller at "shiten" var spesielt god. Kan være enig i at du kanskje tvert kan virke nyktern, men at du faktisk blir det tror jeg ikke noe på i hele tatt.

Uansett så er det en rus og den kan bli meget sterk, men jeg er også enig med deg i at den setter deg i en tilstand først og fremst. Derfor er det heller ikke som du selv sier noe problem å utføre spesielle oppgaver og av og til kan det også hjelpe på motivasjonen, MEN det kan være både positivt og negativt på mange måter og det gjelder å finne en rytme som passer. De som går rundt og tror det er kult å røyke hele tiden har virkelig misforstått alt sammen og det er også disse personene som setter hasj og cannabis i et dårlig lys.

Det gjelder å ikke misbruke det, men igjen ettersom det er et relativt mildt rusmiddel så er det også utrolig lett å misbruke fordi du føler ikke selv at det du gjør er noe særlig galt. Men det er uansett ikke poenget fordi uansett hvor sterk rusen er eller ikke så påvirker den vanesystemet ditt i minst like stor grad som hvilket som helst annet rusmiddel og det er ofte dette som er det mest skadelige og som kan føre til at man tenker bare på det neste trekket. Det er i grunn ganske skummelt, men de direkte skadene av det er veldig små og ikke store nok til at det i hele tatt kan tas med i betraktning når en eventuell legalisering eller avkriminaliseringsdebatt kommer opp. Først og fremst gjelder det å få ut så mye som mulig riktig informasjon og mest av alt, informasjon relatert direkte til de egentlige farene ved cannabis og hasj, nemlig vanen som beskrevet over.

En annen ting jeg bare vil legge til helt til slutt her. En kompis av meg har ikke jobb og var på en møte med Aetat. Han nevner at han hadde hatt litt depresjoner på grunn av vinteren og sånn også fordi han ikke har jobb eller noe å stå opp til om morgenen. Også nevnte han at han røyker litt hasj iblandt.

Dermed står det nå på papirene hans at han har psykiske lidelser og rusproblemer..

Grunnen til at jeg nevner dette er at slike tilfeller som dette går rett til statistikken om cannabis og hasj og er så utrolig misvisende at det er helt sykt. Det er ikke rart folk er redd for det egentlig på grunn av hvordan media vinkler det.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg bare vil legge til helt til slutt her. En kompis av meg har ikke jobb og var på en møte med Aetat. Han nevner at han hadde hatt litt depresjoner på grunn av vinteren og sånn også fordi han ikke har jobb eller noe å stå opp til om morgenen. Også nevnte han at han røyker litt hasj iblandt.

Dermed står det nå på papirene hans at han har psykiske lidelser og rusproblemer..

Grunnen til at jeg nevner dette er at slike tilfeller som dette går rett til statistikken om cannabis og hasj og er så utrolig misvisende at det er helt sykt. Det er ikke rart folk er redd for det egentlig på grunn av hvordan media vinkler det.

6298070[/snapback]

Bra innlegg, men valgte å ta ut slutten her :)

Er veldig synd at man skal bli stemplet som rusmisbruker fordi man fyrer seg en liten joint innimellom, eller flere ganger i uka for den saks skyld, som du sier, så er det viktig å få ut korrekt informasjon til de unge, for bildet av marijuana i dag er helt feil.

Lenke til kommentar

Ja... Jeg har lært hva man skal si og ikke si når man holder på med hasj.

ALDRI si at du røyker hasj, ikke si at du har prøvd en gang.

ALDRI røyk sammen med noen som ikke røyker selv.

ALDRI skryt av at du røyker.

Er jo sinnsykt smart av selveste Aetat da å skrive at han har rusproblemer og blablabla. Da får han seg jo kanskje ikke jobb så lett.

Slik ble alle de jeg røyket sammen med busta:

Det begynte med at de skrøt av at de røyket hasj til venner og slikt. Så var det noen som sa dette til helsesøster på ungdomsskolen. Da ble han tatt inn til en prat og han sa han røyket hasj. Han trodde jo helsesøster hadde taushetsplikt, men det har de ikke hvis det gjelder noe "alvorlig", så da sa ho det til foreldrene hans og siden de hadde skrytt sånn av det fant de ut av hvem som røyket fordi alle tystet på dem.

Lenke til kommentar
Ja... Jeg har lært hva man skal si og ikke si når man holder på med hasj.

ALDRI si at du røyker hasj, ikke si at du har prøvd en gang.

ALDRI røyk sammen med noen som ikke røyker selv.

ALDRI skryt av at du røyker.

Er jo sinnsykt smart av selveste Aetat da å skrive at han har rusproblemer og blablabla. Da får han seg jo kanskje ikke jobb så lett.

Slik ble alle de jeg røyket sammen med busta:

Det begynte med at de skrøt av at de røyket hasj til venner og slikt. Så var det noen som sa dette til helsesøster på ungdomsskolen. Da ble han tatt inn til en prat og han sa han røyket hasj. Han trodde jo helsesøster hadde taushetsplikt, men det har de ikke hvis det gjelder noe "alvorlig", så da sa ho det til foreldrene hans og siden de hadde skrytt sånn av det fant de ut av hvem som røyket fordi alle tystet på dem.

6298432[/snapback]

Er enig med deg på alle punkter, men vil gjerne ha en begrunnelse på hvorfor ikke røyke sammen med andre som ikke røyker? Ser ikke på det som ett problem.

Folk som skryter av å røyke hasj, røyker av feil grunn.

Og ikke la meg begynne på tystere... snitches get stitches, nuff said!

Lenke til kommentar

Word! Kan ikke ha sagt det bedre selv! Synd at miljøet i dag er slik det er. Dersom cannabis hadde blitt helt legalisert i Norge tror jeg at folk hadde falt av skaftet. Først og fremst fordi vi er en rusnasjon uten like og har ikke peiling på når vi skal stoppe. Altså, vi ruser oss ikke for kosens skyld, vi ruser oss til vi sovner. Derfor ville ikke en legalisering ha vært så alfor bra i første omgang i Norge. Men en avkriminalisering derimot.. ;)

Lenke til kommentar
Word! Kan ikke ha sagt det bedre selv! Synd at miljøet i dag er slik det er. Dersom cannabis hadde blitt helt legalisert i Norge tror jeg at folk hadde falt av skaftet. Først og fremst fordi vi er en rusnasjon uten like og har ikke peiling på når vi skal stoppe. Altså, vi ruser oss ikke for kosens skyld, vi ruser oss til vi sovner. Derfor ville ikke en legalisering ha vært så alfor bra i første omgang i Norge. Men en avkriminalisering derimot.. ;)

6299135[/snapback]

enig, avkriminalisering er muligens det eneste som ville ha fungert her i landet.

Enten det, eller så må det bli solgt på samme måte som alkohol, med aldersgrense osv..

Hvis det hadde blitt legalisert, så hadde det nok vært en økning av folk som prøver/røyker i begynnelsen, men dette vil nok dabbe av etterhvert, da det blir mer normalt. I Nederland har de ikke problemer med unge som røyker mornings, er faktisk færre der som røyker marijuana enn i USA ( lest på en eller annen fakta side).

Lenke til kommentar

6299135[/snapback]

Veldig bra sagt. Det er rart det der, nordmenn og helgefyll. Selv er jeg av de som ruser meg for å kose meg, jeg drikker ikke for å bli drita..

Lenke til kommentar
Veldig bra sagt. Det er rart det der, nordmenn og helgefyll. Selv er jeg av de som ruser meg for å kose meg, jeg drikker ikke for å bli drita..

6299658[/snapback]

Norge har en utrolig dårlig drikkekultur, der vi som regel holder oss edru hele uka, og går på grisefylla i helgene. Er enig med deg, man skal kose seg med rusen, uansett om det er alkohol eller mornings...

Lenke til kommentar

Vi har kanskje misforstått litt. I Danmark f.eks er det ikke uvanlig å drikke et par pils i lunsjen. I Norge er det helt tabu. Kanskje derfor vi også "sparer" oss til helgene og drikker oss sanseløse? Meg f.eks tar det ikke så tungt dersom jeg velger å "ruse meg" for å si det litt sterkt; midt i uka. Så lenge det ikke har noen som helst påvirkining på min ytelse og innsats i jobben så ser jeg på det som greit egentlig. Og i helgene slapper jeg som oftest av uansett.

Btw: Så tar jeg aldri mornings! ;) Våkner lissom aldri dersom jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Vi har kanskje misforstått litt. I Danmark f.eks er det ikke uvanlig å drikke et par pils i lunsjen. I Norge er det helt tabu. Kanskje derfor vi også "sparer" oss til helgene og drikker oss sanseløse? Meg f.eks tar det ikke så tungt dersom jeg velger å "ruse meg" for å si det litt sterkt; midt i uka. Så lenge det ikke har noen som helst påvirkining på min ytelse og innsats i jobben så ser jeg på det som greit egentlig. Og i helgene slapper jeg som oftest av uansett.

Btw: Så tar jeg aldri mornings! ;) Våkner lissom aldri dersom jeg gjør det.

6300022[/snapback]

Ja, i andre land hvor det er mer akseptert å drikke i hverdagen, da i mindre mengder, slipper de flatfylla og slåssing på byen i helgene.

I Frankrike f.eks, er det helt vanlig å drikke vin til middag hver dag.

Tror vi hadde spart oss for mye bråk, skader, og glattceller på denne måten.

Lenke til kommentar
Er enig med deg på alle punkter, men vil gjerne ha en begrunnelse på hvorfor ikke røyke sammen med andre som ikke røyker? Ser ikke på det som ett problem.

Folk som skryter av å røyke hasj, røyker av feil grunn.

Og ikke la meg begynne på tystere... snitches get stitches, nuff said!

6298849[/snapback]

Nå skal ikke jeg begrunne svaret for han, men folk som røyker for første gang er lettere hysteriske og jeg har ofte hørt om folk som får i seg alt for mye. Direkte farlig er det ikke (desverre for alle anti-hasj gutta) men å røyke for mye hasj er vel på like linje som å drikke seg alt for full.

Har ikke fult diskusjonen fullt ut, siden jeg etter 5 sider skjønte at det var 33 til, men jeg la merke til at mange snakket om psykiske lidelser. Disse er alle bevist som reversable (om det skrives sånn) som betyr at hvis man legger av i noen dager/uker så er man tilbake til startpunktet.

At hasj fører til harde stoffer er vel noe en ikke kan bevise, det samme som at jeg ikke kan bevise at det ikke gjør det. De fleste andre land enn Norge har faktisk et mye mer liberalt syn på marijuhana, og nederland er vel et av de som er sterkest på det. I nederland er overdoseringer og tilfeller av misbruk av "harde stoffer" Over dobbelt så lave som norge. Dette er blitt bevist i mange undersøkelser.

Eldre generasjoner fyller hodet vårt med moral og etikk fra vi er veldig små, blandt dem er myten om at hasj er dødelig og alt det der, men kanskje det er på tide å innse at det ikke er så jævlig ille som alle skal ha det til? Jeg holdt nylig et foredrag om narkotiske stoffer på skolen min og la veldig mye vekt på hvor farlig de harde stoffene var. Det eneste læreren kommenterte var at jeg ikke la vekt på hvor farlig hasj er.

Jeg røyker ikke hasj selv, fordi jeg vet at folk ville sett ned på meg og det hadde jeg ikke greid å leve med. Men det er greit å ha litt kunnskap om det.

james :w00t:

ps : Det er umulig å dø av overdose av marijuhana, om folk ikke visste det.

Endret av Jimstar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...