Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

mrmus:

signaturen din er for lang, maks 4 linjer :)

6283760[/snapback]

Lav knurring ... Den har så vidt jeg kan telle bare 4 linjer da. Da skal det sies at det eneste jeg var stiv i på skolen var nakken ...!? :)

6283785[/snapback]

post-90200-1149979482_thumb.jpg

eller er det fordi jeg har lav oppløsning på skjermen? :p

er egentlig samma for meg, tenkte bare jeg skulle nevne det før en av moderatorene klippet den vekk :)

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
mrmus, at Cannabis ikke gir en rus er en ren faktafeil, uansett hva du måtte mene. Rusen varierer fra person til person, men i de fleste tilfeller forsterker den sanseintrykk og oppfattelsen av farger og lyder kraftig. I tillegg kan den gjør deg sløv, og den påvirker kortidshukomelsen og kordinasjonevnen. Det er ikke uten grunn at det blir kalt rusmiddel, og per definasjon gir cannabis en rus.

Forøvrig synest jeg det er synd at du unngår å dele dine erfaringer, da det som oftest altid fører noe positivt med seg.

6283838[/snapback]

Jeg deler mine erfaringer så godt jeg makter. Du mener at "fakta" er at Hasj gir rus. Greit nok det, men er dette utifra egne erfaringer eller noe du har lest? Jeg har erfart at Hasjis ikke gir noen egentlig rus, men bare setter meg i en tilstand.

Tilstanden kan jeg selv bestemme. Hvis jeg fokuserer på konkrete oppgaver som jeg må løse så er den et godt hjelpemiddel. Hvis jeg bare ønsker å flippe så virker den like bra på det området.

Jeg vet ikke om du har røyka for deretter å bli "færska" av noen!? De gangene jeg har opplevd det så har "rusen" forduftet i samme sekund. Etterpå har jeg måtte røyke på nytt for å finne tilbake til samme tilstand. Derfor mener jeg at å røyke Cannabis gir ikke en rus men er et middel for å komme i en tilstand, og den kan man bestemme selv. Når man forstår det så mener jeg at man ikke trenger den for å bevege seg ut og inn av tilstander.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
er egentlig samma for meg, tenkte bare jeg skulle nevne det før en av moderatorene klippet den vekk :)

6283867[/snapback]

Takk for tipset, men nå er jeg så naughty at jeg liker å klore litt på reglene. Så kommer Moderatorene og gir meg smekk på halen. Det gir mening til livet.

Edit: Nå har vel alle tatt seg en nattings, så får vi snakkes imorgen da. :w00t:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Jeg har erfart at Hasjis ikke gir noen egentlig rus, men bare setter meg i en tilstand.

6283925[/snapback]

Og når du setter deg inn i en spesiell tilstand som du forklarer du gjør ved å røyke hasj, er ikke det da en rus du vil oppnå? En rus trenger ikke nødvendigvis å være å hoppe rundt i fullt latterkick og spise 42 hamburgere på rad, akkurat som i amerikanske college filmer..get my point?

Når du blir sittende å lure på om du er skev, etter at du er røyka, da er du skev, eller så hadde du aldri lurt på det :)

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål og gadd ikke å lage en ny tråd.

Lurer litt på hvor farlig kokain er (jeg vet godt at det er farlig ;) ) sammenlignet med andre stoffer som heroin, amfetamin, hasj osv. Det hadde også vært fint om noen kunne skrevet litt om bivirkninger osv.

Har ingen planer om å begynne med det. Det er til en oppgave :)

_ _ _ _ _ _ _ _

Selv ser jeg ikke på en som røyker hasj "av-og-til" som en narkoman, på samme måte som jeg ikke ser på en som drikker litt i helgene som alkoholiker. Det samme gjelder også andre stoffer, men de er vel ikke så utbredt som "feststoff".

Hvis en person derimot er avhengig av hasj eller alkohol vil jeg kalle dem narkomane eller alkoholikere.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor farlig kokain er (jeg vet godt at det er farlig ;) ) sammenlignet med andre stoffer som heroin, amfetamin, hasj osv. Det hadde også vært fint om noen kunne skrevet litt om bivirkninger osv.

Har ingen planer om å begynne med det. Det er til en oppgave :)

6290617[/snapback]

Nå har jeg aldri prøvd noe annet enn hasj og alkohol, men en ting er sikkert, kola er en jævla dyr hobby!

Du blir fort avhengig av greiene, og det koster masse spenn.

I forhold til f.eks hasj så er kokain mye farligere, abstinensene er værre, og du blir avhengig før du veit ordet av det. Heroin er jo ganske åpenlyst farlig, og selv om det blir sagt at det er den deiligste følelsen i verden å skyte ett skudd, så er det ikke verdt det når du ser hvordan du blir av det.

Amfetamin havner vel litt i samma bås som kokain, du blir speeda og kan bli utilregnelig. Bivirkninger på amfetamin og kokain er vel vanligvis psykoser, noia og all den morroa der.

Vil til slutt si at dette er ting jeg har fått opplyst av venner, og ikke noe jeg selv har prøvd.

Bare hold deg/dere unna, det kan gå så galt, så sinnsykt fort.

Mista en kompis til overdose når jeg var 19, og det er rett og slett ikke verdt det!

Som KRS One sa: You can get high, but dont let the high get you

Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor farlig kokain er (jeg vet godt at det er farlig wink.gif ) sammenlignet med andre stoffer som heroin, amfetamin, hasj osv. Det hadde også vært fint om noen kunne skrevet litt om bivirkninger osv.

Har ingen planer om å begynne med det. Det er til en oppgave smile.gif

_ _ _ _ _ _ _ _

Selv ser jeg ikke på en som røyker hasj "av-og-til" som en narkoman, på samme måte som jeg ikke ser på en som drikker litt i helgene som alkoholiker. Det samme gjelder også andre stoffer, men de er vel ikke så utbredt som "feststoff".

Hvis en person derimot er avhengig av hasj eller alkohol vil jeg kalle dem narkomane eller alkoholikere.

Kokabuskens oppkvikkende og sultdempende effekter hadde vært kjent i århundrer før forskerne klarte å isolere den aktive substansen i 1859. I ren form er effekten av kokain betydelig sterkere enn i kokabladene. Medisinsk ble den brukt til lokalbedøvelse helt til mer effektive metoder ble funnet opp. Selv i dag kan kokain brukes som lokalbedøvelse i spesielle tilfeller.

Kokain kan brukes på flere ulike måter for å fremme energi og en følelse av velvære. Den kan injiseres med sprøyte, sniffes gjennom nesen eller røykes. Kroppen reagerer med høyere blodtrykk, og omfattende bruk kan føre til hjerteinfarkt. Stoffet er sterkt vanedannende.

Lenke til kommentar

Ikke for å skeie helt av her, men de fleste stoffer, spesielt heroin og kokain, gjør skade veldig mye avhengig av hvordan du tar dem.

Sniffer du kokain ofte vil du til slutt ende opp uten nese pga celledød, og før det blør du nok mye neseblod :> Tygger du blader derimot, slik som indianerne, tviler jeg på at du noensinne klarer å dø av en overdose. I tillegg er dosen så lav når du tar det slik, eller i te-ekstrakter, at det bare er en svak stimulant. Kokain er jo dog kjent for å gi deg både paranoia og en hel rekke psykiske problemer. Det er jo her de verste skadevirkningene ligger, men klarer du å overdose kan du lett dø av hjertestans.

Heroin, og da snakker jeg om rent heroin, er faktisk særdeles vanskelig å dø av, og fysiske skadevirkninger er få. En overdose som dreper deg vil være laaaangt over hva noen noensinne kunne finne på å ta, selv en junkie. I tillegg er en overdose av heroin noe som dreper sakte, og får du hjelp innen noen timer er det forholdsvis enkelt å fikse.

Det som dreper er blandings med alkohol/metadon, og selvsagt, er du junkie må du bruke alle pengene dine på stoff. Bor du på gata og injiserer deg selv sier det seg selv at du ikke lever like godt som oss andre. Hadde du hatt en uendelig tilgang til heroin, og levde fint ellers, er det heller liten sjanse for at heroinet dreper deg. Blodoverførbaresykdommer som hepatitt er jo også en fare når du bruker sprøyter, og eventuelle ting som er blandet i blir mye farligere. Innhalerer du det eller sniffer det er det langt fra like skadelig med tanke på sykdommer og fremmedstoffer. Har ikke noen link til statistikk her, men gidder du kan du jo sammenligne antall dødsfall pga heroin i Oslo med Europa ellers, der man oftere sniffer.

Amfetamin er mye av det samme som kokain, og psykosen som følger bruk er nok det verste i lengden. Og du kan dø nokså umiddelbart av hjertestans, som med kokain.

Jeg vil helst ikke engang nevne cannabis i samme innlegg av naturlige årsaker ;)

Lenke til kommentar
Hasj er laget av oljen og marihuana er laget av planten

Så kan du få kjøpt flasker med thc-olje. Også kan du bare dyppe røyken din nedi, la det tørke og så røyke det. Og masse annet.

5421489[/snapback]

Vet ikke om noen andre har sagt det før, men det er nok ikke slik. Hasj er lagd av stilken og marihuana av bladene.

Lenke til kommentar

Hasj lages ved å ekstrakte thc fra planten, tilsette bindestoff og presse det til plater. Dette er iallefall by far den mest brukte metoden selv om det ikke på langt nær blir så bra som ved tradisjonelle metoder. I gamle dager i marokko gned man buds og blader mellom hendene, klisset man endte opp med i henda gned man av og formet som oftest som kuler.

Røyking av bladene er en sjeldenhet, det er som oftest bare budsene og litt av stiklingene som røykes som marihuana. Blad kan brukes i te og tilsvarende og har langt mindre thc i seg...

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar
Vet ikke om noen andre har sagt det før, men det er nok ikke slik. Hasj er lagd av stilken og marihuana av bladene.

6295291[/snapback]

Jaha? Og hvor har du det fra?

Hasj eller hasjisj er trikomene (de såkalte «krystallene») fra blomstene på cannabisplanten, utvunnet på forskjellige måter, så presset til ønsket form.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...