Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer 5 gram? Hvis jeg kan spørre på den måten. Varierer kanskje hvor mye man bruker og sånn men.

6270778[/snapback]

Spørs hvor bra det er. En 0,5g med bra pot holder til meg en kveld.

Men hvis du mener hvor mange timer en femmer holder, hvis du mener å røyke hele greia i en joint, så vet jeg ikke for det har jeg ikke prøvd og det vil jeg ikke heller :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg synes ikke at mitt utsagn er idiotisk, og det synes jeg at du burde respektere.

Slik som jeg respekterer deres syn på noe jeg mener er idiotisk, selvom det ikke virket sånn i starten. Men det trenger jeg vel strengt tatt ikke å forklare igjen.

6271055[/snapback]

Vær så vennelig å ikke bruk ordet "idiotisk", det blir bare for tåpelig. Det skinner rett gjennom hva du mener, så da kan du versågod stå for det. At andre har sine erfaringer som ikke passer med dine er ikke idiotisk, men annerledes. Så da kan du respektere disse og ikke slenge rundt deg med svada. Fortell heller hva som er så galt med valgene som andre gjør, ikke døm.

Lenke til kommentar
... gently down the stream ...

6270982[/snapback]

Jeg ror meg ikke unna. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg ville ha en diskusjon på hva folk mente om utsagnet "røyke hasj er idiotisk".

Og fant ut at folk reagerer mer på drittslenging enn "koseprat".

6271010[/snapback]

Du har ikke startet en diskusjon. En diskusjon går vel mer ut på å argumentere for og imot. Det eneste du gjør er å si at 'det er idiotisk å røyke hasj', mens andre kommer med argumenter imot.

Lenke til kommentar
Dette begynner å utvikle seg til en tråd om hasjrøyking og hvordan man røyker og ikke om hvorvidt det er skadelig eller ikke.

6271100[/snapback]

Cannabis er en koselig sak. Det er ikke snakk om heroin her akkuratt. Når man ser såpass mange som bruker det og er nysgjerrige på dette bare her inne på forumet, så ser man selv hvor utbredt det egentlig er.

Det er ikke noe som folk går rundt og snakker om på gata i frykt for å bli sett ned på. Men her inne deler de fleste tankene sine fordi de er anonyme, de sier ting som det er. Og derfor tenker jeg nå at de fleste der ute er positive til cannabis, men er redde fordi det er ulovlig og det er "narkotika".

Når man først prøver det så tenker man: "Herremin.. Hvordan kan dette være ulovlig?". Det er nesten ikke en rus engang. Du er HELT tilstede og du kan ha en normal samtale med folk uten at de merker at du har røyka. Du er helt vanlig bortsett fra at alt er mye koseligere og du er glad. Rusen er som den rusen du får helt naturlig fra kroppen din når du koser deg skikkelig og alt er bra på en måte. Slik vil jeg beskrive hasjrusen.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at mitt utsagn er idiotisk, og det synes jeg at du burde respektere.

Slik som jeg respekterer deres syn på noe jeg mener er idiotisk, selvom det ikke virket sånn i starten. Men det trenger jeg vel strengt tatt ikke å forklare igjen.

6271055[/snapback]

Vær så vennelig å ikke bruk ordet "idiotisk", det blir bare for tåpelig. Det skinner rett gjennom hva du mener, så da kan du versågod stå for det. At andre har sine erfaringer som ikke passer med dine er ikke idiotisk, men annerledes. Så da kan du respektere disse og ikke slenge rundt deg med svada. Fortell heller hva som er så galt med valgene som andre gjør, ikke døm.

6271122[/snapback]

Deg gidder jeg ikke å diskutere med. Jeg har sagt hva jeg mener.

"det skinner rett igjenom hva du mener" - Herregud, du er bare for mye for meg ass.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette begynner å utvikle seg til en tråd om hasjrøyking og hvordan man røyker og ikke om hvorvidt det er skadelig eller ikke.

6271100[/snapback]

Cannabis er en koselig sak. Det er ikke snakk om heroin her akkuratt. Når man ser såpass mange som bruker det og er nysgjerrige på dette bare her inne på forumet, så ser man selv hvor utbredt det egentlig er.

Det er ikke noe som folk går rundt og snakker om på gata i frykt for å bli sett ned på. Men her inne deler de fleste tankene sine fordi de er anonyme, de sier ting som det er. Og derfor tenker jeg nå at de fleste der ute er positive til cannabis, men er redde fordi det er ulovlig og det er "narkotika".

Når man først prøver det så tenker man: "Herremin.. Hvordan kan dette være ulovlig?". Det er nesten ikke en rus engang. Det er HELT tilstede og du kan ha en normal samtale med folk uten at de merker at du har røyka. Du er helt vanlig bortsett fra at alt er mye koseligere og du er glad. Rusen er som den rusen du får helt naturlig fra kroppen din når du koser deg skikkelig og alt er bra på en måte. Slik vil jeg beskrive hasjrusen.

6271177[/snapback]

God beskrivelse.

Lenke til kommentar

6271100[/snapback]

6271177[/snapback]

Jeg sier ikke at å røyke hasj er det jævligste du kan finne på. Jeg bare sa at dette er en tråd om hvorvidt det er farlig å røyke hasj. Ikke om hvem som gjør det, hvor mye de røyker, hvordan de røyker, etc.

Lenke til kommentar
... gently down the stream ...

6270982[/snapback]

Jeg ror meg ikke unna. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg ville ha en diskusjon på hva folk mente om utsagnet "røyke hasj er idiotisk".

Og fant ut at folk reagerer mer på drittslenging enn "koseprat".

6271010[/snapback]

Du har ikke startet en diskusjon. En diskusjon går vel mer ut på å argumentere for og imot. Det eneste du gjør er å si at 'det er idiotisk å røyke hasj', mens andre kommer med argumenter imot.

6271131[/snapback]

Javel, det ble ikke sånn jeg planla, men hensikten var i alle fall god.

Lenke til kommentar

6271055[/snapback]

6271122[/snapback]

"det skinner rett igjenom hva du mener" - Herregud, du er bare for mye for meg ass.

6271191[/snapback]

Du er en jævla tulling.

Du burde slutte å drite deg ut i denne posten.

Med en gang du ikke klarer å forsvare deg mot et utsagn begynner du å sutre; 'Deg gidder jeg ikke å diskutere med. Jeg har sagt hva jeg mener'.

Lenke til kommentar

6271055[/snapback]

6271122[/snapback]

6271191[/snapback]

Du er en jævla tulling.

Du burde slutte å drite deg ut i denne posten.

Med en gang du ikke klarer å forsvare deg mot et utsagn begynner du å sutre; 'Deg gidder jeg ikke å diskutere med. Jeg har sagt hva jeg mener'.

6271227[/snapback]

Nei, han trur han vet hva jeg mener. Det gidder jeg ikke å diskutere mer. Og han har ikke gjort annet en å sette meg i tvil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei, han trur han vet hva jeg mener. Det gidder jeg ikke å diskutere mer. Og han har ikke gjort annet en å sette meg i tvil.

6271248[/snapback]

Hva er galt med tvil? Før du vet ordet av det kan det føre til innsikt. Er det farlig?

Lenke til kommentar

veel, blir kanskje litt generaliserende å si at alle som røyker hasj er idioter. det er nok mange flere enn du tror / vet om som har prøvd det. var ihvertfall det for meg. flere nære venner av meg som hadde prøvd det som jeg aldri ville trodd skulle prøve det. og en ting, HVORFOR er det advarsel på røyk og ikke på øl / alkohol enda det er vel flere som dør av alkoholskader ?

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
veel, blir kanskje litt generaliserende å si at alle som røyker hasj er idioter. det er nok mange flere enn du tror / vet om som har prøvd det. var ihvertfall det for meg. flere nære venner av meg som hadde prøvd det som jeg aldri ville trodd skulle prøve det. og en ting, HVORFOR er det advarsel på røyk og ikke på øl / alkohol enda det er vel flere som dør av alkoholskader ?

6271332[/snapback]

Fordi det ikke er noe farlig med alkohol hvis det blir brukt på riktig måte, mens normal bruk av røyk er skadelig uansett.

Lenke til kommentar
Hvor lenge varer 5 gram? Hvis jeg kan spørre på den måten. Varierer kanskje hvor mye man bruker og sånn men.

6270778[/snapback]

Kommer helt ann på hvor mye du røyker, og eventuellt hvor mange som fyrer på den ene 5'ern. Ser at folk sier de klarer seg med 0.5 med pot på en kveld, mens jeg kan lett gå igjennom 3-4 aleine iløpet av ettermiddag/kvelden...

Kommer jo også ann på kvaliteten på det du røyker, finns mornings du kan fyre grammere av som ikke fenger, mens det finnes mornings du kan fyre 0.2 på og bli helt skev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...