Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det var det jeg mente :p Er bare så mange som svarer på det jeg skriver at det er vansklig å få svart og fulgt med på alt. Blir litt forvirra

Det jeg vet om hasj, er at det er et hallusogen, og det kan gi deg depresjoner, angst, latter kick, bli plutselig sulten og sånt. Og at det kan gi nedsatt huekommelse og sløvhet. Det er det jeg husker og ha lest en gang. sikker ikke alt som er riktig.

En annen ting er at jeg ikke mener å provosere dere, jeg bare ytrett min mening. Jeg bruker kanskje litt "harde" ord, men jeg regnet med at folka her på forumet tåler litt da.

6270438[/snapback]

Er latter kick og plutselig sulten negativt? Jeg ble ikke sluten egentlig, jeg fikk bare veldig lyst på noe mat og digg.

Hasj rusen er som en lørdagskveld foran TV'en med masse bra filmer og god mat.. Du er avslappa og deilig i kroppen og alt er bra og du sitter der å små fniser for deg selv, smiler og tenker på hvor deilig livet er.

Lenke til kommentar
Ohnoes, latterkick, sløvhet og nedsatt hukomelse for noen timer. jeg helkonverterer og støtter deg, dette er jo forkastelig.  :scared:

6270465[/snapback]

Arrg! Mente å skrive etter langvarig bruk.

6270478[/snapback]

Cannabis har ingen beviste bivirkninger på hjerne, hjerneaktivitet, inteligens eller hukomelse med langvarig bruk. Alt dette kan være symptomer under selve rusen, men alt er tilbake til det normale etterpå. Cannabis dreper ikke hjerneceller, den sløver de, alkohol derimot dreper cellene permanent.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at det er ulovlig. Og så lenge det er et narkotisk stoff så er det idiotisk å benytte seg av det.

Tobakk burde vært ulovlig det å, siden det skader andre i tillegg til deg selv.

6270319[/snapback]

PS Røyk skader andre, ikke tobakk. Snusen jeg har i overleppa skader ingen andre enn meg... :p

Cannabis var å få kjøpt på lovlig vis i Norge fram til 60tallet en gang tror jeg.

Da ble sikkert norge eller var fra før av medlem i en eller annen internasjonal organisasjon (husker ikke hvilken) som bestemte at THC som er det man blir høy av i cannabis, skulle bli ulovlig, skulle være dop.

Men det er også bevist at cannabis har en legende effekt på visse sykdommer elns.

Cannabis er også det "sunneste" rusmidelet jeg kan komme på nå i farta.

Men har litt lyst til å høre fra deg hva du kan om cannabis (altså hasj og marjuhana)...

:thumbup:

6270351[/snapback]

Ja det var det jeg mente :p Er bare så mange som svarer på det jeg skriver at det er vansklig å få svart og fulgt med på alt. Blir litt forvirra

Det jeg vet om hasj, er at det er et hallusogen, og det kan gi deg depresjoner, angst, latter kick, bli plutselig sulten og sånt. Og at det kan gi nedsatt huekommelse og sløvhet. Det er det jeg husker og ha lest en gang. sikker ikke alt som er riktig.

En annen ting er at jeg ikke mener å provosere dere, jeg bare ytrett min mening. Jeg bruker kanskje litt "harde" ord, men jeg regnet med at folka her på forumet tåler litt da.

6270438[/snapback]

Seff skal du få si det du vil, du har dine meininger og vi har våre :p

Og du er unskyldt for at du ikke svarer så fort når alle vil si imot deg på en gang :p

det du sier om humøret er vel for det meste sant.

Men jeg er uenig i det med nedsatt hukommelse, cannabissen (morsomt ord :p prøv å si det høyt.. "Cannabissen") bedøver hjernecellene, slik at du blir sløvere en periode. Du merker det godt på en person som røyker 1. gram om dagen (kjenner en slik en) han er fjern, treig i oppfattelsen, men da han hadde slutta å røyke ca 2 måneder merka du stor forskjell, han ble kvikk som bare F og var ikke til å kjenne igjen :p

Cannabis har bivirkninger etter hyppig og langt bruk, sånn som mild avhengighet, søvnløshet, og midlertidig dummhet, som jeg liker å kalle det, selv om det er et litt sterkt ord :p

Det er ivertfall det jeg kommer på nå.

Jeg vil bare spørre deg: Har du vert full før?

Ville du ha tøyka cannabis hvis det hadde vert lovlig?

Fra gullmunnen til Tu30r6 :thumbup:

Lenke til kommentar

6270438[/snapback]

Er latter kick og plutselig sulten negativt? Jeg ble ikke sluten egentlig, jeg fikk bare veldig lyst på noe mat og digg.

Hasj rusen er som en lørdagskveld foran TV'en med masse bra filmer og god mat.. Du er avslappa og deilig i kroppen og alt er bra og du sitter der å små fniser for deg selv, smiler og tenker på hvor deilig livet er.

6270495[/snapback]

Det sa jeg ikke. tu30r6 lurte på hva jeg kunne om hasj, det var det jeg svarte på.

Lenke til kommentar

6270438[/snapback]

6270495[/snapback]

Det sa jeg ikke. tu30r6 lurte på hva jeg kunne om hasj, det var det jeg svarte på.

6270519[/snapback]

Ja...

Se, nå støtter jeg han :wee:

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at det er ulovlig. Og så lenge det er et narkotisk stoff så er det idiotisk å benytte seg av det.

Tobakk burde vært ulovlig det å, siden det skader andre i tillegg til deg selv.

6270319[/snapback]

PS Røyk skader andre, ikke tobakk. Snusen jeg har i overleppa skader ingen andre enn meg... :p

Cannabis var å få kjøpt på lovlig vis i Norge fram til 60tallet en gang tror jeg.

Da ble sikkert norge eller var fra før av medlem i en eller annen internasjonal organisasjon (husker ikke hvilken) som bestemte at THC som er det man blir høy av i cannabis, skulle bli ulovlig, skulle være dop.

Men det er også bevist at cannabis har en legende effekt på visse sykdommer elns.

Cannabis er også det "sunneste" rusmidelet jeg kan komme på nå i farta.

Men har litt lyst til å høre fra deg hva du kan om cannabis (altså hasj og marjuhana)...

:thumbup:

6270351[/snapback]

6270438[/snapback]

Seff skal du få si det du vil, du har dine meininger og vi har våre :p

Og du er unskyldt for at du ikke svarer så fort når alle vil si imot deg på en gang :p

det du sier om humøret er vel for det meste sant.

Men jeg er uenig i det med nedsatt hukommelse, cannabissen (morsomt ord :p prøv å si det høyt.. "Cannabissen") bedøver hjernecellene, slik at du blir sløvere en periode. Du merker det godt på en person som røyker 1. gram om dagen (kjenner en slik en) han er fjern, treig i oppfattelsen, men da han hadde slutta å røyke ca 2 måneder merka du stor forskjell, han ble kvikk som bare F og var ikke til å kjenne igjen :p

Cannabis har bivirkninger etter hyppig og langt bruk, sånn som mild avhengighet, søvnløshet, og midlertidig dummhet, som jeg liker å kalle det, selv om det er et litt sterkt ord :p

Det er ivertfall det jeg kommer på nå.

Jeg vil bare spørre deg: Har du vert full før?

Ville du ha tøyka cannabis hvis det hadde vert lovlig?

Fra gullmunnen til Tu30r6 :thumbup:

6270505[/snapback]

Takk :)

Det med nedsatt hukommelse har jeg fra en kompis som røyka mye hasj før, men røyker svært lite nå. Han hadde dårlig hukommelse, og var sløv. Men det bedra seg når han kuttet ned drastisk. (Og ja "cannabissen" var et morsomt ord)

Åja, jeg har vært full før. Nesten hver helg i lang tid. Vet det er dumt, kanskje like dumt som å røyke hasj (Jeg "vet" det var det du ville frem til, selvom jeg er enig at det er dumt). Men det er iallefall lovlig.

Lenke til kommentar

Nstin: Leste du i VG om hu dama i 40-50 års alderen som hadde en ledd-sykdom som lagde u-utholdelig smerte for henne og absolutt ingen medisiner hjalp?

Hun fant ut at hasj hjalp på disse smertene og hun kunne leve et normalt liv. Men så oppdaget en nabo at hun drev med hasj.

Hun hadde bestilt frø på internett, plantet dem i blomsterpotter inne i sitt eget hus, KUN til sitt eget bruk.

Hun ble dømt til en del år i fengsel for dette.. Tror det var 8 års fengsel.

Lenge siden jeg har lest det, men kanskje du finner artikkelen.

EDIT: Jeg syns cannabis uansett hva burde blitt lovlig som medisin. Selvom de ikke bruker det som medisin med en gang, kan man forske på dette og endelig finne ut om det er skadelig eller ikke.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du er selvpiner nstin? Å karakterisere andre mennesker som idioter tyder på lav selvsikkerhet hos deg selv.

6270544[/snapback]

Jasså? Dette var ny informasjon for meg. Vel kanskje ikke, hadde en som alltid måtte slå borti noen for å føle seg tilpass.

Men nei, jeg har ikke lav selvsikkerhet.Har vel helt normal selvsikkerthet.

Lenke til kommentar
Nstin: Leste du i VG om hu dama i 40-50 års alderen som hadde en ledd-sykdom som lagde u-utholdelig smerte for henne og absolutt ingen medisiner hjalp?

Hun fant ut at hasj hjalp på disse smertene og hun kunne leve et normalt liv. Men så oppdaget en nabo at hun drev med hasj.

Hun hadde bestilt frø på internett, plantet dem i blomsterpotter inne i sitt eget hus, KUN til sitt eget bruk.

EDIT: Jeg syns cannabis uansett hva burde blitt lovlig som medisin. Selvom de ikke bruker det som medisin med en gang, kan man forske på dette og endelig finne ut om det er skadelig eller ikke.

6270572[/snapback]

Har ikke lest den nei, men jeg har lest om andre ekstreme tilfeller der det ble brukt mye annet rart. Men så lenge hun hadde fått "slukket" smertene sine ved å benytte seg av cannabis så for all del.

Det er forskjell på bruk og misbruk.

Edit: Nå blir jeg borte en liten stund, svarer om ikke så lenge. (lage mat)

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Hmm... Fant denne teksten på nettet fra 1998 :)

Fri hasj innen ti år?

Dagsavisen Arbeiderbladet slår opp intervjuer med noen norske fagfolk som påpeker legaliseringstendensen nede på kontinentet og som tyder på at cannabis blir legalisert, kanskje innen ti år. Det er i og for seg en lite oppsiktsvekkende spådom for den som har fulgt med i debatten. F.eks. har et flertall i EU-parlamentet har stemt for legalisering (se her), Frankrikes statsminister sa før tiltredelsen at han ønsket å legalisere hasj (se her), Englands to største legetidsskrifter har gått inn for legalisering og en rekke store byer på kontinentet har organisert seg i den liberale organisasjonen European Cities on Drug Policy.

Noen av de fagfolk avisen har intervjuet, synes i tillegg til spådommen å se liberalisering som en ønsket utvikling, hvilket er et helt annet spørsmål. Det er solid dokumentert at hasj er et usunt stoff og mer skadelig enn de fleste stoffer som er forbudt å tilsette matvarer. Problemet er at hasj ikke sammenliknes med konserveringsmidler, men med alkohol og tobakk. Det er samfunnets liberale holdning til alkohol og tobakk som gjør det lett for liberalistene å påpeke en inkonsekvens som er i strid med vanlige rettsprinsipper.

Lenke til kommentar
Takk :)

Det med nedsatt hukommelse har jeg fra en kompis som røyka mye hasj før, men røyker svært lite nå. Han hadde dårlig hukommelse, og var sløv. Men det bedra seg når han kuttet ned drastisk. (Og ja "cannabissen" var et morsomt ord)

Åja, jeg har vært full før. Nesten hver helg i lang tid. Vet det er dumt, kanskje like dumt som å røyke hasj (Jeg "vet" det var det du ville frem til, selvom jeg er enig at det er dumt). Men det er iallefall lovlig.

6270559[/snapback]

helt riktig, bortsett fra at jeg ikke ville høre at noe av det er dumt :p

Du drikker deg full ofte.. Hvorfor?

Jo, fordi det er akseptert i den vennekretsen du er i, Ingen sier noe på at du er full.

Dessuten er alle det på fester :wee:

I vennekretsen min, er det ingen som sier noe på om jeg er høy, folk driter i at jeg er høy her... :p

Mener å huske at det var noe ala dette på nyhetene for en stund siden å, bortsett fra at vedkommende ikke var arrestert :p

Men vedkommende der hevdet at marjuhana lindret smertene.

Og derfor skjønner jeg ikke at disse [finner ikke ord] som styrer landet vårt kan legalisere det, ivertfall til medisinsk bruk.

Og vi i Norge bor i et fritt land! Det er ivertfall det de sier...

Men det jeg ser i et fritt land, er at vi kan gjøre hva vi vil så lenge det ikke går utover andre.

Å røyke kan gå uttover andre passivt, men ikke hele tiden.

Alkohol, går vel egentlig ikke utover noen andre, så drikk ivei.

Cannabis kan gå uttover hvis du røyker, folk kan da bli passive. Men hvis du spiser det, går det ikke utover andre enn deg selv...

Jeg kan sikkert lage en lang liste over ting, men gidder ikke...

Og så lenge jeg ikke kan gjøre hva jeg vil med kroppen min, så lever ikke jeg i et fritt land!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg vet ikke om du er selvpiner nstin? Å karakterisere andre mennesker som idioter tyder på lav selvsikkerhet hos deg selv.

6270544[/snapback]

Jasså? Dette var ny informasjon for meg. Vel kanskje ikke, hadde en som alltid måtte slå borti noen for å føle seg tilpass.

Men nei, jeg har ikke lav selvsikkerhet.Har vel helt normal selvsikkerthet.

6270622[/snapback]

Svada..14tegn.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på bruk og misbruk.

6270634[/snapback]

Forskjell på bruk og missbruk ja... Hvor vil du sette grensa?

Jeg røyker en joint for å bli kvitt noen smerter, pga en sjukdom jeg har. Helt grett

Jeg røyker en joint på fest en sjelden gang, ikke missbruk

Jeg røyker bare på fest! missbruk? missbruker du også alkohol hvis du drikker bare på fest? ofte?

Jeg røyker hver dag.. Kan være missbruk, men jeg syntes det kommer litt ann på mengden man røyker. En eller to øl o dagen er ikke missbruk.

Men vil nesten si at et par gram om dagen er litt i det meste laget....

Lenke til kommentar
Hvor lenge varer 5 gram? Hvis jeg kan spørre på den måten. Varierer kanskje hvor mye man bruker og sånn men.

6270778[/snapback]

Har du kjøpt inn til helgen nå ;)

1 gram holder til ca 4 personer på en kveld. Grovt regnet. Så 5 gram holder en del.

(Jeg kjenner også en som røyker 2 gram helt selv hver morgen, men han gjør ikke annet)

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Hvor lenge varer 5 gram? Hvis jeg kan spørre på den måten. Varierer kanskje hvor mye man bruker og sånn men.

6270778[/snapback]

Har du kjøpt inn til helgen nå ;)

1 gram holder til ca 4 personer på en kveld. Grovt regnet. Så 5 gram holder en del.

(Jeg kjenner også en som røyker 2 gram helt selv hver morgen, men han gjør ikke annet)

6270794[/snapback]

jepp, noe sånt noe :p

Ta å bak deg noen muffins, ikke bruk all shiten, ha i et par gram.

Du finner noen oppskrifter på et forum som jeg kan linke til, hvis det er lovlig da...

Er det lovlig å linke til siden? de har oppskrifter på div cannabis saker på forumet og siden.. men ikke noe butikkoplegg for cannabis elns, som jeg har sett ivertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...