Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

De som røyker hasj er for det meste idioter. Det er i alle fall i idiotisk å røyke det.

6270225[/snapback]

Gi meg en god grunn for det?

Er det kulere å drikke seg full og skade levra si?

Edit: Siden det er så idiotisk å røyke det, spis det, da er du ikke en idiot lenger :p

6270231[/snapback]

Fordi det er dop, og det er ulovlig. Derfor er man en idiot.

Det er idiotisk å drikke seg full også, men det er lovlig. Så da er man ikke en idiot.

6270252[/snapback]

greit nok, det er ulovlig helt riktig.

Det du sier er at ca 1/3 av norges befolkning er idioter :p

Og hvis du leser gjennom tråden, vil du se at mange er enige i at cannabis er sunnere enn alkohol og vanlig tobakk...

Med mindre du blander det med noe helsefarlig.

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor cannabis er ulovlig... det har jo blitt brukt i uminnelige lange tider...

6270279[/snapback]

Det er en grunn til at det er ulovlig. Og så lenge det er et narkotisk stoff så er det idiotisk å benytte seg av det.

Tobakk burde vært ulovlig det å, siden det skader andre i tillegg til deg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som røyker hasj er for det meste idioter. Det er i alle fall i idiotisk å røyke det.

6270225[/snapback]

Edit: Siden det er så idiotisk å røyke det, spis det, da er du ikke en idiot lenger :p

6270231[/snapback]

Det er idiotisk å drikke seg full også, men det er lovlig. Så da er man ikke en idiot.

6270252[/snapback]

Stakkars deg. Ikke motsi meg på dette... Du har vokst opp i en PERFEKT familie med perfekte forhold og med perfekte venner. Jeg sier ikke at de som bruker dop er fattige og syns synd på seg selv fordi ikke alt er bra...

... Men slike som deg, som tror livet går på skinner som et tog av seg selv, som går rundt og kaller andre for idioter, skam deg.

Hvem er det som lager reglene i denne verdenen, her på jorda? Det er noen FÅ mennesker som bestemmer hva alle andre skal gjøre og ikke gjøre, hva som er lovlig og ikke lovlig! Selvsagt vil alle være gode mennesker og derfor følger de disse reglene, selvom de egentlig ikke vil. De gjør det fordi (nesten) alle andre gjør det.

Hva er galt med å røyke en plante skapt av vår egen natur? Det er som å gå ut i hagen og klippe av noen gress strå på plenen din, gå inn og tørke dette og rulle det inn i en joint (Sett at det hadde noen virkning), og dette skal noen ANDRE mennesker, noen FÅ mennesker bestemme at dette får du IKKE lov til å gjøre? Hvor har det blitt av friheten her!?

Lenke til kommentar

6270225[/snapback]

6270231[/snapback]

6270252[/snapback]

Så alt som er lovlig er greit :mad: Kom med en bedre begrunnelse da, vi er lei av folk som bruker unnskyldningen det er lovlig/ulovlig.

6270278[/snapback]

Ja? Hvis det lovlig så er det jo greit

6270293[/snapback]

Nstin du er en veldig trangsynt mann/dame som er fora med for mye tull fra niendeklasse læreren din.

6270313[/snapback]

Jeg trur på at så lenge det er ulovlig så er det idiotisk å benytte seg av det.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at det er ulovlig. Og så lenge det er et narkotisk stoff så er det idiotisk å benytte seg av det.

6270319[/snapback]

PS Røyk skader andre, ikke tobakk. Snusen jeg har i overleppa skader ingen andre enn meg... :p

Cannabis var å få kjøpt på lovlig vis i Norge fram til 60tallet en gang tror jeg.

Da ble sikkert norge eller var fra før av medlem i en eller annen internasjonal organisasjon (husker ikke hvilken) som bestemte at THC som er det man blir høy av i cannabis, skulle bli ulovlig, skulle være dop.

Men det er også bevist at cannabis har en legende effekt på visse sykdommer elns.

Cannabis er også det "sunneste" rusmidelet jeg kan komme på nå i farta.

Men har litt lyst til å høre fra deg hva du kan om cannabis (altså hasj og marjuhana)...

:thumbup:

Lenke til kommentar

Så det er en grunn til at det er ulovlig? Hva da? Du er vel klar over at de fleste er enig i at alkohol er mer skadelig for både kroppen og samfunnet enn hasj, men det er jo lovlig. Du er vel en av de som falt for propagandaen på skolen og som tror at vist du tar et drag hasj er du på plata med ei heroinsprøyte dagen etterpå?

Lenke til kommentar

6270225[/snapback]

6270231[/snapback]

6270252[/snapback]

Stakkars deg. Ikke motsi meg på dette... Du har vokst opp i en PERFEKT familie med perfekte forhold og med perfekte venner. Jeg sier ikke at de som bruker dop er fattige og syns synd på seg selv fordi ikke alt er bra...

... Men slike som deg, som tror livet går på skinner som et tog av seg selv, som går rundt og kaller andre for idioter, skam deg.

Hvem er det som lager reglene i denne verdenen, her på jorda? Det er noen FÅ mennesker som bestemmer hva alle andre skal gjøre og ikke gjøre, hva som er lovlig og ikke lovlig! Selvsagt vil alle være gode mennesker og derfor følger de disse reglene, selvom de egentlig ikke vil. De gjør det fordi (nesten) alle andre gjør det.

Hva er galt med å røyke en plante skapt av vår egen natur? Det er som å gå ut i hagen og klippe av noen gress strå på plenen din, gå inn og tørke dette og rulle det inn i en joint (Sett at det hadde noen virkning), og dette skal noen ANDRE mennesker, noen FÅ mennesker bestemme at dette får du IKKE lov til å gjøre? Hvor har det blitt av friheten her!?

6270325[/snapback]

Det er første gang noen har sagt noe sånt om meg og min familie.

Men jeg har ikke vokst opp i noen perfekt familie.

Mine foreldre kranglet hver dag siden jeg var 3 år gammel, og skilte seg når jeg var 6. De hadde dårlig råd helt til jeg ble 10-12 ell no. Men nå har vi som alle andre normale familier. Både min far og mor har giftet seg igjen. Og de bor ved hverandre. bla bla bla.. Ikke en perfekt familie, men sikkert ikke helt på trynet heller.

Men hva det har med saken og gjøre ser jeg ikke.

Jeg liker ikke dop i det hele tatt. Og jeg mener at hasj er "inngangen" til sterkere stoffer for mange. Derfor mener jeg at de fleste som røyker hasj er idioter.

Håper det ble litt klarere nå.

Og btw, jeg har ikke noe i mot idioter. Jeg synes bare synd på dem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Marihuana er en plante som er et naturlig middel mot smerte, det hjelper mot blant annet Grå stær og noen andre plager.

6270335[/snapback]

Jeg har til og med hørt at det hjelper mot trangsynthet.

Lenke til kommentar
Så det er en grunn til at det er ulovlig? Hva da? Du er vel klar over at de fleste er enig i at alkohol er mer skadelig for både kroppen og samfunnet enn hasj, men det er jo lovlig. Du er vel en av de som falt for propagandaen på skolen og som tror at vist du tar et drag hasj er du på plata med ei heroinsprøyte dagen etterpå?

6270354[/snapback]

Jfr. den researchmessige suksessen "Mellom himmel og helvete" fra 80-tallet, der narkisene satte "hasjsprøyter". :D Brilliant.

Lenke til kommentar

Jeg må poste det jeg skrev tidligere så alle får det med seg. Har dere tenkt på dette....

Hva har disse menneskene med at du røyker hasj? Hva så om du elsker å drikke bensin, hvem skal si deg at dette er ulovlig og det får DU ikke lov til å gjøre?

Lenke til kommentar
Det er første gang noen har sagt noe sånt om meg og min familie.

Men jeg har ikke vokst opp i noen perfekt familie.

Mine foreldre kranglet hver dag siden jeg var 3 år gammel, og skilte seg når jeg var 6. De hadde dårlig råd helt til jeg ble 10-12 ell no. Men nå har vi som alle andre normale familier. Både min far og mor har giftet seg igjen. Og de bor ved hverandre. bla bla bla.. Ikke en perfekt familie, men sikkert ikke helt på trynet heller.

Men hva det har med saken og gjøre ser jeg ikke.

Jeg liker ikke dop i det hele tatt. Og jeg mener at hasj er "inngangen" til sterkere stoffer for mange. Derfor mener jeg at de fleste som røyker hasj er idioter.

Håper det ble litt klarere nå.

Og btw, jeg har ikke noe i mot idioter. Jeg synes bare synd på dem.

6270373[/snapback]

Ah, akkuratt ja, inngangsbilett-til-heroin-bulshittet, akkuratt det har jeg hørt nok av, og det tror jeg ikke jeg er alene om, så hadde vært fint om du hadde et skikkelig argument, eller enda bedre, hvorfor er hasj inngangsbilletten til sterkere stoffer?

Lenke til kommentar

6270354[/snapback]

Fritt land kaller de det... My ass!

Jeg har lyst til å røyke en rev uten å bli bura inne for det.

Det kan stemme med det folk sier om at du starter med sterkere ting etter at du har prøvd cannabis, men da skal du ha røyka en stund, og sjangsen er veeeldig liten, men det kan hende f.eks. en dag har dealeren ikke mere cannabis igjen, og sier du skal få noe annet jævla billig shit, som du syntes var digg, og snart er du hekta! men ingen jeg veit om har havna i den knipa... ogsjangsen er minimal.

Dette burde være en god grunn til å få legalisert cannabis.

Selv om sjangsen for å starte med noe sterkere er veldig liten. Men kommer også ann på miljøet du er i...

Edit: Til deg Nstin:

Det kan stemme med det folk sier om at du starter med sterkere ting etter at du har prøvd cannabis, men da skal du ha røyka en stund, og sjangsen er veeeldig liten, men det kan hende f.eks. en dag har dealeren ikke mere cannabis igjen, og sier du skal få noe annet jævla billig shit, som du syntes var digg, og snart er du hekta! men ingen jeg veit om har havna i den knipa... ogsjangsen er minimal.

les den du. ser du sier det motsatte i en post lenger opp ;)

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva har disse menneskene med at du røyker hasj? Hva så om du elsker å drikke bensin, hvem skal si deg at dette er ulovlig og det får DU ikke lov til å gjøre?

6270386[/snapback]

Du er så søt når du snakker om bensin :love:

Lenke til kommentar

6270373[/snapback]

Da forbeholder jeg meg retten til å synes du er en idiot også, hvis du baserer meningene dine på slike antagelser, for mer kan det ikke kalles. Selvfølgelig kan hasj være inngangen til sterkere stoffer, og selvfølgelig kan det være tåpelig å bruke det, men når du skjærer alle brukerne så til de grader over en kam fremstår du som en trangsynt tulling.

Selv har jeg brukt hasj, men gidder ikke mer fordi det rett og slett ikke ga meg gode opplevelser lenger. Jeg sitter altså, tro det eller ei, her og skriver, nykter som en prest. Jeg og ALLE andre jeg kjenner som røyker/har røykt hasj har holdt seg langt unna skråplanet foreløpig, og slik kommer det nok til å fortsette. Jeg kjenner til og med folk som har vært skikkelige "wake-and-bake"-fulltidsstonere, uten at de fikk noen varige men av det.

Lenke til kommentar

6270319[/snapback]

PS Røyk skader andre, ikke tobakk. Snusen jeg har i overleppa skader ingen andre enn meg... :p

Cannabis var å få kjøpt på lovlig vis i Norge fram til 60tallet en gang tror jeg.

Da ble sikkert norge eller var fra før av medlem i en eller annen internasjonal organisasjon (husker ikke hvilken) som bestemte at THC som er det man blir høy av i cannabis, skulle bli ulovlig, skulle være dop.

Men det er også bevist at cannabis har en legende effekt på visse sykdommer elns.

Cannabis er også det "sunneste" rusmidelet jeg kan komme på nå i farta.

Men har litt lyst til å høre fra deg hva du kan om cannabis (altså hasj og marjuhana)...

:thumbup:

6270351[/snapback]

Ja det var det jeg mente :p Er bare så mange som svarer på det jeg skriver at det er vansklig å få svart og fulgt med på alt. Blir litt forvirra

Det jeg vet om hasj, er at det er et hallusogen, og det kan gi deg depresjoner, angst, latter kick, bli plutselig sulten og sånt. Og at det kan gi nedsatt huekommelse og sløvhet. Det er det jeg husker og ha lest en gang. sikkert ikke alt som er riktig.

En annen ting er at jeg ikke mener å provosere dere, jeg bare ytrett min mening. Jeg bruker kanskje litt "harde" ord, men jeg regnet med at folka her på forumet tåler litt da.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Vist eneste grunnen til at Nstin er imot er hasj er at du begynner med sterkere stoffer gjennom kriminelle miljøer, er vel han stor forkjemper for legalisering da.  :)

6270430[/snapback]

nai nai, har du ikke skjønt det. Røyker du litt hasj, blir du automatisk avhengig av kokain, amfetamin, speed og all den driten der... Så aldri røyk en rev nei.

Lenke til kommentar

6270373[/snapback]

Da forbeholder jeg meg retten til å synes du er en idiot også, hvis du baserer meningene dine på slike antagelser, for mer kan det ikke kalles. Selvfølgelig kan hasj være inngangen til sterkere stoffer, og selvfølgelig kan det være tåpelig å bruke det, men når du skjærer alle brukerne så til de grader over en kam fremstår du som en trangsynt tulling.

Selv har jeg brukt hasj, men gidder ikke mer fordi det rett og slett ikke ga meg gode opplevelser lenger. Jeg sitter altså, tro det eller ei, her og skriver, nykter som en prest. Jeg og ALLE andre jeg kjenner som røyker/har røykt hasj har holdt seg langt unna skråplanet foreløpig, og slik kommer det nok til å fortsette. Jeg kjenner til og med folk som har vært skikkelige "wake-and-bake"-fulltidsstonere, uten at de fikk noen varige men av det.

6270423[/snapback]

Jeg skrev ikke at alle er det, men for det meste. For det er det jeg har fått inntrykk av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...