Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Spacecakes skal visst fungere bra det, bare du har nok godsaker i mixen.

Lag sjoko muffins, og bland ut stilen i røra, jeg trur det funker best å bruke grønt til det. Har selv aldri testa det, men har hørt at det smaker digg, og jeg har hørt at det smaker dritt. Selv foretrekker jeg å røyke det, da det fenger fortere og fordi jeg syns hele prosessen ved å rulle en joint og røyke den er ganske så koslig :)

6251938[/snapback]

Ikke når du har røyka fra før, og er høy. Og sitter ute og det kommer noen i mørten, og alle får totalt noja, og trur det er purken som kommer.

Og etterpå gå stein høy inn på en bensinstasjon, og prøve å låne telefonen :p

Men jeg har en oppskrift på AstroCider... men tror ikke jeg skal poste den her...

Du trenger eplejuse elns og noe pott og div andre ingredienser, lar det ligge i noen uker, og du kan drikke det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag sjoko muffins, og bland ut stilen i røra, jeg trur det funker best å bruke grønt til det. Har selv aldri testa det, men har hørt at det smaker digg, og jeg har hørt at det smaker dritt. Selv foretrekker jeg å røyke det, da det fenger fortere og fordi jeg syns hele prosessen ved å rulle en joint og røyke den er ganske så koslig :)

6251938[/snapback]

Ikke når du har røyka fra før, og er høy. Og sitter ute og det kommer noen i mørten, og alle får totalt noja, og trur det er purken som kommer.

Men jeg har en oppskrift på AstroCider... men tror ikke jeg skal poste den her...

Du trenger eplejuse elns og noe pott og div andre ingredienser, lar det ligge i noen uker, og du kan drikke det ;)

6251984[/snapback]

Hørt om flere som har laga ''weed schnaps'' :D

Er jo bare digg å gå rundt å være skev da...elsker å rusle rundt i sentrum med musikk på øret og bare være skev...

Lenke til kommentar

6251938[/snapback]

6251984[/snapback]

Hørt om flere som har laga ''weed schnaps'' :D

Er jo bare digg å gå rundt å være skev da...elsker å rusle rundt i sentrum med musikk på øret og bare være skev...

6252005[/snapback]

Er digg det...

Kom nettop på to kompiser som hadde røyka seg ganske skeve...

De kjørte ped, begge to på en gammal røtin ped, som nesten ikke satt sammen.

Plutselig dukker purken opp bak de, og signaliserer at de skal stoppe.

sjåføren på peden prøver å snu, men han er så skakk at hele peden velter :p

politimannen kommer ut, retter opp peden, og spør hva i helvete de driver med.

Pasasjeren på peden fikk helt noja, og sto nermest og skjalv, og ville ikke ta av hjelmen... men gjorde det etterhvert.

politiet lyser de i augan, de kunne da aldeles ikke være edrue :p

de tar en alkotest, og pasasjeren holdt på å pisse på seg av skrekk, for at den skulle vise noe, men det viste ikke noe heldighvis.

Så tok de skiltene på peden og stakk...

Væta de hadde flaks :p

Og jo... Er det noe måte å sjeke raskt på om du har røyka? slik som urinprøve, eller blodprøve?

Hvis det skulle blitt lovlig, burde det ivertfall stilles på lik linje som alkohol...

Og kan det måles hvor mye du har røkt/spist?

Lenke til kommentar
ser du nevner yoghurt flere ganger her, er det bra å blande med?

hvordan er det med brownies a?

6251349[/snapback]

min erfaring er at skal du blande keef eller pot med mat er det best å holde det enkelt. jeg stoler ikke nok på egne kokkekunnskaper til at jeg vil risikere å sløse bort en haug med maja på noe som kan ende opp å smake drit. er igrunn ingen stor fan av å spise greiene, som propaganja sier: "det fenger fortere og hele prosessen ved å rulle en joint og røyke den er ganske så koslig".

Ved å spise greiene vet du dessuten aldri helt hvor mye du får i deg, og det ender enten opp med at man blir overskev eller at man sitter der å klør seg i bakhuet og lurer på når det skal begynne å funke. Tror ikke å spise shitten er en god førstegangsmetode, nettopp på grunn av man ikke vet hvor mye man trenger for å bli skev. Kanskje blir man utålmodig fordi det ikke skjer noe, spiser litt mer og plutselig sitter der høy som et juletre og har noia.

Lenke til kommentar

Første gang jeg røyka grønt røyka jeg masse. vi tok det i to omganger. etter første runden var jeg så skakk at det gikk helt rundt. i andre runden røyka jeg mye mere enn den første.

etter å ha ledd meg i hjæl så sovna jeg. våkna noen timer senere og var fortsatt helt borte. skulle på jobb neste dag, så måtte komme meg hjem.

en kamerat av meg kjørte meg hjem i bilen min, tror det var lurt. klarte helt ærlig ikke å holde hodet oppe, satt og så ned i fanget.

får heldigvis ikke nedtur av å røyke slik jeg vet noen andre får.

Lenke til kommentar
ser du nevner yoghurt flere ganger her, er det bra å blande med?

hvordan er det med brownies a?

6251349[/snapback]

min erfaring er at skal du blande keef eller pot med mat er det best å holde det enkelt. jeg stoler ikke nok på egne kokkekunnskaper til at jeg vil risikere å sløse bort en haug med maja på noe som kan ende opp å smake drit. er igrunn ingen stor fan av å spise greiene, som propaganja sier: "det fenger fortere og hele prosessen ved å rulle en joint og røyke den er ganske så koslig".

Ved å spise greiene vet du dessuten aldri helt hvor mye du får i deg, og det ender enten opp med at man blir overskev eller at man sitter der å klør seg i bakhuet og lurer på når det skal begynne å funke. Tror ikke å spise shitten er en god førstegangsmetode, nettopp på grunn av man ikke vet hvor mye man trenger for å bli skev. Kanskje blir man utålmodig fordi det ikke skjer noe, spiser litt mer og plutselig sitter der høy som et juletre og har noia.

6252067[/snapback]

Første gangen røyker du...

Husker første gangen min :fun: [mimre]

Vi var fire stykker som satt i ei hytte langt unna folk...

To av de hadde røyka før, og to hadde ikke...

Det blir mekka opp en 1,5liters flaske bong, trekker ned noen ganger til første delen er tom, og vi sitter der alle sammen og er dritfjerne, og skratter ta alt :p

så blir han ene som hadde røyka før sjuk og ligger og spyr, og så går han :p

Etterhvert bestemmer vi oss for å røyke mere, og blander sammen masse, og røyker det...

Jeg blir plutselig kvalm, og legger meg ned på en gammal madrass som lå der, og spyr, samtidig som jeg har lættis av at han ene driver å vasker gulvet med spyet mitt og en gammal mopp han fant :p

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Og jo... Er det noe måte å sjeke raskt på om du har røyka? slik som urinprøve, eller blodprøve?

Hvis det skulle blitt lovlig, burde det ivertfall stilles på lik linje som alkohol...

6252048[/snapback]

urinprøvene er ifølge det jeg har hørt ganske ustabile og dessuten ganske dyre. de kan slå ut selv på folk som aldri har røyka grunnet kosthold. blodprøve er mye sikrere, men igjen også mye dyrere og brukes sjeldnere nettopp på grunn av kostnadene som er involvert.

militærets "narko-nord" påstod at de kunne påvise både total mengde inntatt og når man hadde røyka, men tror det bare var en trussel for å få min "uskyldige" kamerat til å tilstå :hmm:

Lenke til kommentar

6252048[/snapback]

urinprøvene er ifølge det jeg har hørt ganske ustabile og dessuten ganske dyre. de kan slå ut selv på folk som aldri har røyka grunnet kosthold. blodprøve er mye sikrere, men igjen også mye dyrere og brukes sjeldnere nettopp på grunn av kostnadene som er involvert.

militærets "narko-nord" påstod at de kunne påvise både total mengde inntatt og når man hadde røyka, men tror det bare var en trussel for å få min "uskyldige" kamerat til å tilstå :hmm:

6252130[/snapback]

er nok trolig at det var en trussel ja.

Endret av Tob2k
Lenke til kommentar
Klart er marihuana farlig. Kanskje ikke direkte skadelig på organene, men mest for psyken tror nå jeg. Er det ikke det som også heter Opium? Det leker med sinnet ditt og eksperimenterer med din virkelighetsoppfatning. Sikkert sinnsykt artig, helt til du mister kontroll. Jeg tar ikke sjangsen.

6250024[/snapback]

Å sammenligne opium med marijuana blir helt feil, er ikke i nærheten av å være i samma klasse når det gjelder rus. :nei:

6250582[/snapback]

Hvor sammenligner jeg opium med marihuana? :ermm: Jeg spurte om det var det samme. Husket ikke hva opium var.

Og å sammenligne alkohol og hasj høres helt i ørska ut. Men nå har ikke jeg prøvd hasj, så sikker kan jeg ikke være. Prater bare på bakgrunn av en som hadde holdt på med hasj lenge og holdt "foredrag". Kanskje noen andre også har hørt det. "Reven er en luring" sier han. Selv om han også snakket mye positivt om det, og ikke trashet det, så ga han et klart inntrykk av at det er ikke å spøke med. Rusen du får av hasj er mye sterkere og visker mer ut fantasi/virkelighet-grensene. Det var i hvertfall det han sa, og noen andre "pothead-buddies" han hadde med seg. Det hendte fortsatt at han tok seg en "rev" nå og da, men en før skolen, en på dass i friminuttet og en etter skolen i tillegg til 3-4 på kvelden klarte han til slutt å stoppe med.

"Pft, skjer ikke meg, jeg blir ikke avhengig. Bare andre det." er den mest oppbrukte og idiotiske klisjèen i verdenshistorien.

Lenke til kommentar
Er digg det...

Kom nettop på to kompiser som hadde røyka seg ganske skeve...

De kjørte ped, begge to på en gammal røtin ped, som nesten ikke satt sammen.

Plutselig dukker purken opp bak de, og signaliserer at de skal stoppe.

sjåføren på peden prøver å snu, men han er så skakk at hele peden velter :p

politimannen kommer ut, retter opp peden, og spør hva i helvete de driver med.

Pasasjeren på peden fikk helt noja, og sto nermest og skjalv, og ville ikke ta av hjelmen... men gjorde det etterhvert.

politiet lyser de i augan, de kunne da aldeles ikke være edrue :p

de tar en alkotest, og pasasjeren holdt på å pisse på seg av skrekk, for at den skulle vise noe, men det viste ikke noe heldighvis.

Så tok de skiltene på peden og stakk...

Væta de hadde flaks :p

6252048[/snapback]

Heh, husker jeg og 3 kompiser var ute å kjørte, de skulle kjøre meg hjem. Fyrte en nattings i bilen og slappa av, så plutselig kjører vi forbi kanskje 3-4 snutebiler som står på en sidevei...vi kjører videre, og plutselig ser vi blålysa i bakruta... jointen blei kasta ut, vinduene rulla ned, og spyleveska blei kjørt på det hardeste (den fjerner annen lukt ganske bra).. Vi kjører til siden, og politiet kommer frem, banker på ruta... jeg sitter forran og ruller ned, får sterke maglite lyset mitt i trynet, og hadde drikki tett og røyka hele kvelden..knall rød i øya..chinese eyes, så typisk hasj tryne som det går ann å ha :p .. visste legg, snakka litt om hva vi hadde gjort osv, og hvor vi skulle.. de lot oss kjøre videre... Må ærlig innrømme at hjertet banka litt fortere da, men sjåføren hadde så sinnsykt noia :p, han skalv hele veien hjem til meg.. haha

Så vidt jeg veit så kan de ikke se hvor mye du har røyka, men de kan vel kanskje se om du har røyka siste mnd eller no, i forhold til hvor stort THC nivået er i kroppen din.

Lenke til kommentar

Ok. Forresten er jeg enig i at alkohol har vist seg å påføre samfunnet mer skade. Men jeg tenkte på personlige psykiske skader. Som eventuelt kan føre til depresjoner og i verste fall selvmord. Trist for venner og familie å se noen forfalle på en slik måte. Men som sagt har jeg ikke prøvd hasj selv, og ser nå klart at det er mer utbredt enn jeg hadde regnet med. Nok gjetninger fra min side ;)

Lenke til kommentar

Vell... Først vil jeg legge til at jeg har drevet mye med hasj før og at jeg vet hva jeg snakker om.

Hasj er naturlig. Men det som er greia er at de som selger det, tilsetter OFTE andre stoffer som er mer farlig som syre, heroin osv pluss stoffer til å holde hasjen sammen til en klump (har faktiskt hørt om kamel bæsj). Det koster som regel en 50 lapp mer, men noen ganger får du det du tror er helt vanlig hasj, så fyrer du den opp og jaggu var det litt annet oppi der også.

Skal du prøve hasj så røyk pot (grønt)... IKKE brune klumper (brunt).

Det kan jo hende du får reint brunt, men som regel er det typen Marokk du får... Altså lagd i marokko av fattige bønder. Hasjen der blir kun lagd for å tjene penger og de tilsetter alt mulig. Det er veldig godt mulig at du får tak i annet. Men på min tid var det nesten aldri pott å få tak i... Bare marokk omtrent.

Jeg oppfordrer IKKE til å prøve. Det som skjer er at du prøver, og så syns du det var deilig og så blir det til at du prøver flere ganger og så tror du det ikke skader hodet ditt og til slutt skjer det mye rart inni hodet ditt.

Slik hasjen har påvirket meg:

* Forandret personlighet (Selvsagt under rus, men også til vanlig)

* Drømmer mye (Altså i perioden jeg røyket)

* Blir lett redd og nervøs (Noia for alt mulig)

* Blir helt sløv

* Klarer ikke å konsentrere seg på skolen

* Man glemmer ting veldig lett

* Depresjoner

Det er ikke noe problem å slutte. Man blir ikke avhengig annet enn at man bare får lyst på fordi det er deilig.

Jeg vil si det er "farlig" i lengden. Nå er det over 2 år siden jeg sluttet og jeg merker at jeg har blitt mer normal. Men det er fortsatt noe inni hodet som ikke er helt som det skal. Vanskelig å forklare, men jeg føler meg ikke helt til stede og jeg bryr meg rett og slett ikke om noen ting.

Når hjernen er som en ert, er ikke livet mye verdt.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Ok. Forresten er jeg enig i at alkohol har vist seg å påføre samfunnet mer skade. Men jeg tenkte på personlige psykiske skader. Som eventuelt kan føre til depresjoner og i verste fall selvmord. Trist for venner og familie å se noen forfalle på en slik måte. Men som sagt har jeg ikke prøvd hasj selv, og ser nå klart at det er mer utbredt enn jeg hadde regnet med. Nok gjetninger fra min side ;)

6252279[/snapback]

Jeg har selv levd med alkohol misbruk i familien, og jeg skal love deg at folk som er avhengig av alkohol blir depressive og mer psykisk skada enn folk som røyker hasj.

Se for deg at det er 2 personer, den ene røyker hasj hver dag, den andre drikker alkohol hver dag...hvem trur du blir dødelig skadet først? Tok ikke lenger enn 6 mnd før den personen i familien min lå på sykehuset. Røyk hasj hver dag i 6 mnd, så er du nok sløv, men du er ikke nærheten like skada i huet eller i kroppen som hvis du drikker hver dag i 6 mnd.

Lenke til kommentar
Hasj og alkohol kan ikke sammenlignes annet enn at de begge er en form for rusmiddel.

Alkohol skader hvertfall ikke hjernen som hasj gjør. Jeg ville heller hatt en dårlig lever enn et hode med dritt.

Jeg annbefaler dere å lese innlegget mitt.

6252328[/snapback]

Mener du seriøst at alkohol ikke fucker med hodet ditt? :dontgetit:

og jeg leste innlegget ditt, og er enig med deg på flere punkter :)

Lenke til kommentar

6252338[/snapback]

Altså "dagen derpå" er man ikke helt klar i hodet. Men det med depresjoner, sløvhet og noia for ting er ikke noe morro i det heletatt. Slik er det ikke med alkohol, ikke som jeg har merket noe til hvertfall.

Derfor mener jeg det er bedre med alkohol enn hasj. Men hvis man tar seg en blås i ny og ne med store mellomrom tror jeg ikke det ville skadet hvis du ikke er "syk" i hodet fra før av eller at det ligger gener for det i familien.

Lenke til kommentar

6252338[/snapback]

Altså "dagen derpå" er man ikke helt klar i hodet. Men det med depresjoner, sløvhet og noia for ting er ikke noe morro i det heletatt. Slik er det ikke med alkohol, ikke som jeg har merket noe til hvertfall.

Derfor mener jeg det er bedre med alkohol enn hasj. Men hvis man tar seg en blås i ny og ne med store mellomrom tror jeg ikke det ville skadet hvis du ikke er "syk" i hodet fra før av eller at det ligger gener for det i familien.

6252354[/snapback]

Nå snakker jeg ikke om en fylla tur en gang i blant, jeg snakker om å bruke alkohol daglig, i forhold til å bruke hasj daglig. Man kan få utrolig store psykiske plager av alkohol, og i tillegg så ødelegger du kroppen mye mer.

Lenke til kommentar
Nå snakker jeg ikke om en fylla tur en gang i blant, jeg snakker om å bruke alkohol daglig, i forhold til å bruke hasj daglig. Man kan få utrolig store psykiske plager av alkohol, og i tillegg så ødelegger du kroppen mye mer.

6252367[/snapback]

Ja, sånn sett så er det nok best med hasj hvis man absolutt må gå rundt å være rusa hver dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...