Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Har aldri prøvd Canabis eller Hasj, men har utrolig lyst til det. Selv har jeg astma, så det går nok ikke for meg!

Mange som blander det i kakao eller brownies. Da trenger man ikke inhalere noe som helst

Ja det fungerer, Smelte hasj på ca 70-80 grader med litt smør og så ha i brownie blandingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er Cannabis spray imot MS lovlig i norge:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10046167

(VG Nett) For første gang er et legemiddel med cannabis godkjent i Norge

Ja det fungerer, Smelte hasj på ca 70-80 grader med litt smør og så ha i brownie blandingen.

Og det blir man høy av? :D

Ja du blir høy av det dom du gjør det riktig, spis det på tom mage for en sjappere effekt.
Lenke til kommentar

En av disse dagene kom lokalavisa mi Vestnytt i posten. Fremsiden var dekket av en meget alvorlig rektor som hadde oppdaget at elever på undgomsskolen hennes smugrøykte hasj i en tom brakke. De sa de såg veldig alvorlig på saken, og politiet har blitt involvert i saken. I dette tosiedersoppslaget var også politiet intervjuet der de ga uttrykk over hvor farlig hasj er. De listet opp masse punkter på hvor farlig hasj var som f.eks. at man ble apatisk og ikke brydde seg, man ble ute av stand til å ta vare på seg selv, man mistet evnen til å reflektere, man ble avhengig fordi THC sitter i blodet i flere uker, og man som elev kom til å få dårlige karakterer og dårligere til å gjøre lekser. Politiet sa de prioriterte saken og roste rektor for å ta tak i dette samfunnsproblemet.

Nå røyker ikke jeg selv hasj, men jeg vil tro elever har bedre av å røyke hasj enn å drikke alkohol eller ryke sigaretter. Ingen har vell fått varige men av hasj, slik som med alkohol og røyk? Det er greit at skolene og politiet rydder opp i dette, slik de burde med alle andre rusmidler, men stigmatisering og feilinformasjon og rein skremselspropaganda bør de gi seg for god til. Det finnes mer alvorlige problem blandt ungdom som mobbing og vold.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er å få tak i Cannabis olje her I Norge? Den som brukes for å behandle diverse sykdommer?

Håper jo på at den skal bli gjort lovlig etter hvert , men inntil videre så må man vel til nederland for å få resept fra en lege der og så ta med seg oljen til norge selv?

Lenke til kommentar

Helt til dagen persone slutter med de..da fører det ofte til selvmord..med andre ord..en må trappes ned på medisiner alle priser lykkelig???

Hvorfor er det mer problematisk at en medikamentell behandling må trappes ned enn at den kan avsluttes brått? Hele poenget med SSRI er jo, sagt banalt, å gi serotoninproduksjonen en "kick-start", for deretter gradvis å la hjernen stå på egne ben igjen. Mange behandlingsformer, også ikke-medikamentelle, fungerer jo på denne måten.

Ellers er det ikke påvist noen økt forekomst av selvmord ved bruk av SSRI, men økt forekomst av selvmordstanker og selvmordsrelatert atferd (mindre alvorlige selvmordsforsøk og selvskading), da særlig i oppstartsfasen av behandlingen. Nå skal jeg ikke bagatellisere selvmordsforsøk, men det er faktisk en ganske stor andel slike forsøk som ikke er reelle ønsker om å dø.

Man skal også ta i betraktning at SSRI har en innkjøringsfase før man opplever en effekt, og at behandling gjerne startes opp pga. alvorligheten i pasientens tilstand. Den økte forekomsten av selvmordstanker og atferd forklares dermed ikke av SSRI alene - trolig er mange av pasientene allerede så dårlige eller i en så negativ utvikling at suicidaltankene og atferden ville kommet ila denne perioden uavhengig av SSRI.

Synes det er bra å være kritisk til ting, men i ens forsøk på unngå å falle i den ene grøfta skal en være obs på at man ikke skjener over veien og faller i den andre ;)

Sant nok..selvmodrstanker/prøving er vel mer ett skrik om hjelp..noe en ikke får før det er for sent;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er å få tak i Cannabis olje her I Norge? Den som brukes for å behandle diverse sykdommer?

Håper jo på at den skal bli gjort lovlig etter hvert , men inntil videre så må man vel til nederland for å få resept fra en lege der og så ta med seg oljen til norge selv?

Cannabisolje kan man lage selv. Ellers så finnes det her og der i Norge. I Christiania er det ikke noe problem å få tak i, men er blitt vanskelig i Amsterdam med max 15%THC-loven.

Lenke til kommentar

Rein THC Olje eller tenker du på Olje du bruker til og smøre inn kroppen? den ulovlige delen av thc Olje kan sikkert ordnes. men cannabis olje til smøring av kropp må du nokk finne på en Cannabis shop som selger ulike naturmidler og sånt. Kan sikkert finne en side til deg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

har røyka i 3 år nå. du kan aldri bli avhengi av hasj, røyker du hver dag i flere år så kan du bli ganske dum men da ska du ha røyka alt for lenge og , eg tar meg ein joint ny og ne, men det er ikke farlig

Når man vil overbevise noen på et forum er bra gramatikk og slikt en rett så kjekk ting å ha med seg :]

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jævlig at så mange er for legalisering. Når ein ser på alle konsekvensene av å bruke mykje av det, spesielt psykisk.

Lenke til kommentar

Jævlig at så mange er for legalisering. Når ein ser på alle konsekvensene av å bruke mykje av det, spesielt psykisk.

og det er ?

kom med dokumenterte kilder nå ;) åhh vrient ? mulig fordi cannabis ikke er så farlig som mamma sier..

Lenke til kommentar

At cannabis skal være ulovlig fordi folk misbruker det er idiotisk. Hvorfor skal jeg, som tar meg en joint i ny og ne, lide av at folk ikke klarer å bruke noe med måte? Et regulert salg med begrensning på hvor mye man kan kjøpe kan kanskje begrense misbruk. Kanskje en nazi løsning, men er det ikke bedre å få litt kontroll på et stoff som over 15% av ungdommer har prøvd, i følge blant annet denne kilden: http://www.fmr.no/cannabisbruk-blant-ungdom-hvordan-ligger-vi-an.4905113-182881.html ?

Jeg var 14 år da jeg prøvde cannabis for første gang og tanken på at kidsa mine en dag kan gjøre det samme er en skummelt. Noe mange motstandere av cannabis ikke innser er hvor utbredt cannabis egentlig er i noen skolemiljøer. Jeg mener at det bør være en eller annen form for regulert cannabissalg, slik at det iallefall blir vanskeligere for ungdommen å få tak i det. At stoffet er ulovlig hjelper lite. Dette skaper bare arbeidsplasser for dealere og smuglere. Og en gjennomsnittlig dealer gir selvfølgelig blaffen i om en 14-åring vil kjøpe hasj av han, penger er penger.

Lenke til kommentar

Seriøst? Legalisering er det eneste måten du kan få hjulpet disse menneskene på. Sånn som det er i dag, stigmatiserer man dem bare til et liv i helvete. Det er de som er for forbudet som skaper problemene knyttet til narkotika.

Største problemet med narkotika i dag er sosialøkonomisk, det er ikke stoffet i seg selv som er det største problemet.

Lenke til kommentar

It turns out, THC when ingested in highly concentrated forms (such as EATING CANNABIS OIL) will attack any mutated cells in your body while strengthening and rejuvenating the healthy cells.

The PERFECT Cure for Cancer: it works fast, it works well, it works on many different forms of Cancer in ALL stages and it has ZERO harmful side effects. (Unlike Chemo which deteriorates your entire body and kills 1 in 5 patients). Not only that, but it dissolves ALL forms of tumors and can even combat superbugs like MRSA.

http://www.knowledgeoftoday.org/2012/06/fda-cancer-industry-prevent-cure.html

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...