Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Undersøkelsen indikere høyere risiko for testikel kreft men ikke bevis det har du rett i. Dette logikk bruker tobakk selskap når det gjelder sigaretter

Hadde det vært noe annet enn marihuana men røyk fra plastfabrikker ville det nok bli bevis nok for marihuana røykere at røyken er årsaken til økt kreft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest noen poster her på tråden nå og det er endel folk som sier at hasj eller cannabis er porten til tyngre stoffer så må jeg si meg både enig og uenig.

Jeg har røykt hasj i over 10 år hver eneste dag men er nå rusfri på 4 året.

I slutten røyke jeg nesten 5 gram til dagen og jeg har aldri prøvd noe annet enn hasj og cannabis.

Man velger jo selv hva man putter i kroppen og det er mye farligere med alkohol og den giften som er i den.

Man må huske på at hasj er naturlig.

Dagens ungdom ifra 14 år og opp heller i seg flere liter med drikke hver måned og det er mye farligere enn hasj.

Men haj er ikke ufarlig som mange kanskje tror. Jeg for min del sliter litt med hukommelsen min. Husker ting litt dårlig andre ting husker jeg ikke.

Er vell ganske mye farligere å ha blackout på alkohol en helg og havne på pumping enn å sitte hjemme og kose seg med en liten rev.

Jeg kritiserer ingen her inne verken de som har eller ikke har brukt eller prøvd hasj men man må få velge selv. Har også fått med meg de siste studiene på at hasj øker risikoen for testikkelkreft og det er synd men som med alt her i verden så er ingenting ufarlig.

Nå har jeg sagt det jeg hadde på hjertet og må bare få si det at det er veldig mange gode og saklige argumenter her inne på tråden, Keep up the good work, Og ha en god helg enten det er med hasj eller alkohol.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke det er feil, det står overalt.. Uansett, det hele lukter veldig ironi må jeg si.

Da vet jeg ikke helt om jeg synes det er særlig vellykket i grunn. Fordi det er faktisk ikke alle som har antenner for ironi og sarkasme. Mer som "støtt dagens narkotikapolitikk! Det har jo vist seg å fungert så bra i alle disse årene så!" :p

Tilbake til saken, etter å ha debattert dette i så lang tid som jeg har, har jeg faktisk begynt å miste litt motet. Og tror det aldri blir noen legalisering. Fordi det er så mange som vil tape penger på en legalisering. Enkelte vil få mulighet til å tjene mye på det, ikke minst verden! Mens firmaer som driver import og eksport av bomull f. eks vil få stor motstand. Ettersom cannabis er langt enklere å både dyrke og høste. Samt har langt flere bruksområder. I tillegg er det ingen som har "patent" på cannabis. Vi lever desverre i en helt jævlig verden folkens..

Cannabis er verdens sterkeste Fiber og er veldig lett og dyrke, Men Siden vi har så mange bedrifter som tjener penger på og hugge ned Norsk skog som tar over 25 år for ett træ og vokse så synnes dem att det er bedre og drepe hver eneste buske i hele norge en og dyrke Bedrift cannabis som ikke har noe THC i seg. De som vil tape på en Legalisering er mange Bedrifter som bruker træ så som toalett papir, + folk som selger Narkotika vil tape penger på og selge det + Samfunnet vill få mere kontrol på Cannabis bruket til andre mennesker og det kommer minske kriminalitet pga da går folk heller til Samfunnet og får Cannabis uten og bli truet av noen ekkel neger i Oslo med Kniv hver gang du skal kjøpe deg en Bit hash.

Men eg tror på Legalisering. Dem prøvde og legalisere det i år i Danmark for noen måneder siden. De manglet 8% av stemmene tror eg for att det skulle bli akseptert så det er ikke så mye med kun 8% Så om Danmark klarer og få det legalisert så vedder eg på att Norge og sverige og de andre nabolandene kommer til og gjøre det samme om det blir Posetivt og bedre kontrol over Narkosamfunnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er en gjenganger at folk som er pro-cannabis og for å velge selv, legger merkelig mye vekt i å sverte alkohol. De fleste vet da at alkohol ikke er sunt, så det er ikke no vits i å repetere det i det evige. Men det er jo også veldig festlig. Cannabis er heller ikke så fryktelig sunt, men er dertil deilig. Det samme gjelder de fleste droger i moderate mengder.

Folk må slutte å bruke så mye energi på å ergre seg over hvordan andre har det gøy.

Lenke til kommentar

Tja, for å klarere innlegget ditt, er "pro-cannabis" og "liberalister" litt forskjellige.

Man vil ikke se en liberalist motarbeide dagens alkohollover; mens man har "cannbistilhengere" som en egen gruppe; disse ønsker at folk skal ruse seg, men bare på deres måte.

For øvrig, jeg er enig i det du sier, i min bok er det ett fett hva man ruser seg på.

Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som moderat libertarianer. Så lenge det du gjør ikke skader noen andre enn deg selv så kos deg.

Kardemommeloven er min ideelle grunnlov.

Cannabismisbruk,er lik et hvert som helst annet misbruk, kan gå ut over andre enn deg selv. Men så er det dette med å definere bruk vs. misbruk.

I min bok så er det om de negative konsekvensene er større enn de postitve. Men det er bare min definisjon.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har aldri prøvd Canabis eller Hasj, men har utrolig lyst til det. Selv har jeg astma, så det går nok ikke for meg! Men er det noen som vet om noen medikamenter som hjelper for hukommelsen? Jeg har en ganske dårlig en, og hadde vært kult å prøve å fikse hukommelsen! :)

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd Canabis eller Hasj, men har utrolig lyst til det. Selv har jeg astma, så det går nok ikke for meg! Men er det noen som vet om noen medikamenter som hjelper for hukommelsen? Jeg har en ganske dårlig en, og hadde vært kult å prøve å fikse hukommelsen! :)

Du kan røyke det uansett om du har Astma, Køp deg en skikkelig bonge eller vaporiser fra en shop, Bonger og vaporizer og røyke utstyr er lovlig helt til du bruker di. ex weedshop.no

Bong/vaporizer gør det lettere for deg og inhalere med astma.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du kan røyke det uansett om du har Astma

Tror ikke jeg vil ta sjansen uansett, pluss at jeg er redd for bivirkningene, jeg vill ikke ha kreft..

Lenke til kommentar

Du kan røyke det uansett om du har Astma

Tror ikke jeg vil ta sjansen uansett, pluss at jeg er redd for bivirkningene, jeg vill ikke ha kreft..

Kreft kan du får av allt du inhalere/spiser så om du skal vera redd for og få kreft ved og røyke så er det vell bedre og ta selvmord for er jo ikke vits i og leve om du skal vera redd for og få noe som er like stor kjangs att få kreft av som allt annet på planeten. ta og søk så ser du allt du spiser/drikker hver dag som gir deg kreft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kreft kan du får av allt du inhalere/spiser så om du skal vera redd for og få kreft ved og røyke så er det vell bedre og ta selvmord for er jo ikke vits i og leve om du skal vera redd for og få noe som er like stor kjangs att få kreft av som allt annet på planeten. ta og søk så ser du allt du spiser/drikker hver dag som gir deg kreft.

Det har du nok rett i, men det er også at jeg er veldig redd for å få et astma anfall da jeg har hatt alvorlig astma, og det kan komme tilbake som før. :(

Lenke til kommentar

Det har du nok rett i, men det er også at jeg er veldig redd for å få et astma anfall da jeg har hatt alvorlig astma, og det kan komme tilbake som før. :(

Rapporter om folk med Astma som bruker Cannabis som medesin imot Astma http://www.cannabismd.net/asthma/
Lenke til kommentar

Om det e farligt? Ja media seie det ja ! Men kem faen e det så har blitt hjerneskada, sitte i rullestol, osv... eller i det minsta daua av det ifra alle disse årå cannabis blei oppdaga?! INGEN, Og kor mangen e det så bler fucked, hjerne skada, havne i rullestolen osv osv, og che i det minst daue kvert år av alkohol ?? Ta deg en cigg å få kreft, eller ta deg en joint å.... ja det motsatta.

Verden går rundt på penger og undertrykke hele samfunnet helt intill hjernebarken vår som blir foret med unødvendige vaksineringer og medisineringer som fører til enda mer medisineringer, ritalin antidepresiva, beroligende osv. Dreper jo bare hjernecelle og fører bare til mer og mer akkurat som alkoholen som også kan føre til medisineringer. Så derfor er cannabis ulovligt tenker jeg da, fordi det erstatter så utroligt mye, og kurer utallige mye sykdomer og mentale problemer.

Eg røyge skjøl, og det har hjuple meg ut av spiseforstyrrelse, angst, depresjon, Negative tanker.Har god helse og alldri gått øve te någe sterkere rusmidler som di sier skjer da. Og seffølgeligt skal man ver obs på doseringen, er forskjell mellom dem som røyker hvær dag eller tar seg en eller to jointer i uka som jeg gjør. For meg har det alldri gått ut over skolen så lenge jeg ikke har røykt samme dag før skoletid. Som sagt har du ikke et liv og røyker har du fortsatt ikke et liv, vriker kanskje litt bedre mentalt og det med helsen osv. og har du et liv uten rus som jeg da kaller alt utenom cannabis, så har du fortsatt et liv. Et liv har eg i vertfall et fantastisk liv! LEGALIZE IT!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...