Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I henhold til kjøp av cannabisfrø er det verdt å merke seg lovgivningen:

 

"§ 28. Frø med narkotiske stoffer

Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke."

 

Om dette gjelder frø en har liggende, eller til kommersielle formål når det kommer til f.eks. ernæring, vet jeg ikke. I prinsippet er det ulovlig, men som i forhold til stort sett alt som dreier seg om cannabis så gir folk flest faen med det vesentlige unntaket av politiet.

Lenke til kommentar

Rhino hehe, fant det. En ting til, er det ulovlig å dyrke selv hjemme? Hva risikerer en i straff hvis en blir tatt med en/ to planter?

 

Ja, det er ulovlig. Et par planter til eget bruk vil nok i de aller fleste tilfeller bare gi deg et forelegg og muligens samfunnstraff. Selvfølgelig avhenger mye av bøtesatser og hvilken kommune du befinner deg i.

Lenke til kommentar

Rhino hehe, fant det. En ting til, er det ulovlig å dyrke selv hjemme? Hva risikerer en i straff hvis en blir tatt med en/ to planter?

 

Ja, det er ulovlig. Et par planter til eget bruk vil nok i de aller fleste tilfeller bare gi deg et forelegg og muligens samfunnstraff. Selvfølgelig avhenger mye av bøtesatser og hvilken kommune du befinner deg i.

 

Ok takk. Hva definerer du som "et par planter til eget bruk"? 6-7?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mtp. at en får en ganske heftig bot + muligens samfunnsstraff ved å ha kun 5g på seg, så kan enn jo fort begynne å lure på hva man får vist man har 6-7 planter som hver gir rundt et par hundre gram ferdig hasj.

 

Har både 2 og 3 kompiser som har hatt razzia hjemme hos seg, en ting er straffen de fikk, det andre er hva det gjør med familien og de rundt deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må være noen massive busker, dersom man får 100g ferdig hasj ut av hver av dem.

Nå skal det sies at det er det jeg har hørt.

Ser at 50g er vel mer realistisk etter litt dypere research, beklager :-)

Lenke til kommentar

Pluss det tallet går utifra at du kan det, så de første gangene får man utbytte..men langt ifra så mye som man får når man har fått litt erfaring.

 

Forøvrig å bli tatt med noen planter av snuten er en ting, jeg ser på det med familie mye verre siden det kan lage mye dritt. Hvis man bryr seg om familien da vel og merke.

 

Jay: Beste du gjør er og lese om det, forumer osv.

Lenke til kommentar

Har kun et tilfelle å basere meg på som skjedde for ca. 5 år siden nå. En jeg kjenner fikk politiet på besøk hvor de så fant to av hans planter. Disse ble veid stående i jorda, og dette ble direkte oversatt til ferdig produkt. På grunnlag av det ble hans historie om eget bruk ikke trodd, og han ble dømt som om det skulle selges videre.

Lenke til kommentar

Tja, man har jo lov å importere f.eks kaffebønner har man ikke? Ikke spesielt dyp lov.

 

Nå regnes ikke kaffe som narkotika heller.

 

Kaffebønner er en bønne som inneholder store mengder av et narkotisk stoff vi kaller for koffein. Per definisjon så skal det være ulovelig å dyrke en plate som avgir kaffebønner, samt import av denne.

Så loven er ikke godt nok skrevet, spesielt da vi storimporter kaffe og selger Red Bull i butikkene.

La oss heller ikke glemme alcohol heller, et "allmenn akkseptert narkotisk stoff". At det er akkseptert forander ikke faktomet at det er et narkostisk stoff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...