Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Jaja, her er hovedargumentene til USA for at cannabis skulle bli kriminalisert, latterlig at ikke loven har blitt endret etter den kunnskap vi har om rusmiddelet i dag :nei:

"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."

"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."

"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."

"Reefer makes darkies think they're as good as white men."

"Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing"

"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."

"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."

6241606[/snapback]

Haha, det kan du ikke mene, det der er jo bare bullshit. Har du lest det der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, her er hovedargumentene til USA for at cannabis skulle bli kriminalisert, latterlig at ikke loven har blitt endret etter den kunnskap vi har om rusmiddelet i dag :nei:

"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."

"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."

"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."

6241606[/snapback]

Hvor har du funnet den informasjonen? Jeg har veldig vanskelig for å tro at det er seriøst, med tanke på det jeg har lest av grunner til at marijuana skal bli/er kriminalisert.

6241638[/snapback]

kan stemme det. skal ikke lenger tilbake enn 60 tallet for å finne sånne holdninger.

men at det ikke er endret på har jeg vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar

I og med at man som regel får i seg disse substansene ved å røyke dem, kan man si at det i hvert fall ikke er direkte sunt. Om man får det i seg ved å spise hasjkaker er saken annerledes, men dette er mye mindre vanlig, og dessuten går mye av godsakene tapt under bakingen. Om det er noen fare forbundet med vaporizerbruk vet jeg ikke, men man får i hvert fall ikke i seg noe tjære og annet dritt som følger med vanlig røyking.

At det kan være psykisk farlig har jeg stor tro på, i og med at tankene mine blir ukontrollerbare og fæle når jeg bruker det. Heldigvis har det gått over som det skal, men jeg kan godt tenke meg at det kan gå ille hvis man er uheldig. Psykoser er ikke moro. Det er vel unødvendig å si at jeg holder meg unna stoffet, men jeg har ikke noe imot en eventuell legalisering.

Lenke til kommentar
I og med at man som regel får i seg disse substansene ved å røyke dem, kan man si at det i hvert fall ikke er direkte sunt. Om man får det i seg ved å spise hasjkaker er saken annerledes, men dette er mye mindre vanlig, og dessuten går mye av godsakene tapt under bakingen. Om det er noen fare forbundet med vaporizerbruk vet jeg ikke, men man får i hvert fall ikke i seg noe tjære og annet dritt som følger med vanlig røyking.

At det kan være psykisk farlig har jeg stor tro på, i og med at tankene mine blir ukontrollerbare og fæle når jeg bruker det. Heldigvis har det gått over som det skal, men jeg kan godt tenke meg at det kan gå ille hvis man er uheldig. Psykoser er ikke moro. Det er vel unødvendig å si at jeg holder meg unna stoffet, men jeg har ikke noe imot en eventuell legalisering.

6241694[/snapback]

Du greier fort i skifte følelser når du røyker :p

En kompis, starta med å sitte å skratte av noe, men så plutselig så var det så trist, at han begynte å grine. Og så fikk han helt noja av en bil som kjørte forbi :p

Morro var det!

Og en gang jeg hadde Spist en diger klomp, etter at vi prøvde å lage te, som ikke funka. Og jeg var stein som juling. Og skal gå hjem og det går en fyr bortover fortauget i mot meg, og jeg fikk helt noja, om han skulle rane meg eller noe, så jeg begynte å løpe :p

Blir ingen slosskamper lenger hvis alle røyker å får noja :p

Lenke til kommentar

6241694[/snapback]

Det de fleste ikke tenker på, er at selvom alle kompisa dine sier at det bare er morro og at det ikke er farlig, så er det ikke sikkert at det er sånn for deg.

Som du sier, så har du fått ukontrollerbare og fæle tanker, og det kan jeg tenke meg er ganske skremmende, og det burde man tenke på før man eventuellt røyker, sjangsen for at det skjer er kanskje ikke stor, men den er til stede!

Men, så er det også viktig å ikke sitte med masse noia tanker, og deretter fyrer, for det forsterker sinnet ditt, akkurat som med alkohol, så sitter du å har noia for hvordan rusen blir, og deretter røyker, så er sjangsen for å få noia større.

Er du i det hele tatt litt redd eller usikker på hvordan du ville ha taklet å røyke, så anbefaler jeg deg å holde deg unna, uansett om du har 14 kompiser som kaller deg kylling og sier at det ikke er farlig.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge til min første gang med marjuhana.

Var på fest, og en kompis hadde med, og spurte om jeg ville ha.

Ja sier jeg, og vi bestemmer oss for å gå ut litt seinere på kvelden.

Da vi gikk ut hadde jeg fått i meg en god del å drikke, så jeg gikk ikke helt rett :p

Men han drog fram en diger joint, og vi røyka den. Først skratta vi oss nesten ihjæl da han ene begynte å løpe (han flyg som ei kjerring).

Og da vi kom frem til festen kjente jeg det skikkelig, jeg gikk rundt i min helt egne lille verden, musikken var bare fjern og alt var digg!

Så skulle ei veninne snakke med meg (heldigvis).

Vi står da ute, og plutselig begynner det å gå totalt rundt for meg, jeg greier nesten ikke å stå uten å velte uten hjelp.

Jeg spyr litt, og begynner å hyperventilere.

Og så kommer ei anna veninne å, og de bestemer seg for å ta meg med på en liten tur. Trur vi brukte en time på 200 meter. men da satt jeg en stund da vi hadde gått halveis.

Så etterhvert fikk de lagt meg, og de prøvde å få i meg noe pizza, men den smakte så tørt som det går ann å få den, så jeg tok bare et stykke :p

Men etter en liten stund, så gikk alt plutselig over. Og jeg var helt fin.

Jeg fikk også beskjed om at jeg sa så mye morro da vi var ute å gikk, så jeg fikk ivertfall holdt humøret oppe :p

Så mitt råd er: Skal du røyke marjuhana for første gang, ikke røyk mye, og ikke bland det med alkohol.

Bedre å få en mildere rus første gangen, slik at du kan eksperimentere deg oppover å finne en rus du liker. ;)

Lenke til kommentar
Har heller aldri høyrt eller vore borti noe lignende...

Kan ver at noen har kasta noe dritt oppi drikkå hans?

6241468[/snapback]

Det var snakk om kunn hasj og ikke festsammenheng.

Da reagerer vedkommende veldig uheldig på hasj... da tror jeg jeg ville vurdert å slutte helt.

6241630[/snapback]

/quote]

Kjenner jeg vedkommende rett så skjer ikke det med det første.

Og tu30r6, du vil få en helt annen opplevelse hvis du bare røyker og ikke drikker, da er det vel bare første delen, med latteren og litt fjernhet som er resultatet.

Lenke til kommentar
Har heller aldri høyrt eller vore borti noe lignende...

Kan ver at noen har kasta noe dritt oppi drikkå hans?

6241468[/snapback]

Det var snakk om kunn hasj og ikke festsammenheng.

Da reagerer vedkommende veldig uheldig på hasj... da tror jeg jeg ville vurdert å slutte helt.

6241630[/snapback]

Kjenner jeg vedkommende rett så skjer ikke det med det første.

Og tu30r6, du vil få en helt annen opplevelse hvis du bare røyker og ikke drikker, da er det vel bare første delen, med latteren og litt fjernhet som er resultatet.

6242067[/snapback]

Jaja... Har røyka flere ganger etter det, men har også mikset det med alkohol og har gått fint, men da var det ikke så mye av begge deler som første gangen :p

Lenke til kommentar
Jaja... Har røyka flere ganger etter det, men har også mikset det med alkohol og har gått fint, men da var det ikke så mye av begge deler som første gangen :p

6242085[/snapback]

Vel, det kommer også veldig ann på kvaliteten på det du røyker.

IMO så er rusen bedre av hasj en hva den er av mariuana, dog har bare prøvd mariuana en gang da.

Lenke til kommentar

6242085[/snapback]

IMO så er rusen bedre av hasj en hva den er av mariuana, dog har bare prøvd mariuana en gang da.

6242094[/snapback]

Jeg syntes det er omvendt.

Når en røyker hasj, så blir du mere "handicappet" det blir vanskeligere å gjøre ting, du har lyst til å sitte, du blir ikke i rdentlig danse/partyhumør på fest hvis du skjønner hva jeg mener.

Men jeg blir i mere slikt humør av marjuhana.

Men smaken er som baken ;)

Lenke til kommentar

6241606[/snapback]

Haha, det kan du ikke mene, det der er jo bare bullshit. Har du lest det der?

6241661[/snapback]

http://blogs.salon.com/0002762/stories/200...anaIllegal.html ;) Finner diskusjonen rundt det på Norcan.org

Lenke til kommentar

Sitter å lester på normal.no og leser om cannabis.

så tenkte jeg skulle legge til denne:

Cannabis er ikke fysisk vanedannende, slik som f.eks. alkohol, kaffe, tobakk og heroin. En mild psykisk avhengighet forekommer, men for enkelte kan den oppleves som relativt sterk. Ved brå avvenning etter langvarig, hyppig bruk rapporteres det om milde søvnvansker, lett nattsvette, irritabilitet, endret appetitt, samt økt drømmeaktivitet.

Argumentet om at bruk av cannabis fører til bruk av sterkere stoffer – den såkalte trappetrinshypotesen – er i de fleste senere studier tilbakebevist, eller vist å være av liten betydning.

Ved for hyppig bruk reduseres de positive effektene, som kan erstattes av sløvhet og svekket konsentrasjonsevne. Dette går over når bruken minskes eller stoppes. Med tiden mister mange interessen for cannabisrusen, og bruk er derfor langt mer utbredt blant ungdom enn eldre.

Her er det noen "bivirkninger" men de forsvinner lett så...

Edit:

Jeg fant ut at narkotikaloven ikke var skrevet på norsk :p eller ikke langt ifra da.

§ 2. Hva regnes som narkotika m.v.

Som narkotika m.v. regnes de stoffer, droger og preparater som er oppført i den i henhold til § 3 fastsatte Narkotikaliste.

Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.

Preparater regnes som narkotika m.v. når de inneholder stoff eller droge som nevnt.

Dette er bare en liten del av den, men den skulle vert skrevet om, så vi skjønner den.

Hvis jeg blir tatt for å røyke da, kan jeg bare vise de loven, og si at jeg aldri lærte disse ordne på skolen :p

Link

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

6242085[/snapback]

6242094[/snapback]

Hasj har vel en noe tyngre rus enn marijuana, og etter min erfaring så fenger hasjen lenger enn marijuana gjør. Dette varierer selfølgelig etter hva du får tak i.

Har røyka en cannabis type som vant cannabis cupen i amsterdam, og jeg var helt balle i mangfoldige timer, mens andre ganger så er det gøy i 20 minutter.

Å blande røyking og alkohol kan være litt noia, de gangene jeg har gjort det, så har jeg egentlig ikke merka at jeg blir fjern, bare at jeg blir dobbelt så full som jeg allerede er, og er du drita fra før, så blir du ikke akkurat i god form for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

6241606[/snapback]

Gullkorn

Lenke til kommentar
hvordan rusen er med grønt i forhold til brunt har jo mye med sorten du røyker da. generelt kan man si at både pot og hasj som er fra sativa planten gir deg en mer sofarus mens pot og hasj fra indica gir en mye mer high følelse, det er derfor greit å vite hva man får tak i når man er ute å handler.

6242556[/snapback]

Enig, bare synd at grønt har en tendens til å bli så overprisa, bare fordi det er grønt, så ikke tru at du får kjempesaker bare fordi du betaler mere for det.

Lenke til kommentar
hvordan rusen er med grønt i forhold til brunt har jo mye med sorten du røyker da. generelt kan man si at både pot og hasj som er fra sativa planten gir deg en mer sofarus mens pot og hasj fra indica gir en mye mer high følelse, det er derfor greit å vite hva man får tak i når man er ute å handler.

6242556[/snapback]

Enig, bare synd at grønt har en tendens til å bli så overprisa, bare fordi det er grønt, så ikke tru at du får kjempesaker bare fordi du betaler mere for det.

6242581[/snapback]

Mye som er overpriset ja, men fremdeles mye som ikke er det.

Har nå sittet en god stund og fordypet meg i de edlere kunster om å dyrke cannabis.

Og skal du tjene mest på cannabis når du skal kjøpe, så kjøper du vanndyrket. Det er dyrket på en måtemed vann, og den veier mindre enn de som er dyrket i jord, men det er like mye THC i den.

Leste også at man i norge ikke får den beste hasjen! vi får annenrangshasjen eller noe sånt, ivertfall det jeg har sett da selv, og leste.

Men leste også at hvis du dyrker en spess plante tror jeg, og tar av detta hasj opplegget så kan du få en jævla god hasj, Det sto at 0,1g var nok for tre stykker å få bakoversveis.

Får du noe slikt har du gjort et godt kjøp :p

Norcan.org, weed.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...