Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft hvordan folk skal ha det til at det er så mye værre med alkohol :p

Sikkert ålreit å være høy og dophue da :)

Hva skulle det innlegget her oppnå?

Ingenting?

Noen ville kanskje kalt det unødvendig, men i dunno..

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt...

Weed er MINDRE farlig enn å drikke hver helg og røyke sigaretter til vanlig om man røyker en gang i blant (weed). Røyker man daglig eller flere ganger i uken kan man bli sløv, trøtt og ukonsentrert og litt "dummere" siden man mister hjerneceller.

Grunnen til at det er så "FARLIG" er at det er et starter drug... Om man får kjøpt weed, er det lett å komme borti andre stoffer også, men om du ikke har sånne kontakter i det hele tatt, så er du jo ikke akkurat så utsatt, men det er det at det er så lett å komme borti andre typer stoffer mens man holder på med weed.

Det er ikke SUNT å røyke weed, men det er ikke så farlig som alle skal ha det til... Bare fordi man ser en på tv som har røyka en del som sier weed er farlig, ikke prøv, betyr ikke det å bety at det er så sant som de skal ha det til. Det er PR...

Det er heller ikke helt genuint om man har tynn lommebok. Tror heller det er disse faktorene som spiller inn på hvorfor mange folk er så imot det, men på en annen side kunne det vært positivt å legalisere det også, for jeg personlig synes det er rart at man må i fengsel for å ha noe som er mindre farlig enn mye annet... Og man trenger da heller ikke å komme borti sånne "skumle folk".

Mitt synspunkt når det kommer til legalisering;

Jeg tror det kunne funka om de hadde hatt et register... Folk må registrere seg for å kjøpe f.eks. så får man et kort... Man kan da kjøpe så og så mye så og så ofte, sånn at folk ikke overdriver liksom, bare for å holde litt kontroll.

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar

Det jeg har hørt...

Weed er MINDRE farlig enn å drikke hver helg og røyke sigaretter til vanlig om man røyker en gang i blant (weed). Røyker man daglig eller flere ganger i uken kan man bli sløv, trøtt og ukonsentrert og litt "dummere" siden man mister hjerneceller.

Feil i påstanden din, THC eller cannabis; dreper ikke hjerneceller, snarere tvert i mot (enkelte studier påstår at cannabis stimulerer hjernecelle-formering). Derimot er det påstått at siden THC er fettløsbart (ulikt alkohol og andre rusmidler som er vann-løsbart) forblir det i kroppen lenger. Jeg har hørt at dersom man fortsetter å røyke Cannabis med et høyt forbruk risikerer man at en stor andel av hjerneceller inneholder et visst "sløvende" stoff som gjør det vanskeligere å få tak i minnet eller andre deler av hjernen.

Forskning viser også at dersom du holder deg unna cannabis for noen måneder, vil effekten reverseres, og du vil falle tilbake til en helt normal hjernefunskjon; med unntak av psykose.

Grunnen til at det er så "FARLIG" er at det er et starter drug... Om man får kjøpt weed, er det lett å komme borti andre stoffer også, men om du ikke har sånne kontakter i det hele tatt, så er du jo ikke akkurat så utsatt, men det er det at det er så lett å komme borti andre typer stoffer mens man holder på med weed.

Cannabis har en 1% sannsynlighet for å føre til heroin, og 4% for kokain, noe som er marginalt. Forøvrig foregår dette ofte slik fordi man får både heroin/harde stoffer fra samme langeren som selger deg Cannabis.

Det forekommer også at mennesker ønsker seg en helg med litt rus, men er klar over at de skal narko-testes på jobben snart; det er da et alternativ å bruke andre rusmidler; cannabis bli i urinen i opptil 3 uker, mens heroin er ute innen 12-24t.

Det er ikke SUNT å røyke weed, men det er ikke så farlig som alle skal ha det til... Bare fordi man ser en på tv som har røyka en del som sier weed er farlig, ikke prøv, betyr ikke det å bety at det er så sant som de skal ha det til. Det er PR...

Jeg sliter litt med å se hva du peker til, men det er som sagt propaganda fra begge sider.

Det er heller ikke helt genuint om man har tynn lommebok. Tror heller det er disse faktorene som spiller inn på hvorfor mange folk er så imot det, men på en annen side kunne det vært positivt å legalisere det også, for jeg personlig synes det er rart at man må i fengsel for å ha noe som er mindre farlig enn mye annet... Og man trenger da heller ikke å komme borti sånne "skumle folk".

Hvor langt er du villig til å ta det da? Skal vi legalisere heroin også? Det er jo i følge britiske leger, tryggere å benytte seg av heroin enn alkohol.

Mitt synspunkt når det kommer til legalisering;

Jeg tror det kunne funka om de hadde hatt et register... Folk må registrere seg for å kjøpe f.eks. så får man et kort... Man kan da kjøpe så og så mye så og så ofte, sånn at folk ikke overdriver liksom, bare for å holde litt kontroll.

Neitakk, ingen politistat. Det blir urettferdig å registrerere alkoholbruk, bensinbruk, og narko-bruk. Dersom staten skulle prøvd noe slikt, ville man fort fått et svart marked for å unngå en slik statlig idioti.

Lenke til kommentar

Tøft hvordan folk skal ha det til at det er så mye værre med alkohol :p

Sikkert ålreit å være høy og dophue da :)

Definisjonen din på et "dophue" er hva da? Koffein er jo et stoff flere av oss absolutt MÅ ha for å komme oss igjennom dagen.

Forøvrig er grunnen til at folk skal ha alkohol til å være verre, er fordi det er mer skadelig for både samfunn og deg selv.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Koffein, sukker og alkohol er eksempler på mer eller mindre fullstendig lovlige rusmidler... Men det gjør det ikke mer attraktivt for meg å legalisere ENDA flere rusmidler...

Burde du da ikke ha rett til å bestemme selv om du skal putte sukker eller heroin i kroppen din?

edit:leif

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Jo for det fungerer så strålende med de rusmidlene vi allerede har legalisert...

Takk Gud for at ikke cannabis er i nærheten så skadelig som alkohol, da. Kanskje folk kan få lov til å bruke noe som ikke dreper oss uten å risikere fengsel for det, for én gangs skyld.

Synes du det er greit at Ola Nordmann fengsles, fratas foreldrerett og mister jobben, samt mange eventuelle jobbmuligheter fordi han ruser seg på noe som sannsynligvis bare vil få han til å sitte i en sofa og høre på musikk, le og spise potetgull i noen timer?

Lenke til kommentar

Endelig en som forstår dette, se gjerne også på Amsterdam, det funker jo flott.

Jeg tror du misforsto ironien min...

Hva har vi fått igjen for å legalisere koffein, sukker og alkohol? Folk som ikke klarer å konsentrere seg uten noe svart noe, feitinger som dauer lenge før tiden og folk som kjører seg igjen, banker konene sine og drikker seg sjuke...

Synes du det er greit at Ola Nordmann fengsles, fratas foreldrerett og mister jobben, samt mange eventuelle jobbmuligheter fordi han ruser seg på noe som sannsynligvis bare vil få han til å sitte i en sofa og høre på musikk, le og spise potetgull i noen timer?

Ikke i utgangspunktet. Men jeg har sett mange andre resultater av lette ting som hasj også...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har vi fått igjen for å legalisere koffein, sukker og alkohol? Folk som ikke klarer å konsentrere seg uten noe svart noe, feitinger som dauer lenge før tiden og folk som kjører seg igjen, banker konene sine og drikker seg sjuke...

Jeg vil heller ha en feit nabo enn en ny Al Capone. Og igjen; alkohol kan ikke sammenlignes med cannabis, ut over det at begge to er rusmidler. Alkohol dreper og gjør deg aggressiv og dum, cannabis gjør deg euforisk, avslappet og tankefull.

Ikke i utgangspunktet. Men jeg har sett mange andre resultater av lette ting som hasj også...

Som hva da? Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig en som forstår dette, se gjerne også på Amsterdam, det funker jo flott.

Jeg tror du misforsto ironien min...

sarkasmen, mener du?

Er det det som er Ola Nordmann, eller forekommer dette sjeldent? Forøvrig har jeg ikke opplevd noen banke konen sin grunnet en koffein/sukker rus, disse er midlere.

Alkohol er påvist ett av de sterkeste rusmidlene som eksisterer, og kan derfor ikke sammenliknes med andre rusmidler, i forhold til vold og skadevirkning.

Har du virkelig det? Forklar oss som har vært i miljøet i mange år. Vi er interesserte i å høre ditt profesjonelle synspunkt på emnet, nevn gjerne de gangene kompisene dine måtte innlegges på sykehus grunnet en cannabis-overdose.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det holder med å si at blanding av alkohol og hasj ikke nødvendigvis gir et godt resultat... Og det selv om vedkommende ikke vanligvis gikk Mr. Hyde bare på alkohol...

Har du virkelig det? Forklar oss som har vært i miljøet i mange år. Vi er interesserte i å høre ditt profesjonelle synspunkt på emnet, nevn gjerne de gangene kompisene dine måtte innlegges på sykehus grunnet en cannabis-overdose.

Jeg har heller aldri hørt om noen som måtte legges inn pga det... :!:

Lenke til kommentar

Det holder med å si at blanding av alkohol og hasj ikke nødvendigvis gir et godt resultat... Og det selv om vedkommende ikke vanligvis gikk Mr. Hyde bare på alkohol...

Da kan du ikke legge skylden på hasj; det er forøvrig dokumenterte dødsfall som følger av mye alkohol og hasj/marihuana, hvor man har drukket seg meget full, røykt seg stein, for å så drukne i sitt eget spy.

Disse dødsfallene skyldes på alkohol, da det sannsynligvis er alkoholen som fører til oppkast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...