Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i tillegg kommer dette med å holde det inne lengre, hvis du mekker opp 1 gram og stapper 0.2gram me ferdigmekk oppi pipa og røyker det og holder det inne lenge og det kommer ingen pust ut så har du brukt hele 0.2gram ferdigmekk, kroppen din har slukt i seg alt

men hvis du blåser du ut med engang så bruker du kanskje bare 30% av det 0.2 gram ferdigmekket som du tente på. kroppen din har ikek slukt i seg halvparten engang fordi du puster alt ut igjen før kroppen får tid til å trekke deg inn

så enkelt ;)

Blåser du ut etter innhalering får du i deg rundt ca. 80-90% av virkestoffet. Dette øker minimalt opp til 3 sekunder, hvor det deretter ikke er noen målbar forskjell i opptak. Målt vha. blodprøver, mao. ikke subjektivt slik det du eller jeg måtte føle. Skal ærlig innrømme at jeg før var en sann følger av den myten om at man skulle holde det inne så lenge man klarte, men det er nettopp det den er, en myte. Alt kroppen inntar etter de 3 sekundene er plantemateriale/tobakk/annet som ikke gir den rusen du er ute etter. Eneste grunnen til å holde det inne videre er hvis det f.eks. er prat om potent grønt, og du får kramper etter innhalering som må roes ned :thumbup: .

akkurat samme prinsipp med en svamp og vann. dypper du den raskt så vil den ikke ha slukt i seg like mye vann som om hvis du hadde lagt svampen nedi vannet i 1 minutt ;)

Og akuratt som over blir svampen mettet lenge før det minuttet er over.

klassifiseres som ufarlig men med en OBS på (akkurat som det er rød trekant på medisin boksene)

Som så mange har prøvd å forklare deg før: Du gjør legaliseringsbevegelsen en bjørnetjeneste med å spre englestøv og rosa pusekatter over Cannabis. DET ER IKKE UFARLIG!

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Om Cannabis er ufarlig eller ikke spiller fint lite rolle i mine øyne, hvorfor skal staten, regjeringen eller noen andre enn deg selv bestemme hvordan du bruker din egen kropp til din egen nytelse. Det er sykt at en lite gruppe mennesker kan skyve sin moral på andre mennesker bare fordi de ikke liker det.

Endret av Zaftig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Cannabis er ufarlig eller ikke spiller fint lite rolle i mine øyne

For all del jeg er enig med deg, men å komme med "Staten tar feil! Cannabis er ikke skadelig slik de sier, det er ufarlig!" er like grovt som det staten har gjort i alle år, i motsatt retning.

Lenke til kommentar

For all del jeg er enig med deg, men å komme med "Staten tar feil! Cannabis er ikke skadelig slik de sier, det er ufarlig!" er like grovt som det staten har gjort i alle år, i motsatt retning.

Det var ikke direkte rettet mot deg altså.

Og ja jeg er helt enig med deg, Propaganda mot propaganda er aldri lurt, det er å jobbe imot saken. Iallefall nærme.

Lenke til kommentar

Nei. Når man bruker et stoff over lang tid så trenger man mer for å få den effekten man fikk når først begynte. Noen tar større doser, men mange går over til andre ting også.

Men det er ikke hasjen/hvilket som helst stoff sin skyld, det er personen som bruker det.

Endret av krumspring
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Cannabis er ufarlig eller ikke spiller fint lite rolle i mine øyne, hvorfor skal staten, regjeringen eller noen andre enn deg selv bestemme hvordan du bruker din egen kropp til din egen nytelse. Det er sykt at en lite gruppe mennesker kan skyve sin moral på andre mennesker bare fordi de ikke liker det.

Vel, jeg mener det er helt greit at staten regulerer visse ting, blant annet rusmidler. Men ikke missfortså meg jeg er også i og for seg for legalisering av cannabis, men dette må skje under visse reguleringer. Mener du også at staten ikke skal ha noe med røykepolitikken å gjøre? Du er klar over hvor mye det koster staten Norge hvert år?

Endret av Bass Boy
Lenke til kommentar

Hvorfor er det grovt å påpeke sannheten?

Lenke til kommentar

:thumbup:

Hadde innlegget hatt litt kjøtt kunne jeg vurdert å ta det seriøst.

Lenke til kommentar

Vel, jeg mener det er helt greit at staten regulerer visse ting, blant annet rusmidler. Men ikke missfortså meg jeg er også i og for seg for legalisering av cannabis, men dette må skje under visse reguleringer. Mener du også at staten ikke skal ha noe med røykepolitikken å gjøre? Du er klar over hvor mye det koster staten Norge hvert år?

Riktig, jeg mener at staten ikke skal ha noe med røykepolitikk å gjøre, av samme grunn som jeg vil at alle rusmidler skal være lovlig, moral har ingenting med lover å gjøre. Jeg vet ikke hvor mye det koster staten i året at folk røyker, men kan tenkte meg at det er enorme summer, men som en Minarkist mener jeg også at det ikke er statens ansvar og styre helsevesenet.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Hadde innlegget hatt litt kjøtt kunne jeg vurdert å ta det seriøst.

Mulig jeg tolket innlegget litt feil, men det at staten har tatt feil og at cannabis ikke er like farlig som mange styremakter hevder er jo en genuin sannhet. Det eksister også metoder som cannabis kan bli inntatt ufarlig, dog inntak gjennom røyk er aldri ufarlig og sjeldent noe aktivister hevder.

Lenke til kommentar

Mulig jeg tolket innlegget litt feil, men det at staten har tatt feil og at cannabis ikke er like farlig som mange styremakter hevder er jo en genuin sannhet. Det eksister også metoder som cannabis kan bli inntatt ufarlig, dog inntak gjennom røyk er aldri ufarlig og sjeldent noe aktivister hevder.

Da tolket du innlegget mitt feil. Det jeg mente er at det er like ille å si "Cannabis er ufarlig, lufta du puster gjør mer skade!" som "Cannabis er livsfarlig, gutter får innovertiss og jenter mister puppene sine!".

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Da tolket du innlegget mitt feil. Det jeg mente er at det er like ille å si "Cannabis er ufarlig, lufta du puster gjør mer skade!" som "Cannabis er livsfarlig, gutter får innovertiss og jenter mister puppene sine!".

Ait, da er vi i grunn enige :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er farlig når man har blitt tolerang, og vil prøve noe sterkere.

Da går man vel over til amfetamin, så kokain, og til slutt heroin og alkohol?

Folk som bruker cannabis som rusmiddel er ikke nødvendigvis interesserte i en sterk rus. Da hadde de brukt andre ulovlige stoffer, eller alkohol. Litt av poenget med hasj/marijuana er jo nettopp det at man ønsker å ruse seg, og samtidig være oppegående og forholdsvis klar i hodet. Om jeg skulle brukt hasj regelmessig, hadde det vært fordi jeg ønsker å bruke et rusmiddel som er morsommere, men samtidig mindre helseskadelig og gir en mildere rus enn alkohol.

Økt toleranse er selvfølgelig et resultat av hyppig bruk av cannabis, men de aller fleste er ikke interesserte i å bruke tyngre rusmidler av den grunn. Jeg vil faktisk tro at cannabiskonsumenter er mer klare over skadeomfanget til de forskjellige stoffene, og generelt sett er mer interesserte i rusmidler, enn folk som ikke konsumerer cannabis. Da er det også lettere å ha gode grunner for å si nei om man blir tilbudt kokain, eksempelvis.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...