Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Er ikke lenger så glad i alkohol. Liker heller å sette meg ned med de nærmeste, fyre en joint, lage litt god mat sammen, høre på musikk, lage musikk og prate. Synes fylla på mange måter er primitivt.

Fylla er primitivt og et utrolig neadretalsk påfunn egentlig. Jeg har ikke tall på hvor mange hjerneceller du tar livet av hver fest, men det er i alle fall utrolig mange flere enn om man nyter cannabis i samme omfang.

Misbruk er misbruk uansett hva man bruker, og misbruk fører med seg skader uansett i en eller annen form.

Det er rett og slett en skandale at ikke cannabis selges på polet spør du meg i alle fall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yupp, det er en skandale...og når man ser hvor mange som mener det Alu. sier så blir jeg skremt.

Alkohol er så mye mer ødeleggende når vi kommer til misbruk at det og sammenligne cannabis er latterlig.

Ja, det finnes ALLTID noen som reagerer og det gjelder alt..men det betyr ikke at det er farlig for alle.

Som mange argumenterer med i en slik diskusjon som dette.

Drar man frem alkohol og hvor mye skade den gjør så blir visen noe annet.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Forresten.. jeg ombestemte meg.. å legalisere cannabis er jo helt latterlig... en legalisering ville jo ødelagt hele det illegale markedet... Vi ville miste rekrutteringsgrunnlaget og ha mindre sjanse til å introdusere ungdom for sterkere stoffer.

For ikke å snakke om spenningen med å være med i et miljø som er opprør mot overmakta da... Og tenk så kjedelig om politiet fikk mindre å gjøre slik at de kunne måtte prioritere andre ting...

Nei.. hallo,,, sjerpings.. kan da ikke legalisere noe som skaper så mye positive effekter i samfunnet..

Lenke til kommentar

Commodore-64 er den beste konsollen i verden. Til saken: Hvis de ikke er vennene dine og du ikke kjenner de skikkelig kan du jo ikke uttale deg skikkelig. Hvordan vet du at de ikke er høye hele tiden, også når du snakker med de? Når man er høy går ikke ting nødvendigvis tregere, du bare tenker fryktelig mye mer. Man svarer tregt fordi man tenke så mye over spørsmål osv. MEN, hvordan vet du at de "kompisene" dine ikke driver med noe sterkere stoffer? Jeg kjenner meg uansett ikke igjen i det hele tatt i de folkene du beskriver. Man blir ikke så sløv.

Du blir nødvendigvis ikke så mye sløvere etter jo mer du røyker, fordi cannabis fungerer ikke slik. Du trenger ikke røyke mer og mer for å få en bedre effekt for hver gang osv. Går det 3-4 dager mellom hver gang er det like sterkt hver gang. Derfor søker man heller ikke en sterkere rus. Tipper de folkene du snakker om har tatt litt pepper(amfetamin). Røyker du 5-6 ganger om dagen er det en annen sak.

Jeg leste det siste du skrev nå. Jeg er så sikker på at de gutta du snakker om ikke bare bruker cannabis...

Tusen takk for at dere også sier det gutta: Det er alltid noen som reagerer på noe, man kan misbruke ALT og det er rett og slett en skandale at det ikke er legalisert.

Alu: Jeg vedder ræva mi på at du ikke har peiling på omfanget av hvor mange cannabis kan hjelpe. Cannabis er det legemidlet i verden som virker på flest sykdommer og plager. Men det visste du ikke?

Men hva er det jeg tenker på? Vi kan jo ikke legalisere. Da må jo politiet begynne med å arrestere kriminelle.. Og da får jo ikke dealerne solgt cola og pepper til de snille barna. Og sist men ikke minst: VI KAN DA IKKE TA LEVEBRØDET FRA DEN ORGANISETE KRIMINALITETEN?! Nei til legalisering! lol

Lenke til kommentar

JA, cannabis er farlig/skadelig.

Som alle andre rusmidler kan det brukes, eller misbrukes. Jeg kjenner flere som har fått problemer av det, men det var etter misbruk, ikke fornuftig bruk. Det er først og fremst psyken som er utsatt. Det er ikke VELDIG farlig/skadelig, men det er det mange ting som ikke er, f.eks MDMA (ecstasy) og LSD.

Det blir for dumt å hevde at cannabis er HELT ufarlig, men jeg er enig i at det på mange (de fleste) måter er mindre farlig enn alkohol. Jeg tror dere som vil ha dette legalisert bør være litt forsiktige med å hevde at det er helt ufarlig, for det er det ikke. Det finnes bedre argumenter for legalisering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Objektivt sagt pifler.

Poenget mitt er: Med et normalt og moderat bruk er cannabis så og si harmløst, men alt kan misbrukes. Det er ihvertfall ikke i nærheten farlig nok til å være ulovlig. Ingenting er helt ufarlig. Jeg mener at man ihvertfall må slutte å snakke om cannabis som noe forferdelig farlig.

Ja, det finnes bedre agrumenter, men sannheten må også frem. Denne tråden handler dog om det er farlig eller ikke. Medisinsk bruk er det viktigste argumentet.

Amanita: Hvordan da? Du kjenner deg ikke igjen i det Alu forteller?

Lenke til kommentar

Følte meg ikke slik han forteller de han kjenner er, og hvordan man blir over lengre tids bruk angående det med sløvhet.

Sløvhet som til tider trøtt så, men ikke hjernemessig.

Trodde du mente det sånn ja! Måtte bare forsikre meg ;) Nei, de gutta han snakker om driver nok med noe..

For de som vil lære om cannabis:

The Union: The Business Behind Getting High

http://video.google.com/videoplay?docid=-9077214414651731007#

En fantastisk fin dokumentar som tar opp cannabis på bra måte. Etter man har sett denne er man bedre skodd for å diskutere cannabispolitikk :)

Lenke til kommentar

Ser det hver helg? Nei, vi ser det hver ukedag, ved at når rusen er over så kan de gjøre helt vanlige ting, de er "seg selv" igjen.

Jeg siktet til volden som oppstår hver eneste helg i hver eneste by i Norge som en følger av inntak av alkohol.

Og nei, du er ikke deg selv igjen etter stort inntak av alkohol. Du har hodepine og slapphet som følger av dehydrering og mangel på salter i kroppen.

Lenke til kommentar

Finnes mennesker jeg ikke lenger henger noe med, fordi de er noen jævla drittsekker i fylla. De skal bare lage bråk og kvalm for andre. Alkohol kan være møkkarusmiddel på mange måter. Det har også andre sider som jeg liker ved det.

Haha, good one Vizla. Kanskje har man en god porsjon anger etter gårsdagen fordi man faktisk ikke husker noe også... Da er man ikke seg selv. Snakker av erfaring. hehe....

Lenke til kommentar

Du er bare vanskelig du..

Svaret mitt er ikke: nei, jeg tror ikke det.

Svaret mitt er: nei, jeg VET at det ikke hadde vært vanskeligere. Kjenner godt til cannabis og dette er ikke hvordan rusmidlet cannabis fungerer. Det gjør deg ikke sløv og lat som en zombie 24/7 hvis man røyker én gang i uken. Jeg tror du har misforstått cannabis helt. Prøv det én gang selv, så skjønner du.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du har misforstått cannabis helt. Prøv det én gang selv, så skjønner du.

Jeg tror du er klin kokkos.. Da er man jo sprøytenakoman innen 2 måneder og er å finne på plata kort tid etter det...

Og når du er blakk selger du kroppen din....

Alt dette fordi du prøvde cannabis

SÅ IKKE PRØV.. FOR GUDS SKYLD... DET ER LIVSFARLIG!!!!

Lenke til kommentar

jeg driikker hver helg og har ingen problemer med å kombinere det med jusstudier. Tror dere ikke det ville vært vanskeligere med hasj?

Jeg skulle gjerne ha kunnet bruke de navnene jeg sitter på innen jus for å knuse ditt poeng ned i støvlene, men desverre(Og egentlig forståelig nok) ønsker disse å forholde seg anonyme. Kan dog dra frem at høyesterettsjustitiarus i Norge, Tore Schei, er for en legalisering :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg driikker hver helg og har ingen problemer med å kombinere det med jusstudier. Tror dere ikke det ville vært vanskeligere med hasj?

Jeg skulle gjerne ha kunnet bruke de navnene jeg sitter på innen jus for å knuse ditt poeng ned i støvlene, men desverre(Og egentlig forståelig nok) ønsker disse å forholde seg anonyme. Kan dog dra frem at høyesterettsjustitiarus i Norge, Tore Schei, er for en legalisering :)

Hva i alle dager mener du?

Det jeg mener er at jeg er i stand til å studere selv om jeg drikker mye alkohol-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...