Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg mener hvem som er "friskest" i hodet. Altså hvem som kan jobbe etc. Jeg får det for meg at de som har røykt hasj gjerne har litt mer varige mèn.

Det jeg tenker er at de som røyker hasj som jeg kjenner er sløve også når de ikke er ruset, mens alkoholikerne bare oppfører seg jævlig mens de har alkoholen i blodet..

Hvis du er en som drikker en del sterk sprit i helgene så skal det ikke mye til for at det gir varige mén i form av redusert arbeids hukommelse i det daglige.

Lenke til kommentar

Du bli påvirket av begge stoffer mens bruket pågår, men når du gir deg med cannabis vil du merke store forskjeller. Etter et par måneder vil du være akkurat som du var. Hvis ikke er det ihvertfall ikke cannabisen sin feil(nå snakker vi noen som har røyket hver dag en godt sund). Når du gir deg med alkoholmisbruk etter en del år vil du merke at du aldri vil bli sånn du var. Jeg vet hva jeg sankker om.

Kjenner du noen som ikke har blitt seg selv etter cannabis har de løyet til deg og de har gått masse dritt. Kokain, amf, osv. Eller så er de en av de få som har fått psykiske problemer.

Lenke til kommentar

Enig med deg i igjen Tezlon og jeg vil også si jeg har "litt" erfaring med dette.

Og når man har levd i det miljøet, vært noen ganger på rehab så ser du etter hvert hva som gjør mest etterskade osv.

Men og røyke en joint hver helg ser jeg personlig på som bedre enn og drikke alkohol.

Men er ikke vansklig og forstå synspunktene Alu kommer med når han ser en som sliter som han gjør, det har jeg null problem med og forstå.

Men det er forskjell på tilfeller og faktum.

Edit: En vikting ting jeg glemte og si til ALu: Jeg syns det er fordømt trist og høre at mennesker sliter i ettertid.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

jepp men med moderat bruk da? Jeg er overbevist om at å drikke litt øl hver helg ikke er like farlig som å røyke hasj hver helg?

Røyke hasj hver helg finnes ikke skadelig. Du får ÉN skade. Å trekke inn røyken fra brent plantemateriale er det som over lang tid kan være farlig, men ikke cannabisen. Plantemateriale = hvilken som helst plante. Eller, noen planter er giftige da, men poenget kommer frem.

Hvis du ikke tror meg: Hva er farlig med å røyke hver helg?

Takk Amanita! Virker som du og jeg har veldig like meninger. Er ikke lenger så glad i alkohol. Liker heller å sette meg ned med de nærmeste, fyre en joint, lage litt god mat sammen, høre på musikk, lage musikk og prate. Synes fylla på mange måter er primitivt.

Har selv noen i slekta som sliter og det er trist.. Synes synd på de som aldri helt kommer seg igjen..

Edit: måtte rette noen leifer.. hehe

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

De jeg kjenner som røyker hasj hver helg er sløve folk, de klarer ikke holde på jobber, går kurs på nav etc.

De jeg kjenner som drikker alkohol hver helg går på jus- og legestudier.

Hvordan blir alkoholbrukerne mer ødelagt enn hasjrøykerne? :S

Ja, og jeg kjenner mange som røyker HVER dag og jobber fast.

Samme kan jeg ikke si om alkohol.

Så kan du snu på det, begge delene kan ødelegge livet ditt..det er opptil personen som driver med det.

Og du blir ikke sløv hele uka av og røyke i helgene, da røyker de kompisene dine mer enn det du vet om.

For det er NULL PROBLEM og røyke hver helg eller drikke hver helg..eller begge delene hver helg og beholde jobb.

Er mange som bruke kokain i helgene og jobber vanlig også.

Var på rehab. jeg med en lege som hadde jobbet mens han gikk på heroin i 10 år :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

De jeg kjenner som røyker hasj hver helg er sløve folk, de klarer ikke holde på jobber, går kurs på nav etc.

De jeg kjenner som drikker alkohol hver helg går på jus- og legestudier.

Hvordan blir alkoholbrukerne mer ødelagt enn hasjrøykerne? :S

DER har vi problemet. Du kjenner noen som er sånn og sånn. Hvordan kan du vite at det er hasjen? Kanskje de bare ER sånn? Jeg har en god venn som også røyker nå og da og han har 5-6 i alle fag etter videregående, han har skrevet en bok og nå skal han ta filosofi på Universitetet i Oslo. Kjenner flere som ikke røyker som er late som faen og ikke gjør en dritt.

______________________________________________________________________________________

Du kom meg i forkjøpet! Hehe. Men ja, man kan faktisk røyke hver dag og fungere greit, men jeg tenkte at da ville ikke Alu tro meg.. Kommer helt an på personen. Men, drikker du hver dag, DA har du et problem..

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

JEg syns det blir feil og gå utifra "helge-misbruk", for hvis en person som røyker bare helgene og er generelt frisk utenom ikke klarer og ha en jobb så vil jeg si det er personen som har et problem.

Hehe, Tezlon :!: Dette er et tema jeg har levd i og vokst opp i så betyr mye for meg hva folk tror og jeg prøver å komme med ting som de egentlig er...ikke de forbanna samfunns-propegandaen man er oppvokst med.

Lenke til kommentar

JEg syns det blir feil og gå utifra "helge-misbruk", for hvis en person som røyker bare helgene og er generelt frisk utenom ikke klarer og ha en jobb så vil jeg si det er personen som har et problem.

NO SHIT. Da er har du et problem, eller så er du jævlig lat og har null livslyst. Du blir ikke lat i mange dager av å røyke en dag i helgen. Jeez. Du føler deg kanskje noen prosent slappere dagen etter, men så er du i topp form til mandagen igjen! Blir noen ganger litt sliten av alle forestillingene...

Lenke til kommentar

Igjen skriver vi likt :D hahahaha

Jeg ble lurt jeg. Skjønte ikke før jeg ble rundt 18år at alt var propagande, korrupsjon og lureri. Dette har blitt en sak jeg brenner for faktisk. Det handler om grunnleggende rett og galt for meg!

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

Ja det blir ganske mye "jeg kjenner en fyr blabla" osv. Men likevel, det virker liksom plausibelt at alle jeg kjenner som røyker hasj er helt vekke, og 90% av befolkningen konsumerer alkohol uten problemer.

Men selvfølgelig, har ikke noe vitenskapelig belegg, bare observasjoner.

Lenke til kommentar

Ja det blir ganske mye "jeg kjenner en fyr blabla" osv. Men likevel, det virker liksom plausibelt at alle jeg kjenner som røyker hasj er helt vekke, og 90% av befolkningen konsumerer alkohol uten problemer.

Men selvfølgelig, har ikke noe vitenskapelig belegg, bare observasjoner.

Du er rett og slett vitne til et miljø, ikke et generelt bruk av et rusmiddel. Er dette gode venner av deg? Er nysgjerrig og så prøver jeg å sette meg inn i din situasjon :)

En ting med cannabis er at du sjelden ser de som bruker det. De du ser er ofte de som er litt tapere, henger rundt, driver dank og kanskje selger på gata, eller narkisene som en gang startet med cannabis. Den generelle bruker gjemmer seg, fordi det er ulovlig og folk tror at det er en negativ ting så de er redd for å bli stemplet. Jeg skjulte lenge mitt bruk.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ingen venner som røyker hasj, men noen litt lenger ute på en måte. Men når jeg fører samtaler med dem føler jeg det er litt som å kjøre et nytt dataspill på en commodore-64. De snakker sakte, og jeg føler alt går så treigt oppi hodet deres. Og da mener jeg det er slik de er til vanlig, ikke etter at de har røykt. Men for all del, jeg kjenner folk som har røykt som ikke har forandret seg i det hele tatt, men det virker som at jo mer du røyker jo sløvere blir du.

• Liker 1
Lenke til kommentar

og 90% av befolkningen konsumerer alkohol uten problemer.

Ja ser jo det hver helg..

Men når jeg fører samtaler med dem føler jeg det er litt som å kjøre et nytt dataspill på en commodore-64. De snakker sakte, og jeg føler alt går så treigt oppi hodet deres.

Høres mer ut som personer med underliggende problemer, og garantert prat om mer enn bare i helga :)

Lenke til kommentar

og 90% av befolkningen konsumerer alkohol uten problemer.

Ja ser jo det hver helg..

Men når jeg fører samtaler med dem føler jeg det er litt som å kjøre et nytt dataspill på en commodore-64. De snakker sakte, og jeg føler alt går så treigt oppi hodet deres.

Høres mer ut som personer med underliggende problemer, og garantert prat om mer enn bare i helga :)

Ser det hver helg? Nei, vi ser det hver ukedag, ved at når rusen er over så kan de gjøre helt vanlige ting, de er "seg selv" igjen.

Lenke til kommentar

Ja, og det gjelder folk som bare røyker i helgene også :roll:

Utenom noen tilfeller.

Men ikke sitt der og si at de som røyker i helgene ikke klarer og jobbe...for det er rett og slett piss.

De er seg selv ja? gud vite hvor mange som drikker mens de jobber.

Er så mange som misbruker alkohol og arbeider samtidig at det er skummelt. De små-nipper når de jobber, drikker når de kommer hjem osv. Slik fortsetter det..og kan vare hele livet også.

Du kan sitte og si til deg selv at cannabis er så mye verre enn alkohol, FAKTUMET er noe helt annet sammme om du vil tro det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...