Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Kan en bli rusa av å oppholde seg i ett rom med mye hasjrøyk ?

Var oss noen som det var temlig røykfult i rommet.

Ikke det att jeg mener att n blir stein , men er det trygt å kjøre bil etter å vært passiv røyker i noen timer ?

6233479[/snapback]

Man kan faktisk kjøre bil ganske greit i følge det man har sett på personer som har gjort det. Dog, vedkommende skremte meg for noen dager siden da han sa at han hadde kjørt hjem og kommet inn i gangen hans og ikke skjønt hvorfor han var hjemme og husket ikek kjøreturen i det hele tatt :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en som røyker mer enn jeg kunne drømt om å gjort. (mornings, nattings osv.)

allikevel gjør han det bedre enn gjennomsnittet på skolen.

litt merkelig egentlig, kanskje han ville vært superelev uten røykingen?

Lenke til kommentar

Svar på trådspørsmål:

Vel, i mine øyne er jo hasj farlig. Men ikke veldig farlig. Brød er farlig. Du får kreft av det. Skjønner?

Men alt med måte. På samme måte som det finnes alkoholikere her i Norge, vil det også finnes hasjmisbrukere, om dette legaliseres. For mye hasj gjør at hasjet holder seg i kroppen hele tiden, som vil redusere allmenntilstand til en viss mengde avhengig av hvor mye du har i kroppen. Dette kalles kronisk rus. I tillegg vil hasjmisbrukere ha ulike psykiske forstyrrelser som angst, hallusinasjoner og vrangforestillinger, i tillegg til akutte forvirringstilstander, angstanfall og tilfeller av uvirkelighetsfølelse.

En måtehasjer vil også få relativt småe handikap, som dårligere korttidshukommelse, nedsatt evne til å utføre komplekse tankeoperasjoner, og logikken generelt nedsatt.

I tillegg kan man ikke ha "helgehasj" på samme måte som helgefyll. Hasj kan holde seg i kroppen i opptil en uke før det forsvinner. En person som røyker en joint i uken er mer eller mindre stein. Så lenge man har hasj i kroppen har man dårligere korttidshukommelse, nedsatt evne til å utføre komplekse tankeoperasjoner, og logikken generelt nedsatt.

Om det skulle legaliseres, burde det vært 18/21-årsgrense fordi kroppens utvikling blir stoppet ved hasjrøyking, men det kommer tilbake om du slutter.

Men det finnes positive ting om hasj også, som at hasj utvider din kreative horisont, men jeg har glemt alt. T_T

Lenke til kommentar
direkte bra for kroppen er det nok ikke...

kjenner ett par stykker som røyker en gang i blandt, og noen av dem sliter med korttidshukommelsen, og er litt sløvere enn gjennomsnittet. (snakker sløvt, osv.)

6234537[/snapback]

Fucker med kortidshukommelsen din gjør det ja. Har blitt sagt til meg at det tar 2 mnd før man er helt fri for effekten av hasj.
Lenke til kommentar
Varierer, hvor lenge man har drevet på, hvor mye osv.

Men hasj sitter lenge i kroppen ja,

6234972[/snapback]

ja, den sitter lenge i kroppen, men fra du slutter å røyke, til du kjenner deg helt ''normal'' igjen tar ikke så lang tid...Dette kommer også ann på hvor lenge du har røyka...

Er alltid lurt å ta noen pauser fra det, la det ligge i en måned eller mer, så får du rensa huet litt :D

Lenke til kommentar

Lurer på en ting: Kan man bli påvirket (bittelitt) av passiv hasj-røyking? Altså noen røyker rett ved siden av deg.

6083713[/snapback]

Nei, det har jeg værtfall aldri hørt om før.

Men du kan teste positivt hvis du har sitti i ett lite rom, med null lufting, det det har blitt røyka tett.

En kompis av meg fikk faktisk forelegg etter pisseprøve på stasjonen, han testa positivt, og har aldri røyka hasj, men dagen før var på vi på en fest i en rå-trang hybel, og det blei røyka tett...Politiet mener på sin side, at man ikke kan teste positivt ved passiv røyking.

Lenke til kommentar
Man kan faktisk kjøre bil ganske greit i følge det man har sett på personer som har gjort det. Dog, vedkommende skremte meg for noen dager siden da han sa at han hadde kjørt hjem og kommet inn i gangen hans og ikke skjønt hvorfor han var hjemme og husket ikek kjøreturen i det hele tatt :wee:

6233494[/snapback]

Høres ut som han har vært på noe annet enn bare THC iallefall... hvis man har røyka vet man garantert hva man driver med og hva som har skjedd de siste timene siden man fikk på. Hvis han ikke husker såpass kan det ha vært noe alkohol inne i bildet eller noen andre stoffer.

Lenke til kommentar
Kjenner en som røyker mer enn jeg kunne drømt om å gjort. (mornings, nattings osv.)

6234621[/snapback]

Hvorfor er det merkelig? Marihuana påvirker ikke inteligensen, og den dreper heller ikke hjerneceller, i motsetning til alkohol. Men vist han røyker hver dag(Noe som hørest litt ekstremt ut) så kan han få nedsatt læreevne, men denne går opp igjen som normalt en stund etter at rusen er vekke.

Lenke til kommentar

6234621[/snapback]

Hvorfor er det merkelig? Marihuana påvirker ikke inteligensen, og den dreper heller ikke hjerneceller, i motsetning til alkohol. Men vist han røyker hver dag(Noe som hørest litt ekstremt ut) så kan han få nedsatt læreevne, men denne går opp igjen som normalt en stund etter at rusen er vekke.

6239214[/snapback]

ikke hver dag, flere ganger om dagen ;)

nei, tydelig at det ikke påvirker intelligensen, men tror ikke akkurat at den forbedrer læringsevnen heller.

Lenke til kommentar
nei, tydelig at det ikke påvirker intelligensen, men tror ikke akkurat at den forbedrer læringsevnen heller.

6239232[/snapback]

Selfølgelig forbedrer den ikke læringsevnen, og du vil sannsynligvis merke at det er vanskeligere for å få med seg ting, hvis du røyker hver dag altså.

Men som flere nevner, dette går over igjen når du slutter.

Det som er viktig å huske, er at hasj ikke dreper hjernecellene dine, de blir bare sløva ned...alkohol derimot, dreper de.

Lenke til kommentar

6239232[/snapback]

Selfølgelig forbedrer den ikke læringsevnen, og du vil sannsynligvis merke at det er vanskeligere for å få med seg ting, hvis du røyker hver dag altså.

Men som flere nevner, dette går over igjen når du slutter.

Det som er viktig å huske, er at hasj ikke dreper hjernecellene dine, de blir bare sløva ned...alkohol derimot, dreper de.

6240472[/snapback]

Har selv røyka "fast" hasj i en periode for en stund siden, jeg kan ikke huske å ha blitt noe "sløvere" av den grunn, eller at jeg lærte mindre på skolen.

Men det kommer sikkert ann på hvor ofte en røyker, og hvordan kroppsbygningen eller noe sånt er...

Men jeg er helt enig i det du sier...

Lenke til kommentar
Har selv røyka "fast" hasj i en periode for en stund siden, jeg kan ikke huske å ha blitt noe "sløvere" av den grunn, eller at jeg lærte mindre på skolen.

Men det kommer sikkert ann på hvor ofte en røyker, og hvordan kroppsbygningen eller noe sånt er...

Men jeg er helt enig i det du sier...

6240673[/snapback]

Det kommer veldig ann på personen som røyker, kjenner folk som ikke takler å røyke i det hele tatt, og bare blir sløve idioter, og jeg kjenner folk som røyker tett, har fast jobb, unger og familieliv, uten problemer.

Hvis jeg røyker tett over lengre perioder, så kan jeg merke at huet er litt tyngre enn vanlig, men det blir borte etter ett par dager uten røyking....

Lenke til kommentar
Høres ut som han har vært på noe annet enn bare THC iallefall... hvis man har røyka vet man garantert hva man driver med og hva som har skjedd de siste timene siden man fikk på. Hvis han ikke husker såpass kan det ha vært noe alkohol inne i bildet eller noen andre stoffer.

6238510[/snapback]

Jeg vet at vedkommende ikke hadde tatt noe annet en hasj så nei, desverre.

Lenke til kommentar

6238510[/snapback]

6240961[/snapback]

Høres veldig rart ut, kan aldri si at jeg selv har opplevd no sånt, eller hørt om noe lignende før. Men nå er det jo sånn at alle reagerer forskjellig på rus.

Noen tåler ikke å drikke alkohol, og noen tåler ikke å røyke, sånn er det bare.

Lenke til kommentar

6238510[/snapback]

6240961[/snapback]

Har heller aldri høyrt eller vore borti noe lignende...

Kan ver at noen har kasta noe dritt oppi drikkå hans?

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Jaja, her er hovedargumentene til USA for at cannabis skulle bli kriminalisert, latterlig at ikke loven har blitt endret etter den kunnskap vi har om rusmiddelet i dag :nei:

"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."

"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."

"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."

"Reefer makes darkies think they're as good as white men."

"Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing"

"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."

"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Jaja, her er hovedargumentene til USA for at cannabis skulle bli kriminalisert, latterlig at ikke loven har blitt endret etter den kunnskap vi har om rusmiddelet i dag :nei:

"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."

"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."

"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."

"Reefer makes darkies think they're as good as white men."

"Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing"

"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."

"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."

6241606[/snapback]

Hvor har du funnet den informasjonen? Jeg har veldig vanskelig for å tro at det er seriøst, med tanke på det jeg har lest av grunner til at marijuana skal bli/er kriminalisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...