Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har gått gjennom alle, men de som hittil har vekket interesse var en artikkel skrevet av en mor med et barn som hadde sterk autisme, og hvordan cannabis så ut til å hjelpe for ungen. Den andre var en undersøkelse på sosial adferd for "adolescents" i forhold til skole, foreldre, venner ol. De tok hensyn til tobakkrøyking og cannabisrøyking.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke lov, men politiet kan nesten ikke bryte inn. De gjorde det i 2002 (?) og da ble det bråk og mindre opptøyer. De dropper å gjøre noe så lenge vi ikke lager faen. Folk har til og med med seg svære bonger i marsjen. En kar gikk bort til et motorsykkelpoliti med en joint i kjeften og spurte om han hadde fyr. Ingen ble dratt inn.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke lov, men politiet kan nesten ikke bryte inn. De gjorde det i 2002 (?) og da ble det bråk og mindre opptøyer. De dropper å gjøre noe så lenge vi ikke lager faen. Folk har til og med med seg svære bonger i marsjen. En kar gikk bort til et motorsykkelpoliti med en joint i kjeften og spurte om han hadde fyr. Ingen ble dratt inn.

Dette synes jeg ikke noe om. Man skal ikke provosere, da det kan ha motsatt effekt enn ønskelig.

Lenke til kommentar
Dette synes jeg ikke noe om. Man skal ikke provosere, da det kan ha motsatt effekt enn ønskelig.

Men noe som er interessant her er at det ser ut til å være en viss aksept for at cannabisbrukerne ikke føler seg som kriminelle, og at det også viser seg i hvordan politiet prioriterer ressursene sine.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje ha motsatt effekt om folk går rundt og provoserer på pur faen. Jeg røyker også i marsjen, men trengte ikke trenge meg opp i trynet på politiet for å gjøre det. Det er interessant det du sier, sokkrygeren, at det beviser at vi ikke føler oss kriminelle.

Lenke til kommentar

Mener det samme selvsagt:)

Det må bli slutt på navlebeskuende potheads som argumenterer med "Vi må legalisere, slik at jeg får ha jointen min i fred"

Dette vitner om en viss egoisme og lite samfunnsengasjement. Tror nok det skader mer enn det gavner, desverre.

Vil gjerne at flest mulig innser at det er på høy tid å forsøke en annen tilnærming til dette enn hva som har vært tilfelle hittil. Og jeg føler det løsner litt nå, når også SIRUS begynne å tenke litt nytt.

Til sommeren skal Stoltenberg (den gamle) legge frem konklusjonen til "heroinutvalget" sitt. Blir spennende å se hva det fører til, og om det kan ha ringvirkninger for letter stoffer.

Lenke til kommentar

Appropos det innlegget til sokkrygeren....

Norsk studie om schizofreni og Cannabis Link

Les kommentarene under også.

Sitat

"[Cannabis] Som, desverre, aldri vil bli godtatt at farmasøytindustrien, fordi det er for lett for vanlige mennesker å produsere. Dermed mister farmasøytene makta og pengene. Derfor er ikke cannabis heller lovlig i dagens samfunn."

Endret av Vale
Lenke til kommentar

Røyket for en del år siden men var ikke sånn voldsom pågang men ble en joint i helgen innemellom. Det er forkjell på det enn nesten hver dag, ellers er man dømt til å bli avhengi. Men tenk staten kunne tjent på det? Noe dem elsker er penger så der har man en fin mulighet.

Endret av NoaX
Lenke til kommentar

NoaX, uansett hvor mye du røyker, blir du ikke avhengig av cannabis. Det som derimot kan skje er at du blir psykisk avhengig av hele settingen rundt det å røyke. Om du synes det er veldig kos å ta seg en joint om kvelden mens du hører på god musikk og muncher noe digg, er det opplevelsen du blir avhengig av, ikke stoffet.

Lenke til kommentar
NoaX, uansett hvor mye du røyker, blir du ikke avhengig av cannabis. Det som derimot kan skje er at du blir psykisk avhengig av hele settingen rundt det å røyke. Om du synes det er veldig kos å ta seg en joint om kvelden mens du hører på god musikk og muncher noe digg, er det opplevelsen du blir avhengig av, ikke stoffet.

...og denne avhengigheten er heller ikke til å kimse av, men det er ikke noe mer grunn til å straffeforfølge hyppige cannabisbrukere enn hyppige berg-og-dalbane-kjørere eller singstar-narkomane.

Lenke til kommentar

Man blir ikke fysisk avhengig, men psykisk avhengig, og man kan bli like avhengig av cannabis som enkelte er av WOW. Det kommer helt ann på fra person til person. En person kan røyke fast i flere år, og slutte på dagen, mens en annen har mye større problemer med å slutte.

Lenke til kommentar
Appropos det innlegget til sokkrygeren....

Norsk studie om schizofreni og Cannabis Link

Les kommentarene under også.

Sitat

"[Cannabis] Som, desverre, aldri vil bli godtatt at farmasøytindustrien, fordi det er for lett for vanlige mennesker å produsere. Dermed mister farmasøytene makta og pengene. Derfor er ikke cannabis heller lovlig i dagens samfunn."

Også den store tingen som gjør at farmasøytene ikke vil ha cannabis inn på markedet er at det ikke er mulig å ha patent på en plante, slik som de har patent på andre former for medisiner, derfor ville eneste funksjonen for cannabis vœre å ta opp markedsplassen til de andre produktene de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...