Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
topic tittelen spør om cannabis er farlig eller ikke, til hvilket jeg må svare ja. allikevel ser jeg flere gode argumenter for legalisering... men det at hasj ikke er så skadelig er ikke et av dem.

Du påstår at hasj er skadelig? Skadelig på hvilken måte? Kunne også tenkt meg kilder.

At hasj er usunt kan jeg gå med på, å brenne noe og innhalere røyken er ikke bra for lunge og hals, men farligere skader som cannabis kan ene og alene forårsake har jeg aldri lest om før. (Untatt i skremselspropaganda som feilinformerer)

Lenke til kommentar

Slapp av sindre, han har debattert lenge nok her inne og røyka nok til å vite hva han snakker om.

Hasj er potensielt psykisk farlig, believe it or not. Men sannsynligvis mindre farlig enn andre rusmidler på akkurat det området, for de fleste mennesker. Noen tåler det, andre ikke.

Lenke til kommentar
topic tittelen spør om cannabis er farlig eller ikke, til hvilket jeg må svare ja. allikevel ser jeg flere gode argumenter for legalisering... men det at hasj ikke er så skadelig er ikke et av dem.

Du påstår at hasj er skadelig? Skadelig på hvilken måte? Kunne også tenkt meg kilder.

At hasj er usunt kan jeg gå med på, å brenne noe og innhalere røyken er ikke bra for lunge og hals, men farligere skader som cannabis kan ene og alene forårsake har jeg aldri lest om før. (Untatt i skremselspropaganda som feilinformerer)

jeg har skrevet litt om det i denne tråden på freakforum. :)

Lenke til kommentar

Hører mye fjas når man diskuterer rusmidler med folk som har hørt alt for mye propaganda ja. Røyker endel selv, ikke så mye hasj, mest pot, og har kun positive erfaringer så langt. Man kommer somregel inn i et lite miljø, og jeg har selv endel venner som røyker, men alle er da normale mennesker og kan ikke si de har forandra seg så mye etter de har starta å røyke. Alikevel har jeg sett de som er litt snåle som jeg veit røyker mye, uvisst om de også har tatt andre ting, men jeg ser ihvertfall ikke for meg at spessielt hasj er så veldig sundt, ihvertfall ikke den i norge som blir blandet ut med så mye driit.

Men pot i seg selv tror jeg ikke er så veldig mye mer skadelig en alt annet gøy her i verden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er det kult med dop?

Jeg antar du vet at alkohol, nikotin og koffein også er rusmidler? Spør heller om det er kjekt, for det vil nok de fleste si det er.

Om du faktisk spør om man blir kul av det så henviser jeg bare til Prometherions svar.

Lenke til kommentar

Dop var ett\er "slengord" for heroin, det blir enda brukt. Men noen medier og alt for mange greier ikke å innfinne seg i at man ikke kan kalle alt dop\narkotika.

Nå man ikke en gang greier å forholde seg til å bruke de ordene som stemmer med hva man snakker om, som her cannabis,marihuana,hasj etc.

Når man snakker om kult eller ikke, så spør jeg hva er kult? Hva ligger bak det ordet.

Ikke kult med narkotika, ikke kult å røyke etc. Hva som er kult? Er det folk vil skal være kult. Uten at ordet kult har noe mening i seg selv utenom det folk legger i det individuelt. "kult" Er ett meningsløst ord på en måte. :p

Å si at dop ikke er kult gjør ikke diskusjonen noe bedre..

Å diskutere om cannabis\rusmidler er farlige eller ikke har ikke noe med om det er kult eller ikke.

Rusmidler er potensielt farlige, å si noe annet er jo idiotisk. Men når det kommer til cannabis\narkotika så forandrer holdningen ofte veldig trangsynt og til de grader negativ. Og omvendt.

Det er måten vi håndtere det på som er verst.. Å straffe folk pga rus er ikke en kul måte eller rett på noen måte. Å støtte ett forbud pga det er kult når man ser veien det har ledet oss er vell heller ikke direkte kult. Og det er lite kult å diskutere med folk som ikke greier å forholde seg til riktige ord. Og bruker ord som dop pga det "liksom" kult..

:)

Lenke til kommentar

For de fleste er vel alt som ikke er alkohol eller på resept "dop". En samlebetegnelse på noe skikkelig skummelt og farlig, eller tvert imot. Reseptbelagte medisiner forvandles også til dop i det øyeblikk de inntas i sammenheng med misbruk eller havner på det svarte markedet.

Ytringen -"Dop er kult!" vil nok uansett bare komme fra mindre gjennomtenkte mennesker.

Lenke til kommentar

Jau, og hvordan er det mulig å ha en diskusjon når det er slik?

Til og med medier greier som oftest ikke å forholde seg saklige når det kommer til rus. Tabloider som vg,db elsker ordleker. Dop,narko,narkotika.

Husker en artikkel som omhandlet kjøreferdigheter i ruset tilstand. Cannabis vs alkohol.

Tror det stod en plass hva stoff det var snakk om utenom alkohol selvsagt, ordet narkotika,narko, dop ble repetert gang på gang.

http://www.dagbladet.no/2009/07/18/nyheter...politi/7242593/

Enda ett eksempel på hvor høyt rus avhengige er prioritert, gjemmer dem bort istedenfor å hjelpe. Etter 40år + og mange er enda helt opphengt i at forbud er løsningen.

Folk klager på at narkomane er en belastning for samfunnet, og at de burde blitt fjernet etc.

Viser hvor opplyste og idiotiske folk er når slike kommentarer ;

Dakar som mista brukerdosen sin :(

Skulle hun kanskje tenkt på før hun starta med dritten.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

67 anbefalinger

Bra!

Ellen Minerva sa, 47 minutter siden:

RE: Dakar som mista brukerdosen sin :(

haha xD

Greit eksempel på hva som sviver i hode på noen, og hva slags holdning noen har..

Andre bruker regelverket som moralsk hjelp "siden det er ulovlig fortjener man ikke bedre".

Noen artikler oppover i avisen ser man at det stadig blir flere og flere som begynner med snus..Eldre artikler, vi drikker mer enn før etc.

Folk har en dobbelmoral. xD

Lenke til kommentar

Christer Falck vil antageligvis være farlig nær det enkelte vil mene er et godt eksempel på menneskelig søppel selv.. :p Eller kanskje ikke søppel, det er for stygt...Kanskje en genetisk miss? Eller kanskje bare sendt av onde makter for å gjøre livet mitt noen hakk surere i det hans heslige fremtoning glir over TV-skjermen i det jeg er så uheldig å zappe ubetenksomt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...