Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler alle å dyrke selv isteden for å komme i lugubre miljøer.

Det er morsomt  og lærerikt!

6060437[/snapback]

Pluss du sparer penger :p

EDIT: frø er lovlig i norge, så bare og bestille på internet :wee:

6062993[/snapback]

Nei, frø er ikke lovelig å innføre i Norge i henhold til såvare loven(?), har faktisk sendt mail til tollvesenet og spurt om det. Og jeg mener også å ha lest at cannabis frø ble forudt i 1999 (men det har jeg ikke sjekket med lovverket).

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Mulig det, har ikke prøvd. Tviler på at jeg kommer til å gjøre det også. Du kan forsåvidt bestille en goddel ulovelige saker på nettet, og få avsenderen til å skrive på pakken at det er noe annet enn det egentlig er. Så det er jo ikke akkurat vanskelig å drive med "nett-smugling"

Lenke til kommentar

Strafferammene er lik null siden du betaler amsterdamsjappene kontant via en konvolutt, så du bare nekter kjennskap til pakken.

Har gjort dette titalls av ganger og har venner som har gjort det samme.

Frøene er luktfrie og så og si umulig å oppdage, så det går helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Strafferammene er lik null siden du betaler amsterdamsjappene kontant via en konvolutt, så du bare nekter kjennskap til pakken.

Har gjort dette titalls av ganger og har venner som har gjort det samme.

Frøene er luktfrie og så og si umulig å oppdage, så det går helt smertefritt.

6067318[/snapback]

så en drar til amsterdam, kjøper frøene i butikken, poster de og sender de til deg selv, stikk på kafé og æt litt hasj brownies og så stikker hjem? :p

Lenke til kommentar

Har lest HELE tråden! Dette var SKIKKELIG bra og lærerikt. Meget godt eksempel på hvor bra diskusjon.no er. Toppkvalitet og helt seriøst. :D

Lurer på en ting: Kan man bli påvirket (bittelitt) av passiv hasj-røyking? Altså noen røyker rett ved siden av deg.

EDIT: Leif var innom

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Satt med 10 stykker inne på et bad som var ca 2-3 meter bredt.

Hele rommet oste av tjall :p vi røykte omtrent 12 gram på en kveld/natt, der kunne man nok blitt småfjern.

Også har man jo fattigmannsrøyking da, man uthalerer så kameraten din trekker ned.

Lenke til kommentar
Alle vet da at cannabiz er et "gateway drug" prøver du dette ender du selfølgelig opp som heroin vrak, det er noe alle vet  :tease:

Snart er det den morsomste marsjen i året nemlig Marihuanamarsjen :p 6 mai i flere store byer. Tror jeg skal stå og le av dem

6005458[/snapback]

Og så til deg min kjære venn, du burde hatt nakkeskudd :thumbup: kos deg i 17 mai toget :innocent:

6062604[/snapback]

Grunnen til at det for noen fungerer som et "gateway drug" er at cannabis er et svært mildt rusmiddel i forhold til f.eks. opium, syre og designerdrugs. (Dette finner de fleste ut som leser objektive artikler om cannabis og ikke de trangsynte og utdaterte propagandaskrivene til oganisasjoner som UMN o.l.) Det kan derfor friste og teste ut dette rusmiddelet. Men etter som cannabis er kriminalisert må man inn i miljøer hvor det svært ofte selges mer enn bare cannabis, da er det lett og bli pushet på mer enn det man er ute etter og bli fristet til og prøve andre stoffer, spesielt hvis cannabisrusen virker skuffende etter første forsøk. Og så er problemene i gang (for og gjøre en lang historie kort). Dette eksempelet er bare ett av mange gode og logiske argumenter for legalisering av cannabis.

Og kunne ta en besluttning om hvilket rusmiddel man synes er best for seg selv (når man først skal ruse seg) for så og kunne skaffe det på et kontrollert, sikkert og legalt marked vil være en MYE bedre ordning enn dagens situasjon, hvor masse tid og ressurser brukes til og trakasere og straffe folk som verken skader seg selv (i forhold til skadevirkningene av alkohol) eller andre mennesker!

Det er en skam at dagens rusmiddelpolitkk baserer seg på viten vi hadde om cannabis for 45(!) år siden (Kriminalisering av cannabis i 1961) når forskning de senere årene har motbevist det meste av argumenter imot legalisering.

(Mulig det du sa var ironisk ment, men kan være greit og få fram poenget for folk som fortsatt står på sine bastante meninger ;) )

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
det er vel ikke veldig farlig, men man blir visst avhengig

kunne aldri tenkt meg å begynnt på noen ulovlige stoffer :innocent:

5925195[/snapback]

Det er ikke farligere enn alkohol, begge delene har sine bivirkninger.

5925397[/snapback]

Er sant det, så lenge man ser bort fra at hasj har at en lei tendens til å vekke latente psykoser hos de (få) som har anlegg for slikt.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler enhver som drikker seg full for å prøve hasj, så ser man hvor latterlig primitivt alkohol virkelig er!

Viss du har en venn som kjenner folk trenger du ikke nødvendigvis ikke å bli kjent med skumle miljø. Det er ofte en som kjenner en som kjenner en etc. etc. Det beste er uansett å dyrke selv!

Legalize it!

Lenke til kommentar
Haddock: Ja det var ironisk ment, men jeg er forsåvidt enig i det du skriver :thumbup:

6105473[/snapback]

Hehe flott ;) Noen som var med på Marihuana Marsjen i år da? Skal vi få gjennomslag for legaliseringen må vi vise hvor mange vi er og hvor sterkt vi står! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner/snakker ofte med personer som røyker marihuana og/eller hasj, mange av disse røyker gjerne hver dag, og noen har gjort dette i opptil 15-20 år. De har faste jobber, klarer seg fint, og har ingen problemer tilknyttet til røykingen sin, verken sosialt, økonomisk eller på andre måter.

Poenget er at det varierer fra person til person hvordan man reagerer på det o.l.

Dessuten, gi meg gjerne et eksempel på en person som drikker seg full hver dag i like mange år, uten noen problemer tilknyttet til det. Det blir nok vanskelig, try as you might.

Og dette med at hasj er "springbrettet til tyngre narkotiske stoffer", det er bare tøv. Det er fullt og holdent opp til DEG hva du vil prøve. Det nytter ikke å komme og si "jamen de sa det var ufarlig". Hvis man er såpass dum at man sluker andres lovord hele på den måten, fortjener man egentlig ikke bedre enn å havne på kjøret.

Sannheten er at alkohol har en mye verre effekt enn hasj. Jeg kjenner ingen som har prøvd eller røyker hasj fast, som blir voldelige når de er påvirket. Hvor mange lager ikke bråk kun fordi de er fulle? Hasj gjør deg derimot avslappet, rolig og du vet godt hva du gjør.

Man våkner heller ikke opp med hodepine og lurer på hva det er slags hybrid som ligger ved siden av seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan en bli rusa av å oppholde seg i ett rom med mye hasjrøyk ?

Var oss noen som det var temlig røykfult i rommet.

Ikke det att jeg mener att n blir stein , men er det trygt å kjøre bil etter å vært passiv røyker i noen timer ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...