Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Er kanskje ikke saa farlig aa röyke det, problemet blir vel bare at ungdommen ikke kommer til aa gjöre annet enn aa röyke hasj om det blir tillatt (:p). De förste par maanede kommer alt til aa selges ut umiddelbart og man vil se "höye" unger overalt. Enkel fjortismatte.

Legaliserer man og regulerer vil man kunne sette en aldersgrense. f. eks 18 år. Selger man det på noe ala polet må man jo kjenne noen som er gamle nok, og er villige til å kjøpe. Kan man bare kjøpe så og så mye av gangen vil det jo være færre som vil kjøpe for andre.

Slik det er i dag, så spør ikke dealeren om legg, så er du 14 og vil ha hasj, så er det bare å handle.

Etter hva jeg tror så vil bruken gå opp etter en legalisering, antallet som prøver stoffet vil gå opp.

Men dette er noe som vil jevne seg utover tid. Man kan ikke regne med at alt vil fungere over natta.

Og jeg vil heller se ungdommen vanke rundt i byen skakke, enn å flyge rundt drita fulle, mens de lager bråk og herverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes iallefall hvis man tar denne tråden i betraktning, og hvor forskjellige svar og argumenter man får levert i denne tråden beviser det faktum at man burde ta opp en debatt igjen om emnet, ikke bare forsøke å dysse det ned eller lè det bort når noen faktisk prøver å diskutere emnet litt høyere opp enn på et internett-forum.

Folk flest vet alt for lite om Marihuana og skaden den eventuelt medfører, meg inkludert, og nettopp fordi jeg ikke har noe standpunkt i saken hadde jeg sett veldig positivt på om politikerne kunne ha diskutert emnet, og eventuelt fått forsket enda mer på "droget", slik at alminnelige folk som kun har Nyhetene på TV som "info-kilde" også får bli litt mer involvert enn de har vært disse tidligere årene.

Lenke til kommentar
hei, hører veldig mye om at ting er så bra nede i amsterdam etter legalisering osv., men er interessert i å se noen kilder som bekrefter dette.

isaac :)

tjohei. dere som er for legalisering av cannabis og/eller narkotika, vis til noen kilder som bekrefter at situasjonen i amsterdam har forbedret seg.

Lenke til kommentar
tjohei. dere som er for legalisering av cannabis og/eller narkotika, vis til noen kilder som bekrefter at situasjonen i amsterdam har forbedret seg.

Dette var det første jeg fant med et enkelt google søk: http://drugwarfacts.org/cms/?q=node/67.

Når det gjelder google søking så er det noe du bør ta i bruk flittig, samt lese resultatene. Jeg var fullt og helt mot ulovlige rusmidler, alkohol og tobakk før jeg leste og lærte. Erowid og wikipedia er gode plasser å begynne.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Har ikke noe annet enn Erowid for øyeblikket, men der er det så mye informasjon at det er nesten nok. Erowid har blitt roset for å ha svært mye og svært korrekt informasjon.

Se på linkene nedover på siden, bla. under "RESEARCH & JOURNAL ARTICLES".

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Jeg var i Amster for en måned siden, og prøvde det meste.

For min del er det ganske greit at det er ulovlig/ikke så utbredt i norge. Jeg var der i 4 dager, stein høy konstant, og det føltes ufattelig digg ut. Konsekvensen var at jeg ble lite operativt, og sulten hele tiden selv om jeg egentlig er mett.

Prøvde thai-soppen, som skal være blant de sterkeste soppene, har jeg hørt. Opplevelsen var både digg og sykt skremmende, aldri mer for meg! Sopp tror jeg et forbud ikke er så nødvendig, da jeg tipper folk flest neppe tør å prøvde det mer enn én gang, og fleinsopp kan du lett plukke i skauen bak hagen din på rette tidspunkt.

Extacy var vantittig kult. Ståpikk hele tiden. Vet ikke hvordan det blir for folk med psykiske problemer, men tror det kan være farlig for andre rundt dem.

Kokain ble det litt blandet følelser for meg. Vanskelig å forklare, så jeg har ikke noe spesielt formening om legalisering av dette.

Konklusjonen hos meg er: Hasj er jævlig digg og jeg skjønner fullt ut hvorfor folk røyker det. Kanskje politikere bør prøve det før de setter lover og regler om det?

Hasj vil også være en bra løsning for folk som spiser lite, etter min mening.

Jeg vil at hasj skal legaliseres hvis myndighetene klarer å regulere bruken.

Kult å være på rusmisbrukstur til Nederland? Kult prøve ting du har null peiling på? Kult å bruke rusmidler i Nederland som ikke legaliserte (hard drugs), som du kunne fått straff for? Kanskje det ikke var så kult å være rusmisbruker i 4 dager?

Thai er bare strain av Psilocybe Cubensis og Cubensis er like sterk som Spiss Fleinsopp (Psilocybe Semilanceata). Flein finner du heller ikke skogen; men ja, i gressplenen i hagen din kan du kanskje finne de.

Syns du fortjente bad trippen din jeg, så fikk du deg en liten lærepenge for å være totalt respektløs mot Moder Natur og hennes edle gaver.

EDIT: Medlemmet som skrev det i quoten fikk kalde føtter, fjernet nicket hans.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Det han gjorde var ikke rusbruk.

I motsetning til han, bruker jeg sopp for å filosofere og finne svar på vanskelige spørsmål, som kan være alt fra det spirituelle, universet, moralske spørsmål og valg i livet. For meg er sopp noe religiøst uten guder.

Cannabis bruker jeg og, holder meg til å røyking på kveldstid når film, spill og god mat står på agendaen, kommer meg også tidligere til sengs. Det nærmer seg faktisk snart 3 uker siden sist jeg brukte cannabis.

Salvia Divinorum bruker jeg kanskje 1-2 ganger i året (fra lvl 3 og oppover), men det er en plante jeg har utrolig stor respekt for.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Det han gjorde var ikke rusbruk.

I motsetning til han, bruker jeg sopp for å filosofere og finne svar på vanskelige spørsmål, som kan være alt fra det spirituelle, universet, moralske spørsmål og valg i livet. For meg er sopp noe religiøst uten guder.

Cannabis bruker jeg og, holder meg til å røyking på kveldstid når film, spill og god mat står på agendaen, kommer meg også tidligere til sengs. Det nærmer seg faktisk snart 3 uker siden sist jeg brukte cannabis.

Salvia Divinorum bruker jeg kanskje 1-2 ganger i året (fra lvl 3 og oppover), men det er en plante jeg har utrolig stor respekt for.

har en pose med x5 ekstrakt salvia, er det noe futt i det? har ikke testet det ennå da jeg ikke har pipe.

Lenke til kommentar
hva faen svedge? hva får deg til å tro at du har rett til å kritisere han for det?

så siden du tar sopp en gang i blant for å filosofere, så er ditt bruk av rusmidler plutselig "bedre" og mer "rettferdiggjort"?

mjamja

Faktisk ja, når en person går konstant rusa rundt i 4 dager og propper i seg rusmidler han vet overhodet ikke noe om, hverken om virkninger eller dosering, så kvalifiserer det til rusmisbruk.

Jeg brukte over ett halvt år på å studere virkningene av psilocybin/psilocin før jeg prøvde sopp.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Jeg ser på meg selv som tidvis arrogant men du strekker det en del lengre enn det jeg gjør.

Man kan synes mye rart om andres rusbruk men det er rimelig nedladente og arrogant og si at fordi han ikke bruker rusmidler på samme måten som deg eller "respekterer" dem like mye som er det misbruk og "feil".

Lenke til kommentar

Det er faktisk diskutert her i tråden før om hva som er bruk og misbruk. Konklusjonene i de diskusjonene kom til at å bruke rusmidler jevnlig gjennom hele dagen i flere dager er misbruk.

Å bruke rusmidler spontant uten å tilegne seg informasjon om virkninger og dosering anser jeg også som misbruk, være glad han tok sopp, noe annet kunne kanskje endt med dødelig OD. Bare gå inn på et forum som omhandler sopp eller generell psykedelia, så får du se at slike spontan-trip-med-null-kunnskap folk blir sett ned på og sterkt mislikt.

Søk på "misbruk", så får du 14 sider med innlegg om den delen av diskusjonen. Jeg endrer ikke mening, så det er sagt.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...