Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Du må huske på at det kun er syntetisk fremstilte medisiner som har den beste og riktigeste virkningen ;)

Du må huske at det kun er syntetisk fremstilte medisiner som gir penger i kassen til legemiddelfirmaene.

Skrev det jeg vet du mente i klartekst for å nå et bredere publikum. ;)

Se filmen hos Youtube

Vel, man elsker eller hater ham. Joda, eller liker ham passe godt, som meg. Noen fine poenger har en tendens til å komme løpende ut munnen hans, i alle fall.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ironisk at medisinen allerede vokser opp av jorda..

Du må huske på at det kun er syntetisk fremstilte medisiner som har den beste og riktigeste virkningen ;)

Tull. Det har den samme virkningen, den eneste grunnen til å fremstille det syntetisk er hvis noen av effektene av cannabis er uønskelige.

Å være høy stadig kan såklart være en negativ effekt, men er det ikke en stamme av planten som gir veldig lite av det?

Greit nok, det var ikke akkurat en motsigelse av hva du sa. Poenget er at den eneste grunnen til å fremstille syntetiske cannabinoider er for å fjerne effekter (jeg ser nå bort ifra den mest sannsynlige grunnen som er legemiddelfirmaenes inntekt).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tull. Det har den samme virkningen, den eneste grunnen til å fremstille det syntetisk er hvis noen av effektene av cannabis er uønskelige.

Å være høy stadig kan såklart være en negativ effekt, men er det ikke en stamme av planten som gir veldig lite av det?

Greit nok, det var ikke akkurat en motsigelse av hva du sa. Poenget er at den eneste grunnen til å fremstille syntetiske cannabinoider er for å fjerne effekter (jeg ser nå bort ifra den mest sannsynlige grunnen som er legemiddelfirmaenes inntekt).

Les innlegget over, så får du kanskje litt klarhet i hva jeg mente. Selvfølgelig et bra poeng du har med at man ved å fremstille det syntetisk kan fjerne enkelte bivirkninger.

Lenke til kommentar

Jøss, diskuterer dere dop på diskusjon.no nå, trudde det var på freakforum de diskuterte sånt jeg :!:

Anyways, tviler vel på at å ta seg en joint en gang i blant er noe værre en drikke seg dritings hver helg som mange av dagens ungdom gjør :)

Har forøvrig ikke prøvd og har heller ikke tenkt å prøve hasj

Endret av Sniper_Elite
Lenke til kommentar
Hvis man skal ha en samtale om dop, så ikke tro..det mener jeg særiøst.

Hvis man røyker bønne så betyr ikke det at man blir knarker.

En ting er faktum, alkohol er mer skadlig fyskisk enn psykisk og hasj skader mer psykisk enn fysisk. Jeg blir glad når jeg hører noen ser forskjell. Og de som mener jeg ikke har peil. Tro meg, jeg kan mye om dette.

En ting til man kan bli hekta på alkohol også. Rusmisbruk er rusmisbruk.

3 Spørsmål:

1. Er hasj farligere enn marihuana

2. Går det ann å kjøpe marihuana i norge?

3. Hvor kan man kjøpe det, untatt akerselva?

Lenke til kommentar

Hasj er ikke farligere enn marihuana. Psykisk sett er det det samme, men fysisk er det uenigheter om hva som er mest skadelig. Ren hasj er mindre farlig en marihuana for lungene, siden man røyker plantemateriale på marihuana, men hasj blandes ofte med tobakk og er dermed minst like farlig for lungene.

Marihuana kan kjøpes i Norge om man har de rette kontaktene, men ofte er det dyrere enn hasj siden det er mer sjeldent. Dersom man liker grønt best, er dyrking kanskje noe man burde vurdere.

Hvor man kan kjøpe marihuana? Man må skaffe kontakter vel. Bli kjent med folk som røyker osv., men mer er det nok ikke lov å si her på forumet.

Lenke til kommentar

Hasj blandes ofte ut med annet plantemateriale, derfor vil knusktørr marihuana oftes gi en mye sterkere effekt ved samme mengde..

Marihuana er vel ca. 25-30% dyrere enn hasj (en god grunn for alle "kjeller-plantasjene" som var i nyhetene en stund tilbake).

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe fasitsvar på det da det er forskjellig fra plante til plante, måten man dyrker på spiller og en stor rolle.

Men alt ifra 0 til kilo. :p

Planter som står ute og de rette forholda kan bli enorme i forhold til de som står inne.

En dyktig dyrker kan få opp imot 1gram pr watt. Så viss en er flink og har god strain så kan man få en del pr plante. Pærene som normalt blir brukt vil jeg tipper er rundt 400-600 watt. Men det finnes pærer som er 250 eller 1000w. Men det er ikke så lønnsomt å bruke 1000w pga pærene har kortere levetid og gir mindre lys pr watt enn de som er rundt 400-600w.

250 watts pærer blir litt svake.

Derfor tipper jeg 400-600w er mest brukt..

Men som sagt, vanskelig å komme med ett fasitsvar. :p

Sikkert noen andre som kan komme med bedre svar. :)

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Har en nabo som røykte hasj som tenåring, han døde nesten 2 ganger pga heroin-overdose. I dag har han ikke utdanning, og bor hjemme hos moren, i en alder av 32 år... :!:

Er sikkert flere blandt de "kule" som ruser seg på narkotiske stoffer her også...

Rørende.

På en annen side var det ikke heroin det var snakk om, var det vel? Forskjellen mellom Cannabis og Heroin er faktisk ganske ekstrem. Og dødsfall? Søk til fingrene dine blør, du finner nemlig ingen.

Endret av gematria
Lenke til kommentar
Vet vi beveger oss litt off-topic her nå, men hvor mye pot kan man regne med å få per plante om man setter opp vekstlamper og sånt?

Om man skal være realistisk så kan man regne med omlag 100 gram dersom man har et halvgodt hjemmeoppsett med enkle lysstoffrør som lyskilde. Potensielt kan de fleste planter gi omlag 500 gram dersom de dyrkes utendørs i gode omgivelser. Dersom man har et bedre hjemmeoppsett med HPS-lys, godt med plass og god ventilasjon så kan man få rundt 300 gram per plante. :)

Men dersom man er nybegynner så ikke regn med mer enn 50 til 100 gram per plante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...