Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Hasj inneholder vesentlig fler carcinogene stoffer enn tobakksrøyk.

Ja, det inneholder noen flere kreftfremkallende stoffer, kjekt det.

Du "glemmer" såklart å nevne de krefthemmende stoffene. Du kan til og med blande noe tobakk med cannabisen/hasjen uten at det vil øke faren for kreft, nettopp pga. de krefthemmende stoffene. Les artikkelen jeg linket til tidligere.

Jevnlig(daglig) hasj-røyking redusere gjennomsnittlig iq med ca 5 - 10 poeng, inget stort problem for de fleste mennesker, men kan få alvorlige konsekvenser hos mennesker som er noe "lettere" utstyrt.

Bullshit! Har du en kilde på det der? (Ass not applicable)

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jevnlig(daglig) hasj-røyking redusere gjennomsnittlig iq med ca 5 - 10 poeng, inget stort problem for de fleste mennesker, men kan få alvorlige konsekvenser hos mennesker som er noe "lettere" utstyrt.

regner med du har noe som backer opp dette, for det er første gangen jeg har hørt at man blir dum av å røyke dud.

ved langvarig bruk av cannabis mister du evnen til å bearbeide informasjon, lære av erfaring, evnen til å analysere og tenke på vanskelige ting, evnen til å oppfatte ting når folk snakker til deg (det folk klarer fjern) og da ikke klare å skjønne ting. det vil jo med mindre si at du blir dummere. :)

Lenke til kommentar
ved langvarig bruk av cannabis mister du evnen til å bearbeide informasjon, lære av erfaring, evnen til å analysere og tenke på vanskelige ting, evnen til å oppfatte ting når folk snakker til deg (det folk klarer fjern) og da ikke klare å skjønne ting. det vil jo med mindre si at du blir dummere. :)

Kilde?

Lenke til kommentar

regner med du har noe som backer opp dette, for det er første gangen jeg har hørt at man blir dum av å røyke dud.

Ingenting som litt god gammel propaganda a là Bondevik og KRL-bok fra åttende klasse :)

Gi meg en kilde på dine påstander så skal jeg svare med 15 av mine. En.

Lenke til kommentar

Påstander. Ikke en av linkene dine inneholder kilder eller konkrete tall. Ganske ironisk hvordan du og andre blindt sluker de greiene der, spesiellt siden det var du som kom med anklager om at hashrøyking reduserer IQ. Du beviser bare at autoritet alltid har rett.

Ett godt hjernevasket individ. Gratulerer.

Lenke til kommentar

Direkte propaganda er det jo ikke, har selv lagt merke til at dette har blitt dårligere/vanskeligere etter ukentlig røyking;

Korttidshukommelsen

Evnen til vanskelige tankerekker.

Evnen til å bearbeide informasjon.

Evnen til å lære av erfaring.

Lenke til kommentar
Direkte propaganda er det jo ikke, har selv lagt merke til at dette har blitt dårligere/vanskeligere etter ukentlig røyking;

Korttidshukommelsen

Dette varer dog kun i perioden du røyker hyppig. Desto mer du røyker, desto flere timer trenger du på å "lande" helt.

Lenke til kommentar

Korttidshukommelsen

Det er da ingen som motsier det, men de effektene er ikke permanente og dèt er poenget. Små midlertidige effekter er urelevante for andre en den individuelle røykeren.

Lenke til kommentar

Nemlig.

Nei, jeg er ikke av typen som vil forhellige cannabis som ett kosttilskudd, eller at det burde selges i løsvekt på dagligvarebutikker.

Men alt det maset om hvor farlig det er og at det leder til tyngre rusmidler er en veldig smal måte å vinkle det på. Det er forskjell på å bruke rusmidler og det å misbruke rusmidler. På samme måte kunne en jo si at mat er farlig fordi noen velger å spise seg i hjel, eller at biler er farlige fordi noen ikke kan holde seg til fartsreglene. Alt kan gjøres med måte, og det kan misbrukes.

Cannabis kan være ett fint middel til å utforske hjernen og koble av med og det har hjulpet meg gjennom en veldig vanskelig periode. jeg har forøvrig aldri prøvd noe tyngre enn cannabis, jeg har sluttet å røyke tobakk, jeg drikker nesten aldri lenger og dessuten tar jeg meg gjerne flere måneders pause mellom hver gang jeg røyker cannabis.

Lenke til kommentar

Og det har du fra?

Og disse skadevirkningene er bare midlertidige, og slutter du å røyke er husken og slik tilbake som før, du har da ikke mistet et eneste IQ poeng.

Lenke til kommentar

hvem gidder å lese 223 sider? :p

Kan ikke klage på at folk engasjere seg. :)

Lurer på om noen har skiftet mening etter å ha diskutert her.

Noen?

Nå er jeg frekk å quoter en liten setning.

Men alt det maset om hvor farlig det er og at det leder til tyngre rusmidler er en veldig smal måte å vinkle det på.

Hva er tyngre stoffer? Kvaliteter må ett stoff ha for å bli "tungt"?

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Det er ikke så lett å dikte opp argumenter vet du. :p

Det meste har vel blitt sagt allerede. Det er vel helst folk som ikke har lest tråden og slenger seg på som driver diskusjonen videre. Repetisjon altså.

Men det jeg fant er et rykende ferskt forskningsresultat.

Lenke til kommentar
Det er ikke så lett å dikte opp argumenter vet du. :p

Det meste har vel blitt sagt allerede. Det er vel helst folk som ikke har lest tråden og slenger seg på som driver diskusjonen videre. Repetisjon altså.

Men det jeg fant er et rykende ferskt forskningsresultat.

Det var ikke rettet mot deg, men mot mange andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...