Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg lurer på fra dere andre hasj røykere, hvilke andre stoffer enn hasj har dere respekt for/kan ta/har tatt og føler at er like harmløse som hasj?

Siden dette er litt Off Topic, tar jeg det under spoiler. :)

Psilocybe sopp og Salvia Divinorum, dersom de brukes riktig.

Jeg har prøvd flein-sopp 1 gang, og vet ikke om jeg har lyst eller ikke har lyst til å prøve det igjen. Jeg syns det var en kul trip, men jeg vet ikke helt konsekvensene. Er det ikke sånn at man kan gå flere dager uten å lande?

Nei, som alle andre rusmidler har også sopp en kurve over virkningsgrad og tid, og det tar 6-9 timer å komme ned. Men det finnes et svært sjelden sykdom som heter HPPD, tror det er større sjanse for å få Schizophrenia uten rusmidler enn HPPD. Jeg har enda tilgode å høre om noen som har fått HPPD.

Av konsekvenser ellers på sopp kan ting du tenker på under turen gi en mening etterpå om de gir noen betydning.

Sopp:

duration_chart_mushrooms.gif

Cannabis:

duration_chart_cannabis.gif

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man er virkelig nødt til å ta en mega dose for å få hallusinasjoner på cannabis, selv ikke når jeg røyket hasj første gangen på en for stor dose i forhold til min toleranse gav meg noen hallusinasjoner.

Hallusinasjoner er uansett ikke noe være redd for og ekte hallusinasjoner (manifestasjoner av objekter, personer etc) er det svært få rusmidler som gir, det er verre å se dobbelt og miste synsfokuset på grøftefylla.

Ja, har aldri fått halliser selvom jeg har tatt mange store doser. Men en kompis av meg fikk en svak hallis opplevelse engang :)

Lenke til kommentar

DEt e men det skader konsentrasjonsevnen din, og kan føre til psykiske konsekvenser som schizofreni, noe som er påvist. Psykoser

Det er påvist at hasj har både fysiske og psykiske konsekvenser.

Fysiske:

Lettere for å få bronkitt, sinsuitt, luftveiskatharrer, fører til økt hyppighet av lungekreft, brukeren for kullos i blodet noe som fører til svekket transport av surstoff, sterilitet, påvirker innlæringsevnen og kortidshukommelse, sløvhet/dårlig allmentilstand generellt sett, svekket handlingsevne.

Psykiske:

psykose, angst, depresjoner og Antimotivasjons syndromet, noe som gjelder folk ved langvaring bruk. symptomer på det er sløve, interesse løse, apatiske, likegyldige til omgivelsene og har en innadvendt og passiv livsførsel.

Det går også rykter om at det skader språkevnen, hukommelsen og intelligensen over lengre bruk, men til nå er det ikke gjort noen seriøse undersøkelser på akkurat det.

OG ja, i teorien kan man få halliser av cannabis, men det krever så mange mengder at det ikke er behagelig.

Lenke til kommentar
Fysiske:

Lettere for å få bronkitt, sinsuitt, luftveiskatharrer, fører til økt hyppighet av lungekreft, brukeren for kullos i blodet noe som fører til svekket transport av surstoff, sterilitet, påvirker innlæringsevnen og kortidshukommelse, sløvhet/dårlig allmentilstand generellt sett, svekket handlingsevne.

Helseproblemer relatert med røyking er jo ikke en hemmelighet. hvorvidt hvor skadelig det er kan diskuteres. Man har hasj, som oftest blandes med tobakk. Tobakk er ikke bra for lunger osv, men dette er med til å bidra til høyere fare for kreft og andre sykdommer\problemer i luftveiene.

hvordan det er rent, eller om man røyker grønt\pott variere forskningsresultatene mye.

Man kan og bruke vaporiser, man kan og spise cannabis.

Det finnes de som påstår at noen strains ikke skader lunger osv, men inntakmåten har jo mye å si.

F.eks vaporiser og rett strain hjelper mot lidelser som kols osv. Men er skeptisk til dette, men fjerner man flammen "for å si det enkelt" så skal mani teorien slippe unna kreft osv i luftveier\lungene.

Sterilitet. Har du noen kilder på dette? Har hørt dette, men hvem? Og hva er det som gjør at man kan bli steril. Har ikke hørt dette, men at kan bli dårligere viss man røyker mye. Har sett forskning som motsier dette, noen har til og med fått motsatt reaksjon. Men igjen, dårlige kilder fra begge sider.

Ja det kan påvirke innlæringsevnen, og hukommelsen. Dette går over. Og det påvirker ikke alle i stor grad. Men må røyke mye og lenge. Misbruk heter det. Ikke en grunn for å kriminalisere cannabis.

sløvhet/dårlig allmentilstand generellt sett:

Litt overdrevet. Man kan bli sløv når man er stein, eller høy og oppegående. Det kommer an på hva slags type man røyker. Men at man får dårlig almentilstand generelt er å ta hardt i.

Viss man ikke gjør noen utenom å røyke dagen lang over lengre periode så kan man bli lit sløvere enn normalt. Kommer veldig mye an på personen som røyker. Kommer mye an på hvordan en person er i utgangspunktet. Men fasitsvaret, man blir sløv\lat. What ever renger ikke å stemme helt. Det er så mye som spiller inn... Ikke noe argument for å holde cannabis ulovlig.

svekket handlingsevne: Ja, når man er ruset. Men langt ifra så gale som alkohol, eller de fleste stoffer. Det er tross alt ett rusmiddel. Handlingene man evt gjør i ruset tilstand kan være straffbart. Men rusen i seg bør ikke gjøre deg til en kriminell. Men jeg vil legge til at risikoen for at man kanskje gjør kriminelle handlinger i cannabisrus er betraktelig lavere enn de fleste rusmidler. Når man er ruset på cannabis er man meget klar over det, og man vet sine begrensinger. Det er heller ikke kjent at man blir aggressiv av cannabisrusen, eller mister hemninger.

psykose, angst, depresjoner og Antimotivasjons syndromet, noe som gjelder folk ved langvaring bruk. symptomer på det er sløve, interesse løse, apatiske, likegyldige til omgivelsene og har en innadvendt og passiv livsførsel.

Man må allerede ha anlegg for å bli psykotisk, statistiker viser at ett lite flertall som røyker utvikler psykose. Men om cannabis alene er årsaken til at noen får psykiske problemer tviler jeg på.

Statistikk kan tolkes på flere måter, og det er lett å se hvordan medier osv forholder seg til slik statistikk. Hvor mye man røyker spiller og en stor rolle, som du sier. Men er ikke i tvil om at det er mange som røyker en del som likevel klarer å fungere helt fint.

Depresjoner er den nye folkesykdommen, hasj alene tror jeg har vanskeligheter med å få en normal person til å automatisk bli deprimert. Miljøet rundt deg har mye mer å si. Og slik som det er i dag så skal det ikke mye til for å havne i ett feil miljø.

At noen blir apatiske ser jeg ikke vekk ifra, og likegyldige osv.

Hasj alene skal ta skylden blir for enkelt.

Jeg tror at samfunnet selv kan ta mye av skylda for det, livsstil og hvordan man er som person har mye mer å si enn bare hasj. Må legge til at jeg snakker om en normal person.

Kan du nevne noe positivt om hasj?

Hvorfor tror du folk røyker viss alt det du sier er helt riktig?

Hva er det som gjør at en som en cannabis nyter til en trussel for deg og resten av samfunnet?

Hva slags trussel utgjør samfunnet seg til for en cannabis nyter?

Hvorfor bortkaster folk avkriminalisering så raskt? Selv om det virker positivt på noen områder?

Hvor lenge skal vi holde på med forbud og straffer før man innser at en annen løsning må til for å begrense rusmisbruk?

Hvor langt skal vi gå?

Mye mer penger skal vi bruke på dette? Er dette den mest effektive løsningen?

DEt e men det skader konsentrasjonsevnen din, og kan føre til psykiske konsekvenser som schizofreni, noe som er påvist. Psykoser

Kilder?

På hvilken måte skader det konsentrasjonsevnen? Er det når man er ruset eller ettereffekter?

Ikke at det betyr noe, men jeg har opplevd det motsatte. Kommer an på hvor mye man røyker selvfølgelig.

Men røyker man passe slik at man ikke blir sløv "blir oftest stein\sløv av hasjen på gata" så hjelper det på konsentrasjon. Men det er individuelt.

Du kan vise meg forskningsrapporten som har påvist at hasj alene fører til psykiske lidelser. Spesielt schizofreni. Litt morsomt at det er flere og flere som liker å røyke cannabis, men antall tilfeller schizofreni har holdt seg stabilt.

Hvordan er det med de landene der det er "lov" å røyke cannabis. Er det flere som får schizofreni der?

-----------------

Ett problem med ulovlige stoffer, forsåvidt alkohol og. Kultur.

Drikkekulturen i norge er jo ikke noe å skryte av, men det er med på å styre forbruket og måten folk forholder seg til rusmiddelet. Dette finner man lite av når man se på andre stoffer.

Da er det miljøene som spiller størst rolle. Ellers har man ingenting å forholde seg til, uten din egen "villjestyrke" for å holde ett sunt forhold til rus. Jeg vil tro at kultur spiller en av de større rollene når det kommer til forbruk av rusmidler. Og måten folk forholder seg til det.

Slik som det er i dag kan på mange måter bidra til det vi prøver å bekjempe, nettopp rusmisbruk. Eller ikke bare rusmisbruk, men rus i seg selv har jo blitt en uting.

Kultur og måten folk forholder seg til rusmidler skaper lett ett "skille" mellom folk som liker annen rus. Dette skillet som er skapt tror jeg og er med på å bidra til mange problemer.

Det er og mange andre ting som spiller inn, men for å avslutte så jeg kan legge meg etter lang nattevakt. Det er så mye som påvirker en person, ting som gjør at man nettopp endre opp med psykiske problemer eller blir rusmisbruker. Er det feil av meg å si at vi har en uvane i å se alt svart og hvitt? Enten eller. En som liker hasj,psykedeliske stoffer osv blir veldig lett slengt i en bås. Han ser slik ut, oppfører seg slik og er taper osv. Forstår?

Nå gjentar jeg meg, men dette må jo og påvirke noen personer "viss ikke alle i en viss grad" om hvordan man forholder seg til samfunnet og livet generelt. Sikkert noen som kan bli apatiske pga man vet at en stor del folk har ett slikt syn på deg. Kanskje til og med deprimert.

Kanskje noen får problemer pga dette, og ikke bare pga ett rusmiddel i seg selv.

Bare undrer litt, men hva tror dere?

Beklager for rotete post, håper noen leser. Kanskje svarer på noen av spørsmåla.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Til dere som maser om at Cannabis fører til lungekreft:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,196678,00.html (En av de svært få gangene jeg kommer til å referere til Fox News som kilde. :p)

Cannabis røyk har kreftfremmende stoffer ja, men også krefthemmende.

Mitt tips: Bruk vaporizer eller spis, da får dere de krefthemmende egenskapene og slipper de kreftfremmende.

EDIT: Litt off-topic kanskje, men jeg fant

anti-marijuana PSA-en og følte for å poste den her. Synes den viser et glimt av en vakker og vennlig verden jeg, skulle gjerne likt å bodd en plass med slike mennesker. Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Jeg tok meg selv i å crave hasj etter å ha brukt det flere ganger i løpet av en uke, noe jeg ikke opplevde da det var en sjelden nytelse. Det var litt freaky, så jeg måtte kutte det helt ut. Kan vurdere å bruke det igjen en gang i blant, men jeg merker med meg selv at jeg blir fort avhengig.

Blir nesten motsatt med meg. Hvis jeg gjør det flere ganger i løpet av en uke, så orker jeg ikke mer til slutt.

Er det samme med alkohol. Har du vært på fylla en helg, orker jeg ikke tanken på alkohol på mandag.

Lenke til kommentar

Jeg kan kjenne igjen å drikke en fredag og ikke orke på lørdag, men det har mer med hvor jævlig jeg føler meg dagen derpå av en natt med hard drikking. Det kan være fordi jeg var litt stresset i den perioden og at det var lettere å tenke fuckall og røyke i stedet, men jeg ble ikke akkurat effektiv av det. ^^

Lenke til kommentar
Jeg tok meg selv i å crave hasj etter å ha brukt det flere ganger i løpet av en uke, noe jeg ikke opplevde da det var en sjelden nytelse. Det var litt freaky, så jeg måtte kutte det helt ut. Kan vurdere å bruke det igjen en gang i blant, men jeg merker med meg selv at jeg blir fort avhengig.

Sikker på at det var ren hasj? Kan ha vært blandet med noe avhengighetsdannende.

Lenke til kommentar

Sikker på at det var ren hasj? Kan ha vært blandet med noe avhengighetsdannende.

Jeg er ikke sikker i det hele tatt, men jeg ser ikke for meg at det var blandet med noe. Det var ikke rusen jeg ble avhengig av sånn sett, det var bare så mye mer behagelig. Akkurat som sengen ikke er avhengighetsdannende, den er bare så myk og varm, og mye bedre enn å stå opp og gå på jobb.

Lenke til kommentar

Fysiske:

Helseproblemer relatert med røyking er jo ikke en hemmelighet. hvorvidt hvor skadelig det er kan diskuteres. Man har hasj, som oftest blandes med tobakk. Tobakk er ikke bra for lunger osv, men dette er med til å bidra til høyere fare for kreft og andre sykdommer\problemer i luftveiene.

hvordan det er rent, eller om man røyker grønt\pott variere forskningsresultatene mye.

Man kan og bruke vaporiser, man kan og spise cannabis.

Det finnes de som påstår at noen strains ikke skader lunger osv, men inntakmåten har jo mye å si.

F.eks vaporiser og rett strain hjelper mot lidelser som kols osv. Men er skeptisk til dette, men fjerner man flammen "for å si det enkelt" så skal mani teorien slippe unna kreft osv i luftveier\lungene.

Sterilitet. Har du noen kilder på dette? Har hørt dette, men hvem? Og hva er det som gjør at man kan bli steril. Har ikke hørt dette, men at kan bli dårligere viss man røyker mye. Har sett forskning som motsier dette, noen har til og med fått motsatt reaksjon. Men igjen, dårlige kilder fra begge sider.

Ja det kan påvirke innlæringsevnen, og hukommelsen. Dette går over. Og det påvirker ikke alle i stor grad. Men må røyke mye og lenge. Misbruk heter det. Ikke en grunn for å kriminalisere cannabis.

sløvhet/dårlig allmentilstand generellt sett:

Litt overdrevet. Man kan bli sløv når man er stein, eller høy og oppegående. Det kommer an på hva slags type man røyker. Men at man får dårlig almentilstand generelt er å ta hardt i.

Viss man ikke gjør noen utenom å røyke dagen lang over lengre periode så kan man bli lit sløvere enn normalt. Kommer veldig mye an på personen som røyker. Kommer mye an på hvordan en person er i utgangspunktet. Men fasitsvaret, man blir sløv\lat. What ever renger ikke å stemme helt. Det er så mye som spiller inn... Ikke noe argument for å holde cannabis ulovlig.

svekket handlingsevne: Ja, når man er ruset. Men langt ifra så gale som alkohol, eller de fleste stoffer. Det er tross alt ett rusmiddel. Handlingene man evt gjør i ruset tilstand kan være straffbart. Men rusen i seg bør ikke gjøre deg til en kriminell. Men jeg vil legge til at risikoen for at man kanskje gjør kriminelle handlinger i cannabisrus er betraktelig lavere enn de fleste rusmidler. Når man er ruset på cannabis er man meget klar over det, og man vet sine begrensinger. Det er heller ikke kjent at man blir aggressiv av cannabisrusen, eller mister hemninger.

Man må allerede ha anlegg for å bli psykotisk, statistiker viser at ett lite flertall som røyker utvikler psykose. Men om cannabis alene er årsaken til at noen får psykiske problemer tviler jeg på.

Statistikk kan tolkes på flere måter, og det er lett å se hvordan medier osv forholder seg til slik statistikk. Hvor mye man røyker spiller og en stor rolle, som du sier. Men er ikke i tvil om at det er mange som røyker en del som likevel klarer å fungere helt fint.

Depresjoner er den nye folkesykdommen, hasj alene tror jeg har vanskeligheter med å få en normal person til å automatisk bli deprimert. Miljøet rundt deg har mye mer å si. Og slik som det er i dag så skal det ikke mye til for å havne i ett feil miljø.

At noen blir apatiske ser jeg ikke vekk ifra, og likegyldige osv.

Hasj alene skal ta skylden blir for enkelt.

Jeg tror at samfunnet selv kan ta mye av skylda for det, livsstil og hvordan man er som person har mye mer å si enn bare hasj. Må legge til at jeg snakker om en normal person.

Kan du nevne noe positivt om hasj?

Hvorfor tror du folk røyker viss alt det du sier er helt riktig?

Hva er det som gjør at en som en cannabis nyter til en trussel for deg og resten av samfunnet?

Hva slags trussel utgjør samfunnet seg til for en cannabis nyter?

Hvorfor bortkaster folk avkriminalisering så raskt? Selv om det virker positivt på noen områder?

Hvor lenge skal vi holde på med forbud og straffer før man innser at en annen løsning må til for å begrense rusmisbruk?

Hvor langt skal vi gå?

Mye mer penger skal vi bruke på dette? Er dette den mest effektive løsningen?

Kilder?

På hvilken måte skader det konsentrasjonsevnen? Er det når man er ruset eller ettereffekter?

Ikke at det betyr noe, men jeg har opplevd det motsatte. Kommer an på hvor mye man røyker selvfølgelig.

Men røyker man passe slik at man ikke blir sløv "blir oftest stein\sløv av hasjen på gata" så hjelper det på konsentrasjon. Men det er individuelt.

Du kan vise meg forskningsrapporten som har påvist at hasj alene fører til psykiske lidelser. Spesielt schizofreni. Litt morsomt at det er flere og flere som liker å røyke cannabis, men antall tilfeller schizofreni har holdt seg stabilt.

Hvordan er det med de landene der det er "lov" å røyke cannabis. Er det flere som får schizofreni der?

-----------------

Ett problem med ulovlige stoffer, forsåvidt alkohol og. Kultur.

Drikkekulturen i norge er jo ikke noe å skryte av, men det er med på å styre forbruket og måten folk forholder seg til rusmiddelet. Dette finner man lite av når man se på andre stoffer.

Da er det miljøene som spiller størst rolle. Ellers har man ingenting å forholde seg til, uten din egen "villjestyrke" for å holde ett sunt forhold til rus. Jeg vil tro at kultur spiller en av de større rollene når det kommer til forbruk av rusmidler. Og måten folk forholder seg til det.

Slik som det er i dag kan på mange måter bidra til det vi prøver å bekjempe, nettopp rusmisbruk. Eller ikke bare rusmisbruk, men rus i seg selv har jo blitt en uting.

Kultur og måten folk forholder seg til rusmidler skaper lett ett "skille" mellom folk som liker annen rus. Dette skillet som er skapt tror jeg og er med på å bidra til mange problemer.

Det er og mange andre ting som spiller inn, men for å avslutte så jeg kan legge meg etter lang nattevakt. Det er så mye som påvirker en person, ting som gjør at man nettopp endre opp med psykiske problemer eller blir rusmisbruker. Er det feil av meg å si at vi har en uvane i å se alt svart og hvitt? Enten eller. En som liker hasj,psykedeliske stoffer osv blir veldig lett slengt i en bås. Han ser slik ut, oppfører seg slik og er taper osv. Forstår?

Nå gjentar jeg meg, men dette må jo og påvirke noen personer "viss ikke alle i en viss grad" om hvordan man forholder seg til samfunnet og livet generelt. Sikkert noen som kan bli apatiske pga man vet at en stor del folk har ett slikt syn på deg. Kanskje til og med deprimert.

Kanskje noen får problemer pga dette, og ikke bare pga ett rusmiddel i seg selv.

Bare undrer litt, men hva tror dere?

Beklager for rotete post, håper noen leser. Kanskje svarer på noen av spørsmåla.

Jeg har selv røyket i et år i strekk, og kjente etterfølgene av det. svarer ikke alle spørsmålene dine da. Men noen

Når det kommer til konsentrasjonsevnene, så er det en etterfølger jeg snakker om.

Selvfølgelig er det mye positivt ved hasj. Jeg blir glad av det selv, og kobler ut alt det som stresser meg i hverdagen. Men det er konsekvensene av det. Akkurat som at vanlig tobakk har en konsekvens, uansett om det er godt.

Og cannabis er generelt sett ikke en trussel for samfunnet, men det er heller ikke røyking. Det handler om at vi prøver å fremstille oss selv som sunne mennesker, etter påstandene om at vi er overvektige og har mye helseskader og sykdommer.

Endret av cyclo
Spoiler tag på quote
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å diskuttere løsninger på narkotikaproblematikken, for det finnes kun en "Rett Lære" på dette feltet, alt annet er kjetteri. Hvis du i det hele tatt nevner muligheten for at det kan finnes andre/bedre løsninger blir du latterliggjort, mistenkliggjort og utstøtt som uvitende narkoliberal som har røyka sokka sine. Det oppdaga du fort, eller hva?

Hvorfor er denne debatten så farlig?

Hvis legalisering er en så idiotisk tanke, hvorfor tør ingen å debattere det?

Legaliseringssiden er ikke redde for en offentlig debatt, de har mast om dette i årevis.

Hvis deres argumenter ikke holder vann, hvorfor kan forbudssiden ikke bare "senke" de en gang for alle i en offentlig debatt?

De eneste som er redde for en legaliseringsdebatt er moralistene.

De vet at deres argumenter ikke holder, de vil ikke at det skal stilles spørsmålstegn ved "den rette tro".

Moralistenes dobbeltmoral er bare så altfor åpenbar. Hvorfor skulle et narkotikaforbud virke når vi ser på de erfaringene vi fikk fra alkoholforbudet på 1920-tallet? Hvorfor er det effektivt å bekjempe narkotikamissbruk med politi og straff når ingen ville tenke på å behandle alkoholikere med en slik medisin?

Det viktigeste ved legalisering fra et samfunnsperspektiv er ikke hvorvidt disse stoffene er farlige eller ikke, folk bruker de samme hvor forbudt det er. Faktisk ville legalisering hatt flest gunstige virkninger om det var de sterke vanedannende stoffene vi snakket om. De stoffene som er mindre farlige enn alkohol finnes det ingen logisk grunn til å forby, spesielt når forbudet ikke har noen avskrekkende effekt på bruken av dem.

Vi kan ikke la kriminelle fortsette å styre omsetningen av til dels svært farlige rusmidler. Ikke heller kan vi la de fortsette å tjene millioner av skattefrie kroner på salg av cannabis. Folk kommer til å fortsette å røyke cannabis eller bruke/misbruke sterkere stoffer uansett hvor mye ressurser vi bruker på å bekjempe tilbud og etterspørsel.

Det at organisert kriminalitet kan håve inn millioner av kroner på folks elendighet er mye verre enn at staten krever inn avgifter på omsetningen som kan brukes til behandling av rusmisbrukere. Uansett er det åpenbart at forbudspolitikken ikke fungerer etter hensikten. Du kan ikke stoppe folks rusbruk ved å forby det, man må heller gjøre noe med årsakene til rusmisbruk. Det er jo bedre å behandle sykdommen enn symptomene!

Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at de som styrer ikke vil ha debatten er fordi de slipper å ha den. Hvis man først har en mening som ikke blir utfordret av en reell gruppe, hvorfor bekymre seg? De trenger ikke senke legaliseringssiden, den siden må komme seg opp først. Det er samme grunn til at Obama og McCain ikke debatterte med Bob Barr - det var ingenting å tjene på å gjøre det og det fikk ingen konsekvenser da de ikke gjorde det.

Lenke til kommentar

Godt innlegg LedZeppelin! Jeg tror mye av problemet i tillegg ervedtaket i FN som gjør det vanskeligere for land å legalisere lettere rusmidler, noen unntak finns det jo som Nederland, men tipper Norge hadde fått endel reaksjoner (fra moralistene, hehe) fra naboland om vi plutselig legaliserte noen stoffer som i de leste land er forbudte.

Lenke til kommentar
farlig nei, skadelig ja, selvdestruktivt ja

Minimalt.

Farlig er det ikke. Skadelig er det i de fleste tilfeller bare minimalt.

Selvdestruktivt er jeg ikke helt sikker på hva du mener med. Alt går vel under den kategorien om du ignorerer de positive sidene.

Godt innlegg LedZeppelin! Jeg tror mye av problemet i tillegg ervedtaket i FN som gjør det vanskeligere for land å legalisere lettere rusmidler, noen unntak finns det jo som Nederland, men tipper Norge hadde fått endel reaksjoner (fra moralistene, hehe) fra naboland om vi plutselig legaliserte noen stoffer som i de leste land er forbudte.

Det er ikke direkte lovlig i Nederland. Det er vel heller avkriminalisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...