Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig vil jeg påstå at det er litt merkelig at det bare fins en cannabis-tråd på dette enorme forumet? (sikkert med unntak av noen småtråder)

Skjønar ikkje heilt kva du meiner. Det er mange forskjellige tråder om cannabis på dette forumet som omhandler litt forskjellige ting, hadde det vore ein lik på denne tråden hadde den vell blitt stengt, I guess.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er hva jeg tenker om hasj røyking:

Det er en verdig erstatter av alkoholen i helger, billigere og bedre rus.

Er ikke så farlig som mange tror, jeg selv har nok selvtillit til at jeg kan si at jeg aldri kommer til å prøve cola, e, osv. Jeg har til og med klart å holde meg unna tobakk/sigaretter selv om jeg har røyka hasj i hele sommer, og like mye fortsatt.

Jeg har hørt erfaringer fra et par personer, pers. 1 hadde røyka i 5 år, pers. 2 hadde røyka i 20 år, og ingen av de var skadet(annet enn litt sløvhet og litt glemsomhet), og klarer idag å jobbe hardt hele dagen, osv. De hadde riktignok klart å holde seg til hasj, og nesten ikke noe annet(et par unntak tilbake i tid). Begge disse har da røyket omtrendt hver dag i 5 og 20 år.

Selv liker jeg mye bedre å røyke hasj enn å drikke pils, så dette tror jeg at jeg kommer til å fortsette med en god stund. Eneste jeg kan si som er ulemper med å røyke hasj er at man skader hals og lunger(kanskje ikke like ille som røyk, kommer ann på om man røyker jays eller bonger da), at man blir litt sløv og glemsk, og jeg selv kan noen ganger oppleve litt mye svingninger i humøret.

Jeg er ikke enda sikker på om jeg vil at det skal legaliseres da. Jeg vet ikke hvor ille det ville gått utover norges befolkning, det er ikke alle som klarer å styre seg selv like godt, og man blir jo faktisk sløv av det(samme som at man blir dårlig av øl da?). Så hvis man kunne legalisert det, og solgt det i begrensede mengder på et slags resept eller noe, så hadde det vært flott tror jeg, men er litt i tvil. Om dette hadde skjedd, så kunne jo fler røyket hasj uten å føle seg som en "nærkis" og en lovforbryter. På denne måten tror jeg flere kunne klart å holde seg til å kun røyke hasj, og ikke gå over til mer skadelige stoffer.

Lenke til kommentar
Har en nabo som røykte hasj som tenåring, han døde nesten 2 ganger pga heroin-overdose. I dag har han ikke utdanning, og bor hjemme hos moren, i en alder av 32 år... laugh.gif

Er sikkert flere blandt de "kule" som ruser seg på narkotiske stoffer her også...

Well said mate!

Jeg forstår ikke hvorfor folk gjør det? Hvis man ser bort ifra det positivet. Det finnes andre ting som er mye mer sunnere, ta en tur til tusenfryd f.eks. Der får du rush. Men ærlig talt er det seriøst verdt det? Se på konsekvensene. Har dere ikke selvrespekt?

Lenke til kommentar
Har en nabo som røykte hasj som tenåring, han døde nesten 2 ganger pga heroin-overdose. I dag har han ikke utdanning, og bor hjemme hos moren, i en alder av 32 år... laugh.gif

Er sikkert flere blandt de "kule" som ruser seg på narkotiske stoffer her også...

Well said mate!

Jeg forstår ikke hvorfor folk gjør det? Hvis man ser bort ifra det positivet. Det finnes andre ting som er mye mer sunnere, ta en tur til tusenfryd f.eks. Der får du rush. Men ærlig talt er det seriøst verdt det? Se på konsekvensene. Har dere ikke selvrespekt?

Heroin er jo farligere enn hasj da. Syntes ikke Hasj har gjort en så stor endring på livet mitt :)

Bortsett fra de Paranoia greiene da :p

Lenke til kommentar
Har en nabo som røykte hasj som tenåring, han døde nesten 2 ganger pga heroin-overdose. I dag har han ikke utdanning, og bor hjemme hos moren, i en alder av 32 år...

Tid var det "kult" å ruse seg på narkotiske stoffer?

Tid var det hele tatt akseptert?

Hvorfor spør du deg heller ikke selv hvorfor denne personen følgte den stien, istedenfor å legge skylda på den enkleste grunnen du finner. Ofte har folk rusproblemer pga ett annet personlig problem.

På hvilken måte kan man sammenligne hasj med heroin? Utenom at begge stoffene er ulovlige.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

La meg bare si en ting, hvis du ikke har prøvd marijuana eller ikke kan backe påstander med LINKET fakta, så har du ingenting du skulle ha sagt.

Statlige professorer blir betalt for å fortelle samfunnet at hash er skadelig, men hvis du gjør litt research og ser på andre forskere, kan de ikke bevise langvarige helseskader.

La oss se på alkohol da. Alkohol leder til leverskader, blind vold, ubeskyttet sex, voldtekt, stjeling og lista fortsetter.

La oss da se på marijuana. Marijuana leder til lungeskader, men ingen større lungeskader enn sin lovlige motpart sigaretter. Marijuana kan også gi en sløvende effekt samme dag og et par dager i etterkant.

Jeg kunne ha fortsett, men det virker feil å prate til folk som absolutt ikke vet hva de prater om, samtidig som dette tastaturet er jævlig.

Lenke til kommentar

Hasj i seg selv for en med normal/god psykisk helse er nok blandt det mindre farlige du kan begi deg ut på, ja.

Greia med avkriminalisering er jo at tilfellene med heroinoverdoser hadde gått betraktelig ned, da en slipper å få høre "Tom for hasj idag, men har litt annet snadder" av dealeren sin.

Selv har jeg ikke prøvd, men jeg ser overhode ingen grunn til at det skal være ulovlig så lenge alkohol og tobakk er lovlig.

Lenke til kommentar
La meg bare si en ting, hvis du ikke har prøvd marijuana eller ikke kan backe påstander med LINKET fakta, så har du ingenting du skulle ha sagt.

Statlige professorer blir betalt for å fortelle samfunnet at hash er skadelig, men hvis du gjør litt research og ser på andre forskere, kan de ikke bevise langvarige helseskader.

La oss se på alkohol da. Alkohol leder til leverskader, blind vold, ubeskyttet sex, voldtekt, stjeling og lista fortsetter.

La oss da se på marijuana. Marijuana leder til lungeskader, men ingen større lungeskader enn sin lovlige motpart sigaretter. Marijuana kan også gi en sløvende effekt samme dag og et par dager i etterkant.

Jeg kunne ha fortsett, men det virker feil å prate til folk som absolutt ikke vet hva de prater om, samtidig som dette tastaturet er jævlig.

lol...

ca 65% røyker på linja jeg går på. Hvor mange tror du kommer til å gå over til hasj da? Og snakk om sløvhet. Jeg tenker det blir mye skolearbeid gjort når halvparten av elevene er sløve og ser svære kyllinger i klasserommet. Wow det er jo så smart!

Lenke til kommentar

lol...

ca 65% røyker på linja jeg går på. Hvor mange tror du kommer til å gå over til hasj da? Og snakk om sløvhet. Jeg tenker det blir mye skolearbeid gjort når halvparten av elevene er sløve og ser svære kyllinger i klasserommet. Wow det er jo så smart!

Sløvere om de går fra en stimulant til noe beroligende? No shit.

Mtp. helse er cannabis mye bedre enn røyk, så hvis folk bytter til det så kan de takke seg selv senere for å mest sannsynlig ha forlenget livet sitt.

Dessuten virker eksempelet ditt noe useriøst. Les om ting før du begynner å snakke om hvor smarte andre folks utsagn er.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Til deg over her, "65% røyker, hvor mange går over til hasj?", hva mente du med det?

Haha, du har nok blitt feil informert, man får ikke halliser av hasj. Må sopp, LSD eller noe til for det :p

Jeg mente at de kommer garantert til å røyke hasj hvis det legaliseres.

Og meg selv, røyker ikke, snuser ikke, drikker ca 1 gang i måneden. Så jeg vil neppe prøve hasj, som jeg har lest kan mentalt fucke deg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...