Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

De bør jo ikke "straffes", det blir jo helt fullstendig feil. Man kan ikke straffe noens om har havnet utenfor. Greit nok at de på en måte har "valgt det selv", men i realiteten er det jo samfunnet som har forårsaket det, indirekte. Og staten "hjelper" brukerne ved å gi dem bot og ta fra dem dopet sitt. Så de da får det enda kjipere enn de hadde før. Og kanskje må de rane noen for å få penger til det. Meget god hjelp må jeg si :roll:

Jeg mener at folk kan få dytte i seg rottegift om de måtte ønske det, men at de da heller ikke skulle kunne klage sin nød og få fri hjelp til å lege sine sår når det går til helvete. Det er ikke samfunnet sin feil at folk bruker dop, det er ene og alene tull og tøys. Folk kan få putte i seg det de måtte ønske av stoffer for alt jeg bryr meg, men hvis de begynner å rane og stjele for å dekke sitt behov, da fortjener de straff. De fortjener ikke gratis hjelp til å bli kvitt problematikk knyttet til dop. Dessverre så er jeg så kynisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jo, heroin brukere må straffes, for om man er så langt borte at man begynner med et slikt stoff er det staten og samfunnets ansvar å hjelpe til.

Det er ikke hjelp. Samfunnet gjør det igrunnen bare verre.

Om jeg er for eller imot. Jeg er begge deler. :p

Men støtter avkriminalisering. Jeg mener vi må snart åpne øyene å se at forbud ikke fungerer, og det drar med seg mye negativt som gjør ting verre.

Men jeg er ikke for at det skal selges heroin på 7\11.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
eg mener at folk kan få dytte i seg rottegift om de måtte ønske det, men at de da heller ikke skulle kunne klage sin nød og få fri hjelp til å lege sine sår når det går til helvete. Det er ikke samfunnet sin feil at folk bruker dop, det er ene og alene tull og tøys. Folk kan få putte i seg det de måtte ønske av stoffer for alt jeg bryr meg, men hvis de begynner å rane og stjele for å dekke sitt behov, da fortjener de straff. De fortjener ikke gratis hjelp til å bli kvitt problematikk knyttet til dop. Dessverre så er jeg så kynisk.

Du mener at det er bedre å opprettholde ett forbud som "nå er jeg kanskje kynisk" innebærer at folk får meninger som deg. Det er bedre å bruke ukjent sum med penger på det enn å faktisk hjelpe.

Jeg er uenig med deg, men jeg forstår deg. Men du ser på det superenkelt.

Jeg antar at du snakker om heroin når du sier dop.

Beklager, men jeg forstår ikke en dritt av hva du egentlig prøver å si. :) Jeg er jo for legalisering av alle narkotiske stoffer, men at folk som begår kriminelle handlinger for å dekke kostnadene for kjøp skal straffes, ikke for bruk - men for de kriminelle handlingene de begikk, slik som tyveri og ran. Jeg ser absolutt ikke superenkelt på saken, jeg driter i hva naboen gjør så lenge naboen ikke skader meg. Naboen kan kutte av seg armen med vilje uten at jeg bryr meg, men hvis naboen kommer over for å kutte av meg armen, da reagerer jeg.

Når jeg snakker om dop så tenker jeg på heroin nettopp fordi at heroin har en høy konsentrasjon av dopamin, men i en debatt som dette så bruker jeg ordet litt anderledes - som en fellesbetegnelse på narkotiske stoffer. Dette kan være , cocain, amfetamin, hasj, GHB, E, crack med flere. Jeg har inntrykk av at folk flest tror dop er en fellesbetegnelse på narkotiske stoffer, men det er mulig at jeg tar feil. Kan vel sammenlikne dette med hacking/cracking-debatten. Vi IT-folk irriterer oss grønn hver gang ordene blir brukt om hverandre. :)

Lenke til kommentar
Er det noen her som har noen idé om Norge kommer til å legalisere det i nær fremtid, slik som f. eks. California har gjort?

Norge har ingen planer om å legalisere (selv for medisinsk bruk ala California). Det er vel bare unge venstre, samt kanskje noe av småpartiene ingen bryr seg om, som ønsker en liberalisering.

Lenke til kommentar

Det at fler og fler faktisk røyker vil ikke si at det vil bli lovlig fordet... Disse klovnene som regjerer i dette landet her vil jo aldri tørre å stå frem å si at de røyker eller har prøvd å røyke. Alle disse pertentlige tullingene som tror de vet alt om dette stoffet fordi morra deres sa det var farlig og man kunne bli avhengig av det vil jo for alltid være imot det fordi de ikke har eller kommer til å få baller nok til å prøve det selv for å faktisk finne ut hvor ufarlig dette stoffet er.

Men gå på flatfylla hver helg skal de for det er jo ikke farlig..... Tror de!

Landet er desverre fult av uvitende fjols...

Folk burde fått lov til å gjort som dem vil såfremt det ikke hadde vært til skade for noen andre... Desverre vil det alltid finnes de som vet bedre enn deg hva som er best for deg eller ikke. Du kan jo ikke gjøre noe de ikke liker, du kan jo for guds skyld ikke få lov til å bestemme over din egen kropp selv... Det har vi politikere og politi til...!

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er hårreisende at staten godtar "legemiddel" som zoloft, valium og andre dødbringende narkotika, mens de samtidig bannlyser et vidunderlig remedi som cannabis. På tide at folk godtar at det eksisterer et omfattende behov for spirituelle midler i ett samfunn som opplever en mer og mer stressende og tidsknapp hverdag.

Cannabis, som omtrent har vært brukt siden tidenes morgen, er og forblir helt ufarlig. Dette begrunner jeg først og fremst med at det har vært en folkemedisin i lang tid. Menneskehetens erfaring med denne planten har vært prøvd og bestått gjennom flere millenia, den har blitt lovpriset i så å si alle kulturer den har berørt med sine medisinske egenskaper. Dette er ingen tilfeldighet og heller ikke uten sin tyngde.

Også min personlige erfaring tilsier at dette i høyeste grad er en eksepsjonell god medisin mot stress, muskelspenninger, og generelt som en liten oppløfter i sosiale sammenhenger. Jeg har periodesvis røket tett og med jevne mellomrom, for så å ikke røre en joint på flere måneder. Dette er i motsetning til andre, godkjente legemidler som man klorer seg oppetter veggen for hvis man ikke får den daglige dosen sin. Hva er egentlig farligst. Ølen, cannabisen eller lykkepillen?

Det er kun i senere tid at cannabisen har fått en negativ konotasjon forbundet med seg. Dette er av det samme verdens samfunnet som propper oss full av zoloft, valium og andre høyst dødelige "legemidler".

Zoloft f.eks. som både Eric Harris, medskyldig i Columbine High School massakren, og Matti Saari fra den nylige massakren i finland, begge preskriberte på. Disse legemidlene gir deg en dans som aldri vil slippe taket i deg. Etter endt behandling opplever man dyp angst og paranoia. Det er heller ikke uvanlig for pasientene å begå selvmord. Dette er fakta som er vel dokumentert, men som ingen gidder å bry seg om.

http://www.prozactruth.com/zoloft.htm

http://injury-law.freeadvice.com/drug-toxi...ide-effects.htm

Og dette skal vi liksom godta? La din stemme bli hørt i dag!

http://normal.no/

http://norcan.org/

Lenke til kommentar

Mulig den der "gløyme eit par år" var overdreve ("alt ligger liksom litt i tåka"), eller på grunn av andre stoff.

I alle fall, korttidshukommelsen er det rimeleg klart korleis den kan bli øydelagt med cannabis. Ein har ikkje noko eintydig prov for svekka langtidshukommelse, men det ser ut til å vere mistanke om det på grunn av omforminga som skjer i hjernen på folk som røyker cannabis. (Eit av problema med forsking på feltet er utvalet av storrøykarar som er tilgjengelege, og som ikkje har drive på med andre stoff. ) Allereie i andre avsnitt av wikien er minneproblematikken nemnt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_cannabis

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_cannabis#Memory

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...