Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner mange som røyker det, de har ikke død enda.

En overdose hasj blir vel å sovne? :p

Denne here "Overdose på Hasj" myten som ser ut til å poppe opp over alt her kan jo ganske greit oppklares..

En teori er jo at man kan Grønne og så være uheldig at man er aleine og si eventuelt får pusteproblemer og oppkast.. Ser ikke bort ifra at en eller annen person har kvelt seg i sitt eget spy. Selv om jeg er ganske sikker på at en som bruker Hasj over lengre tid kan sine grenser og er litt mer resistant enn en som nettopp har prøvd for sin første gang.

Selv om det virker ganske uvirkelig at en som prøver for første gang prøver alene.

Tror nok det er flere ungdommer som har stryket med Alkoholen for å si det sånn. Ser jo bare hvor mange folk som må til legevakta hver helg for å pumpes. Kjempekoselig det :)

Bruk heller en hundrelapp på en joint og ha kontroll enn å bruke 400kr på alkohol hvor alt bråket ligger. Men man vil jo ikke bli stempla som Yrkeskriminell og "Dophue"

Men dette er jo såklart bare mine meninger.

Lenke til kommentar
Spørsmålet vi burde stille oss er:

hva blir følgene av legalisering, og hvem skal stå for salg hvis det blir legalisert?

Hvilkene grenser og lover kommer i etterkant, og fungerer ikke det ganske bra allerede?

Mye mindre sjans for å bli dratt med i det kriminelle miljøet. Som da også er skylden for at mange går videre til tyngre stoffer. Det at dem må kjøpe av langere.

Hva med monopolet?

Grense hadde jo vært det letteste å få ordnet

Lenke til kommentar
fungerer ikke det ganske bra allerede?

Nei gjer det?

Skulle ønske eg hadde hatt ein statistikk å gå ut i fra, for eg er ganske sikker på at alkohol (gjerne kombinert med bil) står for ein veldig stoooor del av dei årlige dødsfalla i Noreg. Hadde cannabis fungert for mange som eit alternativ framfor alkohol i Noreg, ville det nok gjort tallet på "årlige døde" mykje lågare.

I tilleg ville det vore mykje mindre tungstoff-misbrukare, sjå for eksempel i Nederland. Noreg har fleire heroin-misbrukare enn Nederland med 16 millioner innbyggare.

Lenke til kommentar
Spørsmålet vi burde stille oss er:

hva blir følgene av legalisering, og hvem skal stå for salg hvis det blir legalisert?

Hvilkene grenser og lover kommer i etterkant, og fungerer ikke det ganske bra allerede?

De positive virkningene?

1. Folk som har trang til det milde narkotiske stoffet slipper å dra til langere som "kaster" sterkere stoffer etter dem.

2. Folk som vil røyke ei bønne slipper å gjøre seg til kriminell.

3. Salget kommer under kontroll.

4. Rema kan stø for salg.

5. Skatt og avgiftsinntekter til staten som kan hjelpe til å rette opp de skadevirkningene som uansett nå berører samfunnet.

6. Sparte kroner ifm. utgifter til etterfølgelse av småkriminelle som blir tatt med ei bønne.

Jeg som ikke er noen bruker av stoffet kan se mange gode grunner til å legalisere. :)

Lenke til kommentar
Bad-trip? Har du opplevd en ekte bad-trip på sopp før? Det er veldig langt unna..

Tenkte en bad-trip fra hasj jeg da.

Sopp har vel ingenting med denne tråden å gjøre?

Bad trip is a slang term for a psychedelic crisis, a disturbing experience sometimes associated with use of a psychedelic drug such as LSD, salvinorin A, mescaline, or psilocybin.

Folk assosierer bad-trips med kraftige psykedeliske rusmidler, noe cannabis ikke er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bad trip er ikkje akkurat overdose, men korleis personen reagerer på hasjen. Samme dose dagen etterpå kan bli ei heilt annsleis oppleving enn den forrige.

Enig! "Bad trip" er en individuell opplevelse.

Kan få slike bad tripps uten å ta noe som helst. Det kommer an på hvordan man organiserer sine egne tankemønstre heller, enn hvor man plasserer ansvaret for sin egen helses tilstand utenfor ens eget ansvarsområde.

Lenke til kommentar
De positive virkningene?

1. Folk som har trang til det milde narkotiske stoffet slipper å dra til langere som "kaster" sterkere stoffer etter dem.

2. Folk som vil røyke ei bønne slipper å gjøre seg til kriminell.

3. Salget kommer under kontroll.

4. Rema kan stø for salg.

5. Skatt og avgiftsinntekter til staten som kan hjelpe til å rette opp de skadevirkningene som uansett nå berører samfunnet.

6. Sparte kroner ifm. utgifter til etterfølgelse av småkriminelle som blir tatt med ei bønne.

Jeg som ikke er noen bruker av stoffet kan se mange gode grunner til å legalisere. smile.gif

1. Hva er sterkere stoffer? Alkohol er jo et sterkt stoff, meget sterkt på alle måter. Men likevel assosiere ikke de fleste alkohol med sterkere stoffer. Selv synes jeg sterkere stoffer er ett skille skapt av ett forbud. Det trenger ikke å være ett fasitsvar som nødvendigvis stemmer helt..

Det man bør ta mest i betraktning er hvor lett det er å bli avhengig, hvor ødeleggende stoffet er i seg selv. For å si det enkelt, det er flere faktorer så spiller inn. Med dette mener jeg ikke at heroin bør bli lovlig, eller meth. F.eks. Men jeg synes ikke heroin avhengige skal bli straffet, ingen rusmisbrukere\brukere bør bli straffet ut ifra at at det er kun det dem har gjort.

Men jeg ser ikke på rus i seg selv som noe kriminelt.

2. Hva med de som foretrekker noe annet, og bryter ingen andre lover enn nettopp at de er i besittelse av stoffet. Dere vet hva jeg mener. Ikke dra opp " hva om en har 10kilo osv".

3. Kan ikke dette gjelde de fleste stoffer?

4. Tror Nederland's modell hadde egnet seg bedre.

5. Man må ikke overprise det slik at folk ikke kommer til å kjøpe det 'lovlig' og man bør finne ut hvor store avgiftene bør være ut ifra skadevirkningene. Jeg er uten tvil om at viss man skal ha avgiftsnivået tilsvarende skadevirkningene så hadde cannabis vært billigere enn alkohol. Selv om jeg tviler på at den typiske norske tankegangen hadde tillatt det.

6. Den har du rett i, men man vil og kanskje se at de som røyker som i dag stemples får jobb. For eksempel. Men man vil spare på det på flere måter.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

De bør jo ikke "straffes", det blir jo helt fullstendig feil. Man kan ikke straffe noens om har havnet utenfor. Greit nok at de på en måte har "valgt det selv", men i realiteten er det jo samfunnet som har forårsaket det, indirekte. Og staten "hjelper" brukerne ved å gi dem bot og ta fra dem dopet sitt. Så de da får det enda kjipere enn de hadde før. Og kanskje må de rane noen for å få penger til det. Meget god hjelp må jeg si :roll:

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...