Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke latterlig. Vil veldig lite ha et miljø slik det er i Nederland etc der hasj er lov. Om det hadde blitt legalisert i Norge så hadde det skapt store problemer når du ser hvor store problemer vi har med alkohol selvom det er veldig strengt..

Selvom hasj ikke skader kroppen særlig fysisk så gjør det veldig mye med det mentale og derfor synes jeg det er helt fint slik det er idag.

Slutt å whine folkens og se på det flotte landet vårt :)

Lenke til kommentar
Ikke latterlig. Vil veldig lite ha et miljø slik det er i Nederland etc der hasj er lov. Om det hadde blitt legalisert i Norge så hadde det skapt store problemer når du ser hvor store problemer vi har med alkohol selvom det er veldig strengt..

Selvom hasj ikke skader kroppen særlig fysisk så gjør det veldig mye med det mentale og derfor synes jeg det er helt fint slik det er idag.

Hvordan fikk du whisky med vp over 60% til å bli harsj? Du må lære deg å se sammenhengen innleggene står i. Ikke les alt slik du vil lese det.

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du whisky med vp over 60% til å bli harsj? Du må lære deg å se sammenhengen innleggene står i. Ikke les alt slik du vil lese det.

hahaahahahaha Jeg svarer jo helt klart til det isbit sa og det er jo lett å se når det første jeg sier er IKKE LATTERLIG + jeg snakker jo bare om hasj så hvorfor skulle det i det hele tatt være rettet mot deg?! Er ikke bare deg og meg i denne tråden vettu.

btw her er det isbit sa FYI:

Latterlig!

Leste nettopp om en hasjplantasje som ble oppdaget! De risikerer lang fengselsstraff, noe jeg synes er teit. Hasj burde være lov fordi det er mer harmløst enn alkohol.

har ikke sagt en dritt om din 60vp whisky for det driter jeg faktisk i lol

Endret av sureup
Lenke til kommentar
hahaahahahaha Jeg svarer jo helt klart til det isbit sa og det er jo lett å se når det første jeg sier er IKKE LATTERLIG + jeg snakker jo bare om hasj så hvorfor skulle det i det hele tatt være rettet mot deg?! Er ikke bare deg og meg i denne tråden vettu.

Latterlig!

Leste nettopp om en hasjplantasje som ble oppdaget! De risikerer lang fengselsstraff, noe jeg synes er teit. Hasj burde være lov fordi det er mer harmløst enn alkohol.

Nettopp, men hans latterlig var myntet på det jeg sa. :roll: Du tar jo det isbit sier het ut av kontekst. *fnise*

Lenke til kommentar

Latterlig!

Nettopp, men hans latterlig var myntet på det jeg sa. :roll: Du tar jo det isbit sier het ut av kontekst. *fnise*

ja og så snakker jeg bare om hasj i inlegget uten å ta noe mellomrom etc? Så hvordan er det mulig å misforstå? Hvorfor tar jeg det ut av kontekst når det han sier etterpå er jo akkruat som å si at det er latterlig/teit at folk som dyrker hasj får lang fengselsstraff og så diskuterer jeg videre på det om det burde være lovlig eller ikke slik som han foreslo at det burde være lovlig ;) Greit nok latterlig greia var myntet på ditt innlegg men hvordan får du det til å bli at jeg har gjort dette?: "Hvordan fikk du whisky med vp over 60% til å bli harsj?" lol...

"Du tar jo det isbit sier het ut av kontekst" pfft bare fordi jeg bygget videre på latterlig greia når han helt klart mente uansett at det var latterlig/teit at de får lang fengselsstraff? big wupp :p

Pivotal: og erfaringsmessig så er Norge et fantastisk land vi ikke trenger å eksperimentere med slike ting imo. Men seff dette er bare personlige meninger så ikkenoe særlig mer å si

Lenke til kommentar

Ja, se på det flotte landet vårt hvor rusmisbrukere blir behandlet som dritt (tilbudene for rehabilitering blir ferre og ferre, og køene større og større). Ja, se på det flotte landet vårt med en av de aller største andeler narkomane i Europa (Nederland er et av de landene med meget får heroinmisbrukere)! Ja, se på det flotte landet vårt hvor over 1/3 av befolkningen er kriminelle fordi de har prøvd hasj. Ja, se på det flotte landet vårt hver lørdags- og fredagskveld når gatene er fulle av overfulle mennesker som ofte har et alt for stort behov for å markere seg som alphamale. Ja, se på det flotte landet vårt hvor det koster langt over 50-lappen for en kald pils i solsteika. Ja, se på det flotte landet vårt hvor det er en mye større andel som kjører bil med pillerus enn med alkoholrus.

Å tro at Norges ruspolitikk er noe i nærheten av et fungerende og suksessfult system er å grave hodet så langt nede i jorda at det popper ut på andre siden av jordkloden. Politikken er styrt av gamle fordommer fremfor kost/nytteanalyser. Og resultatet er ikke annet enn inhumant.

Lenke til kommentar

Smoothie: Den norske ruspolitikken? Problemet er vel heller etter hvert blitt den internasjonale ruspolitikken som Norge også må følge. Jeg vil ikke påstå at Norge er drastisk værre enn andre land på dette området. Vi lever i en demokratisk verden og en av bakdelene med det er at man må følge meningene til flesteparten, samme hvor feil de tar :p

Lenke til kommentar

haha wow du klarte å trekke fram negative ting, gratulerer for det er jo kjempevanskelig lol. Men det endrer ikke det faktum at Norge er et av de beste landene å bo i og å grine over at man ikke kan bruke hasj eller få tak i sin dyrebare 60vp+ whisky og bruke det som argumenter for at Norge er et så forferdelig sted er latterlig.

Jeg har aldri sagt at ruspolitikken er perfekt, det er faktisk et av våre problemområder spesielt med rusavhengige etc, men så ille er det ikke i forhold til mange andre land men selvfølgelig kan det bli _mye_ bedre. Men legalisering av flere rusmidler og øke tilgjengelighet er ikke veien å gå slik det er nå MENER JEG.

Å tro at Norges ruspolitikk er noe i nærheten av et fungerende og suksessfult system er å grave hodet så langt nede i jorda at det popper ut på andre siden av jordkloden. Politikken er styrt av gamle fordommer fremfor kost/nytteanalyser. Og resultatet er ikke annet enn inhumant.

Dette bare ler jeg av. Drama queen ftw. Ruspolitikken vår er streng, sånn er det og for mange er det kjipt men for mange så er det utrolig effektivt. Men å si at det inhumant når man vet at intensjoner av å illegalisere ting er å beskytte folk som deg og meg så bare ler jeg.

Lenke til kommentar
Dette bare ler jeg av. Drama queen ftw. Ruspolitikken vår er streng, sånn er det og for mange er det kjipt men for mange så er det utrolig effektivt. Men å si at det inhumant når man vet at intensjoner av å illegalisere ting er å beskytte folk som deg og meg så bare ler jeg.

Hadde det ikke vært litt mer humant om de som var avhengige av alkohol hadde råd til å stikke å kjøpe seg vodka, fremfor å måtte ty til rødsprit, spylerveske og smuglersprit med fare for å få i seg metanol? Er det ikke rimelig inhumant å føre en politikk som tvinger de som er av de svakeste til å drikke alkohol som er ment brukt som løse-vaskemiddel? "Fy på deg!" sier jeg bare. :no:

Lenke til kommentar
haha wow du klarte å trekke fram negative ting, gratulerer for det er jo kjempevanskelig lol. Men det endrer ikke det faktum at Norge er et av de beste landene å bo i og å grine over at man ikke kan bruke hasj eller få tak i sin dyrebare 60vp+ whisky og bruke det som argumenter for at Norge er et så forferdelig sted er latterlig.

Du prøver å vri fokuset i debatten over på noe som absolutt ikke er tema, nemmelig levestandaren i landet her. Å hevde at Norge er verdens beste land å bo i som et argument for å opprettholde dagens politikk er så lavmål at jeg vet ikke om jeg tørr tro at du faktisk bruker dette som et argument.

Jeg har aldri sagt at ruspolitikken er perfekt, det er faktisk et av våre problemområder spesielt med rusavhengige etc, men så ille er det ikke i forhold til mange andre land men selvfølgelig kan det bli _mye_ bedre. Men legalisering av flere rusmidler og øke tilgjengelighet er ikke veien å gå slik det er nå MENER JEG.

Min utfordring til deg er å forklare hvorfor legalisering av lettere stoffer ikke er veien å gå.

Det er jo også sjokkerende å lese at fordi det er bedre her enn andre steder i landet så er det ikke så farlig med alle narkomane som har vært på kjøret i en mannsalder og som faktisk ønsker å komme seg ut, at disse står i kø og ikke får behandling rett og slett på grunn av en ufattelig lite human ruspolitikk. Narkomane og alkoholikere er faktisk mennesker de også, og står med akkurat de samme rettighetene du har! Tror du hadde blitt ganske irritert hvis det hadde vært politiske grep som sto i veien for at du skulle fått behandling for en langvarig skade du hadde pådratt deg.

Drama queen? Har du noen sinne vært i kontakt med tunge narkomane? Har du noen gang hørt deres historie?

Intensjonen ved å legalisere stoffer som hasj ol. handler om å få ned antall som bruker tyngre narkotiske stoffer. At du velger å komme med en stråmann om at jeg vil legalisere hasj fordi jeg selv vil røyke det lovlig er jo bare latterlig. Jeg har fokusert på de narkomane i min argumentasjon, så hvorfor klarer ikke du å gjøre det?

Ved å legalisere "soft drugs" får man et fokus vekk fra at brukerene er kriminelle og et fokus over på at de har et helseproblem, akkurat som de fleste ser på røykere. Røykere er ikke kriminelle, de har et helseproblem. Kanskje da klarer nordmenn å se hvordan de narkomane har det, fremfor å se på de med samme briller som de ser på voldtektsmenn og tyver. En legalisering fører til at bruken kommer frem i det offentlige, noe som gjør det mye lettere å kontrollere (som tobakksvanene til mennesker). Det gir et nytt avgiftsinntektsgrunnlag som er med på å betale for rehabilitering og slike ting, i stedet for at politiet i dag bruker mye ressurser på å fange 15åringer med noen gram hasj.

Og er det ikke forresten en god ting å "beskytte folk som deg og meg"? Ferre kriminelle som følger av at det er lov å røyke hasj fører til ferre rettssaker (i et system som allerede er treigt og gir ekstra straffer i form av venting), og ferre fengslinger (som fører til ferre soningskøer som også gir en ekstra straff i form av venting).

Lenke til kommentar

ahahahahaha

Du prøver å vri fokuset i debatten over på noe som absolutt ikke er tema, nemmelig levestandaren i landet her. Å hevde at Norge er verdens beste land å bo i som et argument for å opprettholde dagens politikk er så lavmål at jeg vet ikke om jeg tørr tro at du faktisk bruker dette som et argument.

HEhe ja jeg bruker det som argument for å ikke grine over de små tingene som 60vp whisky og hasj! For det er ting man absolutt ikke trenger når jeg ihvertfall tror at tilgjengelighet øker forbruket og vil føre til at ja kanskje mange blir glade for å få d og kan kontrollere seg men at igjen så vil det føre til at veldig mange havnet på kjøret og som sagt når man ser hvordan nordmenn drikker alkohol så ser jeg lite grunn til å legalisere mer for sånn det er nå.

Min utfordring til deg er å forklare hvorfor legalisering av lettere stoffer ikke er veien å gå.

Det er jo også sjokkerende å lese at fordi det er bedre her enn andre steder i landet så er det ikke så farlig med alle narkomane som har vært på kjøret i en mannsalder og som faktisk ønsker å komme seg ut, at disse står i kø og ikke får behandling rett og slett på grunn av en ufattelig lite human ruspolitikk. Narkomane og alkoholikere er faktisk mennesker de også, og står med akkurat de samme rettighetene du har! Tror du hadde blitt ganske irritert hvis det hadde vært politiske grep som sto i veien for at du skulle fått behandling for en langvarig skade du hadde pådratt deg.

HAHAHA og til det du sier om mitt forhold til narkomane er jo latterlig. Snakker som om jeg ikke bryr meg i det hele tatt når jeg klart sier ifra at det kunne vært mye bedre og til og selv påpeker SPESIELT de rusavhengige!! så slutt med det våset ditt.

kan quote meg selv: "Jeg har aldri sagt at ruspolitikken er perfekt, det er faktisk et av våre problemområder spesielt med rusavhengige etc, men så ille er det ikke i forhold til mange andre land men selvfølgelig kan det bli _mye_ bedre"

Drama queen? Har du noen sinne vært i kontakt med tunge narkomane? Har du noen gang hørt deres historie?

Intensjonen ved å legalisere stoffer som hasj ol. handler om å få ned antall som bruker tyngre narkotiske stoffer. At du velger å komme med en stråmann om at jeg vil legalisere hasj fordi jeg selv vil røyke det lovlig er jo bare latterlig. Jeg har fokusert på de narkomane i min argumentasjon, så hvorfor klarer ikke du å gjøre det?

Ved å legalisere "soft drugs" får man et fokus vekk fra at brukerene er kriminelle og et fokus over på at de har et helseproblem, akkurat som de fleste ser på røykere. Røykere er ikke kriminelle, de har et helseproblem. Kanskje da klarer nordmenn å se hvordan de narkomane har det, fremfor å se på de med samme briller som de ser på voldtektsmenn og tyver. En legalisering fører til at bruken kommer frem i det offentlige, noe som gjør det mye lettere å kontrollere (som tobakksvanene til mennesker). Det gir et nytt avgiftsinntektsgrunnlag som er med på å betale for rehabilitering og slike ting, i stedet for at politiet i dag bruker mye ressurser på å fange 15åringer med noen gram hasj.

Og er det ikke forresten en god ting å "beskytte folk som deg og meg"? Ferre kriminelle som følger av at det er lov å røyke hasj fører til ferre rettssaker (i et system som allerede er treigt og gir ekstra straffer i form av venting), og ferre fengslinger (som fører til ferre soningskøer som også gir en ekstra straff i form av venting).

til det første så bare mener jeg det samme som over, helt feil bilde du har fått av meg selvom jeg har prøvd å påpeke det motsatte veldig tydelig.

til det andre:

Jeg tror ikke at legalisering av lettere stoffer vil føre til flere narkomane ettersom de tyngre stoffene gir mer rus og det er det de narkomane blir hekta på.

Legalisering av lettere stoffer vil jeg tro bare fører til at flere som ikke bruker narkotiske stoffer vil hoppe over på det og kanskje da også gå videre til å finne det "ultimate", altså de tyngre stoffene.

til det tredje:

jeg tror ikke det er rett å legalisere bare for å få fokus på at det er et helseproblem. Jeg er helt enig at fokuset må bli annerledes men som sagt legalisering og flere avhengige tror jeg ikke hjelper.

til det fjerde:

ja med den tankemåten så kan vi jo bli kvitt alle lover sånn at vi ikke har noen kriminelle :)

til slutt vil jeg legge til:

Vi er enige i mye unntatt at jeg tror legalisering er feil måte for å få disse tingene gjort og at jeg tror disse stoffene du vil legalisere vil føre til flere problemer og rusavhengige.

og beklager om du har fått et bilde at jeg ikke bryr meg om de rusavhengige, for det gjør jeg ;)

blei mye tekst her nå :p

Lenke til kommentar
HEhe ja jeg bruker det som argument for å ikke grine over de små tingene som 60vp whisky og hasj! For det er ting man absolutt ikke trenger når jeg ihvertfall tror at tilgjengelighet øker forbruket og vil føre til at ja kanskje mange blir glade for å få d og kan kontrollere seg men at igjen så vil det føre til at veldig mange havnet på kjøret og som sagt når man ser hvordan nordmenn drikker alkohol så ser jeg lite grunn til å legalisere mer for sånn det er nå.

Siden du allerede er med på tanken om at nordmenns drikkevaner er et resultat av den politikken som føres i dag, så er du også med på tankegangen om at mer liberale lover også fører til en endring i drikkevanene. I de aller fleste land i Europa er det mye mer liberale alkoholrestriksjoner - i de samme landene hvor drikkevanene er mye mer moderate. Ser du en sammenheng?

Forøvrig, når det kommer til liberalisering av hasj, så har en de facto liberalisering i England ført til at ferre røyker hasj. I Nederland ser vi også at det faktiske antallet heroinmisbrukere er lavere enn i Norge.

HAHAHA og til det du sier om mitt forhold til narkomane er jo latterlig. Snakker som om jeg ikke bryr meg i det hele tatt når jeg klart sier ifra at det kunne vært mye bedre og til og selv påpeker SPESIELT de rusavhengige!! så slutt med det våset ditt.

kan quote meg selv: "Jeg har aldri sagt at ruspolitikken er perfekt, det er faktisk et av våre problemområder spesielt med rusavhengige etc, men så ille er det ikke i forhold til mange andre land men selvfølgelig kan det bli _mye_ bedre"

Intensjonen din er helt sikkert gulle god, men jeg påpeker resultatene av den politikken du forsvarer. Når narkomane blir behandlet som kriminelle, så sier det seg selv at dette ikke bedrer forholdene deres. Og det er enda verre når nordmenn er så ufattelig stigmatiserende og politikere snakker om å "rydde opp" i gatene (som i stor grad handler om å flytte rundt på narkomane, som om de var en utstilling som ikke passer inn noen steds i en by). Hadde politiet sluttet å kjeppjage disse menneskene, og heller brukt ressursene til å hjelpe de ville disse menneskene som har vært uhelige i sin fortid også kunne levd et humant liv her i Norge.

Store resultater trenger ikke nødvendigvis så store endringer. Jeg er 100% sikker på at hvis Norge hadde ført ruspolitikken sin ut i fra kostnads/nytteanalyser (som vi gjør i alt annet), så hadde de narkomane fått det mye bedre. Ofte er det små ting som bedre tilgang til det minste onde stoffet som hjelper en bort fra det værste. Et moment her er jo at det brukes ufattelige store mengder ressurser på å ta "bakmenn", når dette så enkelt som legalisering under statlig kontroll ville fjernet det svarte markedet.

til det første så bare mener jeg det samme som over, helt feil bilde du har fått av meg selvom jeg har prøvd å påpeke det motsatte veldig tydelig.

Du forsvarer en ruspolitikk som har den konsekvens vi har i dag. Det er egentlig likegyldig for meg hvilke intensjoner du har, så lenge du fortsatt stiller deg bak et mislykket system.

til det andre:

Jeg tror ikke at legalisering av lettere stoffer vil føre til flere narkomane ettersom de tyngre stoffene gir mer rus og det er det de narkomane blir hekta på.

Legalisering av lettere stoffer vil jeg tro bare fører til at flere som ikke bruker narkotiske stoffer vil hoppe over på det og kanskje da også gå videre til å finne det "ultimate", altså de tyngre stoffene.

Klisjéen: Alt startet med hasj, og derfra gikk det bare nedover.

Sannheten: Alt startet med hasj, og derfra ende opp i feil miljø, og derfra gikk det bare nedover.

Ser du forskjellen? Legalisering av hasj vil fjerne de som vil røyke hasj fra de som ellers vil hoppe over på tyngre stoffer.

til det tredje:

jeg tror ikke det er rett å legalisere bare for å få fokus på at det er et helseproblem. Jeg er helt enig at fokuset må bli annerledes men som sagt legalisering og flere avhengige tror jeg ikke hjelper.

Hvordan flere blir avhengig av tyngre stoffer ved at hasj legaliseres, og at en får lov til å kjøpe alkohol som er over 60%, må du nesten forklare meg litt bedre. Linken er (som regel) miljøet en må oppsøke for å få kjøpt det rusmidlet en ønsker, og hvis en fjerner denne linken så får vi helt andre konsekvenser enn det vi har i dag.

til det fjerde:

ja med den tankemåten så kan vi jo bli kvitt alle lover sånn at vi ikke har noen kriminelle :)

Kriminelle vil vi alltid ha, men det er en stor forskjell på å røyke hasj en kveld engang i blant, og det å voldta små gutteunger.

til slutt vil jeg legge til:

Vi er enige i mye unntatt at jeg tror legalisering er feil måte for å få disse tingene gjort og at jeg tror disse stoffene du vil legalisere vil føre til flere problemer og rusavhengige.

og beklager om du har fått et bilde at jeg ikke bryr meg om de rusavhengige, for det gjør jeg ;)

blei mye tekst her nå :p

Jeg gjentar meg selv, hvis du mener det skal bli bedre for de narkomane, hvorfor vil du ikke da endre systemet de allerede er i - et system som beviselig ikke fungerer?

Lenke til kommentar

hehe skal holde meg kort for dette blir bare masse gjentakelser

Jeg er ikke for å legalisere.

Jeg er for å endre politikken spesielt synet på og hva man skal gjøre med rusavhengige, dette er uavhengig spørsmålet om å legalisere imo.

Fordi jeg forsvarer illegalisering av hasj betyr ikke at jeg forsvarer andre deler av politikken slik som hvordan man behandler rusavhengige og dette har jeg sagt mange mange ganger.

Så slutt å si at jeg forsvarer en politikk og ikke er for endringer bare fordi jeg er imot legalisering av hasj ;)

Lenke til kommentar

Ok, jeg prøvde hasj her for et par uker siden i Berlin, på ferie. Hasjen var visst, ifølge kompisen min, god og clean og kvalitet.

Jeg har vært en supermotstander av alt som har med tobakk, nikotin, alkohol og hasj og gjøre. Og selvfølgelig narkotika.

Men siden juletider(da jeg var nesten 18), begynte jeg å drikke hver helg så og si. Etter det kom snus, jeg festsnuser hele tiden. Har et par bokser liggende. Jeg har prøvd sigar og sigarillos uten å trekke ned. Så, et par dager før hasjen prøvde jeg sigaretter for første gang. Trakk ned, hostet som en jævel og alle lo:D

Det skal sies at jeg er jævlig nøktern med rusmidler.

Men over til hasjen. Jeg trakk 6-7 fulle drag. Er ikke så god å røyke da, så vi sier 5-6. Uansett, en annen kompis som prøvde det sammen med meg begynte å le. Og vi lo. Vi lo i en time i strekk. Det var helt sykt og utrolig gøy. Etter hvert la jeg merke til at jeg kunne konsentrere med hvis jeg måtte det. Man kunne liksom koble til hjernen hvis det var bruk for den! Han ene kompisen vår som ikke røykte, trodde vi faket rusen, fordi vi kunne så lett skifte til alvorlig snakk med han. Jeg snakket vanlig med han hele tiden og jeg trengte ikke summe meg for å gjøre det.

Vi var veldig lystige, jeg følte ikke beina mot gulvet en liten stund. Jeg så hallusinasjoner overalt, jeg så andre mennesker.

Jeg innbilte meg lyder, eller "utviklet videre" lyder som jeg allerede hørte. Jeg trodde jeg var på et fly, jeg trodde jeg var inne i et kjølerom. Fargene skiftet, de ble veldig klare, plutselig var jeg i et diskotek.

Flere ganger "demret" det for meg. Som om rusen hadde lagt seg. Synet ble liksom klart og fargene ble ekte.

Noe jeg la merke til var at kompisene mine(og sikkert jeg og) gjentok seg selv hele tiden. "Du, vi må legge oss, vi må legge oss nå!" hele tiden.

Alt gikk plutselig i slow mo. Jeg spiste litt brød. Jeg kunne kjenne det gli nedover i spiserøret.

Men en annen ting var når jeg la meg, og lukket øynene. Jeg begynte å tenke. Jeg tenkte på logiske problemer, jeg fant ut de sykeste måtene å løse kompliserte problemer på. Og jeg tenkte "hvis jeg bare kunne få skrevet ned disse tankene jeg tenker nå, jeg ville bli tatt for å være genial". Jeg følte meg så klok, det var akkurat som om hasjen aktiviserte omåder i hjernen jeg ikke bruker til vanlig.

Konklusjon: Jeg pleier å bli sur og grinete/agressiv i fylla. Med hasj ble jeg beroliget, harmonisk og lett til sinns. Jeg følte meg som en kunstner, det var dødsgøy! vi koste oss enormt! og vi lo HELE tiden. ikke høy latter, bare rolig, koselig pipelatter, hihi liksom. Haha det er utrolig gøy å tenke tilbake på :D

Skal definitivt prøves igjen, men skal ikke bli bruker. Det optimale er å kjøpe noen gram for å ha til spesielle events/kvelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...