Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Kommer vel helt ann på hvor mye man røyker. Poenget mitt er at det ikke er helt sunt å røyke konstant flere dager strekk. Tror likevell at det hadde vært verre å drikke konstant flere dager i strekk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Basehopping er lovlig, fortsatt ikke mange som gjør det, så hvorfor skal egentlig en legalisering øke antallet brukere?

Tror nok at flere folk kommer til å prøve det hvis det blir lovlig. Ikke at jeg syns det er no problem! Er for lovlig hasj

Lenke til kommentar
jeg røykte konstant i 3 dager fjorsommer, største forskjellen jeg merket var at jeg måtte røyke mye mer for og bli skev

Man blir innrøkt. Kjøper du da en annen type hasj, er du tilbake til scratch.

Selvfølgelig hvis du røyker masse over lengere tid, må du røyke mere for å bli like skakk som første gangen du røyker.

Lenke til kommentar

Nah, var etter konfen, hadde kjøpt en femmer hybrid indica (mango) , en femmer sativa (strain ukjent) og en femmer seig gyldenbrun bobblehasj pleide og mekke weed med hasj for så og røyke det med bøtte. (funket som faen:p)

(angrer ganske mye på at jeg brukte så jævli mye penger på diverse rusmidler etter jeg konfirmerte meg men jaja, er iallefall noen erfaringer rikere.)

Lenke til kommentar
jeg røykte konstant i 3 dager fjorsommer, største forskjellen jeg merket var at jeg måtte røyke mye mer for og bli skev

Man blir innrøkt. Kjøper du da en annen type hasj, er du tilbake til scratch.

Selvfølgelig hvis du røyker masse over lengere tid, må du røyke mere for å bli like skakk som første gangen du røyker.

Men, dersom man holder pause i et par dager så er du også tilbake til scratch! ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har røyka fast i mnage måneder eller år, er du ikke tilbake til scratch på noen dager. Det kan ta flere uker, men det er også veldig avhengig av hvor mye en har røyka og det kommer veldig ann på fra person til person.

Lenke til kommentar

Tja, spørs hvordan man definerer "scratch". Tilnærmet lik scratch vil jeg tro skjer i løpet av en dag eller to uten røyking. Sansynligvis vil to dager uten ha enda større effekt enn én dag. Men ukesvis tror jeg ikke er nødvendig for å oppnå en god effekt. Nøkkelen er jo selvfølgelig å ikke røyke seg inn når man først røyker. Beste måte å unngå det på er rett og slett å røyke joint eller små piper og ikke røyke altfor mye. :) Har jo også en del å si hvilken kvalitet det er på det man røyker ;)

Lenke til kommentar

Synes det er mer interessant å se på hva folk stemmer. Ikke at det viser 100% hva folk mener om cannabis, men det kan gi en indikasjon..

Egentlig litt overrasket over at så mange mener at man ikke bør bli straffet pga cannabis, og lurer på hva folk baserer meningene sine på. Spesielt

til de som har stemt imot.. Og hvor mange som har stemt uten å egentlig

ha noe kunnskap til å gjøre opp en mening. Tviler sterkt på at alle som har stemt har noe generell kunnskap om hasj og rusmidler generelt. Men hvor stor er den andelen?.. :hmm:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Endel av de som stemmer nei vet nok ikke nok om rusmidler generelt og heller ikke om hvordan ruspolitikken faktisk (ikke) fungerer. Når det er sagt så er det jo en god del i Norge som er mot alle rusmidler uansett og disse vil nok svare nei til alt som kan myke opp regelverket. Tror heldigvis flere og flere blir oppmerksomme på at mye i ruspolitikken slett ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Dette skjedde meg for bare noen timer siden, og jeg følte jeg måtte si ifra, fort. Før det skjer igjen med noen andre. Alle som tror hasj er ufarlig; Think again!

Jeg har alltid hatet dop og hasj, og er redd for medikamenter og ting som påvirker meg. Som f.eks sovepiller. Jeg hadde aldri prøvd å røyke hasj før idag. Det skulle jeg aldri gjort!

Jeg har i en lang tid vært stresset og lettere deprimert. Har hengitt meg helt til min far, som stort sett driter i meg. Etter mange dagers tenkning bestemte jeg meg for å ta et par trekk av en joint (grønt) fra kjæresten min. Det føltes umiddelbart feil, men jeg tenkte ikke stort mer på det. Når jeg kjente jeg begynte bli ruset, prøvde jeg ta kontroll over rusen så den ikke tok kontroll over meg. Det gikk ikke. Det begynte å bli virkelig ubehagelig og fysisk vondt. Det brant i halsen og hele kroppen, jeg følte meg som jeg var bedøvet. Greit nok.

Det ble bare verre. Jeg ble svimmel. Og redd. Jeg fikk pustebesvær og det varme i halsen presset noe opp. Jeg trodde jeg måtte spy. Reiste meg opp for å klarne litt. Jeg begynner hyperventilere og besvimer.

Kjæresten forteller meg de neste minuttene. Stakkars kjæresten min! Han forteller at jeg ble blå i ansiktet og at munnen snurpet seg sammen. Jeg sluttet å puste og lå død på soverrommet. Heldighvis har jeg en smart kjæreste som med en gang begynte med førstehjelp. Det tok mange minutter. Så klarer han å få meg til å spy. Masse! Uvanlig masse! Så åpner jeg øynene og er forbannet.

Mens dette skjedde hadde jeg nemlig en vidunderlig drøm om at alt det som hadde skjedd ( at jeg hadde røyket ) bare var en drøm! Før jeg hadde den drømmen kan jeg også huske at det var tomt. Alt sammen. Uforklarelig.

Blir litt provosert over at folk sier det er helt ufarlig. Det er det tydelighvis ikke. Håper folk tar tak i dette. Dette har vært det jævligste jeg har opplevd noen gang og unner ingen slik redsel og smerte!

Anoona

Lenke til kommentar
...

Du skriver at du har slitt med depresjoner. Når du har psykiske plager, er ikke cannabis det beste å ha i seg. Men tror ikke du skal få en slik reaksjon av det.

Og det at du bestemte at det var dritt før du røyka spiller nok også inn. Og det må være en eller annen form for allergisk reaksjon du har fått, for du er den eneste jeg har hørt om som dette har skjedd med, eller noe lignendes i det hele tatt.

Ta deg en tur til legen du.

Lenke til kommentar

Tror det du opplevde er SVÆRT uvanelig. Mange får ofte en nedtur de første gangene, men ikke like ekstrem som din. Det må være no alergisk... Har aldri hørt om no som det du opplevde.

Endret av fatcrap
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen her som sier det er ufarlig, og mange her har advart mot nettopp det du har gjort...

For det første så spiller innstillingen en liten rolle, men at du i det hele tatt røyker når du er deprimert og stresset er jo ikke så smart. Høres ut som du fikk litt panikk.

Jeg vil tippe at du har røykt noe potent og for mye for første gang. Men at du svimer av og slutter å puste reagerer jeg på, kanskje du svimte av pga du begynte å hyperventilere..

Uansett, kanskje ta en tur til legen? Å slutte å puste etter et par trekk er litt ekstremt.

Det du opplevde er ikke normalt, det har sikkert skjedd før men jeg har verken lest eller hørt eller sett noe lignende.

Og et par trekk skal ikke føre til så ekstreme reaksjoner, selv om det er prima kvalitet.

IKKE for å skremme eller beskytte hasj og grønt ''what ever'' kanskje du bare var sliten og hadde en ''dårlig dag. Nå vet jeg ikke hvordan helsa din er, men ville vurdert å gå til lege. Spesielt viss du føler grunn for det.

Som sagt, jeg sier dette pga det er ikke normalt å få en slik reaksjon slik jeg oppfatter det du sier. Det kan være panikk, men at du sluttet å puste kan tyde på at noe ikke er helt bra. Men igjen så kan det ha noe med at du hyperventilerte..

Lenke til kommentar

Første gang jeg gjorde det hadde jeg ikke spist på nesten 24 timer. Etter et par trekk ble jeg kvalm, fikk dotter i øra, alt ble svart og svimte nesten av. Jeg gikk på dass og spøy. De første gangene kan være dritt.

Lenke til kommentar

ALDRI røyk en ukjent mengde cannabis første gangen, bruk vekt og start med 0,05g. Spesielt knusk tørr marihuana skal man være forsiktig med, det kan være 2-3x sterkere enn den dårlige hasjen i Norge.

Hadde ikke noe artig første opplevelse jeg heller og det var 0,20g hasj, spøy til det ikke kom mer og pulsen var like høy som etter en sprint.

Anoona's hyperventilering var nok årsaken til besvimelsen.

(Fant en fin side om hyperventilering)

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Når jeg kjente jeg begynte bli ruset, prøvde jeg ta kontroll over rusen så den ikke tok kontroll over meg. Det gikk ikke.

Dette er for det første det du gjorde feil. Under en rus kan du ikke prøve å ta kontrollen. Da skjærer det seg, kort og godt. Dette gjelder hovedsaklig alle rusmidler som har til dels eller mye psykedelisk virkning. Bruk sitatet "turn off your mind, relax and float downstream" til Lennon slavisk! ;)

En annen ting. Det som sansynligvis forårsaket den sterke virkningen din var det at du ikke hadde røyket før. Det er ytterst sjeldent at man får noen virkning første gangen man røyker, men av og til kan dette skje. Da blir virkningen enda sterkere siden kroppen ikke vet særlig hva stoffet er for noe og har derfor ikke opparbeidet seg noe som helst "register" for stoffet og vet derfor ikke hva den skal gjøre med det. Og slipper derfor alle stoffene "forbi" om du skjønner.

Det som skjer når du for det første forsøker å kontrollere rusen er at du hele tiden prøver å være obs på hva som skjer og hvordan og hvorfor det skjer. Så prøver du å kontrollere det og merker kanskje at du ikke får det helt til. Dermed kommer paranoian over at "jeg kommer alltid til å være sånn!", man begynner å hyperventilere og kroppen får dermed en sjokkreaksjon. Dette er faktisk svært vanlig og er hovedgrunnen til at folk "bad'er" på psykedeliske stoffer. Det man skal gjøre er, røyk bittelite om gangen og vent minst i 15 minutter før du tar et trekk til. Slapp fullstendig av i kroppen og la tankene flyte av seg selv. Pust langsomt og tungt og kjenn at kroppen glir dypere og dypere.

Dette gjelder hovedsaklig de første gangene man røyker. Etterhvert når kroppen blir mer kjent med stoffet så blir de fleste av disse stoffene som forårsaker disse sterke reaksjonene blokkert. Og man får dermed ikke like sterk reaksjon og blir ikke like satt ut.

Edit: Mange brukere av Cannabis kan sansynligvis konkludere med det samme. Du var bokstavelig talt på en trip. De fleste røykere kan bekrefte det at de første gangene man røyker så havner man regelrett på en trip. Det er psykedelisk til de grader og mange har sammenlignet disse første gangene med turer på sopp og LSD. Ikke alle reagerer slik og du er sansynligvis svært følsom for følelser osv. Det betyr at du er en beskjeden, følsom og sansynligvis kunstnerisk type. Jeg kjenner meg svært godt igjen i denne beskrivelsen du skriver da jeg selv opplevde svært mye av det samme den første gangen. Eller, de første gangene. Helt ekstremt sære ting som skjedde. Nå er det mange mange år siden noe lignende har skjedd og rusen er helt fullstendig annerledes enn den gang! Cannabisrusen er aldri konstant. Den endrer seg i takt med kjemien i kroppen den blir tilført ;)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...