Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Hadde han sagt at alt konsument av rusmidler var misbruk ville argumentasjonen hans gitt mening, men det er ikke tilfellet siden han sier at konsument av alkohol ikke er misbruk av alkohol.

Denne tråden handler om cannabis, ikke alkohol :) Dere har selvsagt rett i at alkohol heller ikke er noe kroppen har godt av.

 

Altså, man er ikke narkoman hvis man røyka hasj for en måned siden, men regelmessig bruk derimot, er noe annet.

 

Apropos Khat

Endret av niklnikm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne tråden handler om cannabis, ikke alkohol :) Dere har selvsagt rett i at alkohol heller ikke er noe kroppen har godt av.

 

Men du ville ikke bastant gå for forbud av alkohol, slik du går for forbud av cannabis. Og å sammenligne andre rusmidler til cannabis hører så absolutt til denne tråden, spesielt om det aktuelle rusmidelet er lovlig.

Apropos Khat

 

Den artikkel en svært misvisende, og overskriften må være en de mest tabloide og misvisende jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar
Nei, jeg ville ikke argumentert mot et forbud av alkohol :) Å trekke alkohol inn i bildet har heller ingenting med hasj å gjøre. "Jeg vil også ha is!"

 

Alkohol har ingen ting med en debatt om cannabis å gjøre, men denne dette er ikke en debatt om cannabis. Dette er en debatt om legalisering av cannabis, da er det hører det hjemme å trekke paralleller til de legalerusmidlene.

Lenke til kommentar
Noen narkovrak her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg som ikke er en eller annen slags sirkeldefinisjon som baserer seg på at alkohol er lov?

 

Mennesket har en trang til å søke lykke/tilfredstillelse, om denne lykken/tilfredstillelsen er kunstig fremstilt eller ei irrelevant for den aktuelle personen siden den opplevde følelsen er den sammen (eller bedre).

 

Personangrep kan du vel også holde deg for god til.

Lenke til kommentar
Noen narkovrak her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg som ikke er en eller annen slags sirkeldefinisjon som baserer seg på at alkohol er lov?

 

Mennesket har en trang til å søke lykke/tilfredstillelse, om denne lykken/tilfredstillelsen er kunstig fremstilt eller ei irrelevant for den aktuelle personen siden den opplevde følelsen er den sammen (eller bedre).

 

Personangrep kan du vel også holde deg for god til.

 

Nå er det vel strengt tatt ikke noe personangrep å påpeke at man faktisk per definisjon er narkoman dersom man røyker cannabis. Selv om misbrukerene selv gjerne er i en slags denial rundt akkurat dette.

 

Når det gjelder denne jakten etter lykke og tilfredstillelse, så er jo det greit nok det, men hvorfor nødvendigvis gjennom cannabis? Finnes da uendelig mange lovlige, uskadelige og aksepterte måter å oppnå dette på? Folk flest røyker ikke hasj, og er like lykkelige for det.

 

Dersom faktisk hasj ikke var avhengighetsskapende, slik som mange misbrukere hevder, så burde det da ikke være noe problem å bare drite i det og gjøre som vanlige folk?

Lenke til kommentar
Nå er det vel strengt tatt ikke noe personangrep å påpeke at man faktisk per definisjon er narkoman dersom man røyker cannabis. Selv om misbrukerene selv gjerne er i en slags denial rundt akkurat dette.

 

Nå var det ikke narkoman du skrev. Du forutsetter også at alle som kjemper for en legalisering av cannabis bruker stoffet selv.

 

Når det gjelder denne jakten etter lykke og tilfredstillelse, så er jo det greit nok det, men hvorfor nødvendigvis gjennom cannabis? Finnes da uendelig mange lovlige, uskadelige og aksepterte måter å oppnå dette på? Folk flest røyker ikke hasj, og er like lykkelige for det.

 

Når de ikke skader andre enn seg selv, hvorfor ikke? Folk har forskjellige preferanser, og hvorfor skal dine preferanser bestemme hva andre skal ha lov til. Her finner jeg det passende å trekke paralleller til lovene rundt om verden som bl.a. forbyr oral-/analsex. Samme argumentasjon kan brukes her (spesielt om en kanskje går en del år tilbake da disse lovene var gjeldene).

 

Å si at folk flest ikke røyker hasj blir vel heller ikke korrekt med tanke på at rundt 10 % av befolkningen bruker cannabis.

 

Dersom faktisk hasj ikke var avhengighetsskapende, slik som mange misbrukere hevder, så burde det da ikke være noe problem å bare drite i det og gjøre som vanlige folk?

 

Ja, som vanlig folk kan de istedet drikke seg dritings.

Lenke til kommentar
Noen narkovrak her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg som ikke er en eller annen slags sirkeldefinisjon som baserer seg på at alkohol er lov?

 

 

Noen alkoholiker her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg?!

Lenke til kommentar
Hasj skader hjernen og fører ofte til psykiske problemer senere i livet. Kjennte en som begynte med hasj i 15-16 års alderen, han døde noen år senere av heroin overdose. Så er nok best og holde seg unna!

 

Hasj skader ikke hjernen. Det er et ekstremt sterkt og langtidsvirkende psykedelisk

stoff. Sikkert derfor narkomane går bort fra hasj, fordi de er narkomane og hasj ikke

er et narkotisk stoff. Jeg begynte å bli klar over elektriske felter (som et lag

elektrisitet som omgir alt annet) fordi jeg røykte sterk hasj i ren natur. Noen andre

som har samme erfaring? Jeg tror at dersom en bruker hasj på rette måten kan det helbrede

hjerneskader, feks etter alkoholisme. Et velfungerende sentralnervesystem og hjerne er

sannsynlighvis nødvendig hvis en vil helbrede kreft eller bli udødelig... :hmm::love::dribble::ph34r:

Lenke til kommentar
Noen alkoholiker her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg?!

 

Igjen benyttes det at et annet rusmiddel er lovlig som argumentasjon.. Dette er bare den gode gamle "alle de andre får" argumentasjonen som man stort sett vokser av seg før man når tenårene.

Lenke til kommentar
Dersom faktisk hasj ikke var avhengighetsskapende, slik som mange misbrukere hevder, så burde det da ikke være noe problem å bare drite i det og gjøre som vanlige folk?

 

Så du mener at siden hasj ikke er avhengighetsskapende så hadde vi ikke hatt folk som ønsker å se endringer i lovverket.

Makan til en idiotisk tankegang....

 

 

Skal jeg da si at du ikke har peiling, og den eneste grunnen til at du ikke forstår hvorfor folk ønsker legalisering er pga du mener det ''alle'' andre mener. Du er livredd for å gjøre ting anderledes pga du prøver for hardt til å være ''normal''. Saueflokk innstilling? JAh. :)

Så selv om kanskje du har meninger som er feil så blir det riktig pga ''vanlige'' folk mener det. Og folk som mener anderledes tar feil, pga flertallet har alltid rett...

 

Håper du fatter poenget med denne posten. :roll:

Lenke til kommentar
Noen alkoholiker her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg?!

 

Igjen benyttes det at et annet rusmiddel er lovlig som argumentasjon.. Dette er bare den gode gamle "alle de andre får" argumentasjonen som man stort sett vokser av seg før man når tenårene.

Men du mener at det å starte med "noen narkovrak som kan.." er en voksen og saklig måte å argumentere på? Det er vel heller du som aldri har klart å tenke forbi skremselpropaganden du fikk trøkka inn i tenårene og opptrer nå som en jævla hykler som antakeligvis ruser seg like mye som alle andre, men ser ned på folk som ikke ruser seg på det samme som deg. Det ironiske er at det fins en kur mot slike tilfeller av kronisk ignorantus som du lider av, det kalles hasj, bare synd du aldri får oppleve det.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Noen narkovrak her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg som ikke er en eller annen slags sirkeldefinisjon som baserer seg på at alkohol er lov?

 

Følelser satt i høygir. Kreativ tankegang. Null rastløshet. Flukt fra virkeligheten. Stresse ned. En drømmeløs dyp søvn.

 

Aaaah, gleder meg til helga :)

Lenke til kommentar
Noen narkovrak her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg som ikke er en eller annen slags sirkeldefinisjon som baserer seg på at alkohol er lov?

Skal vi se, jeg har et arguement: det gir meg glede. OH NOES!

 

 

 

Og litt viktigere; cannabis har hjulpet meg mye med ting jeg har problemer med inne i hodet mitt =) Også har det endret hvordan jeg ser på diverse ting, føler meg mer faktisk opplyst. Har hatt så utrolig mange åpenbaringer etter at jeg begynte å schmoke at det litt skummelt.

Lenke til kommentar
Noen alkoholiker her som kan hoste opp ett fornuftig argument for hvorfor de absolutt må få ruse seg?!

 

Igjen benyttes det at et annet rusmiddel er lovlig som argumentasjon.. Dette er bare den gode gamle "alle de andre får" argumentasjonen som man stort sett vokser av seg før man når tenårene.

 

ok...

 

sier han som så og si kaller en som har prøvd hasj et par ganger for et narkovrak.

 

klarer du heller ikke å komme med en godt argument med å ruse seg på alkohol. både alkohol og hasj er rusmidler, ene er låvlig og den andre er ikke det. ellers har begge både positive og negative sider. og siden du aldri har prøvd Marihuana, hasj, cannabis og har lært seg til å hate det og de som bruker det så har du vel egentlig ikke så mye å si når det er snakk om være voksen eller ei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...