Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en viktig greie er hva slags miljø man er i, om det er tungt osv.

5825893[/snapback]

Ett veldig poeng, og de som har Fluesopp sine tidligere innlegg skjønner at han veit hva han snakker om.

5825971[/snapback]

Ja, delvis fordi han har falt ned fra stigen og havnet i dop helvette ?

Flames > At dop gir meg bare frysninger, er nok bare Helsevesnet og mamma og pappa og kamerater som har gjort det til.

Er jo ikkenoe fett og se en kompis begynne og små le og sekle ?

Uansett stemmer jeg på at Cannabis burde faktisk få lov til og brukes til MS og Aids og sykdommer, men ikke til noe annet , om feks hobby røking

5829192[/snapback]

Ja, jeg falt ned som faen og komt meg opp igjen på den forbanna stigen igjen.Har vært nyktern i noen år nå.

Lenke til kommentar
Eg trur at mesteparten av folka som sier at hasj fører til heroin og er negative til d har aldri prøvt hasj,ikkje for å anklage noen.

Føler og at media har greid å overdrive.

Eg kjenner ingen som har fått psykoser pga å tatt sg ein rev.

Ein annen ting som er egentligt morsomt å se,er at media bare tar med d negative og det blir ofte sagt ting som kan se ut som konkrete bevis,som hasj fører til heroin,psykoser osv,noe som er overdrevet totalt og har ikkje blitt bevist.

Mye av dn nyere forskninga motbeviser mye av d gammle propaganda-sladderet.

Som di nyligt har funnet ut så er hasj\cannabis bra for folk med angst,psykoser og kan hjelpe folk med aids mot kvalme,samme gjelder kreft pasienter,det hjelper og mot grøn-stær,så det er jo merkeligt at det ikkje kan bli brukt medisinsk nå det har blitt bevist at det kan hjelpe folk.Og vill tru at det er betre enn å knaske i seg tabbiser,som inneholder mye drit...

Innspill?

egentligt så bryr eg meg ikkje så mye om d blir legalisert,men eg trur d hadde blitt mindre folk som hadde begynt med heroin,pga trur det har mye med ka miljø du havner i.

Sier ikkje at d vill forsvinne,men d hadde gått ned.

Har og lest at 1\3 i norge har prøvt hasj\cannabis,kor mange er det som bruker heroin? Det er ivertfall ikkje i nærheten av 1\3 av norges befolkning. :hmm:

Trur\synes dere om det?

Slik som i nederland går det ned,men i usa som har mye strengere straffer går slikt drit opp....

Eg vill si at tobbak er mye værre enn hasj,føler at ein røyker hasj pga han vill,ikkje pga han er direkte sugen på d.Tar eg heilt feil?

Røyker sjøl,kan egentligt si at eg har lyst å slutte,men greier det ikkje for øyeblikket,er på ein måte tvinget pga nikotinabstinenser....

Alkohol er og mye diskutert og brukt som argument at d er mye værre å drikke pga slåssing osv.

Eg trur at viss  pilsa hadde kommet på markede i dag så ville de ikkje tatt lang tid før det hadde blitt uvlovligt.Enig?

Men eg vill og sei at hasj\cannabis er betre enn alkohol,aldri opplevt at ein person blir voldelig nå han er rusa på cannabis.

Har dere opplevt d?^^

Trur og mange som har dårlig holdning til rusmidler er meget skeptisk mot hasj\cannabis pga det media\staten seier.

Tar eg heilt feil?

Vill og tru at mesteparten som er for legalisering har røykt\prøvt cannabis.

Og mesteparten som er heilt imot det er folk som har fått eit noe forvrengt inntryk

pga media osv...

Enig?

Har eg litt rett i det eg har ramset opp,eller tar eg heilt feil?

Bare noen av mine teorier. ; :yes:

Er ikkje ute etter å anklage noen...  :)

5829537[/snapback]

at hasj kan på noen kan føre til angst psykose osv. er allmenkjent i miljøet.

Gidder ikke å gå mer inn på den saken, men som sagt det har skjedde triste greier med et fåtall mennesker på grunn av hasj.

Lenke til kommentar

at hasj kan på noen kan føre til angst psykose osv. er allmenkjent i miljøet.

Gidder ikke å gå mer inn på den saken, men som sagt det har skjedde triste greier med et fåtall mennesker på grunn av hasj.

5829678[/snapback]

Sa aldri at det ikkje kunne skje.

Trur det er meir enn hasjen som gjere at noen får angst av det.

Men trur det har mye med at det er ulovligt du kan få angst over det.

Er nokk 1 fåtall som får angst av det,pga di føler di mister kontrollen over seg selv nå di er rusa,samme skjer jo med alkohol og.

Det eg prøver å si at det er mange faktorer over at 1 person får angst psykoser av hasj.Men eg har aldri sett opplevt d,har bare lest at det kan skje men har aldri lest i nyhetene om ein person som klikka pga han hadde røykt hasj,eller ein som fikk psykiske skader pga han har røykt hasj.Har du eller noen andre forumbrukerer det?

Vill gjerne høyre om det vis til. :roll:

Men for å si det slik eg kunne skrivet mange sider om hva eg meiner om cannabis. Men det er noe eg ikkje gidder pga det har ingenting å bety hva eg skriver her.

Ville bare komme inn med noen innspill....

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Jo jeg liker det du skriver...syns det er bra, men det var bare den ene tingen jeg reagerte på, fordi jeg har sett selv ting og tang og du kan få lete opp i bøker og forskning sånt driter jeg i. Det var foreksemp. en person i Trondheim som hoppa ut fra en bro etter han hadde røykt, han gjorde ikke noe anna enn det. Det sto i avisene. Var ikke meninga å være kvass, jeg kan bare si og snakke utifra det jeg har opplevd og det har vært litt for mye. Jeg har sett og opplevd hva det meste av stoffer kan gjøre med deg. Derfor driter jeg i hva bøker og forskning sier. Er ikke alltid det stemmer overens med livet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Hasj, Mariuhana, cannabis er farlig og vanedannende.

Alle som motsier det har pukk mellom øra, og eller bruker mot-argumentene sine for å føle seg mer komfortabelt med eget bruk. Jeg bruker ingen av delene, men jeg drekker innimellom og røyker mengder for mye.

Forskjellen er at det ikke er ulovlig - men like ille!

5829928[/snapback]

Kan ikke få sagt det nok, men det er forskjell på bruk og misbruk.

Sigarettene du røyker er så sinnsykt mye mer vanedannende enn hasj er.

Hasj er noe man psykisk avhengig av, er man litt sterk kommer man over den første uka med nerver osv, men det er værre å slutte å røyke, merkelig det der.

Jeg trenger ikke argumenter for bruk for å føle meg mer komfortabelt med eget bruk, hadde jeg ikke vært komfortabelt med det, så hadde jeg gjort noe med bruket mitt.

Kan jo ikke sitte å være ukomfortabel når du røyker, da er jo pointet borte...

Lenke til kommentar

Nei er ikke ukomfortabel med å røyke, og andre er sikkert ikke ukomfortable med å røyke hasj. Kan egentlig konkludere med at det er meg revnende likegyldig hva folk driver med, men å sitte å hardbarka forsvare noe en 10åring vet er skadlig ... er tåpelig.

Halve familien min er død av røyking, så jeg vet hva jeg skal dø av.

Men det er mitt valg. Jeg er fullt klar over det er skadelig.

Hasjrøykere lever tydeligvis i en boble for seg selv.

Lenke til kommentar

Men det er mitt valg. Jeg er fullt klar over det er skadelig.

Hasjrøykere lever tydeligvis i en boble for seg selv.

5829997[/snapback]

hallo? Hvis du ikke bryr deg, hvorfor er du så hissig på å få frem poenget ditt?

Jeg er fullt klar over at hasj er skadelig, men det er så og si risikofritt i små mengder.

Du dreper ikke hjerneceller som du gjør med alkohol, du sløver dem ned, og de er der og blir friske igjen når THC'en er ute av kroppen.

Du kan røyke hasj uten å måtte trekke ned røyken fra tobakken og alt mulig drit i lungene, ved bruk av en såkalt Vaporizer, så den siggen du sitter å sutter på er nok utrolig mye mer skadelig enn en bønne.

Mvh meg :)

Lenke til kommentar

Sprette meg for noen argumenter du hadde da, bra du vet hva du skal dø av. Men du argumentene du kommer med er like gamle som lyspærene SkyMarshall.

En liten ting du blir ikke narkoman av å røyke litt hasj, og at du drikker og røyker er like skadlig. Faktisk mer skadlig. Og hver så snill ikke si "det er jo lovlig"

Hvis det er revnende likgyldig for deg hvorfor skriver du da?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...