Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om hasj er "farligere" enn pot. Men sterkere kan jeg gå med på. Ihvertfall i utgangspunktet siden hasj hovedsaklig er konsentrerte krystaller. Sier seg selv at det egentlig er sterkere osv. Men når det kommer hit er det jo allerede utkokt/utvannet. Sammenligner man da den samme hasjen med hjemmedyrket pot, så er nok den hjemmedyrkete mye sterkere sånn rent virkningsmessig. Og mye bedre og hyggeligere å røyke! :)

Lenke til kommentar
Man røyker ikke marihuana utblandet med tobakk, med mindre du liker smaken av tobakk elns. Hasj er imidlertid relativt vanlig å blande ut med tobakk.

Seff røyker man mari utblandet med tobakk.

marjuhana røyken er mildere en tobakken, men man får noe gæli til kløe/hoste i halsen hvis man røyker det reint.

 

Skl man ha poten lenger, så lønner det seg også å blande det ut.

Her er poten dyr. Du får lite pot for mye penger 150kr grammet.

Poten er også som oftest "fersk" når vi kjøper den, og dvs at den er fuktig, og ikke tørr.

Lenke til kommentar
Seff røyker man mari utblandet med tobakk.

marjuhana røyken er mildere en tobakken, men man får noe gæli til kløe/hoste i halsen hvis man røyker det reint.

 

Skl man ha poten lenger, så lønner det seg også å blande det ut.

Her er poten dyr. Du får lite pot for mye penger 150kr grammet.

Poten er også som oftest "fersk" når vi kjøper den, og dvs at den er fuktig, og ikke tørr.

9231105[/snapback]

Skjønner hva du mener, men røyker man rolig så går det helt fint å røyke rent. Jeg blanda aldri med tobakk i amsterdam, og det gjorde ikke de fleste andre heller. Det som også går ann å gjøre er å røyke vannpipe e.l. som skiller ut røyken fra asken og røyken fra poten.

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, men røyker man rolig så går det helt fint å røyke rent. Jeg blanda aldri med tobakk i amsterdam, og det gjorde ikke de fleste andre heller. Det som også går ann å gjøre er å røyke vannpipe e.l. som skiller ut røyken fra asken og røyken fra poten.

9231737[/snapback]

Amsterdam er ikke Norge :p

 

Men det kommer vel helt ann på hvor du bor, og hvordan folk gjør det rundt deg.

På Østlandet, er det ikke alltid god og tørr pot å få tak i, pluss at den som oftest er dyr.

 

I Amster får du tak i prima vare, for slikk og ingenting. der er det jo "lov" å sløse litt mer. :p

 

Men en må huske, ikke for mye vann-bong/pipe, det er ikke bra for lungene.

Lenke til kommentar
Faktisk er det jo bevist at cannabis ofte har fysiske påvirkninger ved misbruk. F.eks om en person som røyker konstant hele tiden og alltid bare prøver å slutte, kan du banne på at vedkommede vil oppleve rastløshet, problemer med å få sove, svettetokter osv osv. Greit nok, ingen abstinenser og spasmer osv og er ikke særlig vanskelig å komme over. Men likevel må vel dette klassifiseres som fysisk?

Ellers, utrolig bra innlegg av kkt1986. (det over som v-by quoter) Utrolig bra. :)

9224174[/snapback]

Takk.

V-by trekker en interessant konklusjon, men glemte forklaringen som ligger bak. Jeg kan bare svare på hvordan jeg oppfatter situasjonen ut fra lesning og egne erfaringer. Jeg kjenner ikke til noe forskning som farer opp med nevneverdige fysiske abstinenser. Det dukker opp lettere fysiske belastninger på lister over symptomer fra helsemyndigheter eller rusorganisasjoner. Det får bare aksepteres som premiss at jeg har et skeptisk øye til enkelte av disse instansene. Det dekker lesningen. Av egne erfaringer kan jeg ikke komme på noen som har hatt fysiske plager, med unntak av én venn som opplever det noe plagsomt å være uten cannabis. Som foreløpig kompromiss ligger fra meg at fysiske abstinenser forekommer relativt sjeldent, også blant storbrukere, og at det muligens ikke er grunnlag for å snakke om fysisk avhengighet, men for eksempel en placeboeffekt. På den andre siden er det klart at (opplevd) fysisk avhengighet kan oppleves som sterk og vanskelig for enkelte.

Lenke til kommentar

Ja, det er helt klart. Jeg har mange kompiser jeg som bare sitter og sutrer når de ikke har noe. Eller, tar seg en øl om de ikke har. Men akkurat det blir en annen sak da siden de egentlig bare er loosers. Er ikke hasjen som har gjort dem til det nødvendigvis, men en blanding av "gi faen"-holdning og at de ikke gidder å gjøre en drit. Skjønner ikke hvordan sånne kan greie å være tilfreds med seg selv jeg..

 

Jeg f.eks er nødt til å være i god form. Er nødt til å være opplagt og frisk i hodet. Mye på grunn av jobben. Men likevel så tar jeg meg en blås i ny og ne. Og jeg simpelten elsker det! Men jeg har ganske god selvkontroll, så når jeg merker når hodet er litt for sløvt. Og da sier jeg bare til meg selv at "nei, nå skal jeg ha pause i to uker!". Også gjør jeg det. Er ikke verre enn det egentlig og tillater aldri at noe sånt påvirker jobben eller parforholdet. Men tror det er mye enklere å ikke misbruke når man er i jobb og har faste rutiner. Logisk nok, men hos mange som røyker mye og ikke har jobb, går dette i en sirkel. Det er langt enklere å sitte å røyke hele dagen når man er arbeidsledig. Så synes man kanskje litt synd på seg selv og tar en pipe til. Så blir man deppa og slapp osv osv. Så hardner denne sirkelen og man går gjerne i flere år i samme mønster. DA er det ofte vanskelig å komme ut av sirkelen igjen og langt vanskeligere å gjennomføre enn de fleste legalister mener.

Lenke til kommentar
Noen som har vitenskapelige undersøkelser på at man ikke blir sløv av MJ / cannabis? Tenker på "normalt bruk" ikke misbruk osv :)

9244428[/snapback]

Har ingen vitenskapelige, men personlige erfaringer.

 

Jeg har funnet ut, at for at jeg ikke skal bli sløv det meste av uka, så kan jeg ikke røyke mere enn to dager i uka.

Da er jeg oppegående, og føler meg ikke annerledes enn da jeg har vert nykter en stund.

 

Det kommer kanskje litt ann på fra person til person.

Men dette er merkbar sløvhet, som at jeg merker at jeg sliter med å stå opp om morgenen, og er giddaslaus og slikt. Røyker jeg oftere enn det, kan jeg få prøblemer med å huske småting.

Lenke til kommentar
Noen som har vitenskapelige undersøkelser på at man ikke blir sløv av MJ / cannabis? Tenker på "normalt bruk" ikke misbruk osv :)

9244428[/snapback]

Har ingen vitenskapelige, men personlige erfaringer.

 

9244497[/snapback]

 

Dette hjelper meg svært lite når jeg skal argumentere mot andre i det virkelige liv :) ("En kar på et forum sa at man ikke blir sløv assa! HELT sant!") :p

 

- Noen andre? :)

Lenke til kommentar

Faktisk så har det mer med hvor mange ganger du røyker per dag. For min del har det ikke så veldig mye å si hvis jeg røyker f.eks én gang per dag to dager i uka, eller om jeg røyker én gang per dag annenhver dag i uka. Samme effekt på meg ihvertfall og blir ikke sløv av det. Men det er når man tilfører kroppen thc frekvent gjennom en hel dag at man faktisk blir sløv og apatisk. Men om man bare røyker litt én gang den dagen man røyker, så unngår man garantert å bli innrøyket og få de negative konsekvensene. Så det handler om å røyke med måte! :) Man drikker seg ikke full flere ganger per dag heller lissom. Kanskje litt spesiell sammenligning, men poenget er det samme. :)

Lenke til kommentar

Jeg tar gjerne flere trekk av pipa eller flere jointer spredt ut over en dag eller en kveld. Så selv om jeg tar poenget ditt, er det ikke gitt at det egentlig går an å sammenligne :)

 

Jeg anbefaler forøvrig å prøve Volcano Vaporiser. Går du over til den på fulltid, kan du ikke klandre cannabis for om du blir sløv ;) Tjære og andre stoffer som inntas sammen med virkestoffene i cannabis må ta mye av skylda for at man blir sløv. Vi kan trygt konkludere med at røyking er skadelig - cannabis, tobakk, gresstrå, bokpapir. Alt som brennes danner forbrenningsstoffer, og de er sjelden særlig sunne.

 

Noen som har vitenskapelige undersøkelser på at man ikke blir sløv av MJ / cannabis? Tenker på "normalt bruk" ikke misbruk osv smile.gif

Siden du ikke aksepterer egne erfaringer, er det vel rimelig å forvente at du kan vise til forskning som viser at cannabis ér sløvende? Kan du?

Lenke til kommentar
Noen som har vitenskapelige undersøkelser på at man ikke blir sløv av MJ / cannabis? Tenker på "normalt bruk" ikke misbruk osv smile.gif

Siden du ikke aksepterer egne erfaringer, er det vel rimelig å forvente at du kan vise til forskning som viser at cannabis ér sløvende? Kan du?

9247461[/snapback]

 

regner med disse folka kan:

http://www.rustelefonen.no/index.php?optio...id=71&Itemid=34

 

cluet er at typiske "stoners" ofte er sløve, og samfundet i Norge ser på det som beviset på cannabis er sløvende. Så kan en argumentere for at det er typen som er sløv fra før som ofte bruker cannabis så mye man vil. Jeg har hatt denne diskusjonen så uendelig mange ganger, og hver gang så sier de: "det er bevist at det er sløvende" -

så sier jeg: "ok, finn en undersøkelse som sier det"

de: "det er bare å søke på internett da!"

Meg ".........."

 

Om jeg da kunne sagt: "I en undersøkelse fra 2003 beviste en forsker ved UCSD at cannabis ikke er sløvende.."

 

De: "Ok, du har rett, det er ikke sløvende" :tease:

 

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Ser på linken din nå xvani:

Hvordan brukes cannabis?

 

Den vanligste metoden for inntak av cannabis er røyking, men det kan også spises.

 

Future svarer på hvordan hasj brukes: Pipe, flaske, rør, bøtte, jord, stein, parkbenk, dorull, avis, luum, sølvpapir.

Hvordan røyker man hasj med en parkbenk? resten kjenner jeg til :p

 

Kom bare på en nettside, som jeg syntes kommer med litt feil info, men av det inntrykket selve siden og slik den oppfører seg med heroin, så fikk jeg lyst til å prøve :p Kommer dog aldri til å gjøre det da.

http://www.provnarkotika.com/popup.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...