Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Regner med at du har prøvd :p

Men det kan da ikke være umulig å få de til å kutte ned? De må da skjønne at det ikke går i lengden.

 

Røyker man et bar dager i uka, vil man ikke merke noe sløvhet, utenom da man er skakk da selvfølgelig :p Men det vil heller ikke gå noe utover andre ting, som du ellers ikke ville ha giddi.

 

Du burde vel også spørre deg selv, om du vil være barnehage tante for bandet ditt, og styre alt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hasj, Cannabis og Marihuana er harmløst, alkohol er mye farligere for samfunnet.

 

 

Hvis man drikker alkohol så kan du være til direkte skade for andre eller deg selv, røyker du blir du bare sløv og chiller'n skikkelig. Røyker man for ofte kan man bli permanent sløv og treigere, men hva blir man av alkohol da? Forskjell på bruk og misbruk, Alt kan misbrukes og jeg er for legalisering.

Lenke til kommentar

For å ikke snakke om hvor dårlig du føler deg etter en skikkelig fyllekveld...

 

Selv blir jeg ikke sløv dagen etterpå av Cannabis. Det var bare noe jeg ble de par første gangene jeg røyka. Etter en kveld med røyking så er jeg gjerne mer opplagt og i form enn det jeg villl være til vanlig. Kan ha noe med å man slapper av så godt og sover så godt. Røyker ikke til vanlig for å påpeke det.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Hasj er hvertfall farligere enn marihuana

9227886[/snapback]

:!:

 

Nersten så jeg ikke har lyst til å si noe på det. jeg bare ler.

 

Hasj og marjuhana er omtrent det samme. Marjuhana er buden, mens hasjen er krystaller som dukker opp rundt på cannabis planten.

Begge to har mest av stoffet THC, som gjør at en blir ruset.

 

Men at den ene er farligere enn den andre... :!:

Lenke til kommentar
Jeg er for legalisering. Cannabis er et svakt middel, som bare får kroppen til å slappe av. Faktisk vil jeg tro det kan regnes som en sterk versjon av vanlig tobakk. Mulig jeg tar feil, så klart.

9228094[/snapback]

Hvis du røyker en sigarett, og jeg en joint med marjuhana reint. Vil det være mere skadelig for deg.

 

Edit: Man røyker som oftest hasjen/marjuhanaen blandet ut med tobakk. Så du vil også få skadevirkningene til tobakken.

Så før i dag på "In pot we trust" om medisinsk marjuhana i USA. Der så det ut som om pasientene røyket reine marijuhana jointer(?)

Noen som vet noe om avhengigheten til Hasj/Cannabis/Marihuana i forhold til Røyk / Alkohol?

9228100[/snapback]

Siggaretter og alkohol er fysisk avhengighetskapendes. dvs at etter langvarig bruk så vil kroppen tro at det er normalt å få tilført ett av stoffene, og så får en abstinenser hvis en er uten.

 

Cannabis er ikke fysisk avhengigheskapendes, men psykisk. dvs at kroppen ikke tror den skal ha et annet stoff, som med alkohol, men hodet kan tro at å være ruset er riktig hvis du ruser deg for mye.

Kort sagt :)

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Edit: Man røyker som oftest hasjen/marjuhanaen blandet ut med tobakk. Så du vil også få skadevirkningene til tobakken.

9228717[/snapback]

Man røyker ikke marihuana utblandet med tobakk, med mindre du liker smaken av tobakk elns. Hasj er imidlertid relativt vanlig å blande ut med tobakk.

 

hasj er mer potent en pot så da er det vel farligere og?

Går ann å regulere inntaket vet du, for å ikke snakke om at man må blande hasjen ut med et eller annet brennbart (tobakk e.l.) som igjen gjør at man bruker mindre hasj enn marihuana i en joint.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Jeg er for legalisering. Cannabis er et svakt middel, som bare får kroppen til å slappe av. Faktisk vil jeg tro det kan regnes som en sterk versjon av vanlig tobakk. Mulig jeg tar feil, så klart.

9228094[/snapback]

Rimelig feil å si noe sånt som at det er en sterk versjon av tobakk hvertfall :p

9228605[/snapback]

Rusmessig, mener jeg. Jeg har enda ikke røyket så mye at jeg ikke føler noe. Jeg røyker også såpass sjelden at jeg blir beruset hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...