Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Det kommer sigende,En dag sitter du der.Lurer på i helvete du har gjort.

5421300[/snapback]

Etter 2-3gang med hasj, så får du vel ikke samme gode glade rusen som 1gang, da vil du altså øke stoffet... Hasj er da springbrettet for hardere stoffer.

5822588[/snapback]

Faktisk så er det forskning som viser at det er helt omvendt, at folk som har røyka hasj flere ganger tidligere, ikke trenger så veldig mye for å bli skev, kanskje det trigger det som ligger i systemet fra før, hvem veit... men jeg har ikke merka at jeg må røyke mer e.l... Første gangen jeg røyka måtte jeg røyke tett hele kvelden før jeg merka no, andre gangen trengte jeg mindre... Jeg har aldri blitt frista til å prøve noe annet, så hos meg går de i noen sjeldne øl og noen kose spliffer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en viktig greie er hva slags miljø man er i, om det er tungt osv.

5825893[/snapback]

Ett veldig poeng, og de som har Fluesopp sine tidligere innlegg skjønner at han veit hva han snakker om.

Miljøet man henger har alt å si, henger man med folk som bare bruker helgene til å spille WoW osv, så er man jo av den typen som syns WoW er det største i verden, og da er ikke alkohol, hasj osv veldig spennende.

Jeg henger i ett miljø som de fleste ikke vil se på som det beste, men det er kompiser som jeg har vokst opp med, og møtt seinere, og for meg er de folka det viktigste i verden. Det er en del tunge stoffer i det miljøet jeg vanker i, men jeg står på midt og holder meg til hasj og alkohol, mens jeg ser at andre faller for fristelsen til å prøve litt andre greier, piller, kokain osv...

Det jeg vil fram til er at man kan fint bestemme selv om hva man vil gjøre, alt snakket om gruppepress er tull, man kan alltid si nei, det er din kropp, dette har du jo fått hørt siden du gikk på barneskolen. Syns du presset fra gruppa blir for stort, så slutter du å henge i det miljøet, kanskje ikke så enkelt, men det er den beste utveien.

yea yea, mye prat og null logikk, værtfall for noen...

Adios!

Lenke til kommentar
Miljø har alt å si for hva man bedriver. Uansett så er ikke hasj farlig fordi noen mener det kan føre til sterkere stoffer. Hasj er farlig i seg selv, om man ikke har en psyke som tåler stoffet. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige "rusmidler".

5827530[/snapback]

Det er sant, mange som driter seg ut på det. Det er et fåtall som havner i hasj-psykose men får de som havner i det kan det være dødlig jo så til deg som sier at folk ikke har dødd av hasj. Så jo det er det, folk har tatt livet av seg i hasj-psykose.

Lenke til kommentar
veldig lite i forhold til f.eks alkohol.

kan røyke seg så stein at man tror man skal stupe en kveld, og så dra på jobb morran etter. lite ettervirkninger.

5828730[/snapback]

Ja i forhold til alkohol er det en tur i parken. Men jeg tror det varierer litt siden jeg kom en dag bakstein på skolen på en lørdag og trodde det var fredag.

Lenke til kommentar

" Kanada er et av de landene som har gjort mest forskning på cannabis. For å sitere den canadiske Senator Tommy Banks, som er Deputy Chair of the Senate Special Committee on Illegal Drugs:

“There has never, in history, been a good reason presented for marijuana being illegal,”

“It’s fundamentally important for people to understand that it’s never been based on the facts. It’s non-toxic, it’s not addictive and has no provable, long-term irreversible effects.”

Og til slutt siterer jeg vårt eget Helse- og Sosialdirektoratet:

«Det er sjeldent noen virker slave bundet av hasj slik mange forestiller seg det». "

Hentet fra brukeren "Sinister" sin tråd på nFF:

http://www.freakforum.nu/forum/showpost.ph...414&postcount=1

Fælt så mye synsing det var her da?

Lenke til kommentar
en viktig greie er hva slags miljø man er i, om det er tungt osv.

5825893[/snapback]

Ett veldig poeng, og de som har Fluesopp sine tidligere innlegg skjønner at han veit hva han snakker om.

5825971[/snapback]

Ja, delvis fordi han har falt ned fra stigen og havnet i dop helvette ?

Flames > At dop gir meg bare frysninger, er nok bare Helsevesnet og mamma og pappa og kamerater som har gjort det til.

Er jo ikkenoe fett og se en kompis begynne og små le og sekle ?

Uansett stemmer jeg på at Cannabis burde faktisk få lov til og brukes til MS og Aids og sykdommer, men ikke til noe annet , om feks hobby røking

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Eg trur at mesteparten av folka som sier at hasj fører til heroin og er negative til d har aldri prøvt hasj,ikkje for å anklage noen.

Føler og at media har greid å overdrive.

Eg kjenner ingen som har fått psykoser pga å tatt sg ein rev.

Ein annen ting som er egentligt morsomt å se,er at media bare tar med d negative og det blir ofte sagt ting som kan se ut som konkrete bevis,som hasj fører til heroin,psykoser osv,noe som er overdrevet totalt og har ikkje blitt bevist.

Mye av dn nyere forskninga motbeviser mye av d gammle propaganda-sladderet.

Som di nyligt har funnet ut så er hasj\cannabis bra for folk med angst,psykoser og kan hjelpe folk med aids mot kvalme,samme gjelder kreft pasienter,det hjelper og mot grøn-stær,så det er jo merkeligt at det ikkje kan bli brukt medisinsk nå det har blitt bevist at det kan hjelpe folk.Og vill tru at det er betre enn å knaske i seg tabbiser,som inneholder mye drit...

Innspill?

egentligt så bryr eg meg ikkje så mye om d blir legalisert,men eg trur d hadde blitt mindre folk som hadde begynt med heroin,pga trur det har mye med ka miljø du havner i.

Sier ikkje at d vill forsvinne,men d hadde gått ned.

Har og lest at 1\3 i norge har prøvt hasj\cannabis,kor mange er det som bruker heroin? Det er ivertfall ikkje i nærheten av 1\3 av norges befolkning. :hmm:

Trur\synes dere om det?

Slik som i nederland går det ned,men i usa som har mye strengere straffer går slikt drit opp....

Eg vill si at tobbak er mye værre enn hasj,føler at ein røyker hasj pga han vill,ikkje pga han er direkte sugen på d.Tar eg heilt feil?

Røyker sjøl,kan egentligt si at eg har lyst å slutte,men greier det ikkje for øyeblikket,er på ein måte tvinget pga nikotinabstinenser....

Alkohol er og mye diskutert og brukt som argument at d er mye værre å drikke pga slåssing osv.

Eg trur at viss pilsa hadde kommet på markede i dag så ville de ikkje tatt lang tid før det hadde blitt uvlovligt.Enig?

Men eg vill og sei at hasj\cannabis er betre enn alkohol,aldri opplevt at ein person blir voldelig nå han er rusa på cannabis.

Har dere opplevt d?^^

Trur og mange som har dårlig holdning til rusmidler er meget skeptisk mot hasj\cannabis pga det media\staten seier.

Tar eg heilt feil?

Vill og tru at mesteparten som er for legalisering har røykt\prøvt cannabis.

Og mesteparten som er heilt imot det er folk som har fått eit noe forvrengt inntryk

pga media osv...

Enig?

Har eg litt rett i det eg har ramset opp,eller tar eg heilt feil?

Bare noen av mine teorier. ; :yes:

Er ikkje ute etter å anklage noen... :)

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...