Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

hadde alle røyket hasj hadde verden vært et bedre sted, det er en grunn til at det er lov i amsterdam, hadde det vært farlig som enkelte skal ha det til hadde da ikke staten latt dem bruke det, det er ingen påviste skader i forhold til røyking av hasj, alkohol er lovlig men det er langt mere farlig enn hasj, for det første fysiske skader(leverskader etc.) og for det andre opplever mange ekstra sinne når inntaket av alkohol blir for stort. hvor er logikken. begge stoffene er like naturlige, hvorfor skal det som skader minst være ulovlig i de fleste land?!

8919869[/snapback]

hehe, i Amsterdam handler det ikke om hvor farlig det er. Jo, det er påvist psykiske problemer rundt stoffet THC. Men ikke på langtnær samme måte som tyngre stoffer eller alkohol. THC virker på en helt annen måte enn andre stoffer på hjernen. Men kommer det folk å sier at det ikke i det hele tatt er noe negativt rundt Cannabis er det noe galt. Alle som har røyket over 1 år, må klare slippe den store stoltheten sin å innrømme at de forandret seg da de valgte stoff.

Sier ikke at du får varige men med THC, noe som enda ikke er bevist. Men THC legger seg i hjernen å sløver ned! Dette kan man få tilbake den dagen man slutter med stoffer. Men at du har skiftet personlighet - vil du aldri få tilbake.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Julelys, hva som skjer med enkelte er veldig individuelt. Enkelte kan gjerne røyke daglig i 5 år og var den sammme gamle, mens andre gjerne blir litt sløvere. De negative effektene er vanligvis ikke så store uansett, og går gjerne over etter tid. Og nei, det sier jeg ikke bare for å holde på stoltheten min.

THC legger seg i hjernen og sløver ned? Hva mener du? Slik jeg oppfatter det, så er det helt feil.

Lenke til kommentar
Hasj = narkotika

Og hva er en som bruker narkotika? Jo.. en narkoman.. Så man kan vel egentlig ikke si at man ikke er narkoman om man bruker hasj. Hva vil du da definere en narkoman som?

Tror at mange sine forestillinger om narkomaner er folk som lever på gata og setter sprøyter offentlig dagen lang

5422633[/snapback]

hva i det blodigste helvete? er en som drikker alkohol nå og da alkoholiker? man er ikke narkoman selvom man har prøvd noen ganger, og kanskje røyker en feit en noen ganger i året.

edit: ja det var kanskje litt feillesing av meg og en overdreven reaksjon.

Endret av naits360
Lenke til kommentar
En Narkoman er en som lider av Narkomani, avhengighet av narkotiske stoffer, så det er slett ikke noe betegnelse på en bruker av narkotiske stoffer.

8962817[/snapback]

har en del kompiser som kaller seg hobby narkomane :p

Skal man kalle alle som tar seg en joint i ny og ne, for narkoman, er mesteparten av den norske befolkning alkoholikere.

Lenke til kommentar
En Narkoman er en som lider av Narkomani, avhengighet av narkotiske stoffer, så det er slett ikke noe betegnelse på en bruker av narkotiske stoffer.

8962817[/snapback]

Skal man kalle alle som tar seg en joint i ny og ne, for narkoman, er mesteparten av den norske befolkning alkoholikere.

8963067[/snapback]

trenger man å kalle seg noe da? kaller man de som drikker noen ganger for noe?

Lenke til kommentar

Hehe, når jeg leste tittelen på tråden måtte jeg bare flire litt :p Den minner meg om en som begynte i klassen min på vgs. Han hadde røyket hasj o.l. og fortalte hele tiden at det ikke var farlig, og at det burde bli lovlig. Han mente at alkohol var farligere. Ikke mange månedene senere avsluttet han skolen pga psykiske plager grunnet hasj-røyking :roll:

Lenke til kommentar
Hehe, når jeg leste tittelen på tråden måtte jeg bare flire litt :p  Den minner meg om en som begynte i klassen min på vgs. Han hadde røyket hasj o.l. og fortalte hele tiden at det ikke var farlig, og at det burde bli lovlig. Han mente at alkohol var farligere. Ikke mange månedene senere avsluttet han skolen pga psykiske plager grunnet hasj-røyking :roll:

8975351[/snapback]

Hvordan vet du hvorfor han sluttet? var dette bare noe dere la sammen, pga røykinga?

Missbrukte han det?

Hadde han klart seg like bra på skolen hvis han hadde drokket alkohol like mye som han røkte?

Det er stor forskjell på missbruk og bruk.

Lenke til kommentar
Hehe, når jeg leste tittelen på tråden måtte jeg bare flire litt :p  Den minner meg om en som begynte i klassen min på vgs. Han hadde røyket hasj o.l. og fortalte hele tiden at det ikke var farlig, og at det burde bli lovlig. Han mente at alkohol var farligere. Ikke mange månedene senere avsluttet han skolen pga psykiske plager grunnet hasj-røyking :roll:

8975351[/snapback]

Grunnet hasjrøyking? Det var altså hasjrøykinga som forårsaket de psykiske problemene? Og denne konklusjonen har du vel revolusjonerende forskningsresultater å backe opp med? Jeg er sikker på at mange forskere og andre intereserte skulle likt å se bevisene for at hasjrøykingen ga han psykiske problemer.

Lenke til kommentar

8975351[/snapback]

Grunnet hasjrøyking? Det var altså hasjrøykinga som forårsaket de psykiske problemene? Og denne konklusjonen har du vel revolusjonerende forskningsresultater å backe opp med? Jeg er sikker på at mange forskere og andre intereserte skulle likt å se bevisene for at hasjrøykingen ga han psykiske problemer.

8976037[/snapback]

Kanskje presset fra folk, rykter om hvor narkis han var fikk han til å slutte. Jeg sluttet på skolen min på grunn av det. En fyr på skolen så meg ta en joint en gang og BOOM alle visste det. :thumbdown: Skal begynne på nytt nå, på en annen skole langt unna. Liker ikke at folk vet hva jeg driver med. Ender bare med at folk roper pothead etter deg.

Lenke til kommentar

8975351[/snapback]

8976037[/snapback]

Kanskje presset fra folk, rykter om hvor narkis han var fikk han til å slutte. Jeg sluttet på skolen min på grunn av det. En fyr på skolen så meg ta en joint en gang og BOOM alle visste det. :thumbdown: Skal begynne på nytt nå, på en annen skole langt unna. Liker ikke at folk vet hva jeg driver med. Ender bare med at folk roper pothead etter deg.

8980603[/snapback]

Kjenner meg igjen i den situasjonen :p

Lenke til kommentar
Synker thc nivået i kroppen jo mer du røyker? har hørt snakk om det fordi kroppen skal visst bli motstandsdyktig (prøver hvertfall :D )

thc-nivået synker ikke, nei, men ja: Man tåler mer etter en stund med masse røyking. Tar du en pause på en måned eller noe sånt før du prøver igjen, vil du få mer ut av det enn du gjør nå :)

Blodsukkeret synker som gir deg mat-kick... diabetes medisin?

Google:

http://www.diabetesmine.com/2005/10/treating_diabet.html

http://www.medhelp.org/forums/Diabetes/messages/274.html

http://www.schmoo.co.uk/thclub/thcuses.htm

Noen får bad-trip hvor hjertet banker fort og man kaldsvetter.. klarer ikke sitte i ro og man får litt små noia. de uerfarne pleier og spy.. Hva kommer det av?

noia kommer som regel av uventede opplevelser, for eksempel ved for stort inntak. Det er lett å forstå at folk kan bli redde for hva som kan skje når de oppdager at de ikke kan bevege seg og kroppen er ubehagelig tung, for eksempel. Eller en forelder eller politi kan banke på døra eller være i nærheten. Er man påvirket av et rusmiddel kan det lett forsterke redselen. Uerfarne som spyr kommer vel av at kroppen ikke er så vant til stoffet. Jeg føler også fremdeles (etter ca. 3,5 års sporadisk bruk) at jeg må spy dersom jeg røyker for mye om gangen. Det er tross alt ikke bra for kroppen.

Den beste kuren mot noia er å overbevise deg selv om at det som skjer rundt deg og med deg ikke er farlig og at det bare er å slappe av. Det er bare ubehagelig og det går over, men er ikke farlig. Det er alltid greit å være nær en person med mer erfaring med rusmiddelet. Blir rusen for kraftig kan den dempes ved å spise snop og brus (sukker fungerer som motgift). En kamerat av meg fant ut at pusteøvelser var en bra måte å slappe av på når det ble for masse cannabis og snopeskåla sto 5 cm for langt borte. Pust langsomt inn og ut. Etter litt avslapning og pusting ble det for kameraten min "den desidert beste opplevelsen på hasj noensinne."

Det meste som vanligvis virker mot stress vil antakeligvis også virke mot noia under cannabisrusen.

Veit ikke om det er riktig tråd da jeg har sett på et par sider her og det virker som bare rot.... er vel en eller annen tuba røyker som har rota det til da eller? Hææææ??  :tease:

8945882[/snapback]

Moderator sliter visst med å få oss til å holde temaet i tråden. Det fantes flere tråder om cannabis/rusmidler, men dette er nå den store cannabistråden, og vi diskuterer både skadeeffekter og legalisering.

Lenke til kommentar
Men at du har skiftet personlighet - vil du aldri få tilbake.

:)

8945906[/snapback]

Jeg som person endret meg både da jeg gikk på musikklinja på vgs., da jeg fikk meg kjæreste for første gang, da jeg flyttet ut for meg selv for første gang og - ja - etter noen erfaringer på cannabis. Det skjer store ting i livene våre både med og uten cannabis - særlig i tenårene og i tjueårene.

Lenke til kommentar

8962817[/snapback]

8963067[/snapback]

trenger man å kalle seg noe da? kaller man de som drikker noen ganger for noe?

8963179[/snapback]

Tror ikke det er et navn på oss, nei, men vi "drikker" jo. Det er i alle fall det det heter i bedehusmiljøene: "Visste du at Lars drikker?" "nei, det visste jeg ikke. La oss be."

Lenke til kommentar
Den beste kuren mot noia er å overbevise deg selv om at det som skjer rundt deg og med deg ikke er farlig og at det bare er å slappe av.

8986101[/snapback]

det er ikke så lett som å knipse med fingrene, skal jo litt til for å bli overbevist.

Lenke til kommentar
Den beste kuren mot noia er å overbevise deg selv om at det som skjer rundt deg og med deg ikke er farlig og at det bare er å slappe av.

8986101[/snapback]

det er ikke så lett som å knipse med fingrene, skal jo litt til for å bli overbevist.

8986386[/snapback]

Det er sant. Jeg gjør i alle fall mitt beste for å overbevise om at det er slik. Det gjelder å vite om det før det skjer også. Det er dette som gjør det så greit å røyke sammen med venner en er trygg på. Da kan det være lettere å beholde roen.

Det er ikke noe annet å noie for enn noiaen selv ;)

Lenke til kommentar

8986101[/snapback]

8986386[/snapback]

Det er sant. Jeg gjør i alle fall mitt beste for å overbevise om at det er slik. Det gjelder å vite om det før det skjer også. Det er dette som gjør det så greit å røyke sammen med venner en er trygg på. Da kan det være lettere å beholde roen.

8986804[/snapback]

Noja er noe som er ganske individuelt tror jeg. Jeg får veldig sjeldent noja, og de gangene jeg får det, er det noe å få noja for :p

Vil du ikke ha noja, så får du ikke noja.

Lenke til kommentar

8986101[/snapback]

8986386[/snapback]

8986804[/snapback]

Noja er noe som er ganske individuelt tror jeg. Jeg får veldig sjeldent noja, og de gangene jeg får det, er det noe å få noja for :p

Vil du ikke ha noja, så får du ikke noja.

8987501[/snapback]

heldigris. er man redd så skal det litt til for å overbevise seg om at det ikke er noe farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...