Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal sikte meg inn på en karriere som grunnskolelærebokforfatter, i både samfunnsfag og naturfag.

Vi kalte natur- og miljøfag for "nmf." Søskenbarnet mitt kalte det "nam."

8773532[/snapback]

Hvis innfoen er så feil i naturfagboka, så kan vel hvem som helst bli skolebokforfatter...

Skulle vert en straff å drive med vranglære på skolen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv skulle jeg gjerne sett at denne (og eventuelt alle de andre cannabis- og narkotikarelaterte trådene) ble låst eller slettet for godt og at diskusjoner kunne tas opp i et nytt sett tråder. Det kunne være rimelig med én for ruspolitikk og én for skadevirkninger. Det er nok liten tvil om at begge diskusjonene i så fall ville konsentrere seg om cannabis, men emnemessig hadde det vært logisk.

Hovedårsaken til at jeg vil det slik, er selvsagt at vi kan få nytt blod inn i diskusjonen, at avstemningen og innledningen kan bli klarere og at folk våger seg inn uten å føle seg forpliktet til å lese gjennom 180 sider debatt med 150 av dem fulle av gjentakelser. Jo lengre en tråd blir, jo mer effektivt blir ferskingene og de usikre sortert ut mens vi "gamle travere" sitter igjen, og det er vel lite fruktbart? ;)

Nykomlinger kommer nå som regel bare innom for en kort periode. Og det som har skjedd over den siste siden nå, er at diskusjonen har sporet helt av til å dreie seg om hva tråden bør hete.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde alle røyket hasj hadde verden vært et bedre sted, det er en grunn til at det er lov i amsterdam, hadde det vært farlig som enkelte skal ha det til hadde da ikke staten latt dem bruke det, det er ingen påviste skader i forhold til røyking av hasj, alkohol er lovlig men det er langt mere farlig enn hasj, for det første fysiske skader(leverskader etc.) og for det andre opplever mange ekstra sinne når inntaket av alkohol blir for stort. hvor er logikken. begge stoffene er like naturlige, hvorfor skal det som skader minst være ulovlig i de fleste land?!

Lenke til kommentar
hadde det vært farlig som enkelte skal ha det til hadde da ikke staten latt dem bruke det,

heroin er også lovlig å bruke i nederland. Er det også ufarlig? Eller kan det være andre grunner til å legalisere narkotika?

det er ingen påviste skader i forhold til røyking av hasj,

Du må ha lest gjennom veldig mange rapporter...? Du tar i alle fall hardt i med "ingen."

Lenke til kommentar
hadde alle røyket hasj hadde verden vært et bedre sted, det er en grunn til at det er lov i amsterdam, hadde det vært farlig som enkelte skal ha det til hadde da ikke staten latt dem bruke det, det er ingen påviste skader i forhold til røyking av hasj, alkohol er lovlig men det er langt mere farlig enn hasj, for det første fysiske skader(leverskader etc.) og for det andre opplever mange ekstra sinne når inntaket av alkohol blir for stort. hvor er logikken. begge stoffene er like naturlige, hvorfor skal det som skader minst være ulovlig i de fleste land?!

8919869[/snapback]

Det å legalisere har egentlig ingenting å gjøre med hvor farlig det er.

Lenke til kommentar

Synker thc nivået i kroppen jo mer du røyker? har hørt snakk om det fordi kroppen skal visst bli motstandsdyktig (prøver hvertfall :D )

Har røyka nesten hver dag i 6 år og kan vel bare si at jeg er litt trøtt om morran.

Det verste er hvis man har bestemt seg for og røyke en også er det faen meg tomt. Da kan man bli litt stressa! Men hvis man våkner om morran og bestemmer seg for og ikke røyke i dag er det null stress... rart det der!

Blodsukkeret synker som gir deg mat-kick... diabetes medisin?

Noen får bad-trip hvor hjertet banker fort og man kaldsvetter.. klarer ikke sitte i ro og man får litt små noia. de uerfarne pleier og spy.. Hva kommer det av?

Veit ikke om det er riktig tråd da jeg har sett på et par sider her og det virker som bare rot.... er vel en eller annen tuba røyker som har rota det til da eller? Hææææ?? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...