Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hasj skader jo flere viktige deler i kroppen, blant annet testiklene. :(

8719555[/snapback]

Kilde?

8719673[/snapback]

 

nami boka! :D

8729044[/snapback]

Hva er nami boka? kom med en link eller scan inn siden(e) der det står at hasj skader slik du mener.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med Geir. Greit med flere publikummere. Jeg anbefaler én generell cannabistråd (for både politikk og info om cannabis) og en generell om narkotikapolitikk. Dersom sistnevnte skeier ut i diskusjoner om cannabis bør dette ganske enkelt fjernes.

8712605[/snapback]

Jeg må få lov å bemerke at responsen på dette spørsmålet (både på PM som jeg ba om og her i tråden) har vært preget av overveldende taushet. Jeg har bare fått et par PM. En for en oppdeling og en imot. Pluss den siterte posten.

 

Skal det tolkes som at dere stort sett gir blaffen i en fruktbar organisering av debatten om cannabis, så lenge dere får ha en chattetråd om emnet, slik denne tråden har utviklet seg til å bli? Politikk og samfunn er et diskusjonsforum, blir det ingen diskusjon har tråden utspilt sin rolle.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel, mitt svar er avgitt: Det er basert på praktiske hensyn. Jeg vet at en cannabistråd med stor sannsynlighet vil utvikle seg til å omfatte alt som har med cannabis å gjøre, uansett om den i utgangspunktet dreier seg om legalisering eller om planten og dens rusgivende stoff. Det kan godt være det samme kan skje med narkotikatråder, men en deling mellom cannabis og narkotika er i alle fall både rimelig og antakeligvis en ordning som kan sikre at de fleste vil klare å holde seg til tema.

Lenke til kommentar

Der nådde det oss også, ja. Dette er gammelt nytt i Storbrittania og Frankrike (nesten et halvt år siden en dokumentar tok opp temaet i Storbrittania, og der ble det hevdet at myndighetene hadde fått advarsler allerede nok et halvår tilbake i tid, uten å reagere) men jeg har allerede advart bekjente brukere om at risikoen var overhengende for at det kunne komme til Norge også.

Lenke til kommentar
Hørte om det selv i vinter en gang, men har ikke kommet ut til de norske mediene før nå...

Det er slike saker som dette som gjør legalisering og regulering det eneste riktige alternativet.

8750456[/snapback]

 

Ser ganske bra forskjell på de posene da

Lenke til kommentar

Johnny Linderud er ikke leder for normal, men er tilknyttet organisasjonen. Forøvrig vet jeg ikke hva du mener med at bruken har "sterke bivirkninger over tid." Håret vokser på ikke-brukere også, og vi brukere ser faktisk forskjellige ut.

 

Det er ganske stor forskjell på de to posene, men for det første kan det også være volummessig forskjell på ulike typer marihuana selv om de ikke er glass-infiserte. Og ikke alle sprayer like mye glass i marihuanaen. Et annet medlem på norsk cannabisforum beskrev glass-marihuana som så ut som 7-8 gram og veide 10 gram, så der var forskjellen vanskeligere å merke. Vedkommende gikk ut fra at det var tungt fordi det var blitt lett sammenpresset (du ser at stoffet i den største posen er ganske "luftig") eller ikke tørket skikkelig, men fant altså glass i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...