Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på Psilocybes argumentering.

Jeg jobber i dag sammen med en mann på 42 år.

Han har kone, 2 unger, volvo, schæferhund og campingvogn og ser ikke problemet med å ta seg en "røyk" i helga.

Det er som tidligere påstått, forskjell på bruk og misbruk.

En annen ting er at dersom disse stoffene hadde blitt legalisert hadde det blitt en industri, og blitt sett på som like farlig som alkohol og tobakk.

Kunne du kjøpt det i butikken hadde du aldri støtt borti menneskene som vil ha deg avhengig av tyngre stoffer.

Disse hadde sikkert ikke giddet å deale med disse stoffene ettersom det ville blitt mye mindre penger å tjene på det.

PS: Jeg vet ikke hva jeg prater om her, men tror det ville fungert slik.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

dette er nevnt mange ganger, og iallefall minst en gang bare i denne tråden. Hasj kan lages på flere måter, i virkelig gamle dager gnidde man buds'ene, altså blomstene på cannabisplanten i hendene. trikomene som inneholder thc (det "aktive" stoffet) er klissete og satt seg fast på hendene. deretter gnidde man hendene mot hverandre og endte opp med en brun plastelinaliknende klump. i senere tid er flere metoder brukt. den vanligste er å ekstrakte thc'en fra planten og tilsette denne thc oljen til et slags tykningsmiddel, lagt i plast og pressa til plater. det andre alternativet er å røyke ren plante, altså budsene, blomstene på planten.

Lenke til kommentar
Kan nevne at dagens hasj også er  blanda med alt mulig drit, fra bildekk til kamelbæsj... haha

5821044[/snapback]

Viss du blir svindla ja.

Vanlig hasj er pressede plater med hampolje og harpiks.

Vil også komme med en liten advarsel om dagrøyking, er ikke så ideelt med tanke på studier..

Så hold dere fra skyene når det ikke er helg/ferie er mitt tips, det svir ikke så mye i pengeboka eller karakterene.

Det er også moro med planter :)

Lenke til kommentar
Kan nevne at dagens hasj også er  blanda med alt mulig drit, fra bildekk til kamelbæsj... haha

5821044[/snapback]

Viss du blir svindla ja.

5821359[/snapback]

De fleste har ikke en person som selger kvalitetshasj, og det er faktisk ikke så ofte at hasjen i norge er veldig bra, det er så klart noen unntak, og det er det bare å hamstre opp ;)

Lenke til kommentar

Ståjlet fra Freakforum:

Tenåringer kan lite om rusmidler

Fra Aftenpostens papirutgave fredag den 24.3.2006:

"Det finnes knapt grenser for hva norsk ungdom ikke vet om alkohol- og narkotikabruk, viser en ny stor undersøkelse. - Svært nedslående mener forsker Hilde Pape.

Drøyt 20 000 skoleelever mellom 13 og 19 år har deltatt i spørreundersøkelsen i regi av Statens institutt for rusmiddelforskning (SIRUS). Målet var å finne ut hva unge nordmenn vet om alkohol og narkotika. Svaret er: Ikke stort. Særlig bommes det grovt på hvor omfattende skader narkotika forårsaker sammenlignet med alkohol.

* Bare en av fem norske tenåringer er klar over at alkohol tar flere liv enn narkotika.

* Bare 16% vet at flere ungdommer får problemer på grunn av alkohol enn på grunn av narkotika.

* 88% tror at de fleste som prøver hasj, begynner med annen narkotika senere.

- Jeg hadde ventet hull, men ikke at de skulle være så store, sier Hilde Pape. Sammen med to kolleger presenterer hun sine funn i Tidskrift for ungdomsforskning. Der påpekes det at kunnskapshullene ikke engang tettes i takt med at ungdommen blir eldre. Snarere tvert imot. Antallet gale svar øker når elevene kommer på videregående skole. - Det er tankevekkende at usikkerheten viker plass for vrangforestillinger. De unge går fra å erkjenne at de ikke vet, til å svare feil, forteller Pape.

Vridd Ordskifte. I artikkelen antydes det at en av årsakene kan være undervisning om rus i all hovedsk skjer på ungdomsskolene. Og hvis ungdommene ukritisk lar samfunnsdebatten bestemme sine oppfatninger, ligger de tynt an.

For i det offentlige ordskiftet omtales alkohol oftest i positive vendinger, som et nytelsesmiddel, mens narkotika tilgodeses med mye bekymring og uro, som et uomtvistelig samfunnsproblem. Alkoholrelaterte dødsfall skaper sjelden overskrifter, de langt færre overdosedødsfallene får mye omtale. - Alkoholens skyggesider vies uforholdsmessig lite oppmerksomhet i forhold til hvor mange de berører. HVis man er opptatt av befolkningens liv og helse, er alkohol hovedutfordringen. Narkotika er et alvorlig , men begrenset problem, påpeker Pape.

Fordommer. Hun mener det nå må satses mye hardere på faktaorientert kunnskapsformidling om rus, til tross for at ingenting tilsier at en slik informasjonsvirksomhet vil dempe de unges bruk av rusmidler. - Likevel bør ingen forbli lykkelig uvitende. Dette handler om å kjenne sin egen samtid og samfunnet rundt seg. Kunnskap handler også om å motarbeide vrangforestillinger og fordommer. Dessuten blir ungdommen etter hvert stemmeberettiget, og får være med å påvirke ruspolitikken, argumenter Pape."

Skrevet av Ola Henmo. [email protected]

Lenke til kommentar
Det kommer sigende,En dag sitter du der.Lurer på i helvete du har gjort.

5421300[/snapback]

Ja, det gjør det. Men vil tro at en flaske med 4,5% alkohol er "litt" bedre enn litt cannabis/Hasj.

Etter 2-3gang med hasj, så får du vel ikke samme gode glade rusen som 1gang, da vil du altså øke stoffet... Hasj er da springbrettet for hardere stoffer.

FreakForum er jo bare en gjeng med narko aper på amfetamin da ! :whistle:

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Det propaganda sier om hasj er riktig, hvis du vil ha bra hasj må du kjenne noen! Ikke stikke ned til "the riverside" og spørre første og beste.

Marihuana er relativt sjeldent i norge, og cannabisolje tror jeg faktisk ikke eksisterer i norge :p

Mesteparten av hasj, blir smuglet inn i Norge, derav klumper siden det er lettere å smugle enn masse poser med marihuana som oser lang vei

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar
Jeg har aldri kjøpt dårlig shit i hele mitt liv, så det må være du som kjenner veldig dårlige folk propaganda ;)

5822082[/snapback]

Har ikke tenkt å sette igang en diskusjon om hvor god mornings jeg kan skaffe osv, men jeg tviler hardt på at du aldri har ordna dårlig shit, men whatever.

Jeg snakket generelt, har du gode kontakter så er det selfølgelig ikke no stress å ordne ålreit mornings, men de fleste, og da tar jeg med alt fra små kidsa som flyr til somalier gutta på elva til den eldre generasjonen, kjøper standar.

Lenke til kommentar
Etter 2-3gang med hasj, så får du vel ikke samme gode glade rusen som 1gang, da vil du altså øke stoffet... Hasj er da springbrettet for hardere stoffer.

5822588[/snapback]

Første gangen man røyker er ofte en ganske spesiell stund. Synes ikke jeg har følt behov for større mengde eller hyppigere bruk siden jeg prøvde det for flere år siden.

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar
Det propaganda sier om hasj er riktig, hvis du vil ha bra hasj må du kjenne noen! Ikke stikke ned til "the riverside" og spørre første og beste.

Marihuana er relativt sjeldent i norge, og cannabisolje tror jeg faktisk ikke eksisterer i norge :p

Mesteparten av hasj, blir smuglet inn i Norge, derav klumper siden det er lettere å smugle enn masse poser med marihuana som oser lang vei

5822663[/snapback]

å finne pot er ikke noe vansklig, hvor har du det i fra?

Lenke til kommentar

De første gangene merker man ikke noe særlig som regel.

At hasj er et springbrett for hardere stoffer kommer HELT an på personen.

Så og si alle jeg kjenner under 25 har drevet på med tjall, og ingen av de har hatt lyst å prøve noe annet.

Det har med livssituasjon å gjøre, hasj er en livsstil ikke et narkotikum spør du meg.

Viss man røyker regelmessig så har man jo selvsagt kontakter, ergo får man aldri dårlig shit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...