Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Thc lagres ikke i fettvevet. Metabolitter (nedbrutt Thc, altså andre stoffer) lagres der, uten noen ødeleggende effekt :)

 

Mange andre avfallsstoffer skilles også ut gjennom fettvevet, så det er en naturlig prosess for kroppen. Thc blir brukt opp, restene (uten effekt) skilles langsomt ut av kroppen, gjennom fettvevet.

 

Men Thc er også funnet å styrke celleveksten og forbindelse mellom cellene, så dersom metabolittene faktisk slet litt på hjernen, ville det sikkert gå opp i opp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thc lagres ikke i fettvevet. Metabolitter (nedbrutt Thc, altså andre stoffer) lagres der, uten noen ødeleggende effekt :)

 

Mange andre avfallsstoffer skilles også ut gjennom fettvevet, så det er en naturlig prosess for kroppen. Thc blir brukt opp, restene (uten effekt) skilles langsomt ut av kroppen, gjennom fettvevet.

 

Men Thc er også funnet å styrke celleveksten og forbindelse mellom cellene, så dersom metabolittene faktisk slet litt på hjernen, ville det sikkert gå opp i opp ;)

8502594[/snapback]

 

Det er jeg utmerket klar over din rogalandske flisespikker :p

 

Fant det ikke nyttig å blande inn for mye terminologi for å gjøre det lettforståelig, som f.eks (THC-9, THC-v, THc-6/8 etc)

 

Viss THC lagret seg i fettvevet hadde hverdagen blitt morsommere.

Lenke til kommentar

Idag så jeg klart at det er no galt med opplysningene ungdom får. Jeg har sitti vakt for andreklasse almenn idag og de har skrevet en stiloppgave hvordan syn osv de har på rusmidler.

Mange av de skriver at de automatisk siler ut folk som driver med hasj fordi de er narkomane, og de ser på alkohol som feks en mer normal ting og gjøre.

Poenget mitt her er at det er alt for lite informasjon om forskjellen på stoffene.

Er det ulovlig så er det narkotika og er farlig imnes en kraftig helgefyll er helt greit.

Lenke til kommentar
Idag så jeg klart at det er no galt med opplysningene ungdom får. Jeg har sitti vakt for andreklasse almenn idag og de har skrevet en stiloppgave hvordan syn osv de har på rusmidler.

Mange av de skriver at de automatisk siler ut folk som driver med hasj fordi de er narkomane, og de ser på alkohol som feks en mer normal ting og gjøre.

Poenget mitt her er at det er alt for lite informasjon om forskjellen på stoffene.

Er det ulovlig så er det narkotika og er farlig imnes en kraftig helgefyll er helt greit.

8504514[/snapback]

 

Du har skjønt det!

Det var slik jeg selv begynte å bli interessert i narkotikapolitikken.

 

Dette er en av de mange biproduktene av kriminalisering av rusbrukere, alle rusmidlene blir satt i samme bås og stemplet som "narkotika", enten det stammer fra naturen eller laben til Aluminumsfoliehatt-Ronny.

 

Anbefaler dere til å se "Grass (1998)" med Woody Harrelson som forteller. Tror dere kan laste den ned lovlig men er ikke sikker. Der får dere et inntrykk av hvor mye krigen koster.

Lenke til kommentar
Ikke i seg selv, men miljøene og stoffene man blir utsatt for hvis man skal ha  tak i weed er skadelig/farlige.

8504459[/snapback]

der har vi det vett :wee:

Kjenner folk som har kommer på feil kjør, etter å ha kommet inn i feil miljø. som kanksje ikke hadde vert der de er nå hvis det var lovlig...

 

@lanez-nor

På skolen får du omtrent vite at hvis du røyker en joint, så er du avhengig av heroin og sterkere stoffer automatisk. Men merker dog at flere og flere ser på det som vanlig at folk tar seg en joint en gang i blant, selv om de ikke røyker selv. Og mange av de som missliker det, har ikke peiling på hva slags skadevirkninger de forskjellige stoffene har.

En ting er at det er ulovlig, men hvorfor skal man absolutt juge til folk, og si at stoffene er farligere enn de er? Mange tror jo også automatisk at hvis et stoff er ulovlig, er det veldig skadelig, og du blir avhengig av ett trekk...

Lenke til kommentar

Faen ass.. på tryvann på mandag så røyka jeg et eller annet. Bare spurte om å bomme røyk, så fikk jeg en rullings. Var så drita at jeg ikke tenkte over at det var en rullings. Tok noen trekk og skjønte at dette ikke var vanlig tobakk.

 

Jeg lo av alt og spiste drit mye. Det lukta søt granbar. Noen som vet hva det kan ha vært? Vil gjerne vite hva jeg har røyka. Og jeg som aldri skulle gjøre noe sånt noe :(

Lenke til kommentar
Faen ass.. på tryvann på mandag så røyka jeg et eller annet. Bare spurte om å bomme røyk, så fikk jeg en rullings. Var så drita at jeg ikke tenkte over at det var en rullings. Tok noen trekk og skjønte at dette ikke var vanlig tobakk.

 

Jeg lo av alt og spiste drit mye. Det lukta søt granbar. Noen som vet hva det kan ha vært? Vil gjerne vite hva jeg har røyka. Og jeg som aldri skulle gjøre noe sånt noe :(

8518254[/snapback]

 

Du har nå lagt deg ut på veien til narkohelvetet, for det er som kjent bare ett trekk som trengs, så er du på kjøret.

 

Velkommen i klubben og lykke til på veien til sprøyten! :)

[/useriøs]

 

Vil nok sterkt anta at det var hasj du røykte, fylla er ikke noe godt sted å bli kjent med cannabis. Når jeg har vært full og røykt, har jeg følt meg uvel og desorientert.Viss du vurderer å prøve det igjen, bør du ikke vurderere opplevelsen utifra den første gangen, særlig ikke når den var i alkoholberuset tilstand.:)

Lenke til kommentar
Ble ikke uvel eller noe sånt. Skal jævlig mye til før jeg blir uvel. Vurderer ikke å prøve det igjen egentlig. For det var jo ikke mitt valg å prøve det nå heller. Jeg røyka jo det fordi jeg trudde det var vanlig røyk.

8518533[/snapback]

 

 

Da kan jeg teste utsagnet amerika bruker i alle sine propagandareklamer på deg "High for a night, slow for a month" ;)

Lenke til kommentar
Faen ass.. på tryvann på mandag så røyka jeg et eller annet. Bare spurte om å bomme røyk, så fikk jeg en rullings. Var så drita at jeg ikke tenkte over at det var en rullings. Tok noen trekk og skjønte at dette ikke var vanlig tobakk.

 

Jeg lo av alt og spiste drit mye. Det lukta søt granbar. Noen som vet hva det kan ha vært? Vil gjerne vite hva jeg har røyka. Og jeg som aldri skulle gjøre noe sånt noe :(

8518254[/snapback]

stakkars kar, han bomma sikkert bort feil "sigg" :p

Lenke til kommentar
Faen ass.. på tryvann på mandag så røyka jeg et eller annet. Bare spurte om å bomme røyk, så fikk jeg en rullings. Var så drita at jeg ikke tenkte over at det var en rullings. Tok noen trekk og skjønte at dette ikke var vanlig tobakk.

 

Jeg lo av alt og spiste drit mye. Det lukta søt granbar. Noen som vet hva det kan ha vært? Vil gjerne vite hva jeg har røyka. Og jeg som aldri skulle gjøre noe sånt noe :(

8518254[/snapback]

stakkars kar, han bomma sikkert bort feil "sigg" :p

8518769[/snapback]

Det er vel heller meg det er synd på.

Lenke til kommentar
Faen ass.. på tryvann på mandag så røyka jeg et eller annet. Bare spurte om å bomme røyk, så fikk jeg en rullings. Var så drita at jeg ikke tenkte over at det var en rullings. Tok noen trekk og skjønte at dette ikke var vanlig tobakk.

 

Jeg lo av alt og spiste drit mye. Det lukta søt granbar. Noen som vet hva det kan ha vært? Vil gjerne vite hva jeg har røyka. Og jeg som aldri skulle gjøre noe sånt noe :(

8518254[/snapback]

stakkars kar, han bomma sikkert bort feil "sigg" :p

8518769[/snapback]

Det er vel heller meg det er synd på.

8518860[/snapback]

 

Var det slik som du trodde det var da?

Eller fikk du den virkningen som og se rosa elefanter og masse farger?

Hvorfor er det synd på deg, du tok ikke akkurat noe skade av det?..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...