Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Alle opiater stammer fra en plante, burde den også være lovlig?

Etter min mening, ja. Men det er en helt annen diskusjon, og jeg kommer ikke til å videreføre den diskusjonen i denne tråden.

Hasj er dokumentert med skadevirkninger som sløvhet og høyere risiko for psykiske problemer. Hvis man bare leser hva som står om hasj på normal.no så får man omtrent et like objekttivt syn på saken som om man skulle finne ut om rasisme og bare leser litteratur fra tyskland perioden 1939-1945.

Nåja, disse påstandene var da ikke særlig nyanserte de heller?

Alkohol er absolutt ikke skadefritt det heller, men er det noe vits i å legalisere enda et avhengighetsskapende stoff som skader folk? Alkohol er en tradisjon i landet, hadde det blitt oppfunnet den dag i dag hadde det blitt forbudt på flekken.

Cannabis ble ikke oppfunnet "i dag". Det er et svært utbredt rusmiddel. Forbudet fungerer ikke. En legalisering gir muligheter til å regulere og avgiftsbelegge, samtidig som man unngår at millioner (eller var det milliarder?) av norske kroner hvert år går til potensielle terrorister og mafiaer som mange narkotikamotstandere ironisk nok liker å mase om.

Å legalisere hasj fordi alkohol er tillatt blir for meg som å falle ned fra en stige og brekke beinet, for så å halte seg opp i stigen igjen, hoppe ned på det andre beinet, brekke det også slik at det blir likt for begge beina.

8059047[/snapback]

Tvilsom analogi, men jeg er vel forsåvidt enig i at dette ikke er noen god grunn til å legalisere. Selv om det finnes få saklige grunner til å opprettholde forbudet.

 

Forbud fungerer ikke. Bruken sprer seg, og personer som strengt tatt ikke trenger flere problemer får straff i stedet for tilbud om hjelp.

Sjekk hjemmesiden til Foreningen for human narkotikapolitikk for en del interessante leserinnlegg osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alkohol er absolutt ikke skadefritt det heller, men er det noe vits i å legalisere enda et avhengighetsskapende stoff som skader folk? Alkohol er en tradisjon i landet, hadde det blitt oppfunnet den dag i dag hadde det blitt forbudt på flekken.

 

Å legalisere hasj fordi alkohol er tillatt blir for meg som å falle ned fra en stige og brekke beinet, for så å halte seg opp i stigen igjen, hoppe ned på det andre beinet, brekke det også slik at det blir likt for begge beina.

8059047[/snapback]

Cannabis har vert brukt i norge siden vikingtiden, så ikke kom å si at det ikke har vert tradisjon for det.

Frem til 1965 ble cannabis solgt lovlig på norske apotek som middel mot søvnløshet, nervøsitet, astma og diverse smerter. Cannabispreparater ble også solgt som kosttilskudd og frokostdrikk, og ble spesielt anbefalt til barn.

Da ble det ulovlig, og jeg kan enda ikke huske å ha sett en eneste god grunn til det!

 

Og alle kan se at forbudet i norge ikke fungerer. Legaliserer man det vil man få større kontroll over det.

I England kan man også se at økt tilgang har ført til lavere forbruk.

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd hasj heller, men har blitt "invitert" til å røyke mange ganger og har alltid sagt nei. Andre venner sier at jeg aldri burde gjøre det, med mindre jeg vet 100% at det ikke er pensla som så og si all hasj i norge er? Dette er da fra venner som har røyket før.

Det er nok en vanlig myte, men den er sterkt overdrevet. Det er sjelden jeg har vært borti hasj som kan ha vært penslet (tilsatt andre stoffer), og det samme gjelder de fleste jeg kjenner som har brukt hasj.

 

Risikoen ér der, utvilsomt - på grunn av forbudet. Men jeg tror ikke det er spesielt utbredt - selv om det visstnok gir respekt i miljøet på f.eks. Akerselva å klare å "bøffe" (lure) folk ved f.eks. å selge bark eller andre rare ting som hasj.

 

Det beste er å avstå fra rusmidler i det hele tatt, og det står respekt av deg om du motstår (gruppe)press på et hvilket-som–helst rusmiddel (press er vanskelig å motstå!). Men om du først får lyst til å prøve cannabis, anbefaler jeg denne artikkelen først:

http://www.vedvannkanten.com/Razzia/Nybegynner.html

8058130[/snapback]

 

Pensla hasj er ikke noe man normalt kommer over, hvorfor skal noen pensle hasjen når de taper penger på det?

Jeg har vært borti pensla et par ganger, og det er ikke så utrulig så noen vil ha det til.

For det første så koster somregel pensla hasj mer pga det er dyrere å lage.

Det er somregel folk som bruker selv som pensler, men det er som sagt er det sjeldent.Jeg har hørt om en som pensla hasjen sin, men bare til hans eget forbruk.

De pensler ikke for å hekte folk, det er en myte som sikkert kommer fra forbudskåte

som prøver å skremme folk vekk ifra hasj. Man har jo og mytene om LSD pensla hasj, noe som og er helt banalt, og det finnes sikkert mange andre myter.

Lenke til kommentar

Tradisjon for cannabis siden vikingtiden, den argumentasjonen har jeg hørt før, men har aldri sett det bekreftet noe sted.

Brukt i Norge? Som i et par handelsreisende hadde det med seg en gang og det ble mye latter på brygga i Bergen den kvelden? Eller som i at det er en tradisjon som i at hvis jeg spør bestemoren min om hun eller mange av vennene hennes brukte å røyke rev så får jeg meg en overraskelse?

Ikke kom å si meg at det har vært tradisjon for hasj i Norge. Hasjen ble først tydelig på 60 tallet og har siden økt i omfang sammen med de andre stoffene.

 

Kokain og amfetamin har vært solgt som slankemiddel, LSD har blitt testet til mye rart inkludert behandling av psykisk syke. Det at det HAR blitt solgt tidligere gjør ikke noe til et stuerent produkt.

 

Jeg vil påstå at det jeg skrev var ganske nyansert. Normal.no har en agenda akkurat som Ungdom mot narkotika har en. Hvis jeg skulle brukt alt jeg har hørt av anti narkotika snakk opp gjennom årene like ukritisk som folk tar til seg søppel fra mange av liberaliseringssidene ville jeg sannsynligvis kommet med den gamle gode "det starter med en øl på en fest, plutselig ligger man død på et offentlig toalett med sprøyta i armen!" og masse annet BS som ingen burde ta seriøst.

 

Ingen kan mostsi meg på at røyker man masse hasj blir man sløv. Og da mener jeg ikke at man blir sløv for alltid.

Spør noen som jobber på psykiatrisk i dag hvor mange hasjrøykere det er innlagt på forskjellige avdelinger. Og det er ikke bare en tilfeldighet at folk som røyker hasj i mye større grad er utsatt for psykiske problemer.

 

Men å bringe frem fhn.no fikk meg til å trekke på smilebåndet. Dette var jo normal.no med løsnese og en skamløs skjønnmaling av ting.

 

Men Rusmiddelbrukere, deriblant magasinets selgere påføres stadig konsekvenser fra myndighetene som står i grell kontrast til Erlikredaksjonens menneskesyn. Selve Erlik Oslos eksistens indikerer at noe er alvorlig galt. Erlik Oslo gir muligheter til de som faller utenfor velferdssamfunnet og utsettes for en kontinuerlig heksejakt. Den 4.juli observerte jeg en arrestasjon i Skippergata. Politiet tvang med brutal makt en gammel traver i rusmiljøet med pådratt smittesykdom, ned i bakken, satte et kne i ryggen hans og brakk opp neven for narkotikabeslag. Jeg så det var noe lite og brunt den ene politibetjenten puttet i en liten plastpose, og da jeg møtte den utholdende sliteren samme sted få dager senere, fortalte han at han ble arrestert på grunn av to små klumper med hasj, ikke et gram til sammen en gang. Og de vet at jeg har en dødelig sykdom - Sa han. Overgrepet var særdeles grovt, men det var bare ett enkelt eksempel på forbudspolitikkens mange konsekvenser. Og det eneste de oppnår i tillegg til krenkelsen, er at de arresterte er ute av miljøet i få timer, men de er raskt tilbake og med enda sterkere abstinens skaffer de seg penger på sitt vis og inntar en dose under enda mer stress. Politiets fremgangsmåte legitimerer en enda hardere linje fra vekterne. Det meldes ofte om grov vektervold, men få løfter sine øyenbryn

Hentet fra: http://www.fhn.no/Norsknarkopol.html

 

Først og fremst vil jeg si at hvis politiet hadde gjort noe som helst feil her, så vil jeg tro at forfatteren ville anmeldt dem på stedet. Han uttrykker at politiet bruker brutal makt og at det var et særdeles grovt overgrep. Vet han i det hele tatt hva et særdeles grovt overgrep er? Hvis jeg hører "Særdeles grovt overgrep" da forestiller jeg meg noe ganske annet enn enkel nedpress og et kne på ryggen. Etter hva som står i artikkelen ser det ut som politiet har gjort denne helt by the books bortsett fra alle skrikene om brutalitet og overgrep som ikke sier noe mer enn akkurat det.

Denne narkomane nekter å gi fra seg narkotikaen, og politiet må fysisk åpne hånden hans med makt. "Gammel traver" og "Den utholdne sliteren" får den narkomane høres ut som den gamle arbeidshesten i en Disneyfilm.

 

Hørte jeg noen si "nyansert"?

 

Så lenge det er marked vil noen selge, og når tilgangen øker så øker også omfanget.

Derfor er jeg for prevantivt arbeid. Og med det mener jeg ikke skremme barn med disse svovel historiene, men å fortelle dem akkurat hva narkotika er og hvorfor de ikke burde begynne med det.

Tyngre misbrukere burde registreres slik at folk som er hekta på heroin kan under kontrollerte forhold få den daglige dosen sin. Dette ville også ødelagt gateverdien på heroin og forhindret en hel masse innbrudd og denslags av desperate heroinister som må ha friskmeldinga si. Og selvfølgelig tiltak for å avvenne dem og få dem tilbake "inn i samfunnet"

 

Jeg synes forresten analogien min var kjempebra, vil si at "Two wrongs does'nt make a right" dekker det også.

Lenke til kommentar
...

8060276[/snapback]

seff har det kommet mere og mere av de ulovlige stoffene inn i landene siden 60 tallet.

Men kom ikke her å si at det ikke var "normalt" å ta seg en joint før 60 tallet i norge...

Det er ikke enighet om cannabis bidrar til å utløse psykiske lidelser, eller om cannabisbruk tvert imot er mer utbredt blant personer med forutgående psykiske sykdommer.

Virker også som om du ikke vet forskjellen på bruk og missbruk.

Missbruker du et stoff, så får det selvfølgelig følger, uansett hva slags stoff det er.

 

Det er også bevist mange positive ting med cannabis også. Da den hjelper pasienter med forskjellige sykdommer. f. eks MS.

 

Ingen kan mostsi meg på at røyker man masse hasj blir man sløv. Og da mener jeg ikke at man blir sløv for alltid.

Det er en av de mest idiotiske påstandene jeg har hørt...

Når du har tatt den joint, er du selvfølgelig påvirket. ingen som hadde tatt cannabis hvis det ikke hadde gitt noen virkning.

 

Dessuten er hjernen din akkurat som en ikkerøyker etter noen uker. (kommer ann på hvor lenge du har røyket i strekk).

 

Så lenge det er marked vil noen selge, og når tilgangen øker så øker også omfanget.

Hvorfor har det motsatte da skjedd i England?

der har tilgangen til cannabis gått opp, mens bruken har gått ned...

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Opiumsvalmuen er forresten 100% lovlig å dyrke, helt til man begynner å skjære i "knoppene".

 

Den Polse:

 

Hva skal "sløv-argumentet" ditt være godt for? Jeg vil påstå at "sløv" er en bedre bivirkning enn aggressiv, ukontrollert, superdepressiv eller generell intellekt på linje med en 3-åring, som folkdopet alkohol kan skryte av.

 

Det fins forøvrig hundrevis av krysninger mellom typer Cannabis med konkrete forskjeller i rusen, et faktum du tydeligvis ikke har fått med deg. En medisinsk pasient ville f.eks. aldri finne på å røre hasj fra akerselva. De to mest brukte Cannabishovedartene innenfor rusbruk er Cannabis s. Sativa og Cannabis s. Indica, som har totalt forskjellige ruskarakteristikker. Jeg har til gode å bli sløv på hydroponisk dyrket kvalitetssativa, og alle som prøver det første gangen etter å ha prøvd hasj kommenterer hvor drastisk forskjellig rusen er (den lar deg ikke bare daffe totalt i sofaen)

 

Dine erfaringer vitner om minimal førstehåndskunnskap, lite kritisk syn til kilder og en generell misoppfatning og generalisering av THC.

 

NORMAL er idioter som jeg ikke vil bli sett død med, maken til useriøse aktørere må du nok til UMN for å finne. Et hvert oppegående menneske kan bevitne det elendige bildet av hasjbrukere de formidler gjennom sin tvilsomme (og ofte fraværende aktivisme)

 

Dumme mennesker finnes dessverre overalt.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

tu30r6: "normalt" ? Jeg har ihvertfall ikke hørt noe om folk i Norge som har brukt hasj før 60 tallet. Mulig jeg tar feil, men jeg kan heller ikke finne noe dokumentasjon på at det var utbredt eller normalt å i det hele tatt bruke hasj til noe i Norge og enda mindre å røyke en joint.

 

Fluesopp, nei jeg har aldri blitt arrestert av politiet. Og med mindre man oppfører seg helt idiot så vil jeg tro at de er veldig ålreite folk. Når de først legger deg ned i bakken så vil jeg påstå at de aller aller aller aller fleste har gjort seg fortjent til det.

Arrestasjonsteknikker fungerer ikke slik at man tar tak og napper til personen blir med, man skal bruke tilstrekkelig med kraft på første grepet slik at man unngår å drite seg ut og plutselig ligger man å bryter nede på bakken med en kar. Når man blir arrestert eller lagt i jern av en eller annen grunn så er morroa over, de gjør det ikke for å være hyggelige. Politiet har som regel å ikke eskalere situasjoner, det kan bety alt fra å be deg relativt pent om å sette deg inn i politibilen til å smelle deg i bakken før det ryker ut i full slosskamp.

 

 

Har ikke hevdet i tråden her at alkohol er et bedre rusmiddel enn hasj (selv om jeg mener det)

Men slik jeg ser det er vi stuck med alkohol og dens virkninger. Masse folk dør og får livene sine ødelagte av alkohol, mens hasj har ingen overdose dødsfall så langt etter hva jeg har fått med meg og jeg vil være enig i at det er mindre sjanse for at en som røyker hasj banker opp kona i rus enn en som drikker alkohol.

Alkohol abstinensen er faktisk en av de aller verste påståes det.

Poenget er at vi blir ikke kvitt alkoholen, hva er poenget med å tillate et annet stoff fordi det ikke er like ille?

 

En ting jeg absolutt ikke liker med hasj er at man ikke får den samme "straffen" dagen derpå, noe som gjør det lettere å øke frekvensen for mange etter hva jeg har erfart.

 

Mine erfaringer med hasj er faktisk mange, sett fra flere sider, alt fra førstehåndserfaringer på godt og ondt, 3 dager langt narkotikaseminar med en veteran fra uropatruljen som lever for å bekjempe narkotika og visste sinnsykt mye om det. Til å se venner rote seg alt for langt vekk og noen på verre saker. Spar meg for kriminaliseringspraten på akkurat denne her. Slik det er i dag er det et gateway drug i mange tilfeller.

 

Jeg vet at det er himmel og hav av forskjell på THC preparater som blir brukt til diverse i noen land og en uttørka klump som havner her på gata oppe i nord. Bare å dra så langt som til Frankrike så har du en forskjell som tilsvarer forholdet mellom et glass øl og et glass 12 år gammel whiskey, både i effekt og kvalitet, sikker på at kvaliteten er bra i Christiania og for den saks skyld.

 

Mulig å se noen tall fra en relativt pålitelig kilde om Englands bruk av Cannabis?

 

Bli sløv argumentet slo jeg fast en av de to effektene av hasj jeg er overbevist om. Man blir sløv av rusen og derfor bør folk som røyker ihverfall begrense det til tider da det er upassende eller rett og slett uforsvarlig,(skolen, jobben når man skal kjøre) noe jeg er redd for at mange ikke gjør.

 

Forskjellen på bruker og misbruker? Siden det er ulovelig så anser jeg at enhver form for røyking av hasj er et form for misbruk. Jeg skjønner selvfølgelig forskjellen på det som menes med de to, men jeg tror at så lenge det er totalforbudt, så eksisterer bare misbrukere av forskjellige grader. Og så jeg slipper å lage en post for å svare, nei, jeg ser ikke på folk som røyker hasj med jevne mellomrom som narkomane etc etc.

 

Uansett. Legalisering av Cannabis-

Vil de legalisere for medisinsk bruk? eller for kjøp og salg av hasj som man selger øl i dag?

Slik jeg ser det så vil medisinsk legalisering føre til en legalisering av hasj for annen bruk også.

Hvis man svarer medisinsk bruk, så lurer jeg på hva som har skjedd siden så mange bryr seg så sterkt om MS pasientene og de andre relativt små gruppene og hvor få rullestoler det faktisk er i de Legaliseringsmarsjene som holdes..

Lenke til kommentar
Ikke kom å si meg at det har vært tradisjon for hasj i Norge. Hasjen ble først tydelig på 60 tallet og har siden økt i omfang sammen med de andre stoffene.

På tross av forbudet.

Spør noen som jobber på psykiatrisk i dag hvor mange hasjrøykere det er innlagt på forskjellige avdelinger. Og det er ikke bare en tilfeldighet at folk som røyker hasj i mye større grad er utsatt for psykiske problemer.

Greit nok at det ikker er tilfeldig, men forskning tyder på at det ikke er så enkelt som du får det til å virke. Mange begynner med problemer, enten det er miljø i oppveksten, psykiske vansker som følge av traumer og så videre, og oppsøker for eksempel rus som en form for lindring eller selvmedisinering. Altså, mennesker som hadde diverse problemer før de startet misbruket ser ut til å være overrepresentert.

Først og fremst vil jeg si at hvis politiet hadde gjort noe som helst feil her, så vil jeg tro at forfatteren ville anmeldt dem på stedet. Han uttrykker at politiet bruker brutal makt og at det var et særdeles grovt overgrep.

Jeg tolket det dithen at det er loven som er overgrepet. Altså at politiets behandling av mennesker som kanskje hadde vært uskyldige, hadde det ikke vært for narkotikalovgivningen, er en meget uheldig følge av en denne loven.

Tyngre misbrukere burde registreres slik at folk som er hekta på heroin kan under kontrollerte forhold få den daglige dosen sin. Dette ville også ødelagt gateverdien på heroin og forhindret en hel masse innbrudd og denslags av desperate heroinister som må ha friskmeldinga si. Og selvfølgelig tiltak for å avvenne dem og få dem tilbake "inn i samfunnet"

Jeg forstår tankegangen din, men det er usannsynlig at alle "tyngre misbrukere" vil la seg registrere. Dessuten overser du de ikke fullt så tunge brukerene, altså de som aldri kommer til det punktet at de skyter et gram eller to daglig, eller enda ikke har kommet dit. Festbrukere og periodemisbrukere om du vil.

Jeg synes forresten analogien min var kjempebra, vil si at "Two wrongs does'nt make a right" dekker det også.

8060276[/snapback]

Jeg stiller meg generellt skeptisk til alle analogier som involverer nazi-Tyskland.

Poenget er at vi blir ikke kvitt alkoholen, hva er poenget med å tillate et annet stoff fordi det ikke er like ille?

Nå er jeg som nevnt imot å bruke dette som argument, men du bør vite at på tross av cannabis' lovlige status er det enkelte som helt eller delvis bytter ut alkohol til fordel for dette.

En ting jeg absolutt ikke liker med hasj er at man ikke får den samme "straffen" dagen derpå, noe som gjør det lettere å øke frekvensen for mange etter hva jeg har erfart.

Noe jeg ser på som et argument for legalisering og regulering, slik at vi kan jobbe mer effektivt med å få misbruket ut av ungdomsskoler og videregående. Dagens forbudspolitikk lever i symbiose med dine tidligere nevnte svovelhistorier.

Vil de legalisere for medisinsk bruk? eller for kjøp og salg av hasj som man selger øl i dag?

8062220[/snapback]

Vil ikke sette noen grense her og nå, men 18 eller 20 tenker jeg. Hjemmeproduksjon lovlig i begrensede mengder, salg på polet e.l. samt utsalgssteder med cannabis' ekvivalent av skjenkebevilgning. Produsenter må selvfølgelig følges opp med kvalitetskrav m.m. I tillegg bør man kunne få medisinsk cannabis på resept, og kurse leger, psykologer osv.

 

Nå er jeg klar over at mange motstandere idealistisk sett ønsker en rusfri verden. Flere legaliseringsforkjempere er faktisk av samme mening, men jeg er ikke en av dem. Rus er ikke nødvendigvis negativt, og kan til og med være positivt. Moderat bruk kan likestilles med en hobby, enten det er en avslappende fisketur eller basehopping. Overdreven bruk har som regel underliggende årsaker, selv om det hos yngre mennesker ikke trenger å bety annet enn manglende modenhet og ansvarsfølelse.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spurte var at det er en kjent sak at politiet er ofte litt for mye "engasjert" i folk som er på kjøret. Når det kommer til å skal ta de med inn osv.

 

Alkohol abstinensen er faktisk en av de aller verste påståes det.: Ja, det er det..du må ha drukket litt da, Jeg sov på samme rom som en som fikk delerium-anfall( sikkert skrevet feil) og det var langt i fra hyggelig, men tanke på hvem det var. Uansett, å gå av alkohol etter et lang tids bruk er noe av det verste.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Masse som ikke er lov som folk allikevel gjør, men det betyr ikke nødvendigvis at man skal gi opp.

 

Sant nok at antallet folk med allerede problemer er overrepresentert når det kommer til dopbruk. Men etter hva jeg har hørt av folk som jobber i psykiatrien så er deres oppfatning at folk som røyker hasj er overrepresentert allikevel. Hadde alle som har problemer røyket hasj hadde det vært umulig å vite om hasjen spiller en rolle, men slik er det ikke. Det er forbanna mange mennesker som sliter rundt omkring som ikke tyr til hasj for selvmedisinering.

 

Politiet gjør bare jobben sin. Lovene blir bestemt av representanter for folket. Vil mene at majoriteten av befolkningen er imot legalisering av cannabis. Kall det flertallets tyrranni eller hva det heter, men folk flest vil ikke at cannabis skal være lovlig.

 

Vil tro at de fleste foretrekker å bli registrert og nyte godt av det apparatet. De som ikke er fullt så tunge misbrukere vil kanskje ikke trenge det tilbudet?

 

Den analogien var ikke der jeg snakket sammenlignet objektiviteten med nazi-tysklands, men den der jeg sammenlignet det å legalisere cannabis fordi alkohol er verre i deres øyne blir som å brekke det andre beinet også slik at det blir likt. Jeg synes forresten den første om nazi-tyskland heller var så ille. Vil mene at det ikke bør være så veldig sårt tema lenger siden jeg tviler på at noen her opplevde okkupasjonen og det er en god stund siden. Nå når du nevnte at du ikke liker denslags analogier kom jeg på en artikkel jeg leste om såkalt "hitling" i tråder. Det var ihvertfall ikke meningen. Poenget var å få frem at objektiviteten og troverdigheten i artikler og forskning på den siden er helt fraværende og kan dermed sammenlignes med den i litteraturen i et totalitært regime når det kommer til om man bør ta det som står for god fisk.

 

Å bytte ut alkoholen med cannabis? Med tanke på hvordan nordmenn oppfører seg når det kommer til rusmidler og friere tøyler enn det de er vant til er jeg temmelig negativ.

 

Du snakker om legalisering og regulering for å begrense eventuelle skadevirkninger samtidig som du foreslår at folk bør få dyrke mindre mengder hjemme? Det høres alt annet enn regulert ut.

 

En annen ting er at forskere ikke er enige om alle skadevirkningene av cannabis. Det er snakk om Schitzofreni, paranoia og depresjoner som mulige bivirkninger om det kan kalles det.

Lenke til kommentar
Politiet gjør bare jobben sin.

8065633[/snapback]

Dette er jeg desverre nødt til å arrestere deg på. Hvis politiet "bare" gjør jobben sin, hvordan har det seg da at folk blir banka med køller på cella mens de har på håndjern. Eller hvordan har det seg at når en dealer mister 165g rev i et beslag så blir bare 65g innrapportert? Eller en bruker som mister 6g i et beslag og kun blir tiltalt for 3?

 

Nå snakker jeg KUN om ting som har skjedd folk jeg kjenner...

Lenke til kommentar

Det sies at hasjrøykere kommer på psykiatrien pga. psykiske problemer som cannabisen selv har forårsaket. Vanligvis er det slik at de har lidd av et eller annet psykisk fra før av (depresjon e.l.) og dermed tydd til hasj som en slags selvmedisinering. Når rusen er over er man fortsatt ikke kurert og det nytter ikke å ty til rus. Dermed kommer man på psykiatrisk som skylder på cannabisen i seg selv.

 

Mange hasjrøykere har også blitt presset av politiet til å gå på avvenning og psykiatrisk avdeling som straff.

Lenke til kommentar
TAKK, at det er flere her som har opplevd den snille politimannen.

8065676[/snapback]

Jeg tror Skien politikammer er det mest korrupte av alle politikammer i SørNorge. Du bør ikke legge deg ut med dem, men om du har noen som liker deg der så kan du slippe unna med mye rart skal jeg si deg. Vet akkurat hvem jeg skal be om å snakke med om jeg blir tatt for noe. Har tre navn jeg kan nevne i farta uten å måtte tenke meg om. Desvere så har det kommet ekstremt mange (19) aspiranter den siste tiden. Disse er ikke nådige. Der andre politifolk "overser" en grammer som ligger på blekka når de egentlig er på utkikk etter selgere så tar disse aspirantene deg for absolutt alt de kan... Og det virker som om de bare er på utkikk etter en unnskyldning for å slå deg... Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...