Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart en tilvenningssak. Viss man røyker skunk daglig i 2 måneder, får man automatisk lyst til å ta en pause for å klarne opp litt i hodet. Da blir det også mye bedre å røyke igjen. Psykiske problemer er det nok folk som ikke takler rusen, eller er paranoid pga mulige følger røykingen kan få (juridisk/sosialt). Viss man har en psykisk diagnose fra før, burde man holde seg unna all rus. (kommer selvsagt an på diagnosen)

Lenke til kommentar
Ja, da kan man jo bruke makka og knips en gang i måneden også da

5421419[/snapback]

 

Jada eller oftere :p Svidd blir du etter en stund uansett, snakker ut ifra egen erfaring :love:

7939244[/snapback]

kjenner en, som hver fredag i ca ett år tok seg en stripe med speed :p

han har kanskje forandra seg litt, ikke veit jeg. kjente han ikke da jeg, men det virker ikke som om han har tatt skade av det, med mindre det er den som har gjort han så pratesjuk som han er nå da...

Lenke til kommentar
kjenner en, som hver fredag i ca ett år tok seg en stripe med speed :p

7939372[/snapback]

Hver fredag i et år? Speed (Amfetamin) er sterkt avhengighetsskapende, så da var han isåfall flink som holdt seg unna de andre dagene. Amfetamin er et _helt_ annet stoff enn Cannabis, den eneste fellesnevneren må være at de begge er klassifisert som narkotika. Amfetamin er svært helseskadelig, spesielt her i Norge. Amfetaminen du kjøper i Norge er gjerne blandet ut gjennom flere ledd, noe som gir urent og enda farligere stoff. Man vet derfor også aldri helt hvor mye man skal ta - en gang kan en liten stripe være nok, en annen gang får man skikkelig dårlig stoff og trenger mange striper. Et annet problem er også at kroppen blir tolerant mot Amfetamin, noe som gjør doseringen enda vanskeligere.

Lenke til kommentar
kjenner en, som hver fredag i ca ett år tok seg en stripe med speed :p

7939372[/snapback]

Hver fredag i et år? Speed (Amfetamin) er sterkt avhengighetsskapende, så da var han isåfall flink som holdt seg unna de andre dagene. Amfetamin er et _helt_ annet stoff enn Cannabis, den eneste fellesnevneren må være at de begge er klassifisert som narkotika. Amfetamin er svært helseskadelig, spesielt her i Norge. Amfetaminen du kjøper i Norge er gjerne blandet ut gjennom flere ledd, noe som gir urent og enda farligere stoff. Man vet derfor også aldri helt hvor mye man skal ta - en gang kan en liten stripe være nok, en annen gang får man skikkelig dårlig stoff og trenger mange striper. Et annet problem er også at kroppen blir tolerant mot Amfetamin, noe som gjør doseringen enda vanskeligere.

7940104[/snapback]

 

Du har rett i det, amfitaminen i norge kan være skummel og da prater jeg utifra egne opplevelser. Men når det er sagt så er det når du skyter amfitamin at dritten kan slå ut sikkelig( og det kan bli jævla vondt hvis det er bøffa ut med noe sikkelig dritt)...droppe og snorte så skal det litt til før du kjenner noe av dritten..men som sagt igjen spørs det på hva som er putta i.

Lenke til kommentar
Ja, da kan man jo bruke makka og knips en gang i måneden også da

5421419[/snapback]

 

Jada eller oftere :p Svidd blir du etter en stund uansett, snakker ut ifra egen erfaring :love:

7939244[/snapback]

 

Sant det, går på medisiner nå på grunn av mitt store forbruk av knips, lsd, sopp osv....Og det gikk noen måneder fra jeg var ren til jeg var meg selv..så de stoffene kan\vil gjøre mye med hjernen og psyken.

Jeg skriver ikke dette for å si " se hvor mye jeg kan", jeg sier hvordan det er fra mitt ståsted og hvordan jeg hadde det på kjøret. Og hvordan hverdagen er nå.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
hasj er en ting det er en brun klomp me masse dritt inni men mariuana er en ren plante jeg tror ikke på den lager noe mer sykiske problemer enn alt annet vi opplever her i verden..

7936509[/snapback]

Misbruk (altså overforbruk) av Cannabis kan føre til psykiske problemer, det er velkjent gjennom en mengde undersøkelser. Det er ikke noe vits å argumentere mot det. ;)

7939218[/snapback]

Det kommer ann på.

 

Jeg tror uansett ikke at du kan bevise dette gjennom en mengde undersøkelser, så man kan nok argumentere imot det. Påstander er bullshit for det meste.

 

BTW, jeg ser ikke noe galt med å ta seg en stripe med speed i helgene hvis noen også drikker alkohol i helgene, og at det skal være heeelt akseptert å drikke så ofte. Alkohol kan også være dårlig og urent og whatever du nå må komme på.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
BTW, jeg ser ikke noe galt med å ta seg en stripe med speed i helgene hvis noen også drikker alkohol i helgene, og at det skal være heeelt akseptert å drikke så ofte. Alkohol kan også være dårlig og urent og whatever du nå må komme på.

7941703[/snapback]

 

 

Skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne dette...

 

Alkohol (polvare) garantert ikke blandet med alle mulige stoffer av lugubre mennesker som bare er ute etter mest mulig penger selv om det ødelegger liv og dreper folk, men av folk som vet hva de gjør... skal godt gjøres å få i seg metanol direkte fra polet ;)

 

 

Hva blir det neste? "skjønner ikke hva som er i veien med å ta en stripe speed til maten når folk tar seg et glass vin"?

Lenke til kommentar
BTW, jeg ser ikke noe galt med å ta seg en stripe med speed i helgene hvis noen også drikker alkohol i helgene, og at det skal være heeelt akseptert å drikke så ofte. Alkohol kan også være dårlig og urent og whatever du nå må komme på.

7941703[/snapback]

Jeg kan skjønne en sammenlikning mellom Alkohol og Cannabis, men å sammenlikne Alkohol og Amfetamin er etter min mening helt høl i hodet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
yupp, og hvis folk viste hvor sterkt amfitamin er så hadde de ikke satt alkohol oppimot amfitamin. Når det gjelder bivirkninger etter bruk så tror jeg at amfitamin slår alkohol så det holder.

7949046[/snapback]

Hva er egentlig bi-effektene?

 

Har jo selvfølgelig ikke tenkt til å prøve amfetamin, har verken penger eller lyst.

 

Har ikke prøvd hasj heller, men har blitt "invitert" til å røyke mange ganger og har alltid sagt nei. Andre venner sier at jeg aldri burde gjøre det, med mindre jeg vet 100% at det ikke er pensla som så og si all hasj i norge er? Dette er da fra venner som har røyket før.

 

Men er jo selvfølgelig nyskjerrig, får se om jeg drar til nederland engang. :D

Lenke til kommentar
BTW, jeg ser ikke noe galt med å ta seg en stripe med speed i helgene hvis noen også drikker alkohol i helgene, og at det skal være heeelt akseptert å drikke så ofte. Alkohol kan også være dårlig og urent og whatever du nå må komme på.

7941703[/snapback]

Jeg kan skjønne en sammenlikning mellom Alkohol og Cannabis, men å sammenlikne Alkohol og Amfetamin er etter min mening helt høl i hodet...

7946860[/snapback]

Det var merkelig.. jeg ser flere likheter mellom alkohol og amfetamin enn alkohol og cannabis. Eneste grunnlag jeg kan forestille meg at du legger for denne meningen din, er at cannabis og alkohol er noen av de mest utbredte stoffene i samfunnet. Cannabis og alkohol er også en helt absurd sammenligning, egentlig.

Lenke til kommentar

på amfetamin og lignende, så mister du appetitten helt, mens du er påvirket.

Jeg har vert borti det et par ganger på fylla, og en annen gang edru. Greide nesten ikke få i meg noe mat, eller sove ordentlig på et døgn etter jeg tok sisste stripa.

På amfetamin, også kalt speed, blir du ikke rusa, på samme måte som med alkohol og cannabis, men du blir våken, og kan så lenge du er påvirket holde deg våken i flere dager uten å føle deg trøtt, kanskje bare en merkelig slitsomhetsfølelse som jeg fikk.

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd hasj heller, men har blitt "invitert" til å røyke mange ganger og har alltid sagt nei. Andre venner sier at jeg aldri burde gjøre det, med mindre jeg vet 100% at det ikke er pensla som så og si all hasj i norge er? Dette er da fra venner som har røyket før.

Det er nok en vanlig myte, men den er sterkt overdrevet. Det er sjelden jeg har vært borti hasj som kan ha vært penslet (tilsatt andre stoffer), og det samme gjelder de fleste jeg kjenner som har brukt hasj.

 

Risikoen ér der, utvilsomt - på grunn av forbudet. Men jeg tror ikke det er spesielt utbredt - selv om det visstnok gir respekt i miljøet på f.eks. Akerselva å klare å "bøffe" (lure) folk ved f.eks. å selge bark eller andre rare ting som hasj.

 

Det beste er å avstå fra rusmidler i det hele tatt, og det står respekt av deg om du motstår (gruppe)press på et hvilket-som–helst rusmiddel (press er vanskelig å motstå!). Men om du først får lyst til å prøve cannabis, anbefaler jeg denne artikkelen først:

http://www.vedvannkanten.com/Razzia/Nybegynner.html

Lenke til kommentar

forurenset hasj tror jeg aldri jeg har vert borti, jeg har vert borti utrolige dårlige saker, men ikke noe som er penslet av betydning.

 

Men tror det kommer litt ann på hvilken kontakter en har, har en gode kontakter får man gode greier, uten noe ekstra tull, men handler du av tvilsomme typer, er nok sjangsen større for at du får noe med tull på...

Lenke til kommentar

Unaturlig å forby en plante?

 

Alle opiater stammer fra en plante, burde den også være lovlig?

 

Hadde folk planta dem i hagen og latt de stå der hadde jeg vært enig, men slik funker det ikke.

 

Hasj er dokumentert med skadevirkninger som sløvhet og høyere risiko for psykiske problemer. Hvis man bare leser hva som står om hasj på normal.no så får man omtrent et like objekttivt syn på saken som om man skulle finne ut om rasisme og bare leser litteratur fra tyskland perioden 1939-1945.

 

Alkohol er absolutt ikke skadefritt det heller, men er det noe vits i å legalisere enda et avhengighetsskapende stoff som skader folk? Alkohol er en tradisjon i landet, hadde det blitt oppfunnet den dag i dag hadde det blitt forbudt på flekken.

 

Å legalisere hasj fordi alkohol er tillatt blir for meg som å falle ned fra en stige og brekke beinet, for så å halte seg opp i stigen igjen, hoppe ned på det andre beinet, brekke det også slik at det blir likt for begge beina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...